dpp

Obrazem: Národní technické muzeum zprovoznilo svou první vlakovou soupravu

Muzejní vlak NTM, na postrku lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTMMuzejní vlak NTM, na postrku lokomotiva T478.1010 Bardotka. Pramen: NTM

První jízda vedla z Masarykova nádraží do Brandýsa nad Labem na "Audienci u císaře Karla I.", zařazen tak byl také salónní vůz z roku 1909.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Witi

Na fotografii č. 9 není vůz BRcm jak uvádí popisek, ale vůz 51 54 89-80 001-8 řady Salon vyrobený v roce 1968 ve vagonce Bautzen pro prezidenta republiky.

Petr

Jsem moc vděčný národnímu dopravci České dráhy, akciová společnost, že temito vozy stále obšťastňují nadšeně cestující na trati Ostrava-Frydlant nad Ostravicí 🙂 Historická jízda pouze za cenu tarifu TR 10, no kdo by se zlobil ? 🙂

Gwann

řada Bdt 280 je mnohem modernější než tato souprava:
https://www.atlasvozu.cz/rada/cd/23-Bdt280.html

Jakkoliv to asi není už úplně vhodné vozidlo…

JanM

Něčím podobným (Bdtee) jsem jel nedávno na pravidelné lince ze Studénky do Ostravy. Tyhle vozy by si mělo NTM schovat a počkat až budou opravdu retro. Místo toho bych rád viděl na retrovlaku osmidveřové Bai a Cai

Vojta

Bohužel, komunikace našeho města je taková, že jsem se o historickém vlaku u nás dočetl až zpětně, a to jsem to v průběhu dubna celkem sledoval, o samotném vlaku nepadlo ani slovo.

Savik

Desítka je v majetku NTM někdy od roku 2007. VÚŽ financovalo její opravu a poté ji mělo v nájmu.
No ta fotodokumentace v článku jest velice svérázná…
NTM nezklamalo a se soupravou Ypsilonů vyrazilo poprvé na audienci k císaři a k tomu se Všudybylkou 🙂

Vendelín

Díky za info.

Vendelín

Od kdy je desítka berta majetkem NTM? Jsem měl zato, že patřila VÚZ.

aaaaa

nie je to nahodou preklep

vniklé v 60. letech

nemalo by byt vzniklé

Ondřej

Za tu cenu ale moc lidí jezdit nebude… AŽD udělali páru za 150Kč za 2 hodiny jízdy.

dopravopat

Pekná súprava.

rudlafara

Ten „špajzák“ je modernější, než čím denně jezdím do zaměstnání (R9) 🙂 . Tedy, je li to k smíchu….

Kubrt

A dalších 918 vozů Y získaly ČSD z Maďarska (Rába Györ), původně taky Bai, později Bh.

Rozpadlý Ikarus

Je opravdu nutné, aby podobná lokotka jezdila ještě za dotace na pasažérskych vláčkách?

Georg

nazdar cabajko, mas rada banany?

rudlafara

Popravdě, běžným cestujícím je jedno, jaká „lokotka“ táhne vlak, záleží jim na tom, aby dorazili včas a v patřičném komfortu, hodném 21 století…..

Bram

Pan Axel opět na scéně :-).

El Barto

Tady už se přímo nabízí věta, kterou pronesl Carl Johnson v úvodu GTA San Andreas předtím, než ukrade kolo.

„Ah s*it, here we go again.“, tedy volně přeloženo „Do p*dele, už zase“.

Vašek

Souprava opravdu pěkná, nelíbí se mi ale některé fotografie, mají příšerně zkreslenou perspektivu.

dopravopat

To je širokouhlým objektívom.

Vašek

To je mi jasné.