posily_do_teamu

Obrazem: Nejrychlejší tramvajová trať v Olomouci. Spojení na sídliště prošlo velkou modernizací

Zmodernizovaná trať na Novou Ulici v Olomouci. Zdroj: DPMOZmodernizovaná trať na Novou Ulici v Olomouci. Zdroj: DPMO

Modernizace se protáhla o necelé dva měsíce.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Bhtfnv

V nadpise více než 225 mega a v druhém odstavci je 196 mega…
Kde se nám pár milionů podělo?

Jan Sůra

DPH. Město uvedlo ve zprávě částku s DPH, my se vrátili v textu k částce bez DPH ze soutěže. Jen jsme zapomněli opravit.

Sáček

Sídliště, městská čtvrť, katastrální území Nová ulice. Velmi originální nematoucí pojmenování.

Vladimír

V Olomouci si gratuluji k rychlosti tramvaji 60kmh, zato v Ostrave se min 4 roky jezdi useky 80kmh.

Martin

Srovnávat zrovna ostravskou převážně rychlodrážní síť s častými úseky mimo silnic a zastavěná území a olomouckou s tratěmi vedenými převážně v uličním profilu v zástavbě není moc vhodné, jsou to úplně odlišné provozy. Mě spíš zaujalo proč stále žlábková kolejnice, hlavně na Brněnské, která si o to zrovna říkala

vjkm

Olomouc nemá soustruh, který by umožnil točit kola na profil vhodný pro bezžlábkové kolejnice. Současný soustruh je z první republiky a lze soustružit pouze válcový profil ve vyvázaném stavu, potřebný nový podúrovňový soustruh je na světelné roky daleko (a ještě dál).

smasska

V Olomouci se na tramvajové sítí nevyskytují dlouhá území nikoho.

Václav

Byť je každá rekonstrukce tramvajové trati přínosem, ušetřené prostředky za nerealizaci nízkých protihlukovek v daném kontextu naprosto nesmyslných, možná bylo lepší investovat do detailů. Ty nedopadly nejlépe.

Motýl Emanuel

Mohl byste nám ten daný kontext osvětlit?

Marek

Na trati,kde z jedne zastavky vidite na druhou a nez se tramvaj rozjede tak uz zase brzdi,je to celkem jedno😀😀Tu sedesatku si uzije mozna par vterin.

Harry

Velké překvapení. Ve zbytku Olomouce průměrná rychlost 20 km/h.

Jan Novák

To betonové koryto v podobě protihlukových ministěn uprostřed té 4 proudovky mi přijde více než komické.

smasska

Původně tam bylo koryto ze zábradlí…

Motýl Emanuel

Klidně ať je komické, hlavně je funkční.

Kubrt

„v přípravě studii rekonstrukce trati v Hodolanské ulici“

Jsem myslel, že ta už to má spočítané. Nebo je řeč o nějakém zkrácení té větve?

Ondřej

Rušit tramvajovou trať je čiré, když už ne infrastrukturní, tak politické šílenství. Projde v budoucnu nákladnou rekonstrukcí. Problém k dořešení je ten, že vede na komunikaci co patří ŘSD.

Kubrt

Opravdu je tramvaj do Pavloviček politicky citlivé téma? Mám dojem vzdáleného pozorovatele, že olomoučtí voliči jsou ke svým politikům dosti tolerantní 🙂

Jinak děkuju za spoustu mínusů za položený dotaz.

Ondřej

Ta trať opravdu moc lidí neodvozí, ale co není teď neznamená že nebude v budoucnu. Ta trať vznikla v „akci Z“ v poválečné euforii coby komfortní dopravní prostředek pro směnové dělníky do hodolanských cukrovarů a sladoven, které už desítky let neexistují. Kdyby se lusknutím prstu zrušila a zaslepila na UAN, nestane se v dnešní době vůbec nic a nikdo to nepozná. Ale pozornému pozorovateli neunikne to, že se Hodolany a Pavlovičky pomalu začínají zahušťovat drobnou bytovou a rodinnou výstavbou, vzniklo velké obchodní centrum a tak padlo rozhodnutí, že když teď nikoho nevozí neznamená, za 10 – 20 let můžou jezdit… Číst vice »

Kubrt

Prodloužení by té trati jistě dalo nový smysl existence, jen je otázka, kudy ho rozumně a bezbolestně vést.

Marek

Můj názor je, že vybudování podchodu Hodolany (Trocnovská) – Jeremenkova (přednádražní prostor) přispělo velkou měrou k tomu, že linka č.4 je už několik let v úseku Hl.n. – Pavlovičky solidní vzduchovozič. Docházková vzdálenost + nemožnej interval 15 minut tady hraje hlavní roli.

vjkm

Pro zachování nespíš také přispěla nutnost rozšiřování nebo aspoň nerušení grýndýlové trakce.

Ondřej

Ad politici: těch projde všude všechno, nejedná se jen o Olomouc. Možná s tím rozdílem, že málokterý Olomoučan si nechá sáhnout na svoje tramvaje (jsou jedním ze symbolů města). A to si žádný politik netroufne narušit.

Modré zábradlí

DPMO úspěšně řeší bezhotovostní nákup jízdenek už od roku 2019 ttps://zdopravy.cz/olomouc-zavede-platby-kartou-v-mhd-jizdenky-se-budou-tisknout-197559/ Zatím se jim podařilo vyřešit jen to, že zakazují samostatný nákup zóny 71 v mobilní aplikaci krajského integrovaného systému.

TnM

To zakazuje krajsky dezintegrator IDSOK, ne DPMO

Lukáš

DPMO si vydupalo výhradní právo, IDSOK pouze ustoupil

mlokXCM

To pochybuju. Naopak na každou kritiku, že to nejde, tak IDSOK reaguje tak, že to neumožňuje právě DPMO.

R13

Kdyby alespoň ty jízdenky zakoupené v aplikaci DPMO platily i v ostatních spojích…

automatic

víte někdo proč se v Olomouci na tratích s otevřeným svrškem nepoužívají bezžlábkové kolejnice a štěrk se dává až skoro k temeni kolejnice (jako kdysi v Praze z Ohrady na Palmovku či kolem vozovny Hloubetín) ? za mě to totiž produkuje více hluku, štěrk až k temeni kolejnice šíří vibrace více než otevřený prostor a i bezžlábkové kolejnice jsou prokazatelně na rovném úseku o poznání tišší. Tady ta trať je prakticky celá přímá.

smasska

Protože přejít na nový profil kol při stávajících polních podmínkách ve vozovně není jednoduché. Ale předpokládám, že momentálně to v rámci neřešení koncepčních dlouhodobých věci nikdo ani neplánuje.

Frantisek X

Aspoň toho štěrku by tam nemuseli dávat tolik, když už to vyvedli na samostatné těleso míjející původní zástavbu a nemocnici, jež není důvod mimo vyhrazená místa přecházet.

automatic

no právě to byla i moje otázka, proč je štěrk až k temeni kolejnice? V Praze i Plzni i v Mostě jsou koleje v otevřeném svršku mnohdy žlábkové ale až na zmíněné dvě trati (které už v této podobě nenajdete) je štěrk klasicky jako na železnici a ne celá trať zasypaná kamením. Přecházet se tam nedá, všude kolem zeď, takže ani pro nouzové použití pro IZS to není.. S profilem kol možná souvisí s bezžlábkovou kolejnicí ale ne s tunami zbytečného kamení. Mimochodem si matně pamatuji, že když se udělala v Praze první trať z bezžlábkových kolejnic, neměnil se profil… Číst vice »

PEtr

Řekl bych, že ten důvod je údržba, jednak když se stane něco s trolejí, tak tam jezdí auto a druhak zimní údržba zastávek a vysypávání košů, tam předtím rovněž jezdila.

vjkm

Původní je opravdu požadavek na sjízdnost pro údržbu, nicméně v souvislosti s různými ozeleněnými povrchy se toto řeší a DPMO právě kupuje novou dvoucestnou trolejovou plošinu s kolejovým adaptérem s vlastním (hydrostatickým) pohonem.