Obrazem: Nejnáročnější stavba je ze 70 procent hotová. Stát tlačí na dřívější otevření tunelu Pohůrka
Stavba tunelu Pohůrka na D3 (srpen 2023). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Obchvat s tunelem se měl původně otevírat v září 2022, nový termín je zatím konec roku 2024.
Tenhle českej stať je tuze bohatej. Betonuje jak o život. A opravuje letiště kam nikdo nelítá. Ruší eet aby byl ještě bohatší.
Jediný důvod pro zrychlení je to stihnout do voleb. Takto to probíhá na takovýchto stavbách… Pracuji v soukromé stavební firmě, která pracovala jak na Blance, tak třeba na vlakovém koridoru Praha Vršovice směrem na ČB. Na Blance měl přijet Bém, na koridoru zas Babiš (nakonec dojel Havlíček), to se pak tráva natírá nazeleno. Vyleze spousta neznámých lidí, kteří si vymýšlí pěkné kuloviny a že vše se zaplatí… asi tak, je to strach o teplá místa… Jinak doplacenou Blanku jsme dostali loni…. efekt padajícího hovínka…
Pokud stavební firma říká konec 2024 tak je to víc jak půl roku před volbami. Takže tahle dedukce trochu nesedí.
Však jo politické rozhodnutí. Největší stavební sezóna je říjen, listopad a prosinec. Proč asi? Z logiky by to měly být teplejší měsíce, ale nejsou. V létě jsou dovolené a nikdo nechce říct starý, že jde předávat dálnici, dovolená nebude. Jak řekl jeden stavbyvedoucí od Hochtiefu: můžeš se snažit stavbu urychlit, ale ona má svoje tempo, přes které se nedostane. Před pár dny jsem slyšel rozhovor v rádiu, jak se mluvčí z Metrostavu dušoval, jak se bude pracovat na dvě směny a v noci. Politické prohlášení, není tolik lidí, kteří by se tam točili. Natož u různých subdodavatelů, protože Metrostav je… Číst vice »
1. Dálnice měla vést dál od města
2. Pozemky patří vlivnému člověku z města
3. Metroprojekt a ŘSD je propojenné stejnýma lumpama a nechtěli uznat uplně nevhodný a špatný projekt.
4. Politici (všichni) si jenom hřejí svoji polívčičku za prachy daňových poplatníků. Pokud rovnou nekradou.
Děkujeme za analýzu, ještě vám ta chybí alespoň jednou slovo tunel, ještě alespoň dvakrát slovo kradou a nějaký ten vykřičník a caps-lock.
Ještě jsem četl, že dálnice je k ničemu, že když bude nehoda, tak pojedou všichni přes město. A ten tunel prý rozetne pěší vazby mezi ČB a Rudolfovem.
Tady je to samej chytrák mně by zajímalo kdo z vás tam dělá?
Třeba autor článku
Tak až mně tam potká tak ať přijde zamnou 😂
Zbytečná stavba….. Mohla zde vést dálnice bez tunelu a bylo už dávno….
V tomto konkrétním případě bych rozhodně netlačil na urychlené otevření tunelu, ale spíše bych trval na kvalitním provedení, jinak tunelem poteče potok a stejně bude neprůjezdný….
Budeme první na světě, kde v tunelu jezdí přívoz 🙂. Ale jinak za mě souhlas, i když chápu, že chtějí odvést předvánoční dopravu.
Omlouvám se za neznalost, ale co bylo / je hlavním důvodem stavby tunelu v rovině?
trasování v zastavěné oblasti, tunel je v její nejhustěji zastavěné části – z trasování je jasně patrné, že tento dálniční tunel bude součástí budovaného městského okruhu, takže v budoucnu se dá předpokládat odklon v současnosti budované dálnice dál od města /předměstí až někam za Dobrou Vodu a současně budované části dálnice z obou stran k tunelu budou sloužit jako přivaděče=propojky od budoucí dálnice = je to z plánků do očí bijící. Odhaduju to do 15, max 20 let od zprovoznění toho úseku s tunelem. Zprovoznění toho úseku včetně toho krátkého tunelu způsobí obrovskou nespokojenost lidí v okolo stojících předměstských rezidenčních… Číst vice »
Odpor místních. Když kouknete na mapy tak uvidíte že na Starý Pohůrce by šla dálnice těsně kolem několika (asi 3) domů.
V jake vzdalenosti bydlite od dalnice Vy? Ja sem z mista stavby, ale bydlim v Linzi 200m od A1 takze to chapu…3 domy ? Jste odtud? Spis 3 vesnice s min 2tis. obyvatel ve vzdalenosti max 50m pokud by byla normalne nad terenem…
Hlavním důvodem byli zájmy někdejšího tajemníka města, který má v místě budovaného tunelu nemovitosti. Jinak v původním plánu měla jít stavba dálnice na náspu z důvodu překročení Dobrovodského potoka, město požadovalo stavbu vést v zářezu, což nebylo technicky možné, takže se dělá tunel. A vzhledem ke stavu podloží (České Budějovice jsou na pískách s podzemní vodou), není původně navržena výstavba tunelu novou rakouskou metodou vhodná.
Tunel nikdy nebyl navržen Novou Rakouskou tunelovací Metodou.
Pokud by dělali zářez, mohly mít Budějice akvadukt.
Tam rovina není. To vám lhali.
Ze 70 % hotova. Hm, hm. To mají zřejmě na mysli hrubou stavbu. Ale co ta tunelová „bižuterie“? A tam jí bude… Budou rádi, když do konce roku 2024 zprovozní obousměrně alespoň jeden tubus.
ne, kdyz reknou ze 70% hotova, tak mysli ze 70% hotova. meri se to trvanim hotovych aktivit vs. planovanym trvanim vsech aktivit.
Hrubá stavba má být hotová do konce roku, pak mají rok na tu elektroniku a tak.
Ještě nedávno platil termín ukončení betonáží březen 2024. Jestli to zvládnou do konce roku 2023, bude to jen lepší.
Pro představu – odkaz na aktuální stav výstavby tunelu z července 23.
https://www.youtube.com/watch?v=rDSfLcp3KtQ
Buďme přesní, tam nebyla chyba státu, tqm byla chyba těch projektantů… Případnou škodu je až potřebu vymáhat!
Byla to chyba politiků, kteří nakonec protlačili tunel místo mostu. Nebyl tak dostatečný hydrogeologický průzkum a projektanti navrhli co jim bylo řečeno, s tím, že se to stejně asi bude předělávat ale bylo potřeba rychle kopnout.
Kdyby Jste znal historii Budejcke radnice Suchehi Vrbneho a pana Jelena tak takovou blbost nenapisete …
Stejní či podobní „politici“ způsobili zdržení výstavby dálnic o deset a více let a teď tlačí na zhotovitele, aby stavbu urychlil (asi) do nějakých voleb. Přitom na tomto projektu nic neodpracovali- jediná jejich činnost je rejpat. Ta dálnice mohla být před x lety, nyní je úplně jedno, zda se otevře v říjnu či prosinci 2024.
Na druhou stranu si to ta firma může nechat pořádně zaplatit…
Možná je to právě dohoda, jak jim dosypat za inflaci. Jako důvod se použije urychlení stavby. Ale to už samozřejmě hooodně spekuluji.
Zda se otevře o pár měsíců dříve nebo později je už fakt jedno.
taky bych to tak videl. aby nedosypavali jen za inflaci, tak do toho neco firma prida – drivejsi otevreni..
pokud by se to povedlo, je to krasny priklad win-win situace
Aoi hodne spekulujete…ten tunel se stavi 2roky…tak rok se prekresloval…takze koment mimo …
„Dosypavani “ za inflaci je u takhle velkých zakázek řešeno smluvně a není žádný důvod to řešit nějak bokem. Protože za inflaci normálně dostanou zapla eno.
Přečtěte si článek ještě jednou a možná si poposedněte… Zaměřte se na slovíčko doložka…
A i kdyby se přistoupilo na proplaceni vícenákladů bez doložky, vzniká další problém, proč je třeba přistoupit ke konstrukce aľa doplatek za urychlení. V případě akceptace „nedoložky“ by se doplatilo (svým způsobem by to bylo z jistého pohledu i spravedlivé, neb na faktory jako Covid, či válka s mezinárodním přesahem do ekonomických vazeb, by se mohlo shlížet jako na nepředvídatelnostnebo zásah vyšší moci) jen ve výši staťákem vyčíslené inflace. A teď ruku na srdce, odpovídají reálné ceny nárůstu stavebních činností (práce, energie, konstrukce, suroviny, atd.) tomu co vláda jako inflaci vyčíslila…?!