Nejrychlejší Vectron světa, nový Traxx a noční show. Den železnice má letos nabitý program

Národní den železnice 2025 v Nymburce. Foto: Zdopravy.czNárodní den železnice 2025 v Nymburce. Foto: Zdopravy.cz

Národní den železnice pořádaný Českými drahami letos hostí Nymburk.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marky

Preventivně si dovolím upozornit šotomagory, že jestli si kdovíjaká firma (jako např. Národní divadlo Brno nebo Národní listy) vetkne do názvu slovo „národní“, tak tím nevzniká nárok na státní dotace.

Tj. pokud náklady na toto mechce pro zvané nejsou zaplaceny z externích zdrojů např. z reklamy (a tím nemyslím reklamu od dceřinky), tak zvaným vzniká nepeněžní příjem, který musí zdanit.

POdobně jako když Babiš si své víkendové ubytko, chtěl nechat platit z firemních peněz, přestože správný postup je nejdříve státu (tedy národu) zaplatit daně a až poté své choutky si platit ze zdaněných peněz.

Szantus

Já akorát doufám, že se nové Vectrony (a i já) dočkáme za dobu „naší životnosti“ někdy běžného provozu na 230 km/h alespoň na některých tratích i u nás…

fabec

Vyjma extremniho nedostatku stanku s jidlem a stejne tak nedostacujici kyvadlové autobus. dopravy super akce. Jak program na miste, tak i jizdy.

Marek

Autobus nebyl primárně určen pro kyvadlový provoz ten zajišťovaly dvě spřažené jednotky 471

Kokodak8

Bylo to pěkné. Řada exponátů, zajímavý program i prostory. Užil sem si to.

Vytknul bych ale fakt, že nebyly připraveni na tak velký zájem. Odpočinkové zóny, stánky s jídlem, stánky partnerů… To prostě nedávaly. Ono i samotná doprava tam nebyla posílena a skoro všechny vlaky na stojáka…

Tom

Nový polep VUZ se mi hodně líbí. Ale stejně mi přijde, že na to, že kupují ČD 50 nových lokomotiv s tak pěknou rychlostí, by kolem toho mohl být ještě větší i mediální rozruch. Přece jen, kdy tu byla nějaká akce podobného rozsahu? Tolik nových lokomotiv ČD nikdy nekupovaly a poslední „velká věc“ byla s řadou 380, kdy je ten příběh lepší nerozebírat.

Caprad

Já si říkám spíš na co je kupují. Výběrka zatím projely skoro všechny. Chystá se snad nahrazování řady 362? Navíc Vectron+Comfortjet jsou sice z pohledu cestujících fajn, ale jsou drahé. A protože se soutěží na cenu tak soukromník s nějakou low-cost jednotkou od Pesy nebo Škodovky vždy vyjde levněji.

Péťa

Comfortjety se hlavně nepořizivali aby se s nimi soutěžil rychlíky ale aby jezdili přes půl Evropy.

2101

Tak ty Vectrony 230 nejsou zas taková sláva, svou rychlost využijí pár let mezi Berlínem a Hamburkem a pak budou jezdit 200 jako ty klasické

Martin S.

Proč ty mínusy? Nad 200 km/h pod ETCS BL3 je potřeba brzdný gamma model a to jaksi podmínkově vychází taky, že vyjdou pouze jednotky, (zastaralé) zázraky techniky CJ ne, takže 230 km/h pouze pod LZB a potom 200 km/h jako IJ. Těch 50 Vectronů na 230 km/h byl očividně skvělý kauf. Holt ono to nikdo kromě ČD nechtěl z několika důvodů…

X 1

Na nové Rakouské Koralmbahn se bude taktéž jezdit 230. Testy s Comfortjety ČD i ÖBB Railjety a Nightjety už proběhly, včetně provozní rychlosti 230km/h.
Nebo mi něco uniklo?
DB Fernverkehr má u Talga objednané Push pull soupravy i lokomotivy Travca na 230. Soupravy už jsou schválené. Lokomotivy prozatím nikoliv.

Dušan

„Testy s Comfortjety ČD už proběhly, včetně provozní rychlosti 230km/h.“ ComfortJet se testoval v Rakousku s Vectronem ? To těžko – viz fotka níže: https://www.railvolution.net/news/comfortjet-presented-in-austria# Taurus jet V = 230 km/h pod LZB/ETCS samozřejmě může – ovšem pod ETCS pouze tam, kde je traťová část ETCS BL2, SRS 2.3.0d. Tam kde je BL3 už pochopitelně nikoliv – tam není vůbec komptibilní a pod ETCS sem nesmí vůbec – takže třeba zrovínka na třeba novou VRT Wendlingen – Ulm, kde je V = 250 km/h a podobně. Jinak při testech na Koralm bylo dosaženo s Taurusem při testech rychlosti V =… Číst vice »