obrazok-zdopravy

Obrazem: Nejnáročnější fáze stavby. Budovatelé unikátního mostu v Pirně spojují pilíře s konstrukcí

Pirna, stavba mostu přes údolí říčky Gottleuba (jaro 2025). Pramen: MetrostavPirna, stavba mostu přes údolí říčky Gottleuba (jaro 2025). Pramen: Metrostav

Pilíře mostu jsou tak štíhlé, že v některých místech jejich spojení s nosnou konstrukcí bude betonářská výztuž rozdělena až do sedmi řad.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Olda

Obyvatelé domu na snímu č.7 můžou směle tvrdit: bydlím pod mostem. 🙂

Honza

Já se ptám, proč? Řekni mě proč Irenko. Proč?

Proč „unikátní most“ (který v globálu není vůbec unikátní) za nesmysl peněz, když se mohla akorát udělat silnice z kopce dolů a zase do kopce nahoru za zlomek ceny onoho mostu?

A nebo snad právě proto? Malá zakázka malé úplatky – velká zakázka velké úplatky?

sáček

Najdou se tu kritici, kteří budou kritizovat, že byl použit nesmyslný bílý beton, že je to moc vysoké, že pilíře jsou očividně příliš úzké, estetické a tím pádem neinženýrské atd.?

Pako

Najdou.

lex lut0r

vzpomínám si jak jsme začali svařovat první kusy v roce 2019…

holy.james067

To spadne.

Mirek

Děkujeme za názor a posíláme klíčenku! 🙁

Michal Bartoníček

Vždycky se těším na diskuzi, když zdejší odborníci začnou mudrovat. 🤣
Jste snad lepší než docent Foglar?

Pako

Nespadne, ale už samotná výstavba ukazuje, jak se šlo zbytečně do extrému. Mezi řádky čtu vždy, že dalo moc práce převést něčí ideu do realizovatelného tvaru. Za cenu obrovské pracnosti a cena bude taky mocnásobek rozumnějšího návrhu. Tipnu si, že díky těžko zvládnutelným detailům budou i náklady na údržbu vyšší a životnost mostu kratší.