Obrazem: Na Českomoravské už se bourá. Východ z metra k O2 aréně se uzavřel

Demolice objektů stanice metra Českomoravská. Foto: Kaprain DevelopmentDemolice objektů stanice metra Českomoravská. Foto: Kaprain Development

Provoz stanice pro cestující se přeruší v lednu. Zbylé dva výstupy zůstávají funkční.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Na vizualizaci jsou dva typy oblozeni sloupu, ktera plati?
Ta tmava jako jeden kus se mi libi vice nez ta svetla kachlickova.

MaT

Taky jsem si říkal „hurá“ a „konečně“… A taky že ať ta nová podoba bude vypadat jakkoliv, tak určitě bude lepší, než ta stávající. Protože horší určitě být nemůže… A jak jsem tak dál proklikával tu fotogalerii až po vizualizace té nové povrchové části, tak tedy musím říct, že se developer (resp. jím placený architekt) zase až tak moc nepředvedl… Interiér stanice mi přijde v pohodě, ano, je to nějaké celé šedivé, jak 50 odstínů šedi, ale jestli ona není celá ta vizualizace vytvořená jen černobíle. Každopádně v reálu to bude barevné dost, pokud ty obklady budou skleněné, tak se… Číst vice »

MP22

Ty vizualizace developerského projektu nad tím jsou zastaralé zveřejněné původním vlastníkem. Před nedávnem to koupil Kaprain a avizoval architektonické změny.

Jan

Říkám si, zda je náhoda, že snad nejdražší rekonstrukce stanice metra (929 milionů korun, https://zdopravy.cz/stanice-metra-ceskomoravska-se-na-rok-uzavre-dostane-designove-obklady-vymeni-se-eskalatory-223469/) probíhá hned vedle velikánského developerského projektu společnosti Penta (ta měla vždy šikovné prsty, https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecnost/13655-u-o2-areny-bude-nova-ctvrt-vznikne-tam-zhruba-pet-set-bytu.html).

Rekonstrukce je to krásná a povedená, to ne že ne. Jen nevím, zda bychom ty stovky milionů v Praze nevyužili někde lépe a nešlo by to rekonstruovat levněji, méně ambiciózně. Proč ostatně právě tahle stanice, když na jiných, víc v centru města, se šetřilo?

MaT

Snad nejdražší? Tak nedávno dokončený Jiřák – 1,29 miliardy.

Jo, Národní třída stála méně (629 milionů), ale taky to bylo před 10 lety..

Mraky peněz vždycky stojí dodatečné doplnění výtahů. To je úplné důlní dílo…

Jiří Kocurek

No a to se ta reko dělat nemá, když vedle staví někdo jiný?

DavidS

Když by to nebyla Penta, byl by to jiný developer a říkal byste si úplně to samé.

Eva Richterová

Máte pravdu, vedl tam podchod přímo do areálu ČKD Lokomotivka. Mám ještě ceduli výstup směr ČKD vyfocenou. V roce 2002 tam ještě byla. Mě se původní podoba stanice Českomoravská líbila. Nový interiér působí chladně. V poslední době nějak vyšly teplé barvy z módy. Všude samá šedá a černá…

Honza Ajznboňák

No jo nedivte se když vládne černá neboť vládnou Piráti.

Kubrt

Dotaz na pamětníky. Někde v paměti mám zasunuto, že z té teď bourané části vestibulu vedl podchod pod Ocelářskou ulicí s výstupem přímo do areálu ČKD. Ale – nikde na fotkách a fotomapách (ty už jsou jen z doby demolice lokomotivky) jsem to nenašel a nevím, jestli to není jen má chiméra 🙂 A ještě si neodpustím jednu sentimentální vzpomínku opět na tu bouranou část vestibulu: nahoře byla galerie a tam snad už někdy v roce 1991 začala působit pekárna Bonal, která pekla bagety francouzského stylu. To byl tehdy takový hit, že tam pravidelně stála dlouhatánská fronta na tento skvělý… Číst vice »

hyper9

Na staré mapě je ještě vidět vyústění starého pochodu do areálu továrny:
https://mapy.cz/s/focapedodo

Pohled od Finančního úřadu:
https://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=12582&mode=view

Vyústění do bývalého areálu továrny:
https://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=12583&mode=view

Kubrt

Díky všem za reakce.
Tu červenou stříšku na fotomapě jsem viděl, ale myslel jsem, že je to nějaká kůlna 🙂

arsgals
Antonio

Pekárnu pamatuju. Čerstvé pečivo bylo i v neděli.

Martin

Bonal… to byla pekarna, casto ksem tam nakupoval, perfektni byly i croissanty s jahodami…

Martin

Ten vstup byl z toho namesticka pred byvalym FU, primo pod dnesni vystupni stanici autobusu… po schodech dolu a doprava… z metra se vyslo primo k fu a za automaty na jizdenky doprava…

hyper9

Krásný! Díky

janvoz

Přepis z povodní zmiňuje „Místnost pro zesnulé (972.1)“ ve stanici Palmovka. To fakt něco takového ve stanicích metra běžně bývá? Nebo je to nějaká specialita z povodní?

Pavel

Máte pravdu stanici jsem jako pracovník DP otevíral

Kuba

Sláva! Ta stanice už rekonstrukci potřebovala jako sůl. Vzhledem k tomu kde se nachází tak to byla jedna velká ostuda.

Jméno

Ostuda je zbytečně silné slovo. Ta je v metru v Paříži a nikomu nevadí, nikdo neloupe stoleté kachličky

Kubrt

Ovšem ty pařížské (nebo londýnské) glazované obkládačky vypadají lépe, než ty kameninové obklady na Českomoravské. Já jsem tuhle stanici hojně využíval do výstavby prodloužení, tak jsem si jí zapamatoval v tom zánovním stavu a pak po letech jsem byl dost překvapen, jak sešla.