Obrazem: Nejrychlejší tramvajová trať v Olomouci. Spojení na sídliště prošlo velkou modernizací

Modernizace se protáhla o necelé dva měsíce, vyšla na více jak 225 milionů.
V Olomouci skončila výluka tramvajového provozu na sídliště Nová Ulice. Tramvaje se vrátily na nově zmodernizovanou trať, oproti jiným částem města po ní mohou jezdit rychlostí až 60 km/h, tedy o 10 km/h rychleji, než v jiných částech Olomouce.
Modernizací prošly dva úseky trati, které zůstaly ještě v původním stavu z druhé poloviny 80. let. „Šlo o úseky od zastávky Wolkerova po zastávku Fakultní nemocnice v ulici Brněnské a úsek v ulici Hraniční od křižovatky Brněnská – Hraniční po smyčku tramvají,“ uvedla mluvčí Dopravního podniku města Olomouce (DPMO) Anna Sýkorová. Zakázku za 196 milionů korun získalo sdružení Subterra a MI Roads. Většinu nákladů zaplatila evropská dotace.
Součástí prací byla i kompletní rekonstrukce zastávek Wolkerova, Fakultní nemocnice (směr NU) a Nová Ulice. Během výluky došlo k opravě podchodu „Pionýrská“ a tahu Brněnská – Hraniční.
„Cestování po modernizované trati bude rychlejší a jízda plynulejší. Vliv má nová infrastruktura i na okolí stavby, a to díky nízké protihlukové cloně a výsadbě rozchodníků, které budou mít příznivý dopad na klima dané lokality,“ řekl Michalík.
Modernizace trvala necelých 7 měsíců. Oproti plánům se o necelé dva měsíce protáhla. Trasu obsluhují tramvajové linky č. 1, 4 a 6, jako před výlukou.
Podle náměstka primátora Olomouce Miloslava Tichého město připravuje i další projekty, které mají zatraktivnit MHD. „Kromě modernizace trati v ulicích Brněnská a Hraniční dále připravujeme III. etapu trati na Nové Sady. Máme již také územní studii na modernizaci tramvajové trati v ulicích Palackého, Litovelská a třída Míru a v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici,“ dodal Tický.
DPMO rovněž řeší projekt na bezhotovostní platbu jízdného ve vozidlech a připravuje se nákup elektrobusů.
V Olomouci vyjede první tramvaj s aktivním antikolizním systémem, z 95 % ji tvoří české komponenty