Obrazem: Na Dvoreckém mostě se dokončuje tramvajové napojení, hotova jsou už tři pole
Stavba Dvoreckého mostu v Praze (listopad 2024). Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Dostavba nového pražského mostu se zpozdí a prodraží. Hotovo má být v lednu 2026.
A když konečně někdo vyfotí, co je na dně Vltavy kolem pilířů? Lovci podvodních pokladů (házeči magnetů na provázku) by mohli potvrdit, co zajímavého kolikrát vytáhnou.
Tady může být naplavená z Berounky a Vltavy spousta zajímavostí.
Je moc dobře, že tento most bude…nicméně vyjádření pana Hřiba je ehm zavádějící – nejde o to, že o kilometr dál je barranďák, ale mezi barranďákem a nejbližším – Palackého – mostem pro auta jsou více než 4 kilometry, což v kompaktně zastavěném širším centru 1.5mil metropole je prostě bariéra, a vede to k přetěžování komunikací, které by zatížené být nemusely… teď si jen přejme aby rychlá tangenciální vhd spojení nebyla sprostým slovem …
Spolu s tangenciální VHD by to mělo pomoct i v tom smyslu, že bude MHD aternativa k jízdě přes Baranďák. Ovšem krom (elektro)cyklistů bych na Dvoreckém mostě povolil i motorová jednostopá vozidla, zaměřeno na elektroskůtry.
Tak bezesporu zlepšení to bude, jen skutečná tangenciální alternativa asi nemá začínat na budějárně a končit na smícháči
Ten hlavný argument proti IAD je to, že hlavne na pravom brehu chýbajú vhodné kapacitné komunikácie, ktoré by dopravu odviedli ďalej. Takže by to viedlo k „preťažovaniu komunikácií, ktoré by zaťažené byť nemuseli“. No a ak má byť VHD atraktívna, tak ju nie je možné nechať stáť v kolónach IAD – preto táto segregovaná infraštruktúra.
Na pravém břehu to mělo vést do Jeremenkovy, která by byla zhruba stejně kapacitní, jako by byly dva pruhy pro tramvaj a dva pro auta na samotném mostě, plus možný rozjezd vpravo a vlevo po nábřeží. Hlavní odpor vůči tomuto řešení (ale hlavně proti relativně nezúčastněné tramvaji) poukazoval na riziko objezdu již nyní přetížené části městského okruhu právě touto trasou; vedlejší pak na zásah do části Žlutých lázní a přízemní budovy restaurace proti Jeremenkově ulici. Problémem současného řešení je, že na pravém břehu to bude všude kromě bazénu daleko, zvláště když nebyla k mostu vložena ani zastávka (na rozdíl od… Číst vice »
Nijak nezpochybňuji že vhd má být segregovaná (nezdržovaná iad), zpochybňuji tvrzení Hřiba, že o kilák dál je 8 pruhý barranďák tak co chcete … jenže ten barranďák je prostě sám voják v poli a aby se na něj dalo dostat, jsou zatěžovány (nekapacitní) místní komunikace víc, než by tomu bylo při existenci alternativy … např z Podolí na barranďák znamená křížit úrovňově! dopravu z P12, protože i když chci teoreticky bezkolizně doprava – musím vlastně doleva
Krásný kus betonu a betonařiny. A to nemyslím nijak pejorativně, skutečně se mi to líbí, víc než na vizualizacích. Stavba-socha.
Mě taky. V těch velkých masivních částech je uvnitř nějaká odlehčovací dutina/komora? Pokud by to byla masa betonu, přijde mi to moc těžké. Nevím, nejsem stavař, jen se ptám.
Je to komorový nosník https://www.earch.cz/katalog/realizace/atelier-6-dvorecky-most
Na nový most se těším. A chtěl bych Praze poděkovat, že tam udělala během stavby objížďku pro cyklisty.