Obrazem: Na třicetikilometrovém staveništi dálnice D4 se začínají klenout mosty
Stavba D4 (duben 2023), odstřely u Milína. Pramen: Via Salis
Řidiči se po některých částech nové dálnice projedou už letos, a to v rámci dočasných změn vedení provozu.
Na 13. fotografii není most u Mirovic, ale u Mirotic.
Na D4 se maká opravdu slušně, pokrok je vidět každý týden, každý měsíc. Jsem fakt rád, jak se to hýbe, neodpustím si ale jednu poznámku. Na fotce je např. zářez u Milína, který se cca v roce 2016 poměrně komplikovaně sanoval a zpevňoval, dnes jsou vidět jen přervané horninové kotvy, co tam byly sotva 10 let. Ještě horší je to o kus dál na Chraštice s vozovkou, funglovými svodidly apod., které se dělaly nové v rámci generální rekonstrukce I/4 v létě 2021. Přitom během dvou týdnů se do 500 m úseku zakousnou frézy a vše půjde do koše. Je to… Číst vice »
V zájmu svých dočasných priorit zanecháváme za sebou zdevastovanou krajinu a města zaplavená auty a vším co s tím souvisí.
Minulé generace měly podobou prioritu v těžbě uhlí. Za každou cenu.
Dálnice vyvádějí dopravu mimo sídla, aby města nebyla zaplavená auty…
Další zábor krajiny a veřejného prostoru pro honění ega autíčkáři při jejich zbytečných jízdách a ještě jim to my normální dotujeme. Peníze měli jít na budování ekologických cyklostezek.
😀
Je zajímavé že všude kde jsou cyklostezky tak se cyklisté motají na silnici v provozu nejlépe tři vedle sebe.
Kvůli vám “normálním” abych se skoro styděl za to, že jsem taky cyklista.
A zradlo a zachodovy papir Vam budou vozit na kole
Aha. A kdo, prosim, rozhoduje o zbytecnosti jednotlivých jizd? Vy, vase velicenstvo Cyklista I.? Nebo nejaky ulicni vybor svazu pumpickaru? A nebo jsme zatím svobodna země a každý si muze jet kdy chce a kam chce a nejakemu pomatenci do toho nic není?
Díky za fotky, jel jsem tam před 2 týdny, ale nestihnul jsem „čumet kolem“, vzadu 50 rozjívených druháčků, tak aspoň jsem si to užil z obrázků.
Jezdím také dost často a svižný postup po celé délce stavby se mi opravdu líbí 👍
Jezdím tam dost často a je to snad jediné staveniště v Česku, kde se opravdu pracuje.
Tak to ta efektivita práce tam nebude nic moc, když za stejnou dobu se staví i jiné úseky dálnic, a to se tam „nepracuje“. 😀
No jo ale to se staví 5-10km ne 30
Prakticky jakýkoliv úsek se staví 3 až 4 roky (pokud nevzniknou nějaké komplikace). To, že se tady někomu jeví, že se tady staví a jinde ne, je dáno tím, že velká část té dálnice vede podél stávající sinice I/4, tudíž to má člověk hodně na očích, pokud tam jede, dále také tím, že je to dlouhý úsek, tudíž těch lidí a strojů tam je opravdu hodně a navíc je tam hodně mostních konstrukcí, což jsou velmi viditelné stavby. Tohle může působit to, že má člověk pocit, že se tam staví, zatímco jinde, kde to tak na očích není, ten pocit… Číst vice »
Ano bylo to vidět na D1 to pouze opravovali a tuším že jim to trvalo 10let a už opravují znova tak nevím co je rychlejší
Zajímavé: Nikdo tam nepracoval a po 3 letech nepracování to bylo hotové.
Jak ten dojem vzniknul? Jednoduše, jezdil v pátek večer okolo stavby a v neděli po obědě zpátky, tak tam nikoho neviděl. Následně nabyl dojmu, že by se to stihlo za polovic času, protože spousta věcí je v zemi, nejsou tím pádem vidět.
No já jel kolem zrovna tenhle pátek, bylo už nějak po páté, spíš možná k šesté a bylo tam vidět docela hemžení lidí, tak jsem si říkal, jestli i nepracují na dvě směny třeba…
Na D4 se pracuje kazdou sobotu. Cely den. A v nedeli se sice zjevne globalne nepracuje, ale obcas jsou videt v akci lokalne nejake mensi skupiny pracovniku. Takze tak.
No, jde vidět trochu jiný přístup, když musí stavět za vlastní (stát začne splácet až po zprovoznění dálnice).
Presne tak. Kdyz to srovnate treba s tim, jak se lemplove skoro dva roky flakali na stavbe buspruhu v Praze na Strakonicke..
Musím potvrdit že co bylo asi možné makalo se i přes zimu na můj vkus je i nasazení techniky je velké a pracuje se po celé délce stavby👍👍
Za zničenou krajinu budou dnešní mladí platit ještě před důchodem (pokud se ho dožijí). Stávající silnice kapacitně stačí, kromě několika hodin v týdnu. Lepší řešení je těch pár hodin zpoplatnit a na konci automobilového věku už tyhle blbosti nestavět.
Běžte už do háje a dejte si dnešní porci léků. Děkuji a pěknou neděli přeju
Brácha Olcita?
Ne, Františka
“Konec automobilového věku” je další fráze fanatických narudlých odpůrců svobody mobility, která bude v nejbližší době tapetovat diskuse.
Jasně, protože telefon je v alzaboxu, jídlo v restauraci a pračku zařídí majitel bytu, takže se nic dorpavovat nemusí. A v lese… žije zajíc polní a rostou tam prkna.
Vlhký sen ekologického blázna…. Utřít a převlíct prostěradlo a zpátky do reality.
Jo, zelení … do přírodnícho parku nesmíte na kole, natož traktorem, ale pak si tam drandí tankem.
Vem se za ruce s Dětma země a tím kkt z Tečic a běžte trhat tu kytku na Pálavu co tam s ní teď mají problém…
Alespoň budete užiteční
Pozdě, ale přece…
Takhle kdyby dopadly všechny ty pomníky zelených a jiných prudičů, řidiči by konečně dostali za svoje nekřesťanský daně, co jim náleží.
Jen tak dál, houšť a větší kapky !
Udělejte něco s okruhem kolem Prahy, tam je to katastrofa denně…
Tam pokud by se dokončila komunikace DO od D1 s napojením na D11, D10, D8, tak by se výrazně ulevilo centru Prahy (magistrála, atd.). A zároveň v době oprav jižní části obchvatu by to bylo možné objet přes severní část a netrčet před uzavřeným tunelem.
Fakt by zajimalo, kolik aut na magistrale je mimoprazsky tranzit S-J. Podle me do 5%. Jako SOKP je potreba jak sul, ale znatelna uleva na magistrale je podle me chimera.
Ano, je to kolem 5 %.
Řečnická: Kolik z těch zbylých 95 % by dalo přenost D0 511 cestou od jihovýchodu do Kobylis, Libně apod?
Zrovna Kobylisy, Libeň těžko říct, tam to většinou vyjde nejlépe se crcat přes magistrálu/Želivského. Kobylisy.
Možná nějaký Vysočany, Prosek… ale těmhle relacím obecně spíš pomůže MO.