cargo

Obrazem: Násypy, zářezy, most. V krajině se rýsuje budoucí obchvat Olbramovic

Stavba obchvatu Olbramovic na I/3, září 2021. Pramen: ŘSDStavba obchvatu Olbramovic na I/3, září 2021. Pramen: ŘSD

Průjezd Olbramovicemi na přetíženém tahu na jih patří k největším „dopravním závadám“ ve středních Čechách.

Zpět na článek
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ivan

Stavět obchvat místo chybejici dálnice ve středních Čechách na které není ani metr…..

Kalanis

A máte to vypapírováno? Mimochodem tenhle obchvat by sloužil i když by se dálnice dotáhla z jihu do Voračic.

Georg

ano, tim spis je uzitecne ho stavet. mate s tim nejaky problem?

Gryf

Chtěl bych se dožít doby, kdy i české silnice a dálnice půjdou místo přes náspy a zářezy raději tunely, mosty, estakádami.. v Rakousku to jde, u nás zatím ani ne..

Jiří Kocurek

To je trochu problém, ono to chce aspoň 5m zářez, aby se o tunelu dalo vůbez uvažovat. Kolem Prahy na D0 to šlo, tam je na to terén.

Pražec

Ono je to hlavně o reliéfu krajiny. Vemte si třeba silniční spojení Linec – Praha: S10 je samý tunel,tam to moc jinak dělat nejde, zato tunel v relativní placce kolem Budějovic už je na hranici smysluplnosti.

Poradil byste Rakušákům, aby dali do tunelů třeba takovou A5?

Martin

U tech tunelu je to celkem jasne, ale kdyz vidim ty naspy, to me nejak hlava nebere, zvlast u tech nekolik metru vysokych, coz je velka bariera. Nevim moc o tom, ze by se u nas staveli viadukty, az na vyjimky, pritom netvori takovou barieru. A kdyz vidim ty fotografie, tak me zarazi jeste jedna vec, jak se bojuje proti bariere, kterou vytvori zeleznice, pritom zabira vetsinou jen polovinu toho co je zde videt a jak rozdeli krajinu… Jinak D3 bude jeste komplikovanou stavbou a dlouho bude trvat nez se dokonci, a zaroven i kdyz dokoncena bude, tak tranzit pujde… Číst vice »

Kalanis

A nechtějí na konci trochu změnit stavbu a místo rušení toho kousku od esíčka ke křižovatce do Zahradnice naopak obnovit asfalt z esíčka do podjezdu u Tomic? A z obchvatu a estakády vyhodit pomalou techniku? Pokud to není totálně zjebaný, tak bude stačit stáhnout zeminu a udělat konstrukční vrstvy. Asi moc logický.

Pražec

No už vidím odbočování a zpětné připojování té techniky… Kromě toho by to ekonomicky nevyšlo.

Ono je asi snazší někde na tom obchvatu přidat pruh, kde tu techniku předjedete. Ale nevím, jestli tam takový pruh bude, projekt jsem neviděl.

Jiří Kocurek

To už by si musel vyřídit okres Benešov, aby tu okresku udělal. A zěmědělské technice stačí to staré zemní těleso, ta asfalt nepotřebuje.

J.K.

No, tak pak už budou jediná dopravní závada ty nové kruháče v Benešově…

Jan Neruda

Kdybyste to tam znal věděl byste, že to není vina kruháčů, ale řidičů, kteří se neumí chovat na konci dvoupruhů. Je to tak na konci všech dvoupruhů od prvního kruháku až po Mirošovice.

Pražec

Problém kruháčů je spíš v tom, že jsou projektované na provoz po dostavbě D3.

Kalanis

Je. Protože tam hlavně ten na Červených Vrškách vůbec neměl být – je tam naprojektovaná MÚK s přivaděčem a severním obchvatem města. Takže udělat ten s MÚK a mohl zmizet. Na jihu je to jen paskvil.

Koro

A co Miličín?

axon

k největším „dopravním závadám“ ve středních Čechách je absence dokončené D3 od Mezna na okruh Prahy

Tomáš P.

Proto se divím, že se netlačí D3 a staví se“obchvaty navíc.“ Ano v rozmezí 5 – 50 let bude mít okolo Olbramovic smysl, podobně jak to je v Holicích.

P_V

Ještě vymyslet obchvat Miličína, aby nemuseli čekat dalších 30 let na tu dálnici.

Kalanis

Z prostorových důvodů hodně špatný. Miličín je ve významném sedle. Ano, jde to a několikrát tu bylo i vedení. Akorát ten hup přes potok z Novoměstského rybníka je opravdu výživný.

Jarda Š.

Obchvat Miličína by se musel řešit buď jako východní dlouhatánskou estakádou nebo jako západní tunelem, a to by byly tak vysoké náklady, že je s ohledem na plánovanou dálnici nikdo neschválí.

Jarda Š.

Tím byste ale za cestu podstatně prodloužil a stejně by na ní byly kopce, které, když nasněží, nevyjedou kamiony.

Stan

Pokud se to nestaví jako čtyřpruh, tak se na „přetíženém tahu“ nic moc nezlepší…

Jakub

Tomuto tahu snad pomůže ucelená D3 ve Středočeském kraji a ne osamocený čtyřpruh u Olbramovic, ne? 🙂

Protiprokluz

Tak on by „stačil“ třípruh, s tím, že předjížděcí pruh by byl ve směru na Prahu, to by vyřešilo problém, kdy člověk chytí kamion u Miličína a táhne se za ním až k Benešovu.

Samozřejmě dlouhodobých řešením je D3, ale o té si můžou nejspíš i následující generace jen zdát.