Obrazem: Na Masarykově nádraží už rostou nová nástupiště. Končit tam budou vlaky z letiště
Pokračující výstavba nových nástupišť pražského Masarykova nádraží. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Počet kolejí se po dokončení zvýší ze sedmi na devět.
Na letiště, ano ale v Milovicích.
Tak kdy to hlavně bude ..kolik z těch 3 miliard a neco zůstane papalášům . A tím pádem bezdomovci budou pak jezdit gratis NE metrem,ale přímo z masarykáče na letiště chrápat 🤣🤭
Vše se dá léčit.
Ale to se musí chtít dobrovolně, povětšinou. Tady asi vůle není
Tak vzhledem k tomu že v Praze teď vládne ODS, tak bych počítal že tak polovina bude pro kmotry, ale to je ještě dobrý, hlavně že se to postaví. 😀 Bezďáci ve vlacích na letiště by byli výhra kdyby díky tomu zmizeli z metra kudy jezdí většina místních.
Než tam budou jezdit vlaky z letiště, tak tyhle konstrukce dávno sežere rez…
By tam mohli alespoň postavit makety těch vlaků na letiště, aby tam dalších třicet let nefoukal jenom vítr …
A napsat Již (už) brzy.
😁
Jako Pražáka by mě opravdu zajímala pointa nářků, že by mělo být pražské letiště atraktivnější pro obyvatele např. Brna/Ostravy více, než např. letiště ve Vídni/Katowicích. Proč, když jsou tato města objektivně blíže? Současné vlaky EC/IC navíc rozhodně nenatáhnou na pražské letiště více Brňáků, pokud pojedou do Prahy dvě a půl hodiny a až bude jednou VRT s cestovní dobou za hodinu, tak nikoho nějáký malý přestup asi moc neodradí.
Jako Pražan bydlící v lokalitě přímo pod trasou přistávání a vzletů letadel bych místo dalšího přibývání frekvence na ruzyňského letiště mnohem raději registroval významný rozvoj letiště v Pardubicích – což by navíc bylo mnohem výhodnější než Ruzyně i pro Moravany, pokud už mají létat přímo u/do ČR.Ale to je, bohužel, jen nereálný odraz (nejen mé) marné naděje.
Pardubice jsou vhodné letiště pro obyvatele Pardubického nebo Kralovohradeckeho kraje, ne však pro Prazany a Stredocechy. A hodně návštěvníků z Česka chce navštívit Prahu.
I pro minimálně polovinu středních Čech jsou Pardubice minimálně stejně dostupné jako Ruzyně, a takové budou i po zprovoznění té dlouho vymodlívané „rychlodráhy“. A z téměř celé Moravy jsou Pardubice mnohem dostupnější než Ruzyně vlakem už teď (a budou i bez VRT) a budou (zejména po dostavbě celé D35) i IAD – to jen vedení „Ruzyně“ nemá zájem, aby pardubické letiště bylo více využíváno, protože by to ohrožovalo (nerozumné) zájmy o další rozvoj ruzyňského letiště (a nic jiného v tom není).
Tady je ovšem jeden zásadní rozdíl: pardubické letiště je primárně letiště vojenské a jestli tady půjde do tuhého (což už je v podstatě jisté, jen se neví kdy a jak moc), tak na nějaké větší využití pro civilní lety rovnou zapomeňte.
Pokud půjde do tuhého, bude i Ruzyně vojenské letiště.
Jakej je rozdíl v tom jestli se ploužim někde hodinu z Ruzyně do centra Prahy a nebo tam dojedu za hodinu a něco vlakem z Pardubic?
Když to letiště v Pardubicích je taky dopravně špatně dostupné. Jo, kdyby se tam alespoň plánovala stanice VRT (stejně si myslím, že Praha-Ostrava a Praha-Brno by měly vést kolem Litomyšle, než kolem Jihlavy, a tak by to měly při cestě), tak by to šanci mělo. Jenže neplánuje.
Ale VRT povede Praha-Brno-Ostrava.
jj, hezky priklad nimby…
Proč NIMBY? Já nebrojím proti zátěži, která tu už je, ale nevidím důvod ji uměle zbytečně zvyšovat s oficiálním zdůvodněním, že kapacita Ruzyně je vyčerpaná. Letiště Pardubice vyčerpanou kapacitu nemá a mnoha možným zákazníkům může vyhovět lépe než ruzyňské, tak proč plýtvat za přístavby Ruzyně a současně platit i ne dost dokonale využité stejné zařízení jinde, které je okamžitě k dispozici. Není lepší věnovat ty peníze třeba na výstavbu trianglu na trati mezi Svítkovem a Opočínkem a fousu nové trati k letištnímu terminálu, aby vzniklo přímé napojení letiště na železnici obdobnš jsko v Mošnově? Pro průchozí IC/EC vlaky by to… Číst vice »
A proč ji uměle zvyšovat v Pardubicích či kdekoli jinde? Předpoklad růstu přepravních objemů donekonečna je podle mě vadný. Přesto podle něj jedeme, nyní i čím dál rychleji. Představa, že řešení negativ spočívá v pouhém přesunu onoho šílenství jinam, nedává z celkového hlediska smysl.
Zatímco na západ od nás se řeší, že létat po Evropě je neefektivní a lepší je ty peníze investovat do vysokorychlostní železnice, my stále každý rok oslavujeme, že letadla z pražského letiště zase vypustila do vzduchu víc škodlivin a víc obtěžovala hlukem.
Místo abychom řešili, aby se ti, kteří potřebují letět, mohli rychle vlakem dostat do Vídně nebo do Mnichova, kde budou mít daleko lepší nabídku, pořád řešíme drobné vylepšování našeho regionálního letiště a myslíme si, že tím z toho uděláme letiště světové.
V zahraničí tohle řeší jen pomýlené skupinky typu posledni generace a par šotoušu. Všichni ostatní raději po Evropě letí. Se podívejte jak jsou letadla plná , letiště vytížená a přeplněný evropský letecký prostor.
To spíš by Praze pomohlo letiště Vodochody, mimochodem jen pár set metrů od budoucí VRT na Drážďany.
Musím říct, že mě baví, jak dva největší problémy (podle diskutujících) tohoto spojení je, že
1) Vlaky nejezdí na hlavák, (ne tak úplně pravda) takže nebudou obsluhovat region.
2) Mělo tam jet metro, vlak je hrozná blbost.
Však to je úplně protichůdné tohle.
Ta debata je zacyklená už dekády a bude pokračovat až do dokončení tunelů pod Dejvicemi. Prostě to musíme u každého článku do té doby přežít 🙂
Nehledě na to, že až tu bude jednou NS2, tahle debata úplně padá. A možná se toho část z nás nedožije (ti věční stěžovatelé asi všichni), ale město a stát se nestaví jen pro nás ale i pro ty další a ti to už budou mít velmi pohodlné.
Jak se to říká? „sázet stromy v jejichž stínu sami nebudeme nikdy sedět“
Cožpak stromy, ale tunely… Otázkou je, zda příští generace ocení krajinu plnou silnic a železnice odsunuté do polí a podzemí. To fakt radši sázejme nejprve ty stromy. 🙂 (Jo, už teď snad neděláme takové zbytečné holoseče, jako ještě nedávno…)
:“město a stát se nestaví jen pro nás ale i pro ty další a ti to už budou mít velmi pohodlné“ Až na to, že „město a stát“ pod praporem nutnosti úspor volí taková řešení, která vůbec nebudou „velmi pohodlná“ ani pro ty „další“, kteří těch staveb teprve budou užívat: příkladů lze uvést „hafo“ (namátkou třeba trasa metra „C“ mimo sídliště Bohnice a s ukončením v polích u Letňan, atd.), ale nejhorší na tom všem je, že se ti „kompetentní“ většinou upnou k jen tomu jejich řešení, které si prosadí, i kdyby se jednalo o řešení už od počátku průhledně… Číst vice »
Trasa metra C přes Bohnice by neumerne prodlouzila cestu pro lidi z Proseka a Střížkova.
Tam by zase mohlo jezdit Déčko …
Bohnice se na metro nehodí, po Ládví je to metro vedené dobře, pak to jen nemělo zajíždět přes Prosek, chybný je až konec céčka, ale určitě ne vynechání Bohnic
Ja si dobre pamatuji dve veci,… – metro do Bohnic se skrtlo uz za komunistu v 80 letech, ruske soupravy to nedaji, je to velky sklon, ale naslo se reseni, holesovice se kvuli tomu postavili tak, aby umoznili metro vest na moste pres vltavu a tahlym stoupanim do Bohnic, ale ani to neproslo kvuli narocnosti stavby a tak se naplanovala soucasna trasa, jen mela mit 2 stanice, Trojska (zrusena pro blizkost NH) a Rude Armady (dnesni Kobylisy, mela byt konecnou) – metro planovane na Prosek se uvazovalo s jednou stanici, bylo to logicke, ale nakonec se prosadily dve, i ldyz… Číst vice »
No právě to vedení do Letňan se postavilo pro budoucí generace jako v Praze asi nic předtím ani potom 😄 město už tam plánuje svou obytnou čtvrť, penta zastaví celé rekreační letiště, central group zase plochu mezi Kbelskou a Tupolevkou. Za 20 let to bude uprostřed obří čtvrti. Mimo jiné tam bude nemocnice a další veřejné budovy okolo stanice…
Divný názor: zatímco Bohnicím metro mohlo už 20 roků sloužit, k výstavbě „města“, které popisujete, dojde až v nejasném budoucnu. „Oklika“ by znamenala prodloužení cestovní doby do oblasti Proseku asi o 3 minuty, tedy nic tragického, protože na cestovní dobu má tam nepříznivý vliv už samotný závlek přes Kobylisy a Holešovice – pro Prosek (a tedy v budoucnu i to nové „město“ u Letňan) by daleko větší význam mělo dotažení budoucí trasy „D“ až tam ke zprzněnému „céčku“, ale to není na pořadu dne vůbec. A propos: třeba pro Petřiny a Motol je trasa metra přes Veleslavín a Bořislavku vlastně… Číst vice »
Cecko je nesmyslne jak na prosek a letnany vubec, tal i na bohnice,… logicka ke jen stanice na strizkove a pak primo do letnan na sidl.,… k Ladvi je to v pohode tak jak je…
Pokud by někdy melo metro vest do bohnic, tak v trase tramvaji Palmovka-Bulovka-Prosek-Bohnice… ale to staci i tramvaje…
Bohnicím by metro sice sloužilo, ale vůbec by to nedávalo smysl z celoměstskho pohledu. Už komunisti zjistili jaká to je pitomost, upínáte se na výhledové malůvky které se zrušili hned, jakmile se to začalo pořádně počítat. Oklika je úplný nesmysl, to si snad děláte srandu 😄 vy budete z Bohnic že? I oklika před Prosek je blbost, ale k tomu ještě ty Bohnice, no to by tím už nejezdil fakt nikdo. C mělo vést do Letňan z Ládví přes Střížkov rovnou čarou na východ. To by dávalo perfektně smysl. Pak se mohlo vybudovat něco z Letňan právě přes Prosek a… Číst vice »
Ale áčko vadilo taky, jen se tlačilo jako protiváha efektivnější kombinaci železnice s tramvají, pročež muselo vymést kdeco, aby se to vyplatilo – aspoň papírově, protože sídliště Červený Vrch nakonec nemá ani vlastní pořádný vstup, jen výtahy na okraji; o alespoň schodišti z lesa u nemocnice nad Motolem k Malému Břevnovu nemluvě. A prakticky jediný výstup na Petřinách…
A tvrdí někdo 1) i 2) zároveň?
Ale oba tábory jsou přesvědčeny, že pravdu mají pouze oni.
Jako by snad na letiště mohly létat jenom dálkové lety, nebo jenom lety po Evropě a obojí bylo nemožné.
Mám majitele Penty za gaunery, jedno se jim ale upřít nedá, Masaryčka o okolí se posouvá o těch 150 let dopředu. S novou platformou to nebude mít chybu… Srovnejme se stavem před..
Majitelé Penty mají hodně másla na hlavě (hlavně teda na Slovensku), ale pokud jde o nové developerské projekty, jejich architektonickou kvalitu, důraz na kvalitu okolí a urbanistický uplifting, jsou daleko před česko-slovenským developerským průměrem.
To je pravda, dohání je maximálně Sekyra na Smíchově nebo Crestyl na Hagiboru a pak pár menších prémiových developerů, ale rozhodně jsou vysoko nad průběhem i co se týče centrální části města. Osobně jsem rád, že to budou zrovna oni, kdo nám přestaví Florenc a Hlavák, myslím si dokonce, že dokážou nahradit kvalitu Transgasu v díře na Vinohradské..
Já myslím, že v té díře nic moc nevymyslí, protože tam to omezují tunely pod. Nicméně i tak to bude dost pravděpodobně lepší, než to co tam chtěl postavit Chrenek
Tak architektonicky je to čistě na nich a nebojím se, že by tam postavili něco ve stylu central groupu, který postavil dům hned vedle.
Platformou. 😀 No bude tam i platforma (= nástupiště) navíc. 😉 Plocha, plošina – nic víc to slovo v podstatě neznamená. 150 let? No… Už dávno jsme mohli mít aspoň podchod v prodloužení Opletalovy, to je fakt.
Co to melete? Bude tam ta PLATFORMA nad kolejištěm, a povede i do tý vaší opletalky 😉
Skvělá zpráva! Nástupiště máme. Teď ještě aby na ně mělo co přijet. Obávám se, že ty sloupy dříve zreziví, než první vlak se vřítí do nádraží.
A to, co by k nim mohlo přijet myslím až tak nejde, ty vlaky se prostě vysoutěží. Spíš odkud. O to mám větší obavy. Na tom, co na té trati na letiště a do Kladna bude nejnáročnější, se ještě ani nekoplo. A při tom zrovna ten daný úsek bude o kopání do země docela dost.
Vezměte jed na to, že jakmile budou koleje od Ruzyně k letišti, koupí se pár BEMU, aby tam aspoň něco jezdilo i bez tunelu. A bude to pěkné. 🙂
Jed brát nebudu, i když by mi přišla zrovna tady logičtější „sprostá drátizace“. Jenže vše se teď váže k chiméře tunelu – když přitom jeden už souběžně vede. A jak dlouho čekáme na v mnohém potřebnější Beroun…
Nemohou sloupy zastřešení udělat s trochu netypizovaným tvarem profilu ? Proč hranol evokující ocelovou metráž z hebka či čeho ?
Bude to celé ještě oplechované a skryté.
Taky základy jsou velmi nevzhledné.
2005, Tonda Blaník: „…Nevím, kde budeš ty, kde budu já za 20 let, ale jedno vím určitě, na letiště povede rychlodráha, to ti povídám!“
https://www.stream.cz/blanik/motol-konecna-stanice-231967
Dobře ty
Proboha proč na Masaryčce?
A kde?
Smíchov? 😀 😀 😀
Což o to, pendl Letiště – Smíchov – Hlavní nádraží a zpět by jako doplněk k lince přes Veleslavín a Bubny možná smysl dával, zvláště pro lidi mířící na jih. Jen nevím, jak by vycházely jízdní doby a propustnosti přes Semmering.
Protože zatím o NS2 není rozhodnuto.
Navic postavit nastupiste na Masne je trosku neco jineho nez 10+ km tunelu a nekolik podzemnich stanic. Snad lip kdyz to bude jezdit, i kdyz ne uplne idealne, nez dalsich ~20 let cekat na tunel.
Tahle potreba nekterych lidi kafrat naprosto na vsechno je fakt udesna.
Drive bude i tramvaj, ktera propoji wilsonovo a masarykovo… bude to jedna zastavka…
Presne. Ono i ted (az na Sherwood) to neni tak strasne, na letisti toho clovek kolikrat nacoura mnohem vic.
Na to by stačil i jen solidně postavený přímý a dobře značený chodník.
Turista s kufrem toho nachodí víc po letištním terminálu než kolik je trasa z nástupiště na Masaryčce na nástupiště na Hlavním.
Uvrat prez Liben by asi nebyla nejvetsi vyhra, a letat to taky asi nebude. Nebo jak si to predstavujete?
Když už píšete o úvrati, tak by mě zajímalo, jestli nějaký soukromník bude mít koule s linkou (a elektrickou jednotkou) úvratit na Masaričce? Linka: Kladno – Havliště – Veleslavín nebo Dejvice – Vltavská(Bubny) – Masaryčka – a směr východ kudikoliv kamoliv…
kdyby se chtelo, tak ten viadukt v Holesovicich mohl mit odbocku smerem k Nadr. Holesovice po byvale trati z doku a navazat na most pres Vltavu… pak by uvrat nebyla… Prostor tam byl… no, jeste i je, ale dost stisneny…
St. v Holesovicich mohla byt jen kousek od metra a tramvaji…
Spojka by umoznila i vedeni moznych dalkovych vlaku na letiste (byt omezene) a mohla by docasne pomoct vest vlaky z letiste i na wilsonovo nadrazi nez se postavi NS2…
Taková ta debata, která se vede pořád dokola i když každý ví, že to na hlavák prostě není proveditelné, rozhodně ne v příštích 15 letech, protože na projektu, který by rozkopal půl pražského centra, se neudělalo zatím vůbec nic.
Protože se stále dají využít pro eSko od Kladna, ikdyby se v budoucnu z LKPR jezdilo jinam?
Nejen od Kladna, ale třeba i od Kralup n/Vlt., pokud ty vlaky budou jezdit po Negrelliho viaduktu. A klidně si dovedu navíc představit třeba i nějaké (špičkové) vložené přímé vlaky od Noutonic či Kolče a i (celodenně) z Rudné u Prahy (kde by třeba mohlo být i parkoviště „P+R“ pro dálnici D5). Půjde spíš o to, zda by to zvládl úsek do Hostivice a hlavně ten dvoukolejný Negrelliho viadukt.
Ale taky v Bubnech a v Dejvicích, takže metro A, B i C + tucet tramvajových linek.
jen ze zvědavosti…
ta poslední kolej s bude mít dvě nástupní hrany aby se rychle vystoupilo a nastoupilo a vlak zase rychle jel na letiště?
Pokud se něco nezměnilo, tak koleje 8 a 9 budou mít každá své boční nástupiště. Uvažoval jsem o smyslu a jediné, co mě napadlo, byla úvaha o zvláštním typu odbavení pro vlaky na letiště (přístup na nástupiště po kontrole jízdenek).
Spíš bych to viděl na potřebu těch masivních pilířů nesoucích terasu. Třeba jim to vyšlo tak, že se mezi ně nevejdou dvě koleje. V tom místě půjde terasa dost šikmo, tak by nosník přes dvě koleje musel být nepřípustně masivní – nevypadal by dobře a přišel by draho.
Nemyslím, že na té dvoukolejné trati v úseku Masaryčka – odbočka Ruzyně, bude prostor pro nějákou expresní vrstvu, která by nikde nestavěla a umožňovala by tak nějáký odlišný odbavovací systém – vlaky na letiště budou muset i kvůli metru zastavovat minimálně na Vltavské a Hradčanské (maximálně se na stanici na letišti mohou instalovat turnikety, které pustí jen cestující s letištní přirážkou).
To těžko, v objednaném vlaku nesmí dopravce účtovat příplatek nebo povinnou rezervaci a v komerčním nebude SŽ řešit jak si dopravce uvnitř své soupravy zajistí odbavení.
Nehledejte v tom žádnou vědu. Vejde se tam jen 9 kolejí a 10. kolej by byla na pozemku Penty a o to užší by musela být budova Penty s čímž Penta nesouhlasila. Požadavek Penty byl, aby s vystupovalo směrem k jejich budově a proto to jednostranné nástupiště.
Bude oboustranné, cestující budou moci vystupovat po obou stranách.
Budou nástupiště tzv. Španělského typu
Proč blokovat možnost využití vlaku jinými než letištními cestujícími, když přitom na Dlouhé Míli má být parkoviště „P+R“? Brání snad někde ve světě přístupu do veřejných částí letištních budov tím, že je nevpustí už do letiště obsluhující VHD, když autem tam kze dojet bez omezování?
letistni prirazka = specialni jizdenka na vlak, funguje to tak napriklad v Rime (expres hl.n.-> letiste jede ze svyho vlastnihi nastupiste a pred nim jsou turnikety ktere pousti jen lidi s jizdenkou na tento vlak)
V Římě možná, u nás by to musel být komerční vlak a z provozního hlediska je nesmysl takto blokovat jedno nástupiště, např kvůli různým provozním mimořádnostem, kdy tam bude třeba poslat R z Rakovníka, atd. (že to dělají bordeláři v Itálii mě nepřekvapuje, stačí se podívat co předvádějí na Bavorských Ex).
To samé dělají bordeláři ve Flandrách a asi i bordeláři v Albionu a vůbec, spousta dalších bordelářů narušuje klid strejců odchovaných ČSD…
Až bude mít Masarokovo nádraží takovou kapacitu, že půjde zahodit jedno nástupiště jen pro přímé komerční vlaky na letiště, tak možná.
Má mít další zastávky, ne všichni musí z letiště až na Masaryčku. Aby se vyvalil dav na jednom místě ani není žádoucí. A někomu bude stačit svézt se z Dlouhé míle třeba k výstavišti, takže klasická jízdenka PID, pak akorát záleží na tom, do jakého pásma se zařadí letiště…. no, skoro jako metro. Ostatně při tom souhrnném krátkém intevalu a nemožnosti předjíždění by se nějaký expres nejspíš loudal za osobákem.
Nejenom P+R, ale také přestup na veškeré autobusy od Slaného, Kladna atd.. Veleslavín je jako terminál dočasné řešení. Plus to bude normální městské eSko pro obyvatele po celé trase. Cestujících na/z letiště bude na této trase jistě mnohem méně než obyvatel Prahy a kraje za každodenním dojížděním.
Pokud pomineme možné ostatní vlivy, tak zbývá celkem jednoduché využití… jeden vlak přijede a půjde od něj dav lidí, na tom druhém se chystá vlak k odjezdu a dá se k němu pohodlně dojít a nastoupit bez tlačenice s odcházejícím davem na nástupišti. Šířkově v tom podstatný rozdíl není, ostrovní by mělo mít minimálně 6 m, u bočního stačí 3m, u budovy to bude dohromady s chodníkem, jestli má Penta požadavek, aby k budově bylo nástupiště a ne kolej, tak se jen polovina otočila. Vlak, kolej, troleje budou o 3 m dál od budovy a z chodníku nebude potřeba plot,… Číst vice »
Ten pražský vtip o vlacích na letiště už je poněkud vyčpělý.
Kde je Masarykovo nádraží?
Bývalé Praha střed. Dnešní název je složitý, cizinci ho neumějí vyslovit a nevejde se na ukazatele ani ve stanicích, ani na vlaku. Většinou je napsáno Praha Masaryk.
Nebo je někde psáno Praha Mas.N., třeba v Libni. Prostě to je Masna.
A slovo „střed“ uměli cizinci vyslovit? Tipuji, že to pro ně bylo ještě horší než Masarykovo
Mnohem zabavnejsi je „hlavni nadrazi“, kde je cizincum predkladan nazev „Prague Main station“ nebo „Prag Hauptbanhof“…
„Wilsonovo nadr.“ by bylo mnohem prijatelnejsi…
Jinak je to „Praha-Hl. nadrazi, nadrazi prez. W. Wilsona“, alespon co si pamatuji.
Co je chybného na překladu „hlavní nádraží“ jako „Hauptbahnhof“?
Masaryka celkem znaji – odjakziva to bylo masarykovo, ale to komunisticke pojmenovani se vyslovuje cizincum mnohem hur…
Tam kde dříve bylo nádraží střed nebo Hybernské nádraží.
Nejdrive se jmenovalo Nadrazi Praha, pak Masarykovo nadrazi… Hybernske bylo pojmenovano nacisty za okupace, a nadr. stred bylo pojmenovano komunisty za socialismu…
Osobne oba diktatorske rezimy, ktere se prejmenovanim snazili o vymazani casti nasi historie a osobnosti, neuznavam,…
A doufam, ze prejmenovavat a pojmenovavat uz budeme jen po lidech a osobnostech jak to ma byt… jen skoda, ze stale zustalo spousta pojmenovani z te doby – resp. z minuleho rezimu loutkove rizeneho moskvou…
To vypadá jako absolutní rezignace na rozvoj ruzyně a přiznání že jde o provincni letiště pro Prazaky. Pokud budou EC/IC vlaky končit na Hlavním, Morava bude dál lítat z Vídně nebo Katowic.
Přesně tak. Pokud bude „rychlodráha“ z letiště končit na Masarycce,tak se nikdy nestane železniční doprava na letiště atraktivní pro zbytek republiky.
Analogicky: S-Bahn na Schwechat tedy znemožnuje využití vídeňského letiště pro obyvatele Lince?
Nebo ještě jinak: Stačí na Letiště zrušit trolejbus a bude více přímých autobusů z Ostravy?
Je to jednoduché: Pokud musí mimopražský cestující jet vlakem na Hlavní nádraží, pak jít pěšky na Masaryčku nebo jet metrem (navíc s přestupem), a tam teprve sednout na vlak na letiště (podobně nepohodlná situace bude pokud pojede metrem na Nádraží Veleslavín), tak se vzhledem ke složitosti takového přestupu (navíc většina lidí jedoucí na letiště má zavazadla), rozhodne na Letiště V. H. jet třeba autem nebo pojede vlakem na Hlavní nádraží a odtud buď busem nebo taxikem. Všechny tyto varianty jdou ale proti myšlence vlakového spojení na letiště, t.j. maximální využití železniční veřejné dopravy (ekologie, atd.). Pokud naopak bude muset mimopražský… Číst vice »
Asi by se hodilo zeptat proč byla vybrána právě Masaryčka jako nádraží kam budou jezdit vlaky na letiště. Hádám že jednak proto, že vlaky nebudou jezdit jen na letiště, ale stejná větev bude obsluhovat i Kladno, které vzhledem k tomu že je region asi spíše spadá do Masaryčky. Taky si nejsem stoprocentně jistý jak efektivně by šlo zajistit dopravu z letiště na hlavák, kudy by ty vlaky měly jezdit aby to bylo co nejkratší a nezabíraly cestou příliš slotů? Zvládlo by to hlavní nádraží kapacitně utáhnout s frekvencí vlaků, která má být u spojů na letiště?
Masarykovo nádraží by to taky kapacitně neutáhlo, proto se tam staví ta nová nástupiště.
Trať z letiště musí vést na hlavní nádraží.
Projekt je třeba předělat, žádá ministr
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/koleje-drahy-letiste-projekt-trat.A230428_132803_ekonomika_vebe
Ale notaaak. Dneska má každý kufr kolečka a ujít těch 500 metrů z jedné haly do druhé není žádná námaha… Když bude pršet, tak se to dá vzít oklikou metrem. Ale co tady všichni řešíte? 99,9% lidí tohle bude úplně u zadnice a opravdu kvůli tomu nepoletí z jiného letiště, pokud už se z nějakého důvodu pro Prahu rozhodnou. Jak často letí průměrný Čech letadlem? 0,3x do roka? Tohle není každodenní cestování do práce, aby člověk řešil kdejakou pitomost po cestě… Propadli jste do toho po hlavě už moc hluboko, zkuste se jít projít…
Proč oklikou metrem? Vltavská – Hln žádná oklika není (nebude)…
To je fakt, neuvědomil sem si to… Takže přestup na A na Veleslavíně, Hradčanské, pak, na C na Vltavské a na B na Masně. Ta linka je naprosto ideální…
Mimopražský může zvolit variantu, že na hlaváku nastoupí přímo pod halou do metra a na Vltavské přestoupí do vlaku. A to pěkně v suchu bez ohledu na počasí. Případně se dá slevit z propagovaného modelu Masaryčka-letiště po 10 minutách třeba na 15 a od letiště to občas proložit s linkou, která uhne z Vltavské na Libeň-Malešice-…. třeba do Vršovic nebo třeba do Radotína. Možností je několik. Taky třeba z Hostivice na Smíchov a hlavní nádraží. Pokud táhnete zavazadla nebo dokonce děti, budete volit cestu menšího odporu bez ohledu na trochu delší jízdní dobu nebo delší interval… A mohla by to… Číst vice »
Jasně. Stát kilometrovvou frontu na lístek do metra ve vestibulu na Wilsonaku nebo se drbat s tou vysoce dementni Prazskou aplikaci (protoze listek v Praze nejde kartou tap and ride) je presne ten duvod proc je Praha zaprdene provicni centrum, pres ktere nikdo nechce jezdit.
„A to pěkně v suchu bez ohledu na počasí.“
To se bohužel mýlíte. Pergola cestující nebude chránit ani před deštěm, ani před jakýmkoliv jiným počasím.
Nechci být pan rýpal, dost možná jsem pouze váš komentář nepochopil, ale z Linze se dostanete na vídeňské letiště přímo.
Já nepsal o „nemožnosti“ ale o „atraktivitě“. To jsou dost rozdílné pojmy…. zájmem přeci je, aby ekologickou železniční dopravu využívalo co nejvíce lidí – proto ale musí být nejenom rychlá, čistá, ale i co nejjednodušší na použití v porovnání s jinými způsoby dopravy.
Zapomněl jste ale dodat, že mimo přestupu na S-Bahn mají obyvatelé Lince možnost jet vlakem na vídeňské letiště přímo bez přestupu.
Ano mají. Z Westbahn jezdí Railjety v zásadě každých 30 min. Ale cestující z jiných směrů stejně musí přestoupit, kromě pár spojů např. z Grazu, které nejedou přes Hbf. a jedou rovnou na letiště, což teoreticky může být proveditelné i v Praze pro směry ze severu či východu (např. zastavení v Libni a pak přes sluncovou). Jen si nejsem jistý, jestli by to většinu cestujících v těch vlacích potěšilo.
Ten přestup je ale obvykle hrana-hrana. To jaksi v Praze nebude…
To samozřejmě ne, ale kromě toho vašeho S-Bahnu tam (na rozdíl od Ruzyně) denně v době od 7 do 22 hodin, cestující z Lince na vídeňské letiště stahují přímé vlaky vlaky s jízdní dobou 1°40´, v hodinovém taktu, ve špičce každých 30 min.
https://www.oebb.at/dam/jcr:8032984c-6152-4235-8a48-824844bf359b/folder-fahrplan-airail.pdf
Snad jde o to, kam se cestující dostane nejjednodušším způsobem. Vysednout z vlaku přímo na letišti bez nuceného přechodu městem je pádný argument. Pokud má ale cestující z Moravy totéž absolvovat jak ve Vídni tak v Praze, je celkem jasné, kterou variantu zvolí.
Akorát, že na Schwechat jezdí kromě toho S-bahnu taky přímé RJ z Lince (Salcburku,…)
Některé linky budou končut na Masaryčce.
Z mého pohledu je to i tak velké plus. Do centra na jeden zátah, ne jako dneska trolejbus a metro + metro. A tipnul bych si, že mezi Masaryčkou a hlavákem nachodím míň než při přestupech v současnosti.
Vlaky EC/IC budou nasazeny na letiště Václava Havla v parní trakci – vzhůru do pravěku.
Ano, Ruzyně je provinčí letiště a nic špatného na tom není. Ostatně proč by měli brňáci a ostravaci jezdit na letiště do Prahy? Obsluhovaný region pražským letištěm končí Vysočinou.
V plánu je i rychlíková linka od východu přes Semmering.
S přestuoem na trajekt.
Jste si jist, že spojení z LKPR a Kladna na Masaryčku je jinak nepotřebné, nebo že takové nástupiště znemožňuje vedení rychlíků z výdhou Čech až na LKPR?
PS: Jsem netušil, že od Plzně po Pardubice žijí výhradně pražáci….
Ruzyně je regionální letiště, ale nelíbí se mi naprostá ignorance toho, že je to jeden z největších dopravních cílů v Praze s 10+mio lidmi a významný zaměstnavatel – nějaký ty rychlíky by tam fakt měli stavět a ne mít všechno s přestupem v centru. To je plánování jak za 19. století
Ale vždyť je v plánu rychlá inka z Prahaváku na Havliště přes Semmering.
A jak to tam bude s obratem souprav? Rychlíky budou od Hostivice ne? Jestli není chybou mít na letišti jen 2 nástupiště..
s tím se počítá až po tzv. zaokrouhlení trati z letiště do Kladna, tedy obraty možná ani nebudou potřeba
Jedině vratné soupravy (5 minut na obrat by asi mohl stačit, jinak 2 strojvedoucí), nebo dojet až na do Ruzyně/Veleslavín
Myslím si, že je to chyba, že tam jsou jen 2 koleje.
Taky si myslím, už když to představili, tak mi to přišlo jako nesmysl. Ale nikdo se nad tím nějak extra nepozastavuje, tak uvidíme, jak to bude fungovat
Původně totiž nemělo být zaokruhování, takže by tam neprojíždělo více linek.
Jenže u Masaryčky je taky Ústřední autobusové nádraží s návazností na metro z/na Hlavní nádraží. Teda je na Florenci, ale ty přestupy a dráhy se připravují.
A to běžně na regionální letiště létá A380, můžete letět do Číny, USA, Koreje atd., a samozřejmě lze předpokládat další rozvoj dálkových linek?
Jako Pražáka by mě opravdu zajímalo, proč by nutně mělo být pražské letiště atraktivnější pro obyvatele Brna/Ostrava více než letiště ve Vídni/Katowice, když jsou tato města objektivně blíže. EC/IC navíc rozhodně nenatáhnou na pražské letiště více Brňáků, pokud pojedou do Prahy dvě a půl hodiny a až bude jednou VRT s cestovní dobou za hodinu, tak Vás nějáký malý přestup asi moc neodradí.
Však jsme zatím v EU a hranice nejsou zadrátované, tak ať si lidé létají, odkud je to pro ně výhodné. Ruzyně se rozvíjí i bez vlakového spojení a naopak stát plánuje Moravu rychlou železnicí lépe napojit na Vídeň a Katovice. Bez NS2 se vlaky z Hlavního nádraží ani nemají na letiště pořádně jak dostat. A i po dokončení NS2 to asi budou spíš příměstské vlaky do Kladna přes letiště, zatímco vlaky přímo na letiště budou dál jezdit z Masarykova nádraží, které leží v centru města a funguje jako důležitý tramvajový uzel. Trať mezi letištěm a Masarykovým nádražím zároveň bude mít… Číst vice »