Obrazem: Nejnáročnější fáze stavby. Budovatelé unikátního mostu v Pirně spojují pilíře s konstrukcí
Pirna, stavba mostu přes údolí říčky Gottleuba (jaro 2025). Pramen: Metrostav

Pilíře mostu jsou tak štíhlé, že v některých místech jejich spojení s nosnou konstrukcí bude betonářská výztuž rozdělena až do sedmi řad.
Obyvatelé domu na snímu č.7 můžou směle tvrdit: bydlím pod mostem. 🙂
Já se ptám, proč? Řekni mě proč Irenko. Proč?
Proč „unikátní most“ (který v globálu není vůbec unikátní) za nesmysl peněz, když se mohla akorát udělat silnice z kopce dolů a zase do kopce nahoru za zlomek ceny onoho mostu?
A nebo snad právě proto? Malá zakázka malé úplatky – velká zakázka velké úplatky?
Najdou se tu kritici, kteří budou kritizovat, že byl použit nesmyslný bílý beton, že je to moc vysoké, že pilíře jsou očividně příliš úzké, estetické a tím pádem neinženýrské atd.?
Najdou.
vzpomínám si jak jsme začali svařovat první kusy v roce 2019…
To spadne.
Děkujeme za názor a posíláme klíčenku! 🙁
Vždycky se těším na diskuzi, když zdejší odborníci začnou mudrovat. 🤣
Jste snad lepší než docent Foglar?
Nespadne, ale už samotná výstavba ukazuje, jak se šlo zbytečně do extrému. Mezi řádky čtu vždy, že dalo moc práce převést něčí ideu do realizovatelného tvaru. Za cenu obrovské pracnosti a cena bude taky mocnásobek rozumnějšího návrhu. Tipnu si, že díky těžko zvládnutelným detailům budou i náklady na údržbu vyšší a životnost mostu kratší.