Obrazem: Na Smíchově mizí další původní nástupiště, vzniká nová lávka do Radlic

Demolice nástupišť v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov v březnu 2025. Foto: RopidDemolice nástupišť v rámci rekonstrukce nádraží Praha-Smíchov v březnu 2025. Foto: Ropid

Hotovo by mělo být v roce 2027.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej 2

Ta konstrukce zastřešení nástupiště je brutální.

Dálnice

Smutný pohled, kterak jde nejkrásnější nádraží v celém bývalém Československu k zemi…

Michal M

Příznivci podobných nádher si můžou dělat srazy v Klatovech.

platamond

A v Českých Velenicích

vlachjan

A v Pardubicích, nebo Prostějově. Současná česká nádražní architektura má ke kvalitě děl lidí, jako byli pan Fanta, paní Šrámková či pan Danda bohužel velmi, velmi daleko.

hroch.obojzivelny

Smíchovské nádraží byla špinavá díra a do jeho vybydlené budovy se nikdo nechtěl nastěhovat ani zadarmo. Až tak velká krása to byla.

vlachjan

Pletete si kvalitu architektury s kvalitou údržby, (a nepůvodních zásahů) která byla té architektuře poskytnuta.

hroch.obojzivelny

Počítá se výsledek.

J.K.

Jak je vůbec daleko Praha s tím terminálem?

Milan

Nedaleko 🙈😂. Myslím 2031? 🤔

SaulGoodman

Neví někdo prosím, kdy se bude demolovat ta jižní část budovy? V tom článku o krytu to znělo jako kdyby se to mělo dělat co nevidět, tady to zase zní jako nějaká vzdálenější fáze. Každopádně mi přijde, že tam stále fungují dosavadní nájemci včetně PČR, takže předpokládám, že spíš později než dříve.

vlachjan

Část toho baráku zůstane zachována a bude součástí nového terminálu. Nevím ale, zda-li je to část kterou zmiňujete.

Lavka kdy?

Zda se, ze lavka do Radlic ma oproti zbytku stavby docela naskok (uz stoji pilire). Nevi nekdo, zda se nechysta jeji zprovozneni drive nez 2027?

Michal M

To jsou pilíře terminálu, ne lávky.

Sch

Nástupiště 1A bylo na Smíchově běžně používáno, když zde končili panťáky z Berouna. Ale ono bylo nejspíš už zbourane, takže tam teď musí postavit provizorium.

Twix

Spíš než panťáky tam končily plzeňské/domažlické osobáky v klasice, a to do roku 2003 (jen dva jely dál na hl.n.), pak byly všechny ukončeny v Berouně a nástupiště 1A od té doby nesloužilo téměř ničemu. Až loni kvůli mostu tam začaly jezdit zkrácené S7 i R16, trochu to tam kvůli tomu vylepšili. A teď tam kvůli rozkopané stanici staví kde co, třeba i S6.

Václav Petrů

Hodně smutný obrázek. Bylo to krásný nádraží.

Michal M

Nádraží koncepčně ze 30. let XX. století, plné bariér.
Věci dodělané po stavbě metra (autobusák) jeho okolí dost zprznily.

FrantaM

Tak to by mě zajímalo. Co na tom nádraží bylo krásného?

SaulGoodman

Tak jako dovedu si představit, že jako nové mohly být některé ty prvky zajímavé, třeba to zastřešení by asi bylo docela pěkné, kdyby si člověk odmyslel sedmdesátkové elektroinstalace, polorozteklý asfalt, rekonstrukci žlutým primalexem a podobně. I ta výpravní budova bez těch přístaveb křídel není špatná, ale ta zůstane (žel Bohu včetně budovatelského výjevu uvnitř). Nicméně i když si odmyslíme desítky let zanedbané údržby, tak je to celkově koncepčně beznadějně přežité po všech stránkách. Jistě lze debatovat o konkrétních řešeních nového terminálu, ale funkčně to bude násobně lepší a z víceméně tragikomické lokality se stane opravdový dopravní uzel v moderním slova… Číst vice »

Tomáš Záruba

Ja bych tyhle výjevy tak neprožíval, včetně Olomouce. Najdete si třeba Neuchâtel…

frank

trošku mi na těch záběrech chybí vodní mlha přímo okolo bourání , přece jenom prašnost tohoto typu bourání je značná , ale třeba to není možné kvůli blízké elektrifikaci tratě ?

SaulGoodman

Byl jsem tam, když probíhala demolice jiné části přístřešků, a byť to prášilo, tak nic extrémního to zas nebylo. Jednotky metrů kolem, žádná oblaka jak z odstřelu budovy. Lidi si to hromadně fotili z bezprostřední blízkosti, nepůsobilo to nijak dusivě.

Michal82

Takže 3 roky prestavby. V stejnou dobu se mohl stavet i nový most na Výtoni, aby to nebylo staveniště X let.

tarten

Nebuďte troškař. Můžete se také těšit na rekonstrukci navazující trati v Nuslích a rekonstrukci kolejí Vinohradských tunelů. To by bylo, aby se aspoň 2 takové stavby nějakou náhodou časově nepotkaly.

jan táborský

No vždyť to tady píší, přednost má ETCS v Prachovicích, nebo světová destinace Batelov, jo to jsou mozky na Štvanici…. nekup to

Michal M

V Prachovicích se jedná o rekonstrukci trati, jejíž součástí je TZZ.
Pokud by se tam nedalo, vylezli by zpod kamenů geronti jako ty a ptali by se PROČPAK se tam nedalo, když se dělá rekonstrukce trati?

jan táborský

Ono je to o kapacitě zobáku

FrantaM

Nebuďte bláhový. Musíme být rádi, že se dělá alespoň ten Smíchov, a to po pouhých dvaceti letech příprav.

Vojta

No, je fér říct, že ve stejnou dobu by měla probíhat modernizace od kraje Prahy až do Karlštejna (včetně), v Černoších se bude měnit most přes Berounku a v podstatě se tam postaví kus nového koridoru a zrekonstruují se všechny nádraží a zastávky po trase.

David

Já to vidím tak, že ze Smíchova bude moderní provizorní šturc do doby něž vznikne Nové spojení 2 (což bude 2050+)

Bram

Nikoliv, s velkou pravděpodobností tam bude místo současné konstrukce provizorní vojenská konstrukce PIŽMO. To beze srandy, současná mostní konstrukce půjde za pár let pryč za všech okolností, ta tam zůstat nemůže.

Jozef

Len menšia faktická oprava, PIŽMO znamená PIlier MOsta Železničného mostovka je ŽM 16. (Neberte si to v zlom, lenby to mohlo niekoho pomýliť.)