Obrazem: Na úzkou trať do Obrataně vyjel po třech letech vlak s cestujícími
Úzkorozchodná lokomotiva Tu 47.0. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Souprava se může pohybovat pouze v úseku Jindřichův Hradec - Kamenice nad Lipou, jezdí se krokem.
Smekám pře panem Moťkou za jeho výrok ohledně rozhodnutí soudu.
Od všech zúčastněných stran je velká vůle JMHD znovu postavit na „kola“.
Jak moc je náročné obnovit provoz na větvi do Bystřice? Ta měla přeci jenom vyšší turistický potenciál. Jinak je optimistické že se porazilo zprovoznit alespoň toto.
.. že se podařilo zprovoznit… Omlouvám se
Hlavně je optimistické čekat že by se uživila trať turistickým provozem. A to platí i pro tratě k opravdu zajímavým cílům, nejen o konci světa kolem Bystřice.
Pokud se budou pořádat takovéhle akce zdarma, tak to moc dlouho nevydrží.
Odkud a kam, a v jakém množství ty turisty budou vozit? Kolik budou ochotni zaplatit za jízdenku?
Rušiči a škarohlídi zase utřeli.
Jedna vlaštovka, jaro nedělá.
Dobře že se akce povedla. Bude to stát ještě velmi mnoho peněz. Ty má pan Moťka, pan Fikáček ne. Kraje vidí jako provozovatele Gepard Expres, který to umí.
Nabízí se řešení, kdy pan Moťka může být majitelem a Gepard Expres provozovatelem vlaků.
To už tady proběhlo v různých debatách víckrát, ale aktuálně tomu nepřeje soud – otázkou je, proč, resp. kdo za tím kalením vody vlastně stojí. A další podstatnou otázkou je, zda a jak by byli vůbec ochotni a schopni se na takové spolupráci oba dva zájemci o záchranu JHMD dohodnout mezi sebou.
Soud nepřeje? Soud namítl nedostatečně odůvodnění a vrátil věřitelskému výboru zpět. Ten může rozhodnout znova stejně a řádně rozhodnutí odůvodní.
Např. že firma pana Moťky zaručuje stabilitu zachování a rozvoje, když pan Fikáček sotva schrastit peníze na koupi.
Pan Moťka možnou. spolupráci deklaroval.
Věřitelský výbor by mělo zajímat kolik dostanou věřitelé zpátky ze svých peněz, ne budoucnost podniku. A nabídka Gepardu je prostě vyšší.
A na těch 5M co propadnou Fikáčkovi kvůli nezaplacení jste zapomněl? Protože s nimi vyřitelé dostanou zpět více při prodeji Moťkovi.
V insolvenci se nejprve prodává majetek jako celek. Až potom po částech. Takže žádné kalení. A tak to věřitele měli celou dobu.
Jezdí zadarmo, stejně jako před krachem, protože to vybrané jízdné by byla v porovnani s náklady almužna, tak nač se obtěžovat. Kdyby byla cena jízdenky alespoň nákladová, vyšel by lidi levněji i Disneyland.
Kdyby cena vstupenky do Narodniho divadla byla aspon nakladova, byl by tam nejaky novorenesancni Disneyland do roka taky.
Alespon by se tam daly koupit vstupenky …
Jízdné se vybíralo symbolicky stylem kdo chce upomínkové jízdenky.
Dal jsem pánovi 500 a on kolik má vrátit.
Nic, jsme s manželkou spokojení.
Tak nám dal jízdenky čtyři.
Lidi dávali většinou 50 korun. Ale povinné to nebylo.
Asi jsme byli jedni z mála, kdo ví co ta sranda stojí.
Bylo tam krásně.
To je až dojemné, zejména představa, že těch 500 s úsměvem platí každý…
V jakém technickém stavu byli po takové době lokomotivy a vozy?
Chtělo by to vyměnit gumičky ve stěračích,aby jim ramínka nepoškrábaly okna 😀
„ramínka nepoškrábaly“
Zdá se, že pan Fikáček je ,jak se říká, ♥️Srdcař♥️.Nějaké geny Jana ŠATAVY.
Děkuji za mínusy od fandů Čajánka.
Já jsem Vám původně dal „plus“. Panu Fikáčkovi držím palce a fandím mu. Nechápal jsem, že vám vůbec někdo za takový komentář mohl dát mínus. Toho Čajánka jste si ale mohl odpustit. Kladné hodnocení si beru zpět. Ten pán už je 3 roky pryč, tak nechápu že vás pořád tak straší. Navíc i on se snažil to udržet, třeba i směnkami na vlastní majetek. A mimochodem, nevýhodné smlouvy s kraji neuzavřel on, ale ten druhý, Vámi velebený pán.
No konečně si někdo dovolil říci, jak to ekonomicky bylo a kdo v roce 2009 podepsal s kraji pro JHMD nevýhodné smlouvy. Kdo za JHMD podepsal smlouvy na 65 ka na vlkm, když náklady musely být ke 100 Kč. Kdo toto pochopí rozumi tomu, kdo ne dá minus a podle něho 65 je více než 100. No dnes je možné úplně vše. Ty smlouvy byly běžne dostupné na webu.
Tak mně je jasné, že cca 90 procent šotoušů je finančně negramotných, natož aby měli nějaké povědomí o podnikání. Jediný argument, že to fungovalo někdy v roce 1,2, kdy byly hrubé platy 15 tis a nafta za hubičku. Fandím zprovoznění úzkokolejky, ale čas ukáže jak to půjde a v jakém to bude režimu. Asi těžko to půjde dělat tak jako dřív, kdy tak malá firma jako JHMD s obratem do 100 mil měla přes 40 zaměstnanců včetně vlastnich ajťáků a kotelníků + další letní brigádníky… navíc, podle dostupných dat (ještě nedavno, pak jsem to přestal sledovat) snad i ta vychvalovaná… Číst vice »
Máte svatou pravdu. Ve všem. Seriózní podnikatel v situaci JHMD zmapuje majetek v jakém je stavu, co potřebuje, kolik bude stát jeho uvedení do normového stavu, zhodnotí trh, aby věděl co má obnovovat a jak, jak se zaměstnanci, kolik bude potřebovat peněz. V daném případě je to složitější, než na klasickém trhu. Tady se stran dráhy musí na SFDI, co bude ochotné pustit. A na kraje, stran turistické dopravy. Tím nějak vyřeší první rok provozu a zároveň bude přemýšlet a konat, jak zajistit střednědobé financování. Železniční nadšenec začne sekat trávu, mazat výhybky a natírat námezníky a výstražné kříže. Klaním se… Číst vice »
Nikdo cajanka nenutil jezdit za 65 Kč/km a už vůbec nasekat dluhy za 350 mil a dluh na vozidlech ani nemluvě
Dnes už je to jedno. Je to několik let. Přímo se ho nezastávám, vytáhl ho kolega nademnou, jen poukazuji na to, že to není úplně černobílé. Mimochodem, kdyby to zařízl sám a dřív, tak by stejně šotouši křičeli…
Nikdo Satavu nenutil podepisovat smlouvy, které podepsal v roce 2009. A které musely logicky od prvního dne být v mínusu. Ostatně stejne smlouvy měly už jen CD a ty na nich také prodělávaly. Měly výhodu v podobě majetku co rozprodávaly.
Přesně tak, Šatavovi prostě vyšel po 12ti letech jeho plán na likvidaci Čajánka. To že u toho zlikvidoval i JHMD nikomu nedochází…
Dnes to asi nemá smysl personifikovat, ale přes personálie to tak bude. Smlouvy 2010-19 prostě byly ztrátové, narovnat se povedlo jen tu jihočeskou, pokud mne mysl neklame v roce 2019. A kdo je podepsal je jasné, za zázrak je možné brát, že to dokázalo fungovat 12 let. Šotouši si ale svoji pravdu vzít nedají a co jste napsal nikdo z nich nevezme, šotouš nemá svůj pohled založený na ekonomické realitě,. pro šotouše jsou zdroje něco, co netřeba řešit. Špidlovsky „ztdroje jsou“.
Víte milý Kolemjdoucí, vy máte jeden problém. Vy uvažujete jako pan Čajánek (nebo, že by to nebylo jen uvažování?). Panu Šatavovi celý život šlo a jde o to, aby úzkokolejky žily. Ono je to fakt takhle jednoduché.
Kudy jste to šel, že vás cestou napadly takové nesmysly?
Fanda Čajánka rozhodně nejsem (a nikdy jsem nebyl), ale nerozumím tezi o genech Honzy Šatavy v osobě pana Fikáčka: Honza je už hodně dávno především realista a praktik, kdežto Fikáček je zjevně pořád jen a především entuziasta, a na to bych se jako skeptik hodně bál vsázet úplně všechno.
Je dobře, že vyšlo i počasí – tak snad bude Slunce svítit příznivě i na další vývoj situace.
Podzim má být dost deštivý 😀
Super a těším se na další vlaky.