Obrazem: Na Vraňansko-hořínském kanálu se poprvé zdvihly mosty před velkou lodí
Vraňansko-hořínský kanál, zdvižný silniční most, Lužec. Pramen: ŘVC
Díky modernizaci kanálu se do Prahy dostanou i velké zahraniční hotelové lodě, které nyní končí v Mělníku.
Při otevírání, jsem měl možnost mluvit s Mistrem Dopravy Karlem Havlíčkem… no stálo to za to, vyslechl si mé argumenty… Začal jsem s tím, že nemá pravdu se železničním mostem přes kanál v Lužci nad Vltavou. … KH, odpověděl, že to byla nezbytná investice pro podporu VHD, připomněl jsem mu, že na té trati projede cca 5 lidí denně. KH sdělil, že osobní doprava není nikde výdělečná až na trať Praha – Ostrava, že je to služba, která má být dostupná. Ano souhlasím, ale to zde končí. Dále jsem KH sdělil, že stát zanedbal investice do tratí a že veškeré… Číst vice »
Škoda, že jste ty robotické odpovědi ministra nenahrál:-)
5 lidí denně na této trati rozhodně nejezdí, pokid vím, tak je to mnohem více.
No mínusujte si jak chcete, ale tvrzení, že po té trati projede jen pět lidí za celý den je čistá lež.
No tak 4, to není rozdíl,… kolikrát jsem podél té trati jel a ve vlaku nikdo,… a ať to bylo ráno, v poledne, odpoledne nebo večer. Ale na tom nezáleží, je to o tom, že stát neumí efektivně ke spokojenosti obyvatelů řešit VHD. Zachovávat všechny lokálky jen z nostalgie, je nesmysl. Už dávno se mělo začít s tím, co se předvedlo s lokálkou Olomouc – Uničov. O tomhle to je,…. Udělat železnici více přitažlivou.
Ne, ani čtyři. Je to cca. 30x VÍCE, než uvádíte. Lokálky má smysl zachovávat, nikoli však z nostalgie (to nám jen podsouváte nesmysly). Tato trať by mohla fungovat bez problémů dál, jen by se s tím provozem muselo něco udělat. V první řadě lepší JŘ bez hěkolikahodinových děr, modernizace vozového parku, prodloužení vlaků do Kralup (ideálně natáhnout drát na ty 3 kilometry, aby se nejezdilo motorově na koridoru) a podobné věci. Že to nemá smysl v současné podobě neznamená, že to nemůže mít smysl v podobě jiné. To fakt není o žádné nostalgii, ale o kvalitní VHD, která má přimět… Číst vice »
Takže tuzemští daňoví poplatníci zaplatili zvedací most pár zbohatlíkům, kteří potřebují jezdit lodí do Prahy? Pěkně děkuju teda!
Trošku komunistická rétorika, ne?) I kdyby to byli, zbohatlicí, jakože to rozhodně zbohatlíci nejsou (20 let jsem zajišťoval servis pro tyto hosty, tak o tom něco vím), tak co to vidět v tom kontextu, že ti lidé k nám vozí i peníze, které zde pak utrácí?
Zbohatlíci to být nemusí, to je fakt (a jak chudoba cti netratí, bohatství taky ne, dobří lidé jsou mezi chudnými a nedobří lidé stejně tak). To nechme tedy stranou.
Za jak dlouho, při té zkušenosti se zajišťováním servisu pro tyto hosty, tipujete, že tu utratí tolik, aby se ta investice do těch mostů vyplatila? (Samozřejmě z čistého výdělku z té jejich útraty, ne jen z tržeb.) Bude to myslíte tou dobou ještě fungovat v původním stavu, nebo to bude mít za sebou X dalších nákladných rekonstrukcí, případně to dávno nebude fungovat vůbec?
*mělo být „mezi chudými i bohatými“.
Poděkuje voličům ANO.
stál 100 mega a ted brečí že chybí 50 mega a na lokálky pro chudáky
Zvedací mosty byly nutné aby vnitrozemská vodní cesta na Vltavě odpovídala „evropským standardům“ – podjezdná výška 7 metrů „tři lodní kontejnery“. K naplnění standardu je ještě daleko, musí se „zvednout“ mosty na Labi ….
Bravo Tleskám – ať se jim dam dobře pluje.
Osobně jsem se na to jel cca před měsícem podívat a vypadá to i s okolím moc pěkně!
Spolu s velkými loděmi tomu díky avizovaným dalším investicím ŘVC věštím a velmi slibnou budoucnost pro soukromou rekreační plavbu – podobně jako má Baťův kanál na východě.
Co kdyby sme ten most nechali už nahoře a ty vlaky zrušily už teď a byl by pokoj?🙂