Obrazem: Na tunelu Pohůrka skončila betonáž, trouby mizejí pod vrstvami zeminy

MÚK Pohůrka nedaleko jižního portálu stejnojmenného tunelu (duben 2024). Autor: Hochtief CZMÚK Pohůrka nedaleko jižního portálu stejnojmenného tunelu (duben 2024). Autor: Hochtief CZ

Zdržení způsobilo, že se řidiči na jihu Čech dočkají koncem roku hned 30 kilometrů dálnice najednou.

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Už někdo viděl jak vypadá stavba D3 v úseku Dolní Třebonín, Kaplice Nádraží? Rozestavěné mosty, trasu dálnice naznačují pouze výkopy v terénu. Pokud tato stavba bude do konce letošního roku, tak to bude historicky nejrychleji postavený úsek dálnice u nás. Ale tomu nevěřím. Ani nevěřím, že bude celý úsek až na hranice s Rakouskem do roku 2026. Na jednom úseku se ještě ani nekoplo.

RedBaron

Nevím jak jste koukal, ale já vidím hrubé stavby všech mostních děl prakticky hotové, dálnici jak na náspech, tak na hloubeních komplet v projektované niveletě, hotovou MÚK Kaplice nádraží, zbývají živičné vrstvy, asfaltování a bižuterie kolem, za 7 měsíců se to jistě stihne.
https://www.youtube.com/watch?v=3zbTs4KyVNE&t=11s

pjezek164

Doufekme že Vodénka nanaruší svým vodním dispečingem betonové trouby a že se rychle dobuduje to, co dobudováno není.

Dálnice

Zaplat pambu za ty dary. Zpozdeni kvuli tunelu je sice nemile ale letos se to snad otevre a za par let si na to zpozdeni nikdo ani nevzpomene. Dulezite je, ze dalnice je dobre nadimenzovana. Pak uz si jen sem tam precteme skuhrani nejakeho cintala, ze bude muset v tunelu na par desitek vterin ubrat plyn a ze kvuli tomu vyhasne Slunce, zriti se hvezdy, kravy prestanou dojit a vsichni zahyneme ve strasnych bolestech…

Tomáš B.

A to navíc mluví o prvním tunelu, který bude na 100 km/h místo klasických 80 km/h…

Vlastimil Kocurek

Tal vtip je v tom, že tunel měří jen 999 m.

František

Bude to zase celý dělaný tak, že úsekový radary budou už v tunelu? Aby ti co to tam znají/mají navigaci budou brzdít až tunelu a ne před ním?

A kontrola výšky bude taky až v místě, že už nepůjde vyjet bez asistence policie?

Míření

Líbí se mi, jak průser je vydavaný za úspěch.

Michal M

To jste asi četl jiný článek. V tom, pod kterým diskutujete, se píše o aktuálně nejnáročnější stavbě a je tam zmíněno i původně plánované datum otevření…

Jaaa

Co neudělat pro své milé plechovky. Včetně stavby naprosto nesmyslných věcí, jako je například tato.

Jiří Kocurek

Doporučuju v tom případě pít jen místní pivo, rozhodně ne Budvar. On se do Prahy vozí po I/4 a I/3, časem D4 a D3

Jiří Kocurek

Pro zajímavost statistiky OECD: https://oec.world/en/profile/country/cze?yearlyTradeFlowSelector=flow1

Dá se proklikat k informaci, že ČR dováží cca 30 % rýže z Itálie. Je to objem za 30 milionů dolarů, tohle už možná jezdí vlakem.
A pro zpestření bych ještě uvedl alpskou sůl.

Jaaa

Smůla, pivo nepiju. Jen slivovici z našich švestek. 😛

Jiří Kocurek

Sice moc nevěřím, ale zeptám se: Jak dopravujete kvas do pálenice?
Obvykle je na to potřeba auto, co autobijce přece vlastnit nemůže, aby nebyl za pokrytce.

Padre

Pan zřejmě dopravuje kvas do pálenice ve vlastním volátku…

petr

a vlaky jsou z plastu či papíru ?

Alibaba

Ne, ale dvoukolejná trať zabere méně místa než dálnice.
A navíc stále dochází k neustálému zlepšování nabídky (a dalšímu záboru ploch) pro silniční dopravu a o ekologii se jen mele hubou.

Jiří Kocurek

Tak zrovna tunel moc plochy nezabírá.

Jmenonym

Proč se mluví o tom, že se jámy „položí“ železobetonové těleso, když se nic nikam nepokládá, ale prostě se staví v jámě a pak se to zasype?

Vlastimil Kocurek

V případě vedení metra pod Vltavou tomu tam bylo (viz Yutube), stavělo na suchu, a pak se dokonce celý tunel posunoval do vody. V podstatě poprvé na světě. Tady se ta krabice staví přímo na místě, což trvá podstatně déle. princip je ale stejný.

Vlastimil Kocurek

Všiml jsem si mínusů, nepatří tam “ což trvá déle „.

Pavel

Najednou se těch 30 km otevírat nebude. Úsek Hodějovice – Třebonín se má otevřít dřív a to do 26.6.

Spicer

Určitě se Hodějovice – Třebonín otevírat nebude

Pavel

V 09/2023 byla uzavřena dohoda za
účasti Správce stavby č. 1 k prodloužení termínu zprovoznění do 26. 6. 2024

https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/40/infoletak_d3-hodejovice-trebonin.pdf?t=2024-05-15%2011:18:37.166

Tomáš Škrov

To sice ano, ale kraj a město jsou proti tomu, provozuschopné to bude, ale otevřené to být nemá.

Míření

A nějaký logický důvod?

Michal M

Zahlcení obytných čtvrtí tranzitem.

Tomáš Škrov

Pokud to má být až od Roudného tak budiž, ale mluvilo se o otevření od MÚK Pohůrka. A tam by to přes zástavbu bylo.

Pepík

A kudy by se ty mraky kamionů do Roudného dostaly?

Michal M

Tohle je jasné, ale šlo o možnosti zkratek severním směrem.

Pepík

Kamiony by musely sjíždět do města a proplétat se ulicema který na ten provoz nejsou stavěný.

Pavel

To, že kraj i město je proti tomu, je sice hezké, ale nic to nemění na tom, že min. pro OA to zprovozněno bude

Vlastimil Kocurek

Nebude.

Dantex

A není to kvůli tomu aby se mohlo jezdit Kaplice nádraží – muk Krasejovka? To znamená celý úsek Třebonín Kaplice nad. + kousek po Hodějovice Třebonín?

fous55

Třebonín – Kaplice asi do června nebude.

Vlastimil Kocurek

NE

Ajznbony

Já myslím, že tam ještě není poslední vrstva asfaltu, a ta asi do pěti týdnů nebude.

Vlastimil Kocurek

Dobře, 26.6. si to řekneme. Teď nemá smysl se o to přít. Nevidíme do hlavy lidem, které o tom rozhodují, ale bylo nejméně 20 x řečeno, že se to otevírat nebude. Ale možní to je. Pokud to tady bude všechno hotovo, což vůbec není jisté.

Zářez by byl lepší a tunel je tam blbost

Doufám že se to tam časem změní na zářez a rychlost 130 km/h stejně jako byly zrušené hloupě železniční tunely tj. Choceňský tunel a nahrazen zářezem a tunel Litoměřice nahrazený kolejemi vedle

A nechcete tam rovnou 200 a další pruh?

Petr Benda

to by bylo krásné, ale to se bohužel nestane

Míření

Nic takového určitě nenastane.

Vlastimil Kocurek

Zářez už tam byl, ale ještěže si narychlo vzpomněli, že se tam nestaví průplav, ale dálnice. :):)

Kudy myslíte že by ten zářez měl vést?

Zářez by byl lepší a tunel je tam blbost

Doufám že se to tam časem změní na zářez a rychlost 130 km/h stejně jako byl zrušen hloupý Choceňský tunel a nahrazen zářezem

Je to tak, tunely jsou úplně hloupé a mnohem praktičtější, hezčí a vůbec je mít v krajině hluboké rýhy jako na SuVo…

Jiří Kocurek

Choceňský tunel zrušit museli, bouchnul v něm vlak s municí.

Tom Matto

Vlak s munici bouchnul na nadrazi v Chocni, ne v tunelu. Tunel byl zrusen pry kvuli nedostatecnemu profilu pro elektrifikaci trati. Navic v tomto useku doslo k polozeni 3. koleje.

https://www.i60.cz/clanek/detail/19151/zahada-chocenskeho-tunelu

Jan

30 km najednou je ukázková znouzectnost…

Michal M

Poslední odstavec dodala redakce a beru ho jako zajímavý kontext.