Obrazem: Na švýcarskou úzkokolejku dorazil Saphir II. Pětice nových vlaků vyjede ve druhé polovině roku

Nová jednotka Saphir II pro Wynental- und Suhrentalbahn. Foto: Aargau VerkehrNová jednotka Saphir II pro Wynental- und Suhrentalbahn. Foto: Aargau Verkehr

Nové jednotky nahradí vozidla z konce 70. let.

Odebírat
Upozornit na
guest
5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peter Sabol

Vyzerá super. Akurát by ma zaujímalo, či bude mať záchod. Saphir I ho podľa všetkého nemá. Je to veľký logistický problém, keď vlak vybavíte toaletou? Pýtam sa laicky. Všimol som si, že Švajčiari často na regionálne trate a zubačky často nasadzujú jednotky bez záchodu, pričom niektoré „kratšie“ trasy trvajú aj hodinu (extrémny prípad sú nové vlaky od Stadleru v našich Tatrách, tiež bez WC).

xyz

WC není v žádných jednotkách Aargau Verkehr (osobní zkušenost na všech jejich tratích z let 2019 – 2023).

Co se týče nejdelšího (časově) vlaku bez WC, hodně v popředí bude vlakotramvaj z Aarhusu do Greny. Pak tedy i nějaká ta daleká S-Bahn v Mnichově nebo Porúří, ale u nich je fakt, že málokdo asi jede „(skoro/zcela) z konečné na (skoro/zcela) konečnou“.

Twix

To je protože na zubačce je v tom sklonu obtížné trefit se do mísy 🙂 Ne vážně, švýcarské vozidlo musí mít záchod bezbariérový a pak je tak velký, že ho tam někdy radši nedají vůbec. U dopravců TPC a MVR ve frankofonní části země také záchod není. A mezi rekordmany bude patřit asi vlakotramvaj z Appenzellu do Trogenu.

Zapa

Kompletní nízkopodlažnost si tedy představuju trochu jinak.

Jiřik

A proto se v článku píše „téměř kompletně“. Ve skutečnosti to odhaduji na cca 80 %.