Obrazem: Na okruhu v Cerhenicích krouží vylepšený motorák pro Moravskoslezský kraj

Interiér přívěsného vozu 012. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.czInteriér přívěsného vozu 012. Autor: Jan Šindelář/Zdopravy.cz

Legendární česká lokálka řady 810 se dočkala další reinkarnace. V Moravskoslezském kraji bude jezdit s klimatizací, zásuvkami a wifi. Zatím krouží s rychlovlaky na zkušebním okruhu.

278 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Leinad

Podle modrogumí logiky klima do větratelných šukafonů, ale Honekry se budou dál po koridoru prohánět 160 s otevřenými okny.

Vašek

No, nač zachovali sedadla 3+2, když motorákama na lokálkách jezdí tak 2 až 8 cestujících? A jaké se plánují další rekonstrukce? Navrhuji bezpodlažní verzi, jako vylepšení nízkopodlažního vozidla.

Alexandr Mikulka

A další fáze budou vozidla hlubokopodlažní?

Jaroslav

Prosímvás,co tady řešíte za blbosti! 810 a všechny její varianty až po Regionovu jsou prostě kolejové autobusy , tedy koncepce drážních vozidel která svými nízkými náklady na pořízení a provoz už za první republiky pomohla zachovat osobní dopravu na lokálních tratích! Podívejte se za hranice do Polska ! Tam tuhle koncepci nezavedli a zlikvidovali v podstatě celou železniční síť! Říkáte:dovezte ojetiny z Německa, ano,jsou modernější a komfortnější než naše 810 a spol, ale nemáte na ně zavedený servis a zásoby náhradních dílů takže když se pokazí tak pracně a draze improvizujete kdežto 810 vám opraví v každém depu. A 100… Číst vice »

Jan Sova

Jenže ty sardinky jsou věcí dopravce, který si autobus objednal. Můžete jet klidně třeba navenek stejnými autobusy, ale uvnitř bude jiné uspořádání sedadel. Pokud by ČD (kraj) objednali 5 vozovou soupravu na regionálce, tak by se mohla sedadla uspořádat do pohodlna. Ale šetříme, že….

dopravopat

A 100 krát radši jedu ve starém RTO než v dnešních moderních sardinkách sice s klimatizací

Jo, možno vy a pár šotoušov. Ale na denné dochádzanie to asi nebude väčšie ľudí stačiť.

Riki

Vždyť ta slavná klima je stejně většinou k zlosti, v sobotu jsem nastoupil do „žraloka“ venku vedro a uvnitř…no ptal jsem průvodčí jestli nevezou mražený ryby :-), zlatý vokna – stahovací 🙂

Josef

Jo a na oknech byla námraza. Kampak na ty ,,frky“ chodíte? Asi patříte k těm jenž si v Červenci rádi přibalí do ,,báglu“ svetr aby neprochladli, protože je venku jen 21 stupňů celsia.

Petr

Průvan z oken je zase škodlivý pro pohybový aparát, takže si člověk nevybere.

M H

Za předpokladu, že opravdy přizpůsobí dopravní plán a soutěž tak, aby od roku 2030 mohly vyjet bateriové či vodíkové vlaky, jde o dobré řešení. Otázka je, čím reálně chcete nahradit 810, má-li to být ojetina na 10 let a zároveň posun kupředu…nabízí se Stadler Regio-Shuttle RS1 či Lint 27. Otázka je, jestli je jich na trhu dostatek…plus je třeba uvážit, že jejich provoz by byl nejspíše draší, než provoz 810. Tedy opět problém s tlakem na nejnižší možnou cenu od objednatelů… Bateriové vlaky zažívají boom a vodíkových pár jezdí, takže se během několika let ukáže, jak je to s nimi… Číst vice »

Hans

To si snad dělá někdo srandu! Vždyť ty sedačky jsou pořád stejně stísněné hlavně v tom přívěsku 010! To radní opravdu schválili? Za to by se měli stydět a podat demisi!! Proč rovnou neobjednali něco jako 841Regiospider? A navíc těch přívěsku je požadovaných tak málo, že stejně budou použity ty staré s původním stavem! Tím chtějí přilákat cestující? POCHYBUJU!!!

Tuzemák

Ješte si mi někdo diví, že mám raději auto, nebo autobus? No co jsem pár dnu zpět psal? Připravte se ješte i na druhou vlnu modernizací Regionoh! Pochybuju, že s postupem času s inflací, budou nové jednotky jen zlevňovat a tuhle hrůzu bude furt „škoda vyhodit“. Za pár let budou nové vozy zase „moc drahé“, tak se opět sáhne k „osvědčenému řešení“. Na to bych si snad i vsadil. Jen jestli dobře počítám, tak dalších 212 mil v prd.. za další rekonstrukce Šukafonů. Naroubují tedy i do Regiokřápů měniče, wifi, klimu a samozdřejmě nový korporátní lak. Na dalších 30 let… Číst vice »

dopravopat

A nezabudnúť, komu sa nepáči, nech ide peši. To je ultimátny modrogumný argument šufanofilov.

Hans

Ty anti inteligentní, uvědomte si už KONEČNĚ, že už v roce 1973 při zadání výroby měli tyto vozy dodávat s lepším interiérem aspoň odpovídajícím vozům řady Bai později Bdt!!; Ty strašně působící chcipaky neměly vůbec existovat!!!

Erik Ziak

Hlavne sa ich nemalo vyrobiť 700 kusov, aby nahradili staršie, ale oveľa pohodlnejšie vozne. Nie len čo sa sedačiek týka, ale aj jazdných vlastností.

Laik

Nic proti recyklaci, ale v případě M152 je to odporné ať už je výsledkem 814, 811 nebo cokoliv jiného.
A plánovaný tendr s požadavkem na nová vozidla od roku 2030 se – jaké překvapení – změní na tendr s požadavkem na reko od roku 2040.

Martin.dilli

Nedovezl šrot z Německa, ale lokální. Vlečný vůz bez klimy, Unucka, ty jsi bůh, doufám, že s tím denně budeš jezdit. Vlastně do Bílovce to nejezdí, proč taky

KarelF

Pohoršujete se tady na reko stářím a podobně. Máte doma miláčka z škody? Má motor 1,4 škoda +/- 0,2? Je to 3 nebo 4 válec? Tak vězte, že jste si koupili celá desetiletí mírně předělávanou koncepci z 40 let minulého století. Koukněte se jak vypadá motor v Fabii, Felicii, Favoritu, 120, 100, staré Octavii, 1203, 1200 je to věřte nevěřte pořád to samé, jen se malinko mění to co je na tom navěšený. Laicky řečeno. Samozřejmě mne tu můžete začít vysvětlovat to či ono. Ale to, že je to ta samá koncepece mne nevymluvíte. A mimochodem ty dnešní eko trabanty… Číst vice »

KarelF

Také by se mne líbili na tratích místo tohoto různé zmenšeniny Sharků, Panterů, ale potom zase budou všichni řvát, že se to nezaplatí.

Honza

Nemáte pravdu, při laickém pohledu se vámi zmiňované motory podobají jeden druhému. Ale ve skutečnosti jde o nesrovnatelný posun v kvalitě, životnosti, poruchovosti, spotřebě, emisí. U tohoto motoráčku se přímo nabízí srovnání použitých motorů. Původní motory LIAZ byly nesmírně poruchové. I když poslední série na tom byly o poznání lépe, na trhu jsou mnohem spolehlivější a výkonější jednotky. Zarážející je také absence jakéhokoliv zařízení na odstraňování emisí z výfuku. Vlaky tohle nemusí mít? Pracoviště strojvedoucího je evidentně na míle vzdálené jakékoliv ergonomii. Přestavba je pro mne pouze taková lepší generální oprava, ve skutečnosti žádný kvalitativní skok nepředstavuje. Jsem však optimista… Číst vice »

Alexandr Mikulka

Jste mimo.

Via Rhetica

Doufam,že to budou prezentovat v dubnu příštího roku na Innotransu. 😁👍

MartinSr

Neuvěřitelné. Něco co bylo zastarale 20 let před vznikem se stále reinkarnuje. S posvecenim strany a vlády

Gwann

M152 nebyla žádná bomba. Nikdy. Ale 20 let pozadu nebyl…zase to nepřehánějte.

A tu stranu a vládu si také někam vetknete, na tomto je politika jediné případ regionova. Zkuste přemýšlet jaká…

Nikdo nejste schopni navrhnout dostupnou náhradu M152. Akorát autobus. Což je poněkud volovina.

Aleš

Akorát tu konfiguraci sedadel 3+2 mohli zhumanizovat na alespoň 2+2.

Gwann

To asi mohli…nacvaknutych sukafonu zas tolik není.

Ic540

Ta strana a vláda má i své přesné pojmenování.
Jakub Unucka ODS. Náměstek pro dopravu v Ms kraji.

Td18

Jan Šindelář je ješitný idiot který jednak nezná hranice Moravy a Opava, Krnov, Odry, Vítkov jsou pro nej Morava pro což není jakéhokoli ospravedlneni a navíc cenzuruje komentáře. Komunista jako vyšitý

Petr Krňávek

Ospravedlnění pro to není. Utopit, oběsit, tělo nechat sežrat dravou zvěří. 🙂

Krnan

Presne! Jizni Polsko si nenechame rozvracet!!! 😠

Vin

Fakt doufám že je to jen vtip … a z Cerhenic přejedou do Kovošrotu Tlumačov ……

Jan Sova

Stříhá se to v Č.Třebové, osobně jsem to viděl….
Tlumačov je umísťovna našich 4kolových silničních mazlů.

Gwann

A víte, že třeba Osoblazsko je historická moravská enkláva ve Slezsku.

Pozaduju tedy, aby se onen spolek přejmenoval na něco jinýho než Slezské zemské dráhy…

A co to ještě rozlišovat na knížectví Ratibor, Těšín, Nisa, Krnov a Opava? A nakreslit zemskou hranici v Ostravě, co vy na to? A Karvinou přejmenovat zpět na Frystat…

Td18

Ano samozřejmě vim.

A po válce trapně přejmenovaných mist je mnoho. Letohrad, Jeseník, Stity, Havlíčkův Brod, Sokolov, Otrokovice… jediný Gottwaldov se vrátil na původní název.

Td18

Jinak ty knížectví prostě přestaly existovat, zanikly. Slezsko zaniklo jako správní území ale jako historické území stále existuje v původních hranicích a Česká republika ho oficiálně uznává. Vždyť jak začíná preambule Ústavy ČR? My, občané České republiky v Čechách, na Moravě a ve Slezsku…

Ondřej

Sedačky vypadají stejně otřesně, jako před rekonstrukcí. Nedávno jsem jel hodinu a půl 810, nevím proč nejela Regionova, která teda není taky žádná výhra, ale alespoň má slušné sedadla, z Krnova do Jeseníku. No, raději bych tu hodinu a půl drncání strávil na kostelní lavici. Ať už tahle otřesnost zmizne z českých kolejí a milovníci ať si jich pár koupí třeba na zahrádku…

KarelF

A co myslíte, že to zachrání šrot od Arriva? Ne ještě horší než toto.

Petr

To skoromuzeum od arrivy bych s 810 vůbec nesrovnával, ty německé jednotky i přes svoje stáří a poruchy jsou daleko tišší a nedrncají jak ta hrůza jménem 810.

Avlaky

845 jsou mnohem lepší než 810

Petr

Tyto vlaky měli už dávno sešrotovat.

Ondřej

Každou humanizaci 810 podporuji.
Starým 810tkám jsem se snažil vyhýbat.

Ale rozumím že kraj nemodernizuje všechny, že přeci jen pár kusů jezdí tam kde by se to finančně neoplatilo. To se určitě týká nejméně vytížených výkonů, tedy těch nejztrátovějších.

Jiří

Jedním slovem úchylárna 😁

Kkarel

Ty sedadla vypadají pohodlněji.

ajznbon

Pres 50let stare krapy….1000000km za sebou….bezpecnost pro cestujici je rovna 0 -zadna destruktivni zona…nehospodarny provoz…jinymi slovy je to rakev pro cestujici a dira pro danove poplatniky…a dalsi dekadu to tu ma strasit?!!ja sve deti v tom uz jezdit nenecham!!!a ani nechci videt tu nehodu,jak to ty lidi vevnitr rozmacka…jenom se poradne podivejte jak se ta skrin chova pri sebemensi srazce:((radeji zbohem CD, narodni popravce…

jan

Nehospodárný provoz? Jako pokud by se daly koupit nějaké moderní lehké stadlery. Určitě by to bylo fajn a byly na tom líp…. Ale ne.. TSI..

zdeva

Nové malé motorové vozy…kdo to tam dá(peníze),kde se koupí(kdo je vyrobí)?Pane ajznbon odpovězte prosím!50 let v intenzivním provozu nakonec o skoro vše vypovídá…

Milan.83

Však vás nikdo nenutí v tom jezdit. Choďte si pěšky vy destruktivní zono. Vůbec nevíte, co píšete.

Ondřej

Skvělý argument. Vyhrál jste.

dopravopat

Typické modrogumné uvažovanie.

Miloš

Typické demokratické uvažování. Nikdo vás nenutí tím jezdit.

Leinad

Proč to kraj objednává? Pokud modrogumy budou vozit vzduch, zatímco potřební pojedou autem, nebude důvod sypat do černé díry.

Miloš

Proč to kraj objednává? Služba lidem, a nejlevnější a nejpraktičtější možnou cestou.

dopravopat

Jo, kraj by mohol objednávať asi služby autobusmi RTO, alebo inými s listovými perami… Však čo tam po jazdných vlastnostiach a komforte pre platiaceho zákaníka. Toho nechceme. Ten požaduje skutočný komfort, ktorý šukafon z dôvodu svojho pojazdu poskytnúť nedokáže, ale to je nám jedno. Modrogumný šukafon na večné časy a nikdy inak. Ako keby vývoj autobusov skončil RTOčkou. V roku 2020 ten skurv* šukafon môže využiť naozaj iba masochista.

Miloš

Zákazník se potřebuje co nejjednodušeji dostat z místa A do místa C s rychlím a spolehlivým přestupem v místě B a pokud možno na jednu jízdenku.

RTO asi neobjedná, neboť žere více, než dnešní autobusy a narozdíl od 810 na něj nejsou díly.

Jan Sova

Je to o úhlu pohledu. Na denní dojížďku je to hrůza, na turistické radovánky super. Jede to a ve funkčních tričkách se v tom turistkám třepe víte co….

dopravopat

Cecky? Neviem či mi ten pohľad stojíj za to. Po tom čo som si zlomil kostrč nemám vôbec záujem si ju „masírovať“ na rybákoch.

Jan

Měl byste se vrátit do školy. Ta matematika vám opravdu nejde. Přes padesát let…😎

Via Rhetica

Pan Unucka hulí asi slušnej materiáĺ,nazývá-li 20 let staré vyřazené soupravy z DE šrotem, a “vylepšený” šukafon za lepší vozidlo,
Pochopte už pane Unucka,že vozidlo 21.století musí být bezbariérové, s klimatizací a hlavně moderní
Do starýho křápu jménem Šukafon vàm nevlezou maminky s kočárkem,ani kravaťáci
Jedďte se podívat do Rakouská;tam kravaťáci na nadraží zaparkujou svoje Audiny a Mercedesy a pak pokračují vlakem do práce
To samé Švýcarsko,Némecko apod.
Inu severní Morava,kraj razowity,s lidmi kteří nechápou která bije

Gwann

Píšu to podesáté…nikdo nevyrábí vozidlo s kapacitou sukafonu a vašimi parametry…

Avlaky

Však tam je i vlečný vůz a kapacitu 100 sedaček už někdo vyrobí

Miloš

Nízkopodlažní vozidla jsou jen populismus za účelem nucení dopravců pořizovat nízkopodlažní, ale nefunkční vozidla.

Gwann

Dokud nebudou vyšší peróny (550TK), tak to opravdu ztrácí většinu půvabu…a stává se to podobnou blbostí jako zásuvky a wi-fi.

Leinad

I z nižšího peronu je pohodlnější překonat nižší výškový rozdíl. A pokud jsou na trase aspoň dvě bezbárierové zastávky, má smysl bezbarierové vozidlo.
(Mimochodem SŽ by mohla stejnou logikou tvrdit, že dokud nejsou LF vozidla, nemá cenu dělat perony. )

KarelF

Jako myslíte to co sem přivezla Arriva z DE odstavené kdesi na vlečce teplárny. Tak se tím běžte projet je to ještě větší hrůza než toto a ještě větší hrůza než to co tam jezdilo předtím. Myšleno Pha-MB-Turnov. Předchozí vlaky čd byli sice staré, ale bylo v nich víc místa. Pohodlnější sedačky. Více toalet. Jízda byla taková pohodlnější. s tím co je tam teď horší než autobusem. Jízdenky ropid zde také neplatí takže proč tím jezdit.

jan

Mě se i líbí, že kdo chce klimu, má klimu. Kdo nechce, má přípojný. Škoda, že v tom přípojném nejsou sedačky s větším podsedákem.

jan

Jako hmotnost vozu 21T a přípojného 15T v době tsi , kdy ty ludry pak váží nevím 60 tun.. Je luxus, k tomu ještě ta modularita.. Ideální aby tím šlo ovládat 2 motoráky propojené sběrnicí. Aby nemuseli jezdit třeba 2 strojvůdci. Nevím, jestli tyhle to umí. Nebo tak seskládat vratnou soupravu třeba 4 vozy.

jan

Regioshak 86Tun! Neuvěřitelné.

vemm

Ale právě tohle začalo pravidelně jezdit už v únoru 1997 – Moravské Talgo – první vozidla z řady 810, kde se akcelerace motoru už neovládala kladkostrojem, vytápění Eberspaecher. http://www.prototypy.cz/?rada=811

– Motorák + 3 vložené vozy + motorák, dokonce všechna boční okna dostala „kouřová“ skla!!! Zkušenosti posloužily k vývoji Esmeraldy + Kasandry – později Regionovy.

– Obě 811 by stále měly být dislokovány – a v provozu v Rakovníce, jeden – nebo i dva přívěšáky jezdí s „Cyklohráčkem“.

Sova

Z jedné 811 je už Regionova, druhá je tuším v Třebové a čeká na šrot.

Martin V.

Jako na rok 1997 možná dobrý, ale teď už se píše rok 2020.

Sova

„aby tím šlo ovládat 2 motoráky propojené sběrnicí. Aby nemuseli jezdit třeba 2 strojvůdci. Nevím, jestli tyhle to umí“
neumí

kix

tyhle 811 to snad umí ne? dyť to umí i reko 810

Jiří Kocurek

Pár lidem už to TSI zachránilo život. Jo, můžete udělat kabinu ja na tramvaji T3. Pak ale počítejte s tím, že bude víc mrtvých, především po nárazech do stromu. A zkuste popřemýšlet, proč cyklista nemůže na dálnici a tramvaj T3 na železniční koridor.

jan

Proč nemůže tramvaj na koridor. Upřímně nevím. Tram2rail normálně funguje, bez euronesmyslů. Kdejaká tramvaj umí jezdit 80, 100. Je to věc zabezpečovače.

Odpadlik

Hmm, to je vlastně pravda. Kdybychom posadili tramvaj T3 na koridor a pripojili sběrač na těch 25kV, tak věřím že by to na 160km/h vytáhla.
Tedy alespoň na nějaký čas 😀

ABC

jen by se zakouřilo 🙂

KarelF

Jen zakouřilo????? 🙂 Docela bych to rád viděl co by to udělalo.

Gwann

Nechybí v T3 usmernovac?

jan

Jako myslím moderní tramvaj, ne 50 let starou.

Leden

A když to mrdne zezadu do pošťáku, tak ho ta tramvaj doslova obletí a defragmentovaná skončí až v Českém Brodě na náměstí.
Ale ne, vykládám euronesmysly.

jan

A proč by měla se zabezpečovačem nebo avv. Tohle byl hodně extrémní případ.

Jiří 24

Do toho přípojňáku by měli prodávat levnější jízdenky vzhledem k chybějící klimě a horších sedadlech.

ABC

no někteří tvrdí že by si za to i připlatili 🙂

Jiří Kocurek

Tak si můžou ty jízdenky navzájem směnit a cenu dorovnat na místě.

vemm

ing. Rybák – vynalezl a nechal si patentovat systém zavěšení jedné nápravy pod železniční vozidlo – jednonápravový podvozek – nazývaný „systém Rybák“. Tento princip používá i vozidlo 810 + 010 + další odvozeniny. Je to už pradávno, vznik datujeme do konce doby Rakousko-Uherska…

Jiří Kocurek

Motoráků 810 vzniklo sopusta především proto, že výroba řady 860 byla zastavena po dvou prototypech. Strana a vláda rozhodla.

ABC

to je sice pravda, ale strana skončila už před 30 lety

Miloš

A ani po těch 30 ti letech žádná strana nevymyslela nic lepšího

Miloš

Neskončila, stále KSČM existuje

Kodl

Tohle je opravdu směšné 😀

0703

Sem si z toho úplně sednul ……….. Bože můj tady opravdu z lidí dělají totální b.b.e jako se vším v celé čr.

vemm

Řada 811 existuje u ČD již téměř čtvrt století, takže v podstatě jde „jen“ o schválení nového vybavení již schválené řady. No nic – hlavně, že to stojí prachy. Jen doufám, že motor už není ovládán kladkostrojem…

– Laik se diví, odborník žasne! Toho se měl dožít ing. Rybák!!!

dada

kdoze se toho mel dozit?

Gwann

Podvozky systému Rybak. Neznají?

Sova

Spíš si myslím, že půjde o druhé obsazení již nevyužívaného řadového čísla (původní dvě 811 už nejezdí) než o „schválení nového vybavení“. Konec konců, ve Velimi už je to dobré dva týdny, takže asi se toho zkoušelo hodně…

Jiří Kocurek

Možná to vyzní cynicky, ale asi lépe pro něj. Kdo ví, co by mu komunisté provedli v 50. létech.

Milan.83

Soudě dle stupidní ho komentáře k motoru, asi vůbec netušíte, že ty Tedomy už mají elektroniku, elektrické vstřikování, vstřikování mocoviny, DPF. Je to vylepšená ležatá Liazka, odpovídající současným emisním normám.

ABC

no ještě by chtěl poplatky za autorská práva 🙂

Jarda

To je tak, když hospodář osedlá zdechlého koně. 40 let stará koncepce motorového vozu by měla být jen v našich vzpomínkách na minulé časy.

KarelF

A co tramvaje, metro, busy, škodovky, zabezpečovací zařízení kde ažd oprašujete také x desetiletí starý šrot a X jiných věcí které se také vynalezly před X desetiletími. nebo snad přestanete chodit na pivo nebo pít skotskou?

robert

Ten Unucka fakt neni normalni. Nemecky „srot“ pri vyrazovani je v lepsi kvalite nez to, co se provozuje tady. Proc je na takove pozici, kdyz ani nevi, co rika? Kdo ho tam nasadil??

PetrD

Je to nejspíše líbivé spojení s odkazem na Jančuru.

jirka

já tedy nevim ,ale na fotce ten hajzlík nevypadá moc vábně

rtep

Neposuzujte hajzlíky podle vizáže. Vždyť jde o …..

ABC

Nehoří, jednou pro vždy nehoří!

vagonář

To je tak moderní!

jan

Jiná možnost díky čreu a papežskému výkladu snad není. Buď dotáhneme nějakou plečku s většinou na 760mm a jinou vzdáleností.. Což teda taky není někdy špatné. Nebo toto…
Nic jiného díky nesmyslné TSI není. Nebo se to oficialně nemůže prodávat. Jinak je variant samozřejmě vagon..

jan

Tak pokud by byly moderznizované výměnné koleje. Jako na Štramberk, tak 810ka není problém..
Jen je třeba 30 mil/km a ty koleje po 50 60 letech zmodernizovat.

jan

Oprava na Příbor..

duchodce

I kdyby to pozlatili, tak to furt zůstane šrot 60 let starý.Pevný podvozek, tak na vedlejších tratích to bude lítat na všechny strany jako fángla ve větru. Ze starého křápu prostě nejde udělat něco lepšího

MiKi

Jojo klimu fíra má a taky hezký displej, který mu bude celou noc do očí zářit.Nechci být skeptik, dokud si do toho nesednu, ale mám takový pocit, že sedačky jsou tak pro cestující do 170cm.

ušatá

Ono se to nějak rozšiřuje, protože i ty nové a rekonstruované vozy na rychlíky – 2. třída, velkoprostor – jsou také velmi úzké – tam kde jsou 4 místa (sedačky) vedle sebe.

Dopravak

Vlečňák solidní, ale kdo proboha vymýšlel interiér v tom motoráku? To museli hulit solidní matroš…..jako vymyslet rozhození sedaček tak, aby byly zásadně v půli okna, to muselo dát hodně přemýšlení, a hodně piv…..a hlavně, prohnuté sedačky, ale bez opěrek, to je zase nápad…… na to by se ani Zababa v mrtvolné křeči nevzmohl na takovéto dílo……. Kdy už konečně nějaký z těch „projektantů“ konečně sedne a sveze se tím co vymyslel……

LuKo

Jak konkrétně by měly být sedačky umístěné, aby nevycházely do půlky okna? Sedačky jsou mírně skloněné, sedák je proto vysunutý dopředu. Pokud by sedačky zůstaly na původních místech, bylo by prakticky vyloučené sedět proti sobě (kromě malých dětí). Proto je jedna řada vynechaná a sedačky posunuté. Předělávat okna, aby pasovala proti sedačkám, je docela nesmysl, že? 😉

Dopravak

A jako čumět do 30cm širokého sloupku to má být nějaká výhra nebo modernost jo? Nebo ta poslední dvojsedačka s bus uspořádáním…..to by mi pan projektant měl vysvětlit, kam mám dát nohy…..

Jiří Kocurek

Takže uřezat cestujícím nohy nebo se sedačkami přesunout i okna?

Chronosphere

Sešrotovat

ABC

Vlečňák solidní? Je to stejná hrůza jak ta původní lavice a ta opěrka to nezachrání

Ten co občas skutečně vlakem jezdí

Tak to mám pro vás dobrou zprávu, stejný interiér jako vlečňák je celkem bežný, a to i přímo v 810. Ovšem myslím si, že pohodlější věci na sezení se dají najít i v BDSM salónu…

Honza

Modernizovat 810 je cesta do pekel. Motor 242 kw na 21tun je slabý. Jedna poháněná náprava na celou soupravu je taky nesmysl.
Když nejsme schopni vyvinout nový motorák musíme ho koupit. Nejlépe cestujícím vyhovují STADLERy. viz trať LIBEREC Jablonec Harrachov. Pohon všech kol , max rychlost 120km h. Dobré zrychlení, Solidní místo pro cestující, jízdní kola a lyže.

Kubrt

„Stadlery“ už se nevyrábějí, ale nevesme hlavu, ČR se z krize proinvestuje vývojem a nákupem nových DMU70. Jinak souhlas, z výchozího materiálu 810 se nic rozumného pro dnešní dobu vymyslet nedá. Maximum byla regionova, splnila svuj účel, ale teď je čas se posunout.

jan

jenže ty se díky czeu nesmí prý prodávat.

ABC

#czexit a vyřešeno

jan

No s jejich prací se za pár let stejně rozpadne sama. Buď zdrhnou italové, že nedstanou peníze. Nebo zdrhnou němci, holandani a spol, že nehodlají platit.

Gwann

Tak pokud czexit, tak bych zastavil srotace v Třebové. Vše bude potřeba bo se nic nové za mého života už nekoupí.

Pavel P.

Sólo 811 má dokonce větší měrný výkon (11,5 kW/t) než Regiospider 840 (10,9 kW/t). Pohon 50 % (1 ze 2) náprav je taktéž dostatečný.
Trakční problémy u 810 a derivátů, jak u výkonu tak adheze, vznikají až když se pověsí vlečňáky. Třeba 814 má jen 6,1 kW/t a 25 % náprav hnaných (1 ze 4).

#railwayhell

Peklo si predstavuji jako vecnou okruzni jizdu Cerhenic v nekonecnem letnim poledni v tom privesnem voze preplnenem fanousky tohoto peklostroje!

Jiří Kocurek

Ideálně je sledovat s kelímkem krásně vychlazené kombajnérky či piva, dle chuti přihlížejícího. Čerti se mají v pekle dobře.

Dominik

Jasně, nechtěli jsme dotáhnout šrot z Německa, tak si zmodernizujeme šrot vlastní. Jenže ten náš šrot je oproti Desiru o 20 let starší, není nízkopodlažní a má nenapravitelné jízdní vlastnosti. Fakt „super“ úvahy…

Lemmy

Pan Unucka je zkrátka odporník.

Jiří Kocurek

Litinowy albo fechralowy?

Radek Sooucek

Zajímavá varianta, bohužel si myslím, že pro pár to nikdy nebude dost!

Gerrarde

Mě se to líbí, ty motoráky mají stále potenciál. Jsou úsporné a jednoduché. Mají i centrální zavírání dveří, což je dnes důležité. Jen by mne zajímalo, co na tom JEDNOM motoráku stojí 13 milionů ???

Rád bych viděl detailní fakturu. 😂

Pitrys

Kolik stojí jenom klima a její prvotní instalace?

Bob

Ve státním se dají miliony prošustrovat skoro za nic, jen to hvízdne.

X 1

Jó, prošustrovat chechtáky. V tom jsme mistři. 😉

Jiří Kocurek

To ježdění na okruhu nebude za 1200 Kč na hodinu, jak na autodromu v Mostě. Dokumentaci pro schválení typu Vám taky neudělá študák v rámci bakalářky za dobré slovo. I ta zásuvka s USB konektory musí být speciálně schválená, takže bude dražší, než kdyby to byl Apple. Dráha sobě. Kdyby to mělo interiérová světla z autobusu, budou stát 5x tolik. Vše se musí ověřit a překontrolovat, aby nedošlo k nehodě.

LuKo

Na pár drobností je to kopie 816 GWTR, takže vše je již 3 roky v podstatě hotovo. Jiná věc je, že jednotlivé komponenty, byť je výrobce produkují jak Baťa cvičky, jsou cenově dost přestřelené (i po započtení dražších součástek/komponent s drážními normami).

Hans

Je vidět, že o 811 ani 816 vůbec nic nevíte.

Kubrt

Tak nám vysvětli, díky.

Gerrarde

No vlastně máš pravdu. Jen že někdo dá razítko na to, že je to dobře, stojí určitě ranec. Ale 13 míčů? Je to až příliš.

X 1

Razítko sem, razítko tam.
Víš ty vůbec kolik stojí kvartýr na Floridě?

dada

motor, prevodovka, klima, sedacky….ono to naskac

george

Můžete mně prosim říct jednu legendu?! Jenom ne o tom, jak se to řídí, to znám dobře!… Dnes je každá druhá trochu starší sračka hned legendární… bych s tim slovem šetřil!

pssst

Není většího magora přes dopravu než je Unucka. Po stanicích na 323 visí plakáty „Do Ostravy rychleji v klimatizovaných vozech a vždy online ! Na svezenou v nových push-pull vlacích“ Podpis : modryplan.cz, ODS, TOP09 Takže Unucko: 1) Rychleji to s tou skoro 50 let starou 750.7 ještě dlouho nepojede ! 2) „Vždy on-line“ to bude jen tam, kde bude signál ! 3) Klimoška z výchozí stanice, jen když budou brejle chvíli pořádně hrčet ! 4) Souprav jezdí 5+4, push-pullu bude prý 5……těšíme se na přestupy na 842 ve Frýdlantě n.O. ! 5) Elefant stál 220 mil, push-pull údajně 200… Číst vice »

X 1

Zapomněl jsi na Patrové autobusy. To je taky dílo.

PetrD

Tak zrovna nějaký bateriovy provoz dává mezi Č-T a F-M smysl.

Jerry

750.7 nemá padesát let je to modernizovala loko.push – půlly jsou ve výrobě a budou jezdit do Frenštátu.811 ano ale je dobrá tak na Fulnek a Budišov.vodikove vlaky jsou fantasmagorie.460 by mnely jít v roce 2025 do šrotu dle ..mých info.

Miloš

Zřejmě jste nepomyslel na Pardubický kraj

jan

To bude stejná sračka jako regionova.Zezačátku problémy s elektrikou hydraulikou vzduchotechnikou.Problémy při jízdě v horku a v zimě.Kdepak nebrat a radši koupit ojeté vozy z německa nebo odjinud!

Gwann

Jaké vozy mají nakoupit? Jedině čeho je dost, je 628? A to je trochu jiný vozík? stadler GTW dtto, navíc už víme, kolik stoji reko..

X 1

Zkusil bych Francouze.
Alstom class X 72500. Diesel 160km/h, dvou a tří dílné.

Jiří Kocurek

Prosímvás ne. Tímhle byste rozbombardoval dogma, že už pouhá elektrizace trati, bez dalších úprav, výrazně zkracuje jízdní doby.

Gwann

To je na pohled pěkný vlak. Jenže to rozhodně není náhrada za sukafon, který se někde hrka max. 60 km/hod bez bafiku.

Tohle by bylo super jako motorový rychlík…ted jen ještě ta infrastruktura…aby se vozidlo na 160 neplouzilo kolem Staré Páky…

Pe.tr

Článku nechci věřit . Toto je repase před odstavením v muzeu , ale špatná , neboť to neuvedli do věrného původního stavu ale přečalounili to . Teď musím přivřít oči abych to viděl v původním stavu . Kdo by tímhle jezdil rád ? Asi nikdo. Jsem opravdu vděčen za ty šroty z Německa . Po tomto snad ani nejzarytější příznivec ČD nemůže říci že to je dobrý . Ono to totiž není jen o klimě a USB , zvláště ve vleku ta mexická. , ale jdou stáhnout okna. Super . To je vlastně jako by oprášili starý erťák . Od… Číst vice »

Gwann

Ano, je to morálně poněkud zastaralý vergl. A teď nás, milý vseznalku, ochytrete, co nasadit místo něj. A neberu odpověď autobus…

Ani neberu, co byvali měli koupit.

Pro zjednodušení…předpokládám, že podstatná část zastávek, kde to má jezdit, nemá perón 550mm nad TK. Takze nizkopodlaznost není vyzadovana

Stráťa

Když předem neberete logické odpovědi tak se těžko odpovídá…

Gwann

Odpověď na otázku, co za vlak…kup si autobus…je na vyloučení z dané diskuze.

Obdobně když řeknu stavební firme, že chci opravit parkety a místo toho mi cpe nabídku na jejich vytrhani, vyliti betonem a položení laminatove podlahy.

Kraj chce vlaky. To je zadavatel.
Tak poraďte jake, z aktuálně reálné dostupných.

PS: regina je kolosální chyba…kvůli jejich počtu. Na začátku to bylo super řešení, ale mělo se skončit u třetiny kusů. A koupit třeba Ty stadler RS1 nebo Regiosprinter. Jenže nic z toho neřeší sólo 810…

Stráťa

S tím že objednavatel má dostat co si objedná souhlasím, ale pouze to posouvá vinu z dopravce na objednavatele. Jinak to na věci nic nemění a 810 jde autobusem nahradit docela snadno.

Miloš

Třeba SORkou, že. Děkuji nechci !

Miloš

Jinak o téměř kompletní náhradu 810tek autobusy se v roce 2011 pokusil pardubický kraj, výsledek šílený natolik, že se to muselo vrátit částečně do původního stavu

svojsin

Gwann: To by se musela hodnotit každá trať (relace) individuálně.
Autobus (někde třeba jen do 9,5m) by bylo nejednou správné řešení.

Gwann

Viz výše. Objednatel chce vlak. Ne autobus. Já chci parkety, ne laminatku. A toho, kdo to nepochopí, vyrazím.

Pražák

Tedy je potřeba tlačit na objednavatele, aby naše peníze utrácel rozumně, tedy tam kde to dává smysl vlak, tam kde to smysl nedává, tak autobus/midibus/mikrobus. Xtá reinkarnace šukafonu smysl nedává nikde.

Gwann

Zdá dává smysl sukafon či bus se dá dle mého zjistít jedíne několika násobným projet trasy obojím v různé časy. Busy mají tu blbou vlastnost, že se zasekaji hodně často v zácpě. A jedou 30km/hod po klikatych úzkých silnickach. Vlaky zase stojí často kdesi v poli…

ABC

To jistě můžete, ale taky se může stát že ty Vaše už prostě znova obrousit nepůjdou a nové budou dalece nad Vás rozpočet. No a pak jak z 100hoven, že 🙂 Ještě ta laminátka bude dobrá.

Gwann

Mno, kolik stoji metr nových parket vč.podkladů bohužel vím. Bohužel ale taky vím, kolik stoji m2 anhydridu / betonu. A zásadní problém je cena podkladu. Protože pokud máte hyn parkety, tak to pod tím, je už úplně naprd taky. Takže děláte stejně podlahu novou, u parket jste třeba u 3-3,5tis/m2 komplet. U laminatky na betonu…kvůli betonu… na 2-2,5tis/m2 taky. Kdyby byla laminatka na deskách, pak na cca 1,8tis/m2. Vinyl dle toho co si vyberete o par (až hodně) stovek víc. Každá nová sranda stojí hodně peněz. Obdobně tady…nový vlak = nové parkety. Repase vlaku = repase parket. Ale náhrada vlaku… Číst vice »

noerf

Mohl by mi někdo v krátkosti vysvětlit technický rozdíl mezi řadami 816 u GWTR a 811 u ČD.

Pe.tr

Jsem jen cestující ale za mě je jeden žebrák , druhý troska a mají stejnou matku

Robiton

Tuším, že jediný opravdu podstatný technický rozdíl je, že ty u ČD mají novější řadu motorů, tedy o trochu vyšší výkon, byť oboje zpřevodováno na stejnou maximálku

asdfg

816 umí vícečlen.

Petr766

To je děs

zdeva

A kdo to tam dá…

Luboš M.

Za mě dobrý. Na české lokálky toto stačí, nebuďte takové fifleny. Kdo chce jet vlakem, tak se tím sveze a rád, kdo ne, má autobus nebo jiné možnosti.

ABC

Auto?

Jiří Kocurek

K rychlíku autem, rychlíkem do Ostravy, do práce. Z práce rychlíkem k autu a po cestě z nádraží se zastavit pro nákup. 2x 10 km, žádný stres. Auto počká na zpožděný rychlík vždycky. Leda by ho nějaký zloděj ukradl, nebo ekofanatik zapálil v boji proti emisím.
Takhle to dělá spoustu lidí. Stačí se podívat na parkoviště kolem nádraží. Tolik drážních zaměstnanců ve stanici fakt není.

Gwann

A řidičák si všichni začneme dělat v 12 letech, na průměrnou rodinu 3-4 auta a tato bude parkovat v průměrné městské zástavbě už asi i na stromech.

S logikou…auto je nejlepší…se daleko nedostaneme. Limit tohoto přístupu je vidět všude.

Leinad

Fakt je, že každý nový byt má parkovací místo, a budování P+R se používá ve volebních kampaních.
Mám chodit po žebříku do S+M salonu (vysokopodlažní, nepohodlné sedačky, skákání)

Gwann

Každý nový byt má JEDNO parkovací místo (až hodně velký má dvě). S jedním autem hodně často už nevystačíte… Jdete se podívat už do skoro kteréhokoliv většího města…jak to tam vypadá…s parkováním.

Ale žádný být nemá 3 parkovací místa, ani 2. A starou zástavbu už nezmiňuju.

Parkovací domy se nestaví, protože nikdo nebude u nás platit za parkování tolik, aby se to vyplatilo investorovi. Obvykle je problém vydělat i na opex (coz je problém už i pro město). Natož aby to vydělalo na splacení stavby.

A P+R…ano, hezká hesla. Ale kolik jich bylo postaveno?

Travegoist

Vsadím boty, že ř. 810 se dočká i modernizace na vodíkový pohon, ne-li i magnetické levitace 🙂

X 1

Zkusil bych molekulárni rozklad a protlačit ji hvězdnou bránou do jiné galaxie. 😉

Miloš

To asi těžko, když dnešní povrchní politika je chce zlikvidovat

Dalibor
Luboš Beneš

Není přece možné, abychom ve 21 století jezdili vlakem, ve kterém se při čůrání díváte dírou na koleje. Slova Jakuba Unucky srpen 2017….. tož budeme se koukat dál…. vpřed…..

Gwann

A Vám to při pohledu na prazce neteče? Mimochodem, díra se odkrývá až pro splachnuti, ne?

Jiří Kocurek

Furt lepší než nějaký německý šrot, alespoň podle Unucky.

Jaroslav

V mnoha středočeských Elefantech je také stále gravitační WC. Obzvláště v první třídě je pohled na koleje opravdu z výšky. 🙂 Hygienicky to není ok, ale je kvůli tomu Elefant špatný, nebo „historický“ vlak?

Dalibor

012 zůstává teda skleníkem. Klima jaxi nemá odkud vzít napájení

Sova

Nová otevíratelná okna značně zlepší pohodu i v 012. Klimu to nevyrovná, ale skleník to taky nebude…

Leinad

A odkud se v původních 010 napájí topení? Snad mají elektriku z topného kabelu + v zimě bafík.
Menší výkony klimy motor utáhne, na větší místo bafika agregát 😀

dopravopat

„Stáli jsme tedy před otázkou, jaké řešení zvolit pro následujících deset let, mohli jsme například dotáhnout nějaký šrot z Německa,“ řekl Unucka.

Jo, alebo z Rakúska. Napr. ÖBB 5047, do roku 2025 plánujú vyradiť 10 ks. Prvý by mohol byť už v roku 2023. Nie je to nízkopodlažné, interiér je ošuntelý, ale ak by sa pekne zmodernizoval, tak by to vozidlo mohlo kľudne jazdiť aspoň do roku 2035. A z 080 spraviť príves na bicykle a objemnú batožinu.

Jiří Kocurek

Tak moment. Dveře jsou úzké! A podlaha je o milimetr výš než v Honeckeru! Ještě by se ve všech zastávkávh musel postavit peron, to rozhodně nemůže projít.

– Einstieg über drei Stufen,
– Fußbodenhöhe 1.250 mm
– Türbreite 804 mm

Bpee

Proboha PROČ TO NEUDĚLALI??????????? Leo Express to udělal a svezení LINTem bylo pro mě tím nejlepším, co jsem na české železnici za tento rok zažil.

Georg

lenost, omezenost, nikdy se to tak nedelalo…

Gwann

Protože lepší verze vozidla typu sukafon nikde není? Lint není náhrada sukafonu.

dopravopat

Bolo by to bárs zložité, všetci sú na obede, na to nie je predpis, cestujúcic by nechápali, cestujúci by to ZNEUŽÍVALI!

Jerry

Lokálka je regionální trať,810 já je motorový vůz v tomto případě 811.a na okruhu krouží už minimálně druhý týden.na trať Veřovice- studenka už opravdu nepatří.na krátké tratě Suchdol- Fulnek dejme tomu.

Kubrt

Lokalka se říká i tomu vozu, na Ostravsku se tak říkalo i tramvaji, z dob Lokalbahnen…

Jerry

To sem nikdy neslyšel.. nejznámější přezdívka je orchestrion a sklenik

svojsin

https://www.zelpage.cz/zpravy/10062
Maďaři se s tím teda moc…..

Luboš Beneš

Mě hejtman rozesmál….šroty z Německa co jsou o polovinu mladší než ten navoněný český šrot…..vtipálek

Dalibor

místo mírně narezlého Německého Šrotu si budeme pěstovat podstarně rezavjější šrot domácí. kdyby vypustili jednu řadu sedaček a seztení by bylo 2+2 pak je to možná použitelný. Pokud si tam sednu já se svýmu bez 6cm 2metry a 115kg živý váhy, tak je celá trojka obsazena.

Gwann

Tak zhubnete?

Ondřej

Zůstanete doma XD

Chytrá karanténa

No myslím, že dojem z renovovaného vozu bude úplně jiný než z těch vybydlených německých šrotů – pokud jste jimi někdo jel. A na ty max půlhodinové jízdy s 5-10 pasažéry… Za mne je tam zbytečně i ta klimatizace – v těch rychlostech je v horku příjemnější větrání se staženými okny. Spíše jestli zdvojili ta okna na zimu…

ABC

Max půlhodinové jízdy … Třeba Bečov – Rakovník 🙂

Gwann

Ale tam to asi jezdit nebude…

Jakkoliv by to bylo hezké. Bohužel tato dráha je vhodná frekvencí k provozování osobní dopravy ve vlaku za MUVkou… 🙁

Vít Jůza

Na původních lavicích mohlo vedle sebe sedět libovolné množství lidí (tenkých i více, silných i méně) a nekoukalo se do sloupků, za vhodných okolností se dalo i celkem komfortně ležet.

Tomáš V.

…leč sedět se na nich rozhodně nedalo. Tady se člověk alespoň může opřít.

Jerry

Původní lavice jsou hrůza.

Michal Fiala

Tak z toho je člověku smutno. V první chvíli jsem myslel, že jde o článek z Rudého práva z r. 1988. Uff…

Vapch

Nebývalá sláva????
Pokud vezmete škodu 1203 ze 70-tých let, nacpete do ní silný motor, klimatizaci, rádio s navigací, kožené sedačky a wifi, pořád to bude jen 1203 🙁
Nikdy nebude jezdit jako WV Caravelle z roku 2010…

Jerry

Srovnání 810 a dvanasettrosky je mimo.

dopravopat

Správne. 1203ky odišli takmer všetky do šrotu. Na rozdiel od 810, ktoré do šrotu nie a nie odísť, aj keď by si to zaslúžili.

Pe.tr

Naopak . To srovnání je přesné . Pokud to nebereš doslova , že nelze srovnávat dodávku a atrapu na vlak ale pokud píšeš a čteš …………

libor

jo a ještě dotaz, ten vůz, kde budou lepší sedačky s klimou to bude jako 1.třída? chápu to dobře?

Bob

Ne, první třída bude ten vlečňák, kde nerachotí motor a nezahřívá ten vůz, takže klimatizace ani není potřeba, pokud jdou normálně otevírat okna.

dopravopat

Ak chce niekto hľadať argument prečo by sa mali lokálky nahradiť auobusmi, tak toto vozidlo je asi ten najlepší.

Dominik

Autobus nikdy nebude pohodlnější jak vlak. A jsme zvědav, jak byste na některých tratích to udělal, aby se při obsluze stejných obcí nezvedla jízdní doba.

dopravopat

Autobus nikdy nebude pohodlnější jak vlak. – OK, ale ozančiť šukafon za vlak chce riadnu predstavivosť. Nepoviem, ak by som šukafon porovnával s RTOčkou s listovými perami, jazdiacu na cestách dlážených mačacími hlavami. To by bol ten šukafon zrejme pohodlnejší.

Dominik

Sice původní měly motory LIAZ a převodovku Praga, ale stále to vlak je. Nic by mě nedonutil jet jakýmkoliv linkovým autobusem, když v ten samý čas jede vlak (byť 810), a nejede o peníze, ale o pohodlí, i ta zastaralá 810 má prostě záchod (byť to je roura na koleje), prostě u vlaků se to bere jako standard, u autobusů si furt říkají, tak to tu půlhodinu nějak vydrží. Možná nejsem zas tak náročný, ale ani sedačky v autobusech nejsou o tolik pohodlnější, aby mě to donutilo jet autobusem a v neposlední řadě mi nevyhovuje letecké uspořádání sedadel (které v… Číst vice »

dopravopat

Akože minule som išiel istým nemenovaným súrkomníkom v jeho menejcennom dopravnom prostriedku (autobus) 1,5 hodiny. Autobus bol vybavený WC, ktoré som nevyužil (nemusel som). Komfort neporovnateľne vyšší ako akokoľvek modernizovaný šukafon. Nechcem si predstaviť stráviť tú trasu v skurv* šukafone, akokoľvek modernizovanom (pokiaľ mu ostanú Rybáky). Je smutné, že aj na 1,5 hodinovej trase bol autobus komfortnejší aj rýchlejší. Pričom toho dopravcu vôbec nemusím. Ani autobus ako dopravný prostriedok. Smradobus bude vždy menejcenným dopravným prostriedkom. Ale ešte menejcenným je šukafon. Ale vysvteľujte to modrým gumám. Šufafon je proste to najhoršie čo byť môže. RTOčky už nejazdia, tak im konkurovať nemôže.

Dominik

Tak se tu bavíme o regionálních tratích s cestovní dobou do půl hodiny (dobře dejme tomu tříčtvrtě hodiny), nebo o dálkových linkách? Není moc tras (pokud vůbec nějaká, kde by se v dnešní době vyskytovala 810 na cestovní době nad hodinu). A regionální autobusová doprava? Osobně neznám jedinou linku, kde by se na regionální lince vyskytoval autobus s WC, občas je klimatizace (ale málokdy jsem pocítil účinek), jinak samá IVECA, Mercedes, občas lze potkat ještě i Karosu C954, ale nic z toho opravdu WC nemá a komfort, prostě nic moc.

dopravopat

Ak hodnotíme komfort podľa dostupnosti WC, tak šukafon bude lepší než autobus. Ak hodnotíme podľa hluku, sedadiel, bočných rázov, tak autobus je lepší. Samozrejme nie erťák, ale niečo aspoň na úrovni C954, poťažmo SORu (a to je už fakt zlé pre šukafon).

Jaromír

Toto vozidlo je ten nejlepší argument proč autobus nahradit vlakem, viďte. 🙂 Raději to nechme jak to je. Ve vlaku se oproti autobusu lze volněji pohybovat, lze jít na WC, tady si i to okno otevřete a podíváte se z něj. Máte tady více zásuvek na elektroniku, atd. Nikdo vám nebrání koupit soupravu railjetu (celou se sedačkami, jaké známe z business class) a zkusit to tam provozovat, obávám se ale, že vás to brzy přejde.

libor

hele, apríl bude až 1.4., tak co je to tady za článek?

Vnější pozorovatel

Jezdí to tam ty dvě kila?

Luboš Beneš

S větrem a s Taurusem v zádech jistě -))

Jaroslav

Při 200 km/h by z toho byl RegioDrak… 😀

Lektor

Co je letos vlastně za rok ? 1995?

Georg

na ostravsku 1975…
na sichtu tim pojedou radi i vestoje

Jiří 24

To je tedy projekt, když v přípojňáku není klima 🤦‍♂️

asdfg

K tomu by byla nutná elektro centrála, baterky, resp napájení z motoráku by ji asi neutáhlo.

Dalibor

no kdyby měl motorák zbatečnějch cca 40kW na hřídeli, pak by se možní nějak dalo, ale pochybuju, že by se tam taková altík ještě vlezl, aby ukrmil klimu v dalším voze. S tímhle motorem a další klimou by to mělo jízdní výkon srovnatelný s Barkasem….Řve, smrdí, nejede.

Dominik

Jen to stanoviště se moc nepovedlo.

Pe.tr

Tam se nepovedlo ani to stanoviště pro cestující

Dominik

Tak oddíl pro cestující se mi nezdá nejhorší, byť sedačky vychází mezi okna, kvůli jinému typu.

MPE

Tak ta roztec sedacek, to je dobry masakr…Tam se budou cestujici sedici proti sobe dobre tulit…
A gravitacni WC ve 20. letech 21. stoleti…? To mi prijde takove nejake…proste necivilizovane. Vlastne se divim, ze proti tomu nervou ekologove, hygiena a kdovikdo jeste…

asdfg

problém s místem…

Jedna má vaku wc a je to problém.

Bob

Nejen proti sobě, ale i vedle sebe. S rameny a koleny asi dnešní inžinýři nepočítají. Že je WC gravitační mi připadá praktičtější, než kdyby tam ty splašky levitovaly, ovšem větší problém je, že to není tzv. uzavřený systém, tedy uzavřený z hlediska výstupů.

MPE

Gravitacni WC je drazni terminus technicus pro rouru na koleje. Vim, ze je to v podstate nesmyslny termin, ale proste je tak nejak vzity…

Georg

asi to vychazi z „gravitacni kanalizace“, ale i tam se jedna spis o backhaul nez o metr pod podlahou…

Bob

Tak samozřejmě, každý blud a nesmysl se dá racionálně vysvětlit, což ovšem neznamená, že to není nesmysl.

Zlámalík

V Anglii si stěžovala si traťovka na podmínky k práci a možnost infekce, celkem oprávněně. Poslední kusy s „rourou“ měly dojezdit loni, nakonec kvůli zpožděním dodávek nových vlaků to prodloužili do 2023.

Petr Nick

Tuning.. víc nic.. sedačky dost úzké, ale to je trend..

Bob

Celkově je trend všechno zmršit.

Vapch

Spíš facelift než tuning. Tuning by měl v prvé řadě vylepšit výkonové a jízdní vlastnosti… A to se tady skutečně nestalo…
Ani bych nemluvil o reinkarnaci, spíš o udržování naživu pacienta s mozkovou smrtí…

Petr Nick

Jj, když jsem si to uvědomil, bylo to už na cestě .. je v tom stále stejný motor z Karosy ŠM .. ?

Kubrt

Přečti si ten článek. Je tam nový Tedom, původní Liaz by asi klimu neutahl, nebo by za jízdy neklimatizoval.

MPE

No on ten motor z puvodni ML634ky konstrukcne vychazi („klasicky“ LIAZacky lezaty sestivalec), jen je pochopitelne znacne zmodernizovany, ma vyrazne vyssi vykon a splnuje dnesni ekonormy.

MPE

A prevodovku Praga, zdroj docela castych problemu, nahradila modernejsi a spolehlivejsi ZF.

Dominik

Jezdil jsem na stroji s převodovkou Praga a skoro bez závad, mě osobně jen jednou odešlo automatické řazení, jinak jsem vždy dojel.

Luděk S.

Tak tohle je paráda!
Železniční vozidlo pro 21. století. Díky kucí.

Kamui

Na lokálky sloužící jako přípoj k rychlíku s jízdní dobou půl hodiny (běžná jízdní doba tramvají ve městě) nevidím problém.

Kubrt

Třeba Opava-Rymarov…

Dalibor

Tak pamatuju 810+010+010+810 Rožnov Mezříč s jízdní dobou 42minut. I na kole jsem býval v RpR dřív jak tohle „spřežení“

Jerry

42 minut to je blbost

Zlámalík

Chceme dostat lidi do vlaku, nebo do aut? Srovnávat pohodlí musíte s autem, ne tramvají.

svojsin

kamui: A to ti doma lháři neřekli, že přípoj k R může být třeba něco jiného než vlak?
Třeba jako z Týna…..

Jaroslav

Vyřiďte si své účty jinde a tady nás tím nezatěžujte, jo?

Luděk S.

Jen ať se perou, to se vždycky hodí…

Luke

Ten vlečňák mohl mít lepší výbavu a možná z něj rovnou mohli udělat řidicí vůz. Ale tak není to úplně k zahození

P..

lol to je stejne jak 2 roky po válce treba ta kabina 😀

Německý šrot

Mohli jsme například dotáhnout nějaký šrot z Německa. Ale to ne! Radši jsme upletli z vlastního houna bič pro 45 cestujících. 🙂

svojsin

Jen sem přečetl nadpis článku a hned se mi zvedl kufr….

SaulGoodman

Přesně, tohle mě taky pobavilo 😀 Těžko by z Německa dotáhli větší šrot než tohle. Achjo…

Georg

asi „vlastni“ opravdu zoufaly srot maji na severni morave radsi nez slusny nemecky motorak. jejich volba…
naprosta impotence s frydlantem, bagrovani cd a blaboly o bateriovych vozech. jeste by mohli zvanit o hyperloopu a teleportaci… ne, tam je neco hodne spatne…

dopravopat

Pre 45 masochistov. Normálny človek do toho nenastúpi.

BR193EEL

Nikdo Vás nenutí. Už vidím,že raději půjdete pěšky. Stejně ubohý komentář,jako o tom německém šrotu.

dopravopat

Radšej pôjdm autobusom. Ak autobus nie je v ponuke, tak autom.

Broge

Fakt vtip. Každý šrot z Německa by byl komfortnější než tohle 🙂

Kamui

Škoda že v tom vlečňáku neudělali stanoviště strojvedoucího, jako to Němci měli už v 60. letech u VT98/VS98. Ale chápu, bylo by komplikované to vypapírovat. Škoda že řídicí vozy byly u ČSD/ČD až do 90. sprosté slovo.

no name

Jeden exemplář řídícího vozu donedávna jezdil. Řada ČD 912, teď už je z něj pouhý vlek.

Leinad

Když první dvoukolí není hnané, může to vykolejit

Kubrt

Takže 810 na konečné vždy otočit! Ještě ze tohle moudro nikdo neporadil odborníkům DR, OBB, MÁV a PKP, když zůstaneme v okolí, když před mnoha desítkami let zaváděli řídící vozy.

Leinad

Tohle moudro znali soudruzi z ČSD až do šedesátých let, co jelo lokomotivou vzadu to byl posun. 😀 Taky indusi bylo nebezpečné(byla šance jak projet stůj) takže se nezavedlo.

Pe.tr

Na Karlovarsku zkoušeli i naklápěcí skříně a toto je banalita . To půjde . Ještě dva tři facelifty a po roce 2050 přijde na řadu reinkarnace . Zatím to je šok.