Obrazem: Na stavbě D3 u Nažidel se začíná ze země zdvihat první estakáda
Stavba estakády Zdíky na D3 (leden 2025). Pramen: MI Roads

S dokončením úseku Kaplice nádraží - Nažidla se završí budování D3 v jižních Čechách.
S dokončením úseku Kaplice nádraží - Nažidla se završí budování D3 v jižních Čechách.
Tak nám uteklo 22 let od tragické nehody Neoplanu u Nažidel, tj. od prvních slibů politiků, že „již brzy“ tento úsek vyřeší dálnice, resp. obchvat. Toto trvalo déle než dočasný pobyt vojsk 🙁
Jel jsem tudy před pár dny a je hezké vidět celou stavbu. Stejně tak na druhé straně hranice, kde se staví tunel Vierzehn mimo jiné.
Ten šílený padák u Nažidel měli předělat už dávno, tak to konečně vyřeší dálnice.
No vida, u úseku Nažidla-hranice je zpátky termín přelom 25/26, tak to je dobrá zpráva.
Někdo má dobrou zprávu… a někdo dobrou správu 🙁
Tak ať někdo z ŘSD občas vyveze vedení dobré správy na stavbu, ať se můžou podívat, jak se dá taky stavět.😁
To není o průběhu stavby, ale způsobu přemýšlení. Jak svěřenou oblast posouvat kupředu, jak zajistit její lepší využitelnost.
Současná SŽ slouží akorát na přesouvání peněz tam, kde je různé zainteresované osoby chtějí mít.
No však, nejde i to jen koukat jak tuhne beton, ALE hlavně, že se dá stavět, že se dají dělat celé úseky v nové stopě a tím to posunout do 21. Století. I když SŽ to občas taky umí, třeba 4. Koridor….
Jak se „posouvá dopředu a zajišťuje lepší využitelnost“ u dálnice, která je přes 30 let na papíře? Že jí někdo nakonec postaví?
A to jako chválíte přesně co? Že 35 let po pádu železné opony a skokovému nárustu zátěže na té přetížené a předpotopní jedničce tam někdo laskavě staví dálnici?
Dneska jsem jel do A přes Mikulov a musím říct, že JČ tohle napojení strašně závidím.
Jako proto, že tam povede dálnice? To by za pár let mělo i na jižní Moravě.
To ono mělo už před pár lety… 🙁
Já jsem shodou okolností taky dneska poprvé zkusil do Vídně trasu od Jihlavy přes Znojmo (navedl mě Waze) a fakt mě překvapilo, jaká je to pohoda. Asi ji budu preferovat před variantou přes Brno. Na české straně jsou opruz vesnice, ale jinak dlouhé rovinky, takže není problém s předjížděním, a na rakouské straně prakticky od hranic třípruh, takže se dá jet na tempomat. Ale je to každopádně šílené, že v roce 2025 musí člověk vůbec uvažovat, která okreska je menší peklo na cestu z jednoho do druhého hlavního města…
No tak doporučuji zkusit i někdy v týdnu, na I/38 je velmi silná nákladní doprava a chybějící obchvat Znojma taky dokáže dost naštvat.
V sobotu, to se to jede..
Máte oba recht. Ale u Brna a kolem Mikulova se zdržíte i v sobotu.
Naopak, tam je to jednoznacne nejsilenejsi, cesta z Jihlavy do Znojma je koncentrovany ocistec.
Přesně, když jsem tam jel onehdy, tak jsem si taky říkal, proč tam ty vesnice na tý trase musí být, to nemůžou ty lidi bydlet někde jinde?
V Jihlavě chytneš pár kamionů před sebou a jedeš za nima až do Znojma. O těch vesničkách ani nemluvím.
Krása! 🙂 Ať jsou tu co nejdříve podobné fotky D3 ze středních Čech.
Včera jsem se tudy vracel z Rakouska. Poslední projížděnou obcí mezi Táborem a Rakouskem jsou Skoronice a to už se dá vydržet…
Kaplice-Nádraží jsou také obec 🙂
ne, to je předměstí 😀
Umělá zatáčka přes železniční přejezd 🚋
Obec Střítež
Kaplice-nádraží není obec, ale část obce Střítež.
Vydržet se to dá mnohem líp s vidinou, že už se úsek k hranicím staví a do dvou let snad bude hotovo 🙂
skoro nic
Dokonce mezi Miličínem a Rakouskem 🙂
Ještě Dvořiště na hranicích…
Obchvat už přes 20 let…