Obrazem: Na zdymadle Hořín osadili nová šedesátitunová vrata, přivezla je loď

Plavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVC

Plavební komora Hořín u Mělníka na Vraňansko-hořínském kanále, která prochází rozsáhlou modernizací, má nová vrata. Na dolním ohlaví je v

Plavební komora Hořín u Mělníka na Vraňansko-hořínském kanále, která prochází rozsáhlou modernizací, má nová vrata. Na dolním ohlaví je v pondělí osadil jeřáb. Vrata mají rozměr 12 x 12 metrů, jedno jejich křídlo (vráteň) váží 30 tun.

„Pro snadnou dopravu jsme zvolili loď, ze které jeřáb vráteň vyzdvihl do konečné polohy,“ uvedl mluvčí Ředitelství vodních cest Jan Bukovský. Loď přivezla vrata z mělnického přístavu, kde je dělníci svařili.

Podle Ředitelství vodních cest nemá přestavba památkově chráněného zdymadla Hořín z roku 1905 obdoby. Komora dostane mimo jiné nový zdvihací most, který se bude pohybovat na pístech. Bude osazen původními kameny, čímž bude zachován původní vzhled stavby.

Plavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: ŘVCPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkPlavební komora Hořín, osazování nových vrat. Pramen: Tomáš KolaříkModernizace plavební komory Hořín. Autor: Tomáš KolaříkModernizace plavební komory Hořín. Autor: Tomáš Kolařík

Podjezdná výška na dolním ohlaví plavební komory, která dosud často klesala i pod 4,5 metru, bude novým pohyblivým mostem zvýšena na sedm metrů. To umožní pohodlné proplutí velkých hotelových lodí, ŘVC přitom do budoucna počítá i s kontejnerovými nákladními plavidly. Ohlaví plavební komory bylo zároveň rozšířeno z 11 na 12 metrů, což je druhý parametr evropských vodních cest.

Projekt přestavby komory na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu je součástí velké modernizace vodní cesty severně od Prahy. Rekonstruuje se rovněž zdymadlo Praha-Štvanice, prohlubuje se koryto na ponor 2,2 metru a přestavbou prochází řada mostů. Některé budou nově zdvihací. Celkové náklady se pohybují kolem dvou miliard korun.

Tagy zdymadlo Hořín
2 komentáře