Obrazem: Na hevlínskou lokálku vyjedou šlapací drezíny, obec pořídila zatím tři

Turistické drezíny pro Hevlín. Pramen: KORDIS JMKTuristické drezíny pro Hevlín. Pramen: KORDIS JMK

Hevlín sedmikilometrovou lokálku koupil loni v únoru od Správy železnic za 2,2 milionu korun.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Josef Král

Nebude to nebezpečné. Srážky drezín, přejezdy, hmotnost vozidel?

Leinad

Bezpečnost se taky nějak řeší, ale jistě se to vyřešilo.

Vašek

Určitě lepší využití, než trať zakonzervovat dle scénáře páně Kolovratníka. Držím palce.

malý bobeš

Hevlín si trať KOUPIL = stát se o ni starat nebude a ani poslanci již nebudou řešit co s ní dál

Bjorn

Držím palce, ať se tento nápad s cyklodrezínami ujme i u nás, bylo by to řešení pro některé lokálky (třeba Zlonice-Straškov). Ostatně tento způsob využití nepotřebných lokálek má dlouhou tradici třeba ve Švédsku a je tam o to obrovský zájem . Pro zajímavost posílám odkaz na jednu takovou lokálku, kde jsem to vyzkoušel osobně.
http://cyklabanvall.nu/en/top/normalspariga-jaernvaegar/torvedsbanan%2C-vgj-torved-gullspang/

Jakub P

Tohle (na fotkách) mi připadá jako o dost rozumnější model té cyklodrezíny, než ten z článku, kterej mi přijde strašlivě těžkopádnej. Tohle vypadá, že se dá při potkání v protisměru i ve dvou sundat z trati a minout se.

Bjorn

Přesně tak, jsou to lehké modely a dají se z kolejí v pohodě sundat při setkání v protisměru a pak zase v pohodě nandat. Švédové to mají skvěle vychytané a ječtě navíc nemusí trhat a cyklostezkizovat lokálky po kolovratníkovsku.

Martin K.

Skvělý kompromis pro Kozinu. Koleje zůstanou a cyklisti si taky přijdou na své. Win win pro šotouše a město Děčín😁

Jaaa

Kozina má na víc.

David

Takový zvídavý dotaz, jak je to s právní úpravou takovýchto malých drah s drezínami? Jak je na místní dráze ošetřen takovýto provoz? Jen mě to zajímá…

Pája

V Ratíškovicích jsem se na to opakovaně vyptával. Takže velodráha nesmí přes silniční přejezd, světla na něm jsou vypnuta (proto velodráha končí odnímatelnou zábranou před ním a nevede do bývalého dolu) a na křížení s vedlejší cestou má teoreticky přednost auto. Dolů až do nádraží se samozřejmě nesmí, proto i tam je odnímatelná zábrana. Musí tedy být provedeno oddělení od zbytku sítě i když kolej není přerušena a pro velodrezínu neplatí pravidla jako pro vlak – nemá přednost, ale k řízení nepotřebujete žádnou licenci. Pokud má projet drážní vozidlo, musejí být drezínky uzamčeny v šopě vedle trati a uzamykatelné zábrany… Číst vice »

mezera

Díky za info

David

Díky za vysvětlení

Jiří Kocurek

Ale jo, jestli to starosta probral v hospodě a schválili mu to místní… Držím palce ať jsou z toho dobře vynaložené prostředky s nějakou návratností.

Pavel

Hmotnost plně naložené drezíny bude pár set kilo. A pro neznalého bude určitě překvapení délka brzdné dráhy. No, snad budou lidi opatrní a nenarazí do sebe. Ale nespoléhal bych na to…

Alf

Ona ta rychlost v Ratíškovicích není nijak závratná, tady to bude asi stejný model.

Pája

V Ratíškovicích mi chyběla možnost změny převodu. Cestou tam je to pomalé, zpátky do kopce je to akorát

Pája

Většinou se nám podařilo pomalejší drezínku dojet a tlačit před sebou. Ale ty zdechlinyna ní pak sabotovaly šlapání

Jiří Kocurek

Orwell, Farma zvířat.

Pája

Tak líné kůže, no… Nechaly se zbaběle tlačit nahoru a někteří i dolů.

medical examiner

No tak dostanou nějakou tu cimrmanovskou dietu…

Jakub P

Jak to funguje organizacne? Vyjede cela skupina, na konci na sebe musi pockat a nez se vrati zpatky, nemuze vyjet nikdo dalsi (i kdyby byly volny dreziny)? Nebo si v pripade potkani v protismeru vymenej dreziny a pokracujou?

Pája

Při naší poslední jízdě Ratíškovkou se páralo textilní sedátko. Takže vylepšení konstrukce vítám. Ještě ty brzdy by snesly vylepšení i pravidelně měnit lanka a bowdeny. Nápad na drezíny je prima, rádi bychom se svezli i v Hevlíně.

Kernteriér

Tomuhle nápadu tleskám. Za pár korun mnohem zajímavější lákadlo než pravidelné osobní vlaky pro pár místních za těžké peníze.

Pája

Je to i způsob, jak zabránit rozkradení trati. Na Ratíškovce trénovala zaměstnance s motorovými jednotkami tuším Ariva před nasazením do provozu. Samozřejmě v čase, kdy drezíny nejezdí. Neprovozovaná sjízdná trať je k tomu jako stvořená

Jakub

To by byl revoluční nápad – odpojit mochovku ze sítě SŽ, dát na slepou kolej tyto drezíny a udělat z toho atrakci pro turisty nebo případně i letní způsob dojíždění.

Robert Šalda

Leda tak za odbočkou do rozvodny Čechy – Střed. Pro přepravu těžkých transformátorů musí být její napojení na železniční síť zachováno.

realistický odhad

No, a právě ten zbývající úsek do Mochova (resp. asi spíše opačným směrem) není, pokud vím, pro šlapací drezíny sklonově právě ideální …

Jiří Kocurek

V Ratíškovicích je 44metrové stoupání od žst. Rohatec po brány dolu Tomáš. A trať je nějakých 6 km dlouhá.
Z Mochova k Rozvodně je 9m stoupání na dráze 2 km dlouhé.

Pája

Jenže v místech s největším stoupáním (dole u stanice Rohatec) ani až k bráně dolu Tomáš drezínky nesmějí. Jsou tam zábrany. Je to spočítáno i s návratem na hodinu a se splněním požadavků Drážního úřadu.

medical examiner

To je celkem málo…9 m na 2 km…

Platamon

Drezíny fungovaly vedle ve Mstěticích na vlečce směr Jirny, ale mám dojem, že i přes blákost Prahy zašly na úbytě…

Jiří Kocurek

Ajaj, tak asi zavést drezínovou povinnost, aby lidi nešlapali do Klánovc na kole.

medical examiner

Nebo tam nejezdili Os…

Luboš Beneš

A nebo cyklopodvalník.Přijedeš kolem, připneš na podvalník a jedeš drezinou

Jiří Kocurek

Z Jirnů do Klánovic? Lidi jezdí i tam, kam koleje nevedou.