Obrazem: Nejen most, ale i místo k trávení volného času. Jak bude vypadat „Libeňák“ po dvoumiliardové rekonstrukci
Vizualizace opraveného Libeňského mostu. Autoři návrhu: Petr Tej, Tomáš Cach, Oto Melter (https://www.bridgestructures.com/) Vizualizace: Jan Dousek, Radovan Záborský (https://dousek-zaborsky.com/)
Architekti počítají s využitím prostorů pod trámovými konstrukcemi i historickými oblouky. Projekt počítá s novými přístupy k vodě a skateparkem.
na co trávení volného času, dneska těm vořešprutům stačí strčit telefon do ruky a pak je jedno, jestli sedí na hajzlíku nebo na zastávce…stejně nic nevnímají
No nevím trávit volný čas pod mostem není moc k chlubeni 🙂
Není mi jasné, proč raději nepostavili stejně vypadající nový most.
Protože ho v podstatě postaví. Rekonstrukce je jen samotného úseku přes Vltavu, což je zhruba jedna pětina celkové délky. Technologie, která je u části u mostu přes Vltavu použitá, se už nepoužívá. Je to technická památka. Nehledě k jeho architektonické hodnotě. To je stejné jako kdybyste radil sešrotovat všechny staré tramvaje a parní lokomotivy a začít stavět repliky…Nebo třeba zbořil a nahradil replikou rotundu na Řípu. Je to zbytečné. Na funkci tohoto konkrétního mostu jeho stáří nemá moc vliv. Jsou to betonové klenby, a pokud do betonu výrazně neteče, tak vydrží staletí. To potvrdily i testy Kloknerova ústavu, že ty… Číst vice »
Tak vizošky jsou fajn, ale realita bude asi trochu jinde. Každopádně se mi moc líbí zvýšení prostupnosti území na libeňské straně. Tam ten most tvoří dost nepříjemnou bariéru.
Vizualizace se vzdycky musi brat s rezervou, to je samozrejmy,, ale na techto toho nemoznyho a velmi nepravdepodobnyho ani moc nevidim.
Zrovna tady budou asi hodně blízko. Jak Libeň, tak Holešovice jsou čtvrti, kam se momentálně stěhují relativně bohatí lidé a pochybuji, že těsné sousedství http://www.dock.cz, Rohan City atd. nevyužije tenhle prostor pod mostem na maximum pro kulturní a sportovní akce.
Stavba v roce 2024 nezačne, protože na podzim jsou volby a pak už tam žádný Scheinherr nebude. Dát dvě miliardy do rekonstrukce s tak krátkou následnou životností je nesmysl.
Rekonstrukce ale 2 miliardy nestoji. To, co se bude rekonstruovat je Janakova cast mostu pres Vltavu a ta stoji okolo 400 mil. Kc. Adam Scheinherr ale spravne do jednoho projektu zkoordinoval veskere stavby, ktere se mostu dotykaji. To jsou novostavby od retencni nadrze po novy most pres Rohansky ostrov ci proplachovaci kanal atd. A to vse dohromady pak dava 2 mld. Kč.
To je jedno, dvě miliardy na to z rozpočtu nepůjdou.
Vy jste účetní na magistrátu nebo jak toho chcete docílit?
Po volbách to už nikdo nezruší. Zakázka je hotová, výherce už projektuje a nikdo nemá zájem se vláčet po soudech a platit jim odškodné za zmařenou zakázku.
Tak smlouva na stavbu už je uzavřená nebo ne? Je to design and build, tedy naprojektuj a postav. Teď se bude rok projektovat, a pak stavět, ale oddělitelné od sebe ty fáze v tomhle případě nejsou.
Jako to obnovení původního pole přes rameno Rohanského ostrova u bývalých loděnic je opravdu super. Ale ten koncert pod mostem, to už fakt je potřeba omezit užívání drog.
Také jsem si říkal že koncertní místo pod mostem nebude zrovna to pravé ořechové. Připadá mi skoro jako kdyby dneska projektanti uměli buď absolutně utilitární, až nehezké, stavby, nebo ak stavby do kterých naplácají věci které se tam snad až ani nehodí. Možná kdyby tam navrhli něco trochu tradičnějšího jako grottu, třebas i s vodotryskem, tak udělají líp.
Tak na dalších obrázcích to samý místo využívaj na skatepark a na kluziště, což už jsou představitelný varianty. Zřejmě chtěli ukázat, že to bude multifunkční, což je rozumný. I když zrovna koncert klasiky tam asi nejlepší nápad nebude.
Grotta, to je ono! To je to správné místo pro umístění sochy zachránce mostu, Adama Scheinherra. To bude oblíbené poutní místo. Grottu bych vyvedl ve svislých červených a vyblitě šedých pruzích ve stylu Humberto. Nad další výzdobou a atributy světce je třeba ještě popřemýšlet. Určitě bych tam dal i nějaký dozimetr, pro jistotu.
ano, obnovi se ale jen leve, prave uz ne… Vypada to pekne.
Jedine co me mrze je opet ta velka kamena ev. betonova plocha u toho oblouku u kavarny… chci videt, kdo tam bude v lete sedet…
Pamatuji hospudky, co mely zahradky se vzrostlymi stromy a sedavalo se ve stinu a to nebyly takova horka. Byly vzdy plne. Je to trochu skoda, pritom by stacila jedna rada stromu, cca 3 kousky.
Je otázka, jestli to dovolí bezpečnostní podmínky pro případ povodní.
Na te vizualizaci je spousta stromu, takze moc neverim, ze by to vadilo…
Nevidím v tom asi úplně problém, pokud ty konstrukce chatek a hospod budou neúplavné.
Pamatujete ty halucinace Hnutí ANO?
Hlavně vy pražští voliči…
No právě že pražáci skrz ty bludy viděli už před volbama a proto je ten “jakvonsejmenoval” kandidát za ANO kdovíkde a neštěkne po něm ani pes.
Stejně to dostalo dost procent.
Letos je potřeba vysvětlovat že koalice v Praze je ANO + ODS.
ja si to pamatuji, dokonce si i pamatuji ten lobing mezi Dolinkem, ktereho v diskusi sejmula Posvarova.
Ale ta silenost od Stuchlika z ANO, resp. arch. Pfitzingera o obytnem moste, vsadim se, ze ted budou argumentovat jak je to drahe, ale ta jejich (jeho) vize by stala hezkych par mld.
A vsadím se že by ji tento rok neměli ani vysoutěženou. Takže nic kloudného plus velké zdražení jakéhokoliv budoucího řešení přes inflaci.
Já si to pamatuji velmi dobře a proto jsem rád za aktuální magistrát.
Zajímavé, že se na tom podílí opět Cach, tedy kamarád současného vedení města a člověk, který opakovaně vyjádřil nenávist vůči lidem, co řídí auta a nikoliv kola. To je asi úplná náhoda, že u každého pražského infrastrukturního projektu je přítomen zrovna on.
Pavle…
Především si je nutno uvědomit, že pan Cach je architekt, který se snaží už několik let dělat odborníka na dopravu. Nutno přiznat, že po letech průšvihů se už jakžtakž tento obor naučil nebo si už konečně nechá taky občas poradit od někoho, kdo tomu rozumí. No, ale zatím jenom tak 55-60% od M.S.
ŠÍření neávisti vůči skupině obyvatel je vpořádku jen tehdy, když je to politicky v módě. Například skladba „Kill all the white people“ nemá žádné problémy u multikulti. Ikdyž je to rasismus.
Mě spíš připadá, že ve všech projektech různých přemostění v Praze má od nástupu nové radnice prsty Petr Tej. A nedokážu určit, jestli je to náhoda, nebo ne.
Super! Ještě tam chybí lavičky, prodejce zmrzliny a bude to dokonalé místo k trávení volného víkendu s rodinou!
Pod leckterým mostem v Praze to žije už teď, jenom trochu jiným způsobem …
Jistě, myslet na léky…
Ještě kdyby se povedlo postavit Rohanský most (ideálně třeba podle návrhu Calatravi, když to u Dvoreckého mostu nevyšlo https://www.euro.cz/praha/malo-povyku-pro-most-1424432 ). A bude komplexně vyřešeno spojení Karlín/Libeň x Holešovice.
Ten Calatravův návrh je nádherný, ale je navržený právě pro Dvorecký most, kdy se věž opticky opírá o Dívčí hrady. V nivě kolem Holešovic/Karlína by divně trčel do prázdna. Tam by se naopak hodil nízkoprofilový vítězný návrh Dvoreckého mostu a tím by nedaleko od sebe stál původní kubistický most a jeho soudobá interpretace.
Ten Calatravův návrh by měl jeden velkej přínos. Srovnání s originálem by ukázalo, jak těžkopádnej je Patrik Kotas epigon.
Na druhou stranu jsou ty Calatravovy návrhy legendární i tím, jak obtížně se většinou udržujou (tuto jejich stránku bohužel Kotas kopíruje výborně). A rozpadajících se mostů má Praha až až, i když aspoň na Barranďáku a Libeňáku se po mnoha letech odkladů reálně pracuje…
To máte bohužel pravdu, o se týče dlouhodobé údržby tak si s Mistrem můžou podat ruce. Další problém je, že se ty jeho návrhy většinou během stavby šíleně předraží, takže to co mělo být původně za miliardu najednou stojí 4x víc. Ale vizuálně patří k tomu nejlepšímu.
Ono je hodne zvlastni, ze pokud Kotas dela pro soukromy sektor, tak to spatne az tak neni a neni to predimenzovane… ale jak dela pro verejny sektor, tak je to neco strasnyho, tuny zeleza a silenosti, cele je to pak predrazene… viz st. Letnany a ocelovka s obri nosnosti co nese jednu zarivku…
Protože soukromý investor má projektového manažera, který mu všechny blbosti vyháže a u zbytku změní technologii na tu která je o 30 % levnější, aby se i po nějakém průseru během stavby vešel do rozpočtu a investor vydělal.
Pardon, ale nové SORky jsou hodně špatné.
To údajně platí i o většině realizací navržených Zahou Hadid. A třeba Kaplického knihovna by asi měla podobný neduh.
Holt krása něco stojí 😀 Ale stačí si v hlavě rozpočet vynásobit 3x a když to i potom dává smysl, tak začít stavět a na konci být mile překvapen.
I když se tohle na začátku udělá, tak často už nejsou peníze, čas nebo trpělivost na to, dělat údržbu pořádně (draze a složitě).
Kaplického stavby AFAIK mají často přiznanou omezenou dobu životnosti pláště s tím, že dopředu řešil i co po jeho dosloužení (výměnu/recyklaci apod.).
Někdy je i problém, že se to udržovat město ani nesnaží, jako třeba černý most…
Ten je zas tak navrzeny, ze to ani udrzovat nejde, nebo za silene prachy…
Typicke jsou ty vstupy na autobusak, a sloupy vedle nich, tam se proste nedostanete… totez holubnik ve vestibulu nebo ty sudy jako lavicky a zakouti pod schodisti…
Škoda že nejde udělat galerie ve které lze překlikávat mezi fotkami.
V PC i v mobilu naprosto bez problémů. V PC šipkami na klávesnici nebo myší, v mobilu jak pohybem prstu, tak šipkami.
Přes co se na to díváte? Netscape?
Stížnost na blbnoucí galerii tu byla už včera. Mě to tedy na opeře funguje, ale možná by stálo za to zkusit zjistit kde ten problém je. Napadá mne třeba nekompatibilita prohlížeče který nemá něco podporované, což se asi dnes už moc neděje, ale také třeba nedotažení nějakých skriptů třetích stran.
Viděl bych to na nějaký plug-in, který mu tam dělá zmatky, ale v základu vše OK.
Otestováno i na iPhone+Safari a vše OK.
Jestli spíš neni problém mezi počítačem a židlí.
Super! ☺ Jen Škoda, že jsme museli a stále musíme tak dlouho čekat.
To čekání ještě nebylo tak dlouhé, když si uvědomíme, že se měl ještě nedávno most zbourat. Teď je to naopak hodně daleko s tím, že už je vybrán zhotovitel. U každé takovéhle stavby je dost mnohdy protichůdných požadavků na daný výsledek. Tady se k tomu řešila i podoba samotné obnovy Rohanského ostrova a vyladit se pak musí i stavby okolo. Třeba Karlínské výhledy nebo stavby Sekyra Group a Crestyl. Ten most je vysoko a je bariérou v tom prostoru. Pak se každé stavební řízení může protáhnout. Karlínské výhledy mají být hned vedle, ale z vizualizace a materiálů k tomu, to… Číst vice »
To je pravda. Ještě před 4 roky běhal Scheinherr kolem mostu s kampaní proti jeho zbourání. https://www.tyden.cz/rubriky/domaci/doprava/lide-zablokovali-libensky-most-protestovali-proti-jeho-zbourani_477426.html Dnes už má vysoutěženo a do konce druhého volebního období bude postaveno. To je myslím slušný výkon. K tomu přidejte Dvorecký most ve stejné fázi před stavbou a obnova spadlé Trojské lávky, která byla postavena ještě rychleji.