Obrazem: Na Dvoreckém mostě se dokončuje tramvajové napojení, hotova jsou už tři pole

Stavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýStavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Dostavba nového pražského mostu se zpozdí a prodraží. Hotovo má být v lednu 2026.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip Jirsák

Je smutné, že se pořád musejí vymýšlet výmluvy jako „byla by tam komplikovaná křižovatka“ a nemůže se to říct naplno, jak to doopravdy je – že most pro MHD, pěší a cyklisty, bez IAD, pomůže dopravě daleko více, než kdyby tam IAD měla vjezd povolen. Protože IAD v množství, v jakém jsou v Praze, dopravě škodí. Když se to takhle okecává, spousta lidí si bohužel neuvědomí, že problém není v tom, že by to někdo neuměl naprojektovat, nebo že Praha chce škodit autům, ale že problém je v tom, že auta škodí Praze. (Jiří Kocurek s tím, že beton na… Číst vice »

MaT

Já si zase vybavuji, jak ještě dávno před výstavbou mostu (tak možná 10 let před) jsem někde četl, jak IAD tam nebude moci proto, že by to příliš zvedlo provoz v Jeremenkově a to si místní obyvatelé nepřejí…

tarten

Přesně tak. Do skutečného Dvoreckého mostu – automobilového s MHD v prodloužení Jeremenkovy – hodila vidle Praha 4 kvůli místním. Ten stavěný most z nějakých marketingových důvodů přebral jeho jméno, přestože vůbec nevychází z Dvorců.

Ivan_pha

A zcela oprávněně. I teď je provoz v Jeremenkově silný.

Martin

Mate vsichni pravdu, a me take stve, ze se oficialne porad hledaji duvody a vymluvy… Pravdou je, ze most nikdy nebyl planovan pro IAD a ma to sve duvody… to je fakt a je to tak spravne, nebot by to v dane oblasti vedlo ke zhorseni dopravni situace a celkovemu narustu dopravy IAD a naopak ke zdrzeni a horsimu prujezdu MHD… Takto to bude efektivnejsi a pro spoustu lidi velmi rychle spojeni s druhym brehem… PS: Je skoda, ze P4 a take lide v Jeremenkove blokuji tram. trat, ktera by jeste zvysila vyznam a modilitu v oblasti,… byt by tam… Číst vice »

Filip Jirsák

Podle Mapy.cz je most na okraji Dvorců.

Toada

Pana Kocourka s jeho vožením na kole jste vystihl přesně

Pavel

Název Dvorecký je pro most nejvhodnější. Má vztah k místu, je snadno zapamatovatelný a nepodléhá momentálním politickým a společenským náladám.

MaT

Já bych také nejraději zůstal u tohoto názvu. Bylo by aspoň hned jasné, o který jde. Přeci jenom Praha těch mostů přeci jenom pár má a u těch mostů pojmenovaných po různých pánech se nejhůře pamatuje, který je který (Mánesův, Jiráskův, Čechův, Štefánikův). Palackého most se mi podařilo zapamatovat už celkem dávno, protože tam je i Palackého most. Chápu sice snahu pojmenovávat něco i po významných ženách (zrovna u těch pražských mostů je to dost genderově nevyvážené), ale nestačilo by do budoucna po nějakých významných osobnostech pojmenovávat třeba jen ta náměstí a ulice? A mosty nechat s nějakými geografickými (místními)… Číst vice »

tarten

Ale jak byste pak chtěl pojmenovat ten původně plánovaný most, který na rozdíl od tohoto skutečně vycházel z Dvorců?

Michy

Nijak, ten se stavět nikdy nebude.

Martin

Nazev je asi jedno, uz mu zustane, ale proc by se melo uvazovat o nazvech podle nejake korektnosti k politickym rezimum napr. komunismu, fasismu? Ze stejneho duvodu tu mame stale pojmenovane ulice podle komunistu a nechce je nikdo prejmenovavat, nebo se to lidem nelibi… Na druhou stranu nam z ulic zmizely nazvy z nasi kralovske a slechticke historie vc. jinak nepohodlnych osob, ktere komunisti nechteli… Klidne at se pojmenovavaji stavby a ulice po vyznamnych osobnostech, hlavne po osobnostech pochazejici z nasi zeme a z nasi historie, kteri nebyly v techto zlocinnych rezimech (komunismus, fasismus…)… Ja tedy necekam, ze tu budeme… Číst vice »

Filip Jirsák

Pavel ale nepsal o žádné korektnosti…

Most

Jak se bude v praxi hlídat, aby tam nevjelo nic kromě autobusů MHD a vozidel záchranářů?

Filias

Asi tak jako se doposud hlídá, že auta nejezdí do zákazu vjezdu…

Pako

Aha, takže to bude jen podle míry drzosti a hroší kůže řidiče…

Frantík

Tak když to někdo riskne, bude to nějak provozu moc vadit? Jenom kdyby se to rozmáhalo živelně, byl by problém.

Filip Jirsák

A kdyby mu někdo poškrábal auto, bude to nějak moc vadit? Já jsem myslel, že porušováním zákona nemáte ostatním vadit vůbec, ale nově asi stačí, když to nevadí nějak moc…

Fr_von_Dr

Bude tam jezdit JEN(!) MHD, IZS, cyklisté, vozidla s povolení MHMP, taxi, uber, bolt, foodora, dodo, košík, rohlík, wolt…. a kamarádi lidí z magistrátu. Jinak nikdo!

Petr

Jako na Karlově mostě.

František

Jako všude jinde, značka s dotykovou tabulí drobným písmem. V lepším případě kamera, ale běda jak tam pojede někdo s cizí značkou či se sluzebakem!

MaT

Značka s dotykovou tabulí? Co to je? To jsem ještě asi nikdy nikde neviděl. K čemu to má být dobré?

Filip Jirsák

Zjevně místo „dotykovou“ mělo být „dodatkovou“.

Akorát teda snad nikde jsem neviděl na dodatkové tabuli drobné písmo. Navíc i kdyby to někdo nepřečetl, nevadí to – prostě se bude řídit tou značkou.

Spíš na té dodatkové tabuli zase bude zbytečně uvedena výjimka pro vozy IZS.

Martin

…asi bylo myslene dodatkovou… ze stejneho duvodu ja ve vsem vypinam automaticke opravy, radeji udelam nekolik preklepu, nez aby mi to menilo vyznam vet…

Tomáš

A když konečně někdo vyfotí, co je na dně Vltavy kolem pilířů? Lovci podvodních pokladů (házeči magnetů na provázku) by mohli potvrdit, co zajímavého kolikrát vytáhnou.
Tady může být naplavená z Berounky a Vltavy spousta zajímavostí.

Radek

Zdravím Vás. Fotky ze dna a asi čtyři metry pod nim, kolem pilířů mám a rád pošlu. Napište mi na e-mail a6. Šíma

Michal M

Ono je tam něco vidět? 🙂

RDP

Je moc dobře, že tento most bude…nicméně vyjádření pana Hřiba je ehm zavádějící – nejde o to, že o kilometr dál je barranďák, ale mezi barranďákem a nejbližším – Palackého – mostem pro auta jsou více než 4 kilometry, což v kompaktně zastavěném širším centru 1.5mil metropole je prostě bariéra, a vede to k přetěžování komunikací, které by zatížené být nemusely… teď si jen přejme aby rychlá tangenciální vhd spojení nebyla sprostým slovem …

Jiří Kocurek

Spolu s tangenciální VHD by to mělo pomoct i v tom smyslu, že bude MHD aternativa k jízdě přes Baranďák. Ovšem krom (elektro)cyklistů bych na Dvoreckém mostě povolil i motorová jednostopá vozidla, zaměřeno na elektroskůtry.

RDP

Tak bezesporu zlepšení to bude, jen skutečná tangenciální alternativa asi nemá začínat na budějárně a končit na smícháči

Adam Ř

Co jiného si pod tangenciální dopravou představujete, než Smícháč – Budka?

RDP

Něco víc než jen kruhovou výseč? Pokud ta „rychlejší“ vhd končí v těchto bodech … na blízkém západě smíchov-anděl-p6? +něco na tom vzdáleném, a na východě to samé, budějovická/vršky/želva, budějárna/zahraďák, budějárna hostivař?
Vždyť kdokoli pojede dál než budějovická-smíchov vhd, bude to mít pooomalu nebo složitě nebo obojí

Twix

Tak ze Smícháče jezdí 118 až na Spořilov, 125 na Háje a Skalku a tramvaj pojede do Modřan. Kam dál by to mělo ještě točit? Uvažovalo se o 118 na Dejvickou tunely ale to by bylo tak atraktivní že by to busy nepobraly…

Jakub P

To je přesně Praha. Linka se odpíská, protože by byla až moc atraktivní a užitečná…

tarten

To je samozřejmě pitomost. Odpískala se, protože tunely se občas zavírají, i nepředvídatelně.

Filip Jirsák

Není to pitomost. Linka se neodpískala kvůli uzavírání tunelů, ale proto, že by byla atraktivní.

Občas se uzavírají i tunely metra, i nepředvídatelně, a naštěstí ještě nikoho nenapadlo zrušit kvůli tomu metro.

Frantík

Ne, hlavní důvod proč se rozšíření autobusové dopravy odpískává je, že nejsou řidiči.
Samozřejmě těžko s tím něco dělat za tohoto ekonomického systému, kdy by stávající lítačkáři jezdili novými autobusy zadarmo.

Filip Jirsák

Důvod je, že by o to byl velký zájem, a na to nejsou řidiči. A ty město platit nechce. Raději platí mnohem víc za provoz IAD.

Adam Ř

To všechny silnice

Jakub P

I koleje.

Adam Ř

Smíchov–Anděl už jaksi stojí. Další pokračování na západní břeh je pak de facto radiální. Spojení Budka (či třeba Kačerov)– Vršovice – Želva by bylo super, ale netvařme se, že by tam byla nějaká synergie s TT Smíchov – Budka, protože ze Smíchova do Vršovic to vždy bude rychlejší přes centrum (ať už současnou tramvají 7, nebo budoucím vlakem S61)

Jakub P

JJ, na levém břehu máme poslední kolejovou tangentu pár set metrů od Vltavy. S jednokolejnou vložkou. Zatímco auta tu maj dva luxusní dálniční okruhy, kam MHD z velké části nesmí. A pak se strašně divíme výsledkům…

jfp

Tak teoreticky je možno ten skútr přes most převést? Akorát s autem to asi neprojde, otevřít dveře a přes most ho přetlačit.

MaT

Proč ne? Podle představ některých projektantů a politiků třeba právě na některých cyklostezkách takové tlačící pasáže jsou jejich přirozenými součástmi…

Ivan

A vyjádřil se už někdo k tomu, jestli na most budou smět motorky, nebo novináře pořád nenapadlo se zeptat? Z logiky ostatních buspruhů bych čekal, že ano (a možná i taxíky), ale politici málo kdy naplní logická očekávání, tak by bylo lepší to mít výslovně potvrzené.

Jeffer

Ten hlavný argument proti IAD je to, že hlavne na pravom brehu chýbajú vhodné kapacitné komunikácie, ktoré by dopravu odviedli ďalej. Takže by to viedlo k „preťažovaniu komunikácií, ktoré by zaťažené byť nemuseli“. No a ak má byť VHD atraktívna, tak ju nie je možné nechať stáť v kolónach IAD – preto táto segregovaná infraštruktúra.

Frantisek X

Na pravém břehu to mělo vést do Jeremenkovy, která by byla zhruba stejně kapacitní, jako by byly dva pruhy pro tramvaj a dva pro auta na samotném mostě, plus možný rozjezd vpravo a vlevo po nábřeží. Hlavní odpor vůči tomuto řešení (ale hlavně proti relativně nezúčastněné tramvaji) poukazoval na riziko objezdu již nyní přetížené části městského okruhu právě touto trasou; vedlejší pak na zásah do části Žlutých lázní a přízemní budovy restaurace proti Jeremenkově ulici. Problémem současného řešení je, že na pravém břehu to bude všude kromě bazénu daleko, zvláště když nebyla k mostu vložena ani zastávka (na rozdíl od… Číst vice »

RDP

Nijak nezpochybňuji že vhd má být segregovaná (nezdržovaná iad), zpochybňuji tvrzení Hřiba, že o kilák dál je 8 pruhý barranďák tak co chcete … jenže ten barranďák je prostě sám voják v poli a aby se na něj dalo dostat, jsou zatěžovány (nekapacitní) místní komunikace víc, než by tomu bylo při existenci alternativy … např z Podolí na barranďák znamená křížit úrovňově! dopravu z P12, protože i když chci teoreticky bezkolizně doprava – musím vlastně doleva

Jakub P

Jenže problém je v tom, že Barranďák má takovou kapacitu (4 pruhy každým směrem, mimoúrovňový křižovatky na obou březích), že ve chvíli, kdy se ucpe, stačila by k ucpání Dvoreckýho, kterej bude mít napojení skromnější (musí mít, rampy a la Barranďák by se k němu nevešly, malá část aut původně mířících na Barranďák. Což by zablokovalo MHD, která má jezdit po Dvoreckým, tím pádem by nepomohl její spolehlivosti a rychlosti, tím pádem by zas nebyla žádná pobídka přesednout z aut do MHD… To, že ty nejkapacitnější trasy nejde snadno objet autem po vedlejších a tím pádem je auta tolik neblokujou… Číst vice »

Martin

A zlute lazne to mohou zavrit, pac s takovou zatezi splodin a hluku v okoli by to moc atraktivni nezustalo…

Kubrt

Krásný kus betonu a betonařiny. A to nemyslím nijak pejorativně, skutečně se mi to líbí, víc než na vizualizacích. Stavba-socha.

Marcel

Mě taky. V těch velkých masivních částech je uvnitř nějaká odlehčovací dutina/komora? Pokud by to byla masa betonu, přijde mi to moc těžké. Nevím, nejsem stavař, jen se ptám.

Kubrt
Marcel

Supr, diky.

Pako

A to jste si fakt myslel, že to bude jedna kompaktní hmota?

Marcel

Právě že ne. Vím, že je nějaká mez toho co most unese + vlastní hmotnost mostu (tu musí unést především) a proto mi ta masa kolem pilířů přišla moc. Jak píšu nejsem stavař a proto si velice vážím odborného článku který pan Kubrt postnul.

laska

Souhlasím. Myslím, že není náhoda, že v soutěži porazil most od Santiaga Calatravy…

Ondra

Na nový most se těším. A chtěl bych Praze poděkovat, že tam udělala během stavby objížďku pro cyklisty.

looking4bucho

Ja taky, prestoze radne oznacena vydrzela asi 2 dny.

Kopr

Aha, mne to prislo na kole naopak dost zmatene, tak to si bude chybejicimi tabulemi. Tahle tam akorat strasi ty vyhruzky 5000Kc pokutou za vstup na staveniste, ale na kole trochu challenge pres koleje atd