Obrazem: Nizozemské dráhy začaly jezdit s novými jednotkami ICNG od Alstomu
První jízda ICNG s cestujícími. Foto: NS
Zatím jde o zkušební provoz, plné nasazení nastane se změnou jízdního řádu.
Zatím jde o zkušební provoz, plné nasazení nastane se změnou jízdního řádu.
Barevné rozdělení na typy je fajn.
A i podlaha v imitaci dřeva je fajn, ale ten zbytek mi přišel otřesný.
Barva sedaček se mi absolutně nelíbí a v kombinaci s žlutou barvou vlaku je to hrozný.
Design nic moc. A ta velká kovová vyčuhující madla mne spíš vyděsila.
Asi mají u nich jiné barevné cítění, ale tohle fakt pro mne není příjemný prostor, kterým bych chtěl cestovat.
Vypadá to jak když dali dítěti pastelky ať vybarví vlak.
Určitě to budou kvalitnejsi vlaky, než RegioPanteři. A hezčí jsou rozhodně!
Nemůžete vědět. A hezčí? Kdepak, Panter je prostě zvyk.
Objektivně je pravda, že člověk nemůže vědět, jestli budou ICNG lepší než Panteři, to je pravda. Ale když vidím, kolik Alstom investoval do vývoje jednotky, když vidím laicky dílenské zpracování, tak si myslím, že ty vlaky budou vážně jinde.
Technická prohlídka provedená na dálku: Je nové, je to sousedovo, musí to být lepší.
Určitě. Jenom se mi moc nelíbí že když to je v západní zemi tak že to má být lepší. Ale je fakt že od RPanterů mají o mnoho mladší věk.
Určitě jsou lepší. Už je ta koženková sedadla navodí pocit luxusu. Ta v jedničce, červená, jsou zajisté stejně měkká jako v našich B.
„Vlaky mají být poháněny výhradně elektřinou vyrobenou z větru“
Mají v inf.systému hlášení: Z důvodu bezvětří přestupte prosím na náhradní autobusovou dopravu?
Trošku nešikovná zkratka názvu jednotky. Na první přečtení titulku jsem si myslel že je to nějaká verze na ztlačený zemní plyn (I – CNG)…
Maličké srovnáníčko:
Alstom InterCity NextGen pro nizozemské/belgické pasažéry
30vlaků po 417 sedačkách + 49vlaků po 256 = 25.054 sedaček
Cena (dle tohoto článku) = 800 milionů EUR.
Cena při kurzu 25 Kč/EUR jedna sedačka = cca 0,8 milionu Kč
Škoda/SiemensInterjet+Vectrony pro české pasažéry:
10vlaků po 333 sedačkách = 3.333 sedaček
Cena za vagony (dle TenderAreny)=2,99 miliardy Kč bez DPH
Cena za loko (odhadem) = 1 miliarda
Cena za jednu sedačku = cca 1,2 milionu Kč
Proč?
Že by jak s tím mýtickým Babišovým lithiem…. provize, byla?
https://neovlivni.cz/babisovo-lithium-statni-obchod-provazela-obri-provize/
A co třeba to, že porovnáváte jablka a hrušky? ICNG je vlak pro příměstskou dopravu, kdežto ComfortJet je pro dálkovou dopravu na až 230 km/h. Radši porovnejte ICNG a RegioPantery
Ale toto nejsou příměstské vlaky.. Na příměstskou dopravu se v NL používají Stadler Flirty s označením Sprinter.
ICNG – jsou dálkové vlaky. Ale je pravda, že díky velikosti Nizozemí, jsou vzdálenosti kratší..
Srovnávám
a) InterCity Next Gen (cena sedačky cca 0,8 milionu Kč) na rychlost až 200 km/h
s
b) InterJety na rychlost až 200 km/h, které jezdí do Chebu (mezi Ústí/Labem a Chebem na lince R15 staví na celkem 14 zastávkách, čili v průměru 13 km činí vzdálenost mezi jednotlivými zastávkami). Připadá někomu normální cenovka 1,2 milionu Kč na jednu sedačku v těchto vlacích objednaných za Babišovy vlády?
Nejhorší je, že tuhletu šarádu platíme na dluh našich důchodů a dětí, neboť na lince R15 byla zvýšena dotace pro ČD o cca 45% za Babišovy vlády
ICNG je založený na platformě pro příměstskou dopravu, přizpůsobený pro provoz v meziregionální dopravě. Nejbližším ekvivalentem na českých kolejích jsou Interpantery, ty stály cca 0,6 mil. Kč/sedadlo (2,6 mld. na 4300 míst). InterJety (a ComfortJety) jsou v jiném segmentu trhu. ICNG je spíš „rychlík“ na kratší cesty, řekněme do hodiny. InterJety jsou vlaky pro dálkovou dopravu, které mají být pohodlné i na (časově) delší cesty, protože jen z Prahy do Plzně to trvá přes hodinu, do Chebu skoro 3. Pro cestu do práce člověkovi taky stačí Dacie, ale pokud by měl denně sedět několik hodin za volantem (třeba na služebních… Číst vice »
S InterJetem jsem dal jednu okružní jízdu z/do Chebu. Krom toho, že přes okna uprostřed léta tolik nepraží, tak nevidím žádný rozdíl v pohodlí oproti vagonům 5h z Prahy přes Olomouc (těch 5 hodin bylo včetně čekání kvůli pracem na I. koridoru). Férové by bylo srovnat na téže trati a to dálkové např. InterJet vs. maďarské vagony EC Hungaria Bratislava-Berlín. Blbé na tom, že s jízdným cca 1,4 Kč se InterJety ABSOLUTNĚ NEMŮŽOU ZAPLATIT na těch současných krátkých pojižďkách po ČR (Cheb), kde nyní InterJety jezdí. Pitomé je, že z nás udělali blbce třebas slováci, kteří nedělali machry, ale objednali… Číst vice »
Tak trocha si nedovolím súhlasiť. ICNG vlaky sú určené pre diaľkovú dopravu. Ale vzhľadom k tomu, že Holandsko je dosť malá krajina, dá sa prejsť z jedného konca na druhý (Rotterdam – Groningen) za 2 hodiny a 37 minút aj so šiestimi zastávkami). Plus ak si pozriete vybavenie ICNG vlakov, tak RegioPanter mu nesiaha ani po kolená. Prikladám aj odkaz na video, na začiatku rušňovodič ukáže interiér vlaku. Mne sa tam napríklad páčilo rozdelenie vlaku na 3 časti podľa farieb. Modrá – cestujúci, ktorí chcú vo vlaku pracovať alebo tam mať pracovné stretnutie, Fialová – tichá zóna a Oranžová –… Číst vice »
Za kolo miliarda? To je blbý vtip. Panter stojí 130 mil./kus.
loko*
Za 10 loko odhaduji 1 miliarda celkem, protože je 10x 5 Interjetů = 10 lokomotiv
odhaduji tipuji .. vaše přepočty
Vycházím např. z loňské zprávy o nabídce Siemensu na dodávku vícesystémových Vectronů, které byly zveřejněny v soutěži pro MÁV = 4,09 milionu EUR při objednávce ve vysokých desítkách kusů. https://www.railvolution.net/news/vectrons-for-mav-start
Čili ta miliarda za 10x loko je možná ještě podhodnocený odhad
A co Vy? Kolik stojí 10x Vectronů, které ČD používají k InterJetům? Vzmůžete se na něco jiného než na hejtování? Např. jestli chcete ozdrojovat
odhaduji tipuji milion sem milion tam blablabla píšete i do jiných sekcí na zdopravy? ne jen sem vaše blaboly ..žebysme přešli se železnice na konské povozy.. bude to lepvnější. už máte místo v bohnicích.
Kde jsem navrhoval že by doprava v ČR měla být realizována koňskými formany?
Pouze zdůrazňuji, že dotace do dopravy mají smysl, aby se jednotlivé formy dopravy optimálně doplňovaly…. Tj. neexistuje žádná „právo“ šotoušů a nádražáků, aby PŮLKA dotací z SFDI putovala do železnice, která v 2019 měla podíl 8% na celkovém pasažerském přepravním výkonu v ČR (dle oskm)
Závada dveří u nového vozidla v testovacím provozu – co mi to jen připomíná…
Ale jinak je to pěkná nová verze žabotlamu 😀
Jo, ta tlama je fakt pořádná. Ale spíš to připomíná vosu se sosákem.
Škoda že ČD zrušila/zruší kvůli prohře na R9 soutěž na rychlíkové EMU na 200 km/h. Mohli jezdit u nás podobné, třeba i na stejné platformě 🙁
Asi ne, jedině kdyby Škoda koupila závod Alstomu, tak mohla mít licenci na tyto jednotky. Nestalo se a pochybuji, že CAF zajímá relativně malá soutěž v ČR.
Zase to příčestí minulé.