obnoveny

Obrazem: Na Pankráci opět zastavuje metro. Reklamní smog zatím zůstává

Reklamní smog na Pankráci. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýReklamní smog na Pankráci. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Do budoucna by mohlo reklamy ve stanicích ubýt.

Po necelém roce se dnes cestujícím znovu otevírá stanice metra Pankrác na trase C. Během uzavírky, kdy vlaky stanicí pouze projížděly, proběhla její kompletní rekonstrukce a modernizace. Původní harmonogram počítal s opětovným otevřením 5. ledna, zhotovitel, firma Subterra, stihla práce dokončit o 17 dnů dříve.

„Ode dneška mohou cestující nově využívat také první část podchodu pod ulicí Na Pankráci, který přímo spojuje vestibul stanice s nástupišti tramvajových zastávek. Vzhledem ke zprovoznění stanice v předtermínu budou na některých místech ještě probíhat dokončovací práce, pouze v lokálních záborech a bez zásadního dopadu na provoz. Dokončeny budou v průběhu ledna 2026,“ uvedl Dopravní podnik hl. m. Prahy v tiskové zprávě.

Podle nového pražského náměstka primátora pro dopravu Jaromíra Beránka je stanice nově přehlednější, světlejší, energeticky úsporná a odpovídající moderním trendům.

Stanice skutečně působí světlým a přehledným dojmem. Na rozdíl od nedávno zrekonstruované stanice Jiřího z Poděbrad v ní však zůstaly reklamní nosiče. Podle Beránka i jeho předchůdce Zdeňka Hřiba nyní nelze reklamní smog odstranit kvůli platným smlouvám. Oba však mají zájem, aby se situace do budoucna, až vyprší platnost dříve uzavřených smluv, změnila a došlo k přesmluvnění. Podobně to chce Beránek i u rekonstruované stanice metra Flora.

Reklamní smog na Pankráci.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýReklamní smog na Pankráci.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýReklamní smog na Pankráci.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Čistý design zůstane. Opravená stanice metra Jiřího z Poděbrad bude nastálo bez reklam

V celé stanici Pankrác C byla provedena sanace průsaků. Vyměnily se všechny čtyři eskalátory mezi nástupištěm a vestibulem. V minulosti nebylo během jízdy po pohyblivých schodech vidět do stran na nástupiště, to se nyní mění. Stěny byly částečně vybourány tak, aby mezi sloupy vznikly průhledy na nástupiště.

Nástupiště a vestibul dostaly novou elektroinstalaci a rozvody, LED osvětlení blížící se podobě stanice v době zahájení provozu, vzduchotechniku, podhledy, obklady sloupů a stěn včetně těch za kolejištěm. Došlo rovněž k opravám poškození dlažeb, vyměnila se zastaralá technologie výtahu, který má na povrchu nový kiosek.

Ve služebních prostorech bylo zrekonstruováno vytápění a kanalizace stanice, ve vestibulu se opravily toalety, které jsou nově bezbariérové.

„Důležitou součástí této investiční akce bylo dokončení výstavby první části nového podchodu pod ulicí Na Pankráci, který bude po zprovoznění čtvrté linky metra spojovat stávající vestibul stanice Pankrác C s vestibulem stanice Pankrác D pod administrativní budovou Gemini a tramvajovými zastávkami. V současnosti je dokončeno zhruba 60 % podchodu, konkrétně část od vestibulu stanice Pankrác C po výstup na tramvajové zastávky. Tato část je ode dneška k dispozici cestujícím, kterým to usnadní přestup mezi tramvajovými spoji a metrem,“ uvedl DPP.

Zrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C. Podchod pod ulicí Na Pankráci.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýZrekonstruovaná stanice metra Pankrác C.
Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Stanice Pankrác se nachází na nejstarším úseku pražského metra, který byl uveden do provozu 9. května 1974. Od té doby stanice neprošla žádnou rozsáhlou rekonstrukcí.

Komplikace na Českomoravské

Spolu s Pankrácí byla zkraje letošního roku uzavřena také stanice Českomoravská na trase B. Tam se však kvůli nečekaným průsakům práce zkomplikovaly, stanice tak zůstane zavřená až do jara.

Zmodernizovaná stanice navíc bude vypadat jinak, než se původně předpokládalo. Ke změnám podle architektky Anny Švarc došlo kvůli neochotě ustoupit z provozních požadavků.

Vizuální podoba přestavby metra Českomoravská zčernala. Finální verze se upravila i kvůli průsakům

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravní podnik hl. města Prahy dpp metro C Pankrác praha
14 komentářů