obnoveny

Obrazem: Námitky zamítnuty. Modernizace trati z Ruzyně do Kladna má povolení, čeká se na finance

Vizualizace modernizace trati Ruzyně - Kladno. Zdroj: Správa železnicVizualizace modernizace trati Ruzyně - Kladno. Zdroj: Správa železnic

Stavba má už i pravomocné povolení a zhotovitele, finance zatím chybí.

Odebírat
Upozornit na
guest
49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JanM

Věří někdo tomu že se bude stavět tolik úseků v letech 2027-2030? Opět očekávám nějaké zpoždění

m.hf

Fajn 👍

Zbyněk

Klíčová, přitom bezkonfliktní stavba pro spojení Kladno – Praha, která mohla stát už desítky let.

Alenkaf

Tak kdyby byla tak bezkonfliktni tak nebylo odvolání, především odvolání v územním řízení trvala dost dlouho vyřešit. A ta stavební uzavera co si tam odhlasovala Jeneč, taky chvíli trvalo než ji soud zrušil.
Tak bezkonfliktni si představuji jinak.

Zbynek

V kontextu jinych úseků PRAK je tento bezkonfliktni. V minulosti i ted.

Tomáš Záruba

Jo kdyby. Trochu se poptejte, jak dlouho se řešil problém hluku současně z tratě, dálnice a letiště.

Zbyněk

A jak se tedy řešil?
Týkalo se to celého úseku Kladno – Ruzyně? Nebo jen okolo Jenče?

Petr Š

Kdopak napadl stavební povolení? Ví redakce?

Mara

Od odborníka na železničnú dopravu a kandidáta na riaditeľa SŽ?

Lukas

„Expert“ a uchazeč o generála SŽ z Kladna asi nechtěl modernizaci železnice do Kladna.

JanK

Pokud to chápu správně, tak využitelnost opět velmi omezená, podobně jako v Kladně, dokud se nepostaví Veleslavín- Ruzyně, protože nebude napáječka ani žádná nová zastávka na dvojkolejce v Praze. Stavíme, ale efektivita (alespoň prozatím) hodně nízká… tedy typická SZ.

Ema a Mašek

Mě se líbí, jak takoví jako vy svedou na SŽ úplně všechno, ale zde je SŽ nevinně, dokonce naopak už toho udělala daleko více, než musela.

JanK

Ok. A proč není úsek doveden až do Praha-Ruzyně, kde by se možná vyřešil přestup na tramvaj, pokud by vlak nepokračoval na Veleslavín? Já stále vidím přínos pro dopravu Kladno Praha jako nízký… Úsek Veleslavín -Ruzyně bude strašně těžký na schválení. 4 roky?

colek

A vy jinak myslíte, že ty vlaky budou končit v Hostivicích? Vždyť je skoro jedno, jestli zrovna stanice Ruzyně bude nebo nebude po rekonstrukci.

Ondra K.

Naopak. Zrovna tento případ je jednoznačná chyba SŽ, která nesmyslně tlačí povrchovou variantu, kdyby od ní ustoupila, příprava už mohla být výrazně dál.

Tady se nabízí paralela se severní částí D0, kde ŘSD bylo ochotno poslat do posouzení EIA dvě varianty, a následně si na vládě nechat posvětit volbu výrazně dražší varianty.

Tohle srovnání na mě dělá dojem, že zatímco ŘSD má skutečně zájem záměr dotáhnout do realizace a stavbu uvést do provozu, SŽ je to prostě jedno a když ta stavba nebude, tak prostě nebude.

jakub

Stačí umlčet pár otravných nimbystů co si koupili předražené byty u trati. Několik zoufalců kteří se tváří že reprezentují většinu obyvatel. Přitom zbytečně blokují prospěšnou stavbu, všechny obstrukce by se jim měli vyčíslit.

Ondra K.

Já teda nejsem žádný příznivce nimby, ale když vidím, že SŽ plánuje v zastavěné rezidenční oblasti realizaci železniční trati v úrovni cca +1 v celé délce obehnané protihlukovkami, tak se místním moc nedivím, že se jim to moc nelíbí. Taková vlastně nově vytvořená bariéra v území je špatně i z hlediska urbanismu. Zvlášť když alternativní řešení existuje a bylo zvoleno ve vedlejším úseku.

Jozef

Pardon, ale tie byty si kúpili už s vedomím,že tam tá trať vedie, rekonštrukcia naopak zníži úroveň hluku z nej (náhrada motorovej trakcie elektrickou).

Plecháč

Takže podle vás v situaci kdy SŽ zatím nemá peníze ani na povrchovou trať, má místo toho vybrat mnohem dražší tunelovou variantu?

Ondra K.

V případě ŘSD a severní části D0 evidentně šel vyřešit a vyjednat výběr výrazně dražší varianty.

Flek

Ta Cargo hrbatá táhnoucí lehátko a červená 810 je ukrutná.

David

Narovnat to mohli víc aby se dalo jezdit 160 km / h a víc..

Bohouš

Já bych naivně myslel, že na takto rozpracované stavby jsou peníze dávno alokovány.

Pav

Ano, je to naivní si to myslet.

Proč by alokovali peníze na něco, co se může táhnout (a táhlo se) roky?

Radek

Bohužel rozpočet se dělá vždycky jen na rok. Delší finanční plánování Česko neumí.

N.N.

Schválený rozpočet SFDI na rok 2025 a střednědobý výhled na roky 2026 a 2027
https://sfdi.gov.cz/o-sfdi/rozpocet-sfdi/

Viktor

Ano, na přípravu zdroje alokovány jsou. Na stavbu nic „předchystáno“ není a zdroje půjdou (tak jako u všech staveb) přímo z aktuálního z rozpočtu – tedy kolik přiteče, tolik vyteče (a někdy i o dost víc, ale furt podle nějakého plánu) …. Stavba je v plánu na příští rok, ale jak jste možná zaznamenal, v rozpočtu SFDI je momentálně na příští rok oproti plánu nepokrytých 38mld., tedy: Momentálně jsou na příští rok zdroje na všechny již probíhající stavby (a byl by obří průser, kdyby ne), je tam i něco málo na některé stavby co se budou zahajovat, ale ne na… Číst vice »

Petr

Vyberci dani by meli kde vybrat dost zlatek.

Ale to se presouvame k politicke debate a prioritam ceskych vlad, ktere dani hodne praci, hlavne nizkoprijmove, ale dane z neresti se zvedaji pomalu a ty z nemovitosti jsou nejen smesne nizke, ale taky neefektivni a blokuji tak vystavbu ve mestech…

Mat

Okolo těch nových zastávek by se hned měly rozparcelovat všechna ta volná pole a nastavět tam tisíce domků. Jak Metroland okolo Londýna. Máme ty plochy okolo železnic dost nevyužité, přitom je to skvělá možnost, jak řešit dopravní problémy, kdyby všichni ze satelitů nemuseli autem.

Soudný znalec

Nemusí…

Juraj

Tisíce domků jsou prostorově už trochu problém, ale proto existuje kompromis ve formě malých bytovek, kde jde rozumně kombinovat veřejný prostor s vyšší hustotou osídlení v pohodlné docházkové vzdálenosti, aniž by z toho bylo megasídliště.

Kdo trvá na rodinném domě, tak už je to holt luxusnější komodita, a čím blíž městu, tím víc se to odrazí v nákladech.

jkjk

Proč jen domky? Lépe vícepatrové domy. V některých asijských městech to tak funguje, dopravní podnik skoupí pozemky, postaví železnici/metro a zasíťované pozemky kolem stanic pak prodá developerům.

Petr

Ve Svycarsku take logicky stavi nejvyssi budovy – a take skoly u dopravnich uzlu. Samozrejme i kancelare a obchody.

Jen hlupaci stavi americke nocni mury s nekonecnymi satelity rodinných domku – a vecne precpanymi dalnicemi.

Ema a Mašek

Mám radost, že se po tolika letech dočkáme důstojného spojení do Kladna a na letiště. Velké uznání SŽ za tu práci.

Viktor

Důstojné spojení na Kladno rozhodně ano, na letiště je to sice řešení které povede ke zlepšení komfortu, ale rozhodně není tím nejlepším z toho co bylo ve hře – tam to šlo o dost důstojněji napojit metrem

JanK

Úsek nevede ani na letiště, ani do Prahy. Hostivice nejsou Praha. Dvě koleje končí pod okruhem D0.

Generální Kokrhel

No nevím… Jsou v Hostivici (Hostivicích) fakt nutné podchody dva…? I Libeň či Holešovice mají jeden…

Pav

A .. nějak vám vadí?

Dizgrafyq

Stojí to peníze, víme? 😉

Generální Kokrhel

Nevadí. Pokud to bude za cenu jednoho (stavba, provoz i údržba), ať jich je třeba devatenáct… Jak správně píše kolega Dizgrafyq, stojí to peníze…

Zbyněk

V Libni jsou dva. Druhý je veřejný zhruba 15 let.

Juraj

Druhý den po sobě článek o zrychlení na 145 km/h – to je 120 po započtení inflace?

Objektivně i Praha-Kladno, i Praha-Beroun na 120 bohatě stačí vzhledem k povaze dopravy, ale pokud to vychází, tak proč ne.

Pavel

Ta max. rychlost je dána možnostmi průchodu trati přes zastavěnou oblast, resp. možnostmi údolí Berounky.

Juraj

To chápu, ale ještě donedávna SŽ v letácích uváděla 110-130. A opakuji, to je naprosto v pořádku, jen mé pobavilo, že najednou se nám všude kolem objevuje 145.

František

145 je pro Pendolino, které tu nikdy jezdit nebude.

Petr B

145 km/h je pro v150, tedy nikoli naklápěčky, ale standardní novější vozidla

Vadym

Ted jezdi 504/503

Flek

Však původně se tam nepočítalo s dálkovou dopravou.

Michal141

Tak na Beroun to taky pojede 145km/h asi 3km z celého úseku, jinak 90-100 😀 …tady to nejspíš bude něco podobného tipuji (ale nemám načteno).