A cena jízdenky vs. letenky? Je takový bus výhodnější než letadlo? Přes noc není výhled a přijde mi, že levnější to pravděpodobně nebude a doba cestování bude také delší?
Asi ne všude kde jede ten bus leti primak z Prahy. A když tak třeba ne tak, aby tam člověk byl ráno jako tím busem.
Petr Frýdlant
1 hodina
Pamatuji, když lítaly Košice (Michalovice). Několikrát vyzkoušeno a vždy super jízda. V posádce vždy dva šoféři. Jeden řídil, druhý se staral o hosty restaurace. O půlnoci se zavřelo a spinkalo se. Klídek pohoda fajn linka. Hlavně tam nebyl bordel jako u jiných linkách na východ. Akorát ta tragická nehoda u Košic, to byla smůla.
Marek
1 hodina
Je to docela dobrý nápad. Když jsme byli v Jižní Americe, tak jsme několikrát jeli nočním autobusem a sedačky jdou opravdu hodně sklopit a zároveň je tam odklopovací podložka pro nohy – silně doporučuji. Pak je člověk opravdu natažený a zalomené nohy ho netíží kolmo dolů. Čtyřnápravový bus značky Marcopolo se houpal a opravdu nikdy se mi za jízdy nespalo tak dobře 🙂
Vůbec nejsou špatné ty spací autobusy co jezdí ve Vietnamu. Spal jsem tam líp než v lůžkovým vagónu na evropský železnici. Podle mě je to to, co tu potřebujeme víc než VRT nebo nové dálnice.
Evropa je plna flixbusu, ktere casto jezdi pres noc, tak proc jeste nezavedli neco takoveho? Obavam se, ze proste neni dostatecna poptavka. Kolik stoji cesta timto? Jakkoliv jsem alergicky na argumenty proti nocnim a obecne „velmi dalkovym“ vlakum „za ty penize radsi poletim“, pro drahy nocni bus s minimem zastavek se argumenty opravdu budou hledat tezko.
Nocni busy potrebujeme vic nez dalnice, takze budou jezdit po okreskach?
Mezinarodni autobusove linky jsou v EU liberalizovane uz desitky let, presto takovychto spoju jezdi minimum. Takze je zrejme zas az tak moc nepotrebujeme.
A cena jízdenky vs. letenky? Je takový bus výhodnější než letadlo? Přes noc není výhled a přijde mi, že levnější to pravděpodobně nebude a doba cestování bude také delší?
Asi ne všude kde jede ten bus leti primak z Prahy. A když tak třeba ne tak, aby tam člověk byl ráno jako tím busem.
Pamatuji, když lítaly Košice (Michalovice). Několikrát vyzkoušeno a vždy super jízda. V posádce vždy dva šoféři. Jeden řídil, druhý se staral o hosty restaurace. O půlnoci se zavřelo a spinkalo se. Klídek pohoda fajn linka. Hlavně tam nebyl bordel jako u jiných linkách na východ. Akorát ta tragická nehoda u Košic, to byla smůla.
Je to docela dobrý nápad. Když jsme byli v Jižní Americe, tak jsme několikrát jeli nočním autobusem a sedačky jdou opravdu hodně sklopit a zároveň je tam odklopovací podložka pro nohy – silně doporučuji. Pak je člověk opravdu natažený a zalomené nohy ho netíží kolmo dolů. Čtyřnápravový bus značky Marcopolo se houpal a opravdu nikdy se mi za jízdy nespalo tak dobře 🙂
https://southamericabackpacker.com/wp-content/uploads/2020/01/unnamed-1090×726.jpg
https://i.insider.com/58408140dd08953e448b4668?width=700&format=jpeg&auto=webp
V Peru jdou ještě dál než tohle. Já jsem to ale po pár hodinách v standardním buse vzdal a přesedlal na letadlo. Stačilo pár výletů v minibuse, kdy to bylo 50:50, jestli spadne ze skály 🙂
Teda autobus s hospodou, to vůbec nezní špatně 😅. Hlavně aby tam nechodil i řidič 🤣
Do Bernu jedou dva.
No právě. Aby tam neseděl ten, co má pauzu 😂
Jeden řídí a druhý obsluhuje cestující což neodpovídá předpisům o chování ve dvoučlenné posádce.
Nebo oba dva. 😄
Vůbec nejsou špatné ty spací autobusy co jezdí ve Vietnamu. Spal jsem tam líp než v lůžkovým vagónu na evropský železnici. Podle mě je to to, co tu potřebujeme víc než VRT nebo nové dálnice.
Souhlasím, spací autobusy je to, co v Evropě hodně chybí, nee každý dokáže usnout v sedě a na takové noční spoje by to bylo více než ideální.
Evropa je plna flixbusu, ktere casto jezdi pres noc, tak proc jeste nezavedli neco takoveho? Obavam se, ze proste neni dostatecna poptavka. Kolik stoji cesta timto? Jakkoliv jsem alergicky na argumenty proti nocnim a obecne „velmi dalkovym“ vlakum „za ty penize radsi poletim“, pro drahy nocni bus s minimem zastavek se argumenty opravdu budou hledat tezko.
Určitě souhlas s tím, že by se tu tyhle busy sikly. Ale jako náhrada za vrt? Totální blábol, protože obojí se hodí na úplně jiné cesty.
Nocni busy potrebujeme vic nez dalnice, takze budou jezdit po okreskach?
Mezinarodni autobusove linky jsou v EU liberalizovane uz desitky let, presto takovychto spoju jezdi minimum. Takze je zrejme zas az tak moc nepotrebujeme.