Obrazem: Na Českomoravské už se bourá. Východ z metra k O2 aréně se uzavřel
Demolice objektů stanice metra Českomoravská. Foto: Kaprain Development
Provoz stanice pro cestující se přeruší v lednu. Zbylé dva výstupy zůstávají funkční.
Taky jsem si říkal „hurá“ a „konečně“… A taky že ať ta nová podoba bude vypadat jakkoliv, tak určitě bude lepší, než ta stávající. Protože horší určitě být nemůže… A jak jsem tak dál proklikával tu fotogalerii až po vizualizace té nové povrchové části, tak tedy musím říct, že se developer (resp. jím placený architekt) zase až tak moc nepředvedl… Interiér stanice mi přijde v pohodě, ano, je to nějaké celé šedivé, jak 50 odstínů šedi, ale jestli ona není celá ta vizualizace vytvořená jen černobíle. Každopádně v reálu to bude barevné dost, pokud ty obklady budou skleněné, tak se… Číst vice »
Říkám si, zda je náhoda, že snad nejdražší rekonstrukce stanice metra (929 milionů korun, https://zdopravy.cz/stanice-metra-ceskomoravska-se-na-rok-uzavre-dostane-designove-obklady-vymeni-se-eskalatory-223469/) probíhá hned vedle velikánského developerského projektu společnosti Penta (ta měla vždy šikovné prsty, https://prazska.drbna.cz/zpravy/spolecnost/13655-u-o2-areny-bude-nova-ctvrt-vznikne-tam-zhruba-pet-set-bytu.html).
Rekonstrukce je to krásná a povedená, to ne že ne. Jen nevím, zda bychom ty stovky milionů v Praze nevyužili někde lépe a nešlo by to rekonstruovat levněji, méně ambiciózně. Proč ostatně právě tahle stanice, když na jiných, víc v centru města, se šetřilo?
Snad nejdražší? Tak nedávno dokončený Jiřák – 1,29 miliardy.
Jo, Národní třída stála méně (629 milionů), ale taky to bylo před 10 lety..
Mraky peněz vždycky stojí dodatečné doplnění výtahů. To je úplné důlní dílo…
Máte pravdu, vedl tam podchod přímo do areálu ČKD Lokomotivka. Mám ještě ceduli výstup směr ČKD vyfocenou. V roce 2002 tam ještě byla. Mě se původní podoba stanice Českomoravská líbila. Nový interiér působí chladně. V poslední době nějak vyšly teplé barvy z módy. Všude samá šedá a černá…
Dotaz na pamětníky. Někde v paměti mám zasunuto, že z té teď bourané části vestibulu vedl podchod pod Ocelářskou ulicí s výstupem přímo do areálu ČKD. Ale – nikde na fotkách a fotomapách (ty už jsou jen z doby demolice lokomotivky) jsem to nenašel a nevím, jestli to není jen má chiméra 🙂 A ještě si neodpustím jednu sentimentální vzpomínku opět na tu bouranou část vestibulu: nahoře byla galerie a tam snad už někdy v roce 1991 začala působit pekárna Bonal, která pekla bagety francouzského stylu. To byl tehdy takový hit, že tam pravidelně stála dlouhatánská fronta na tento skvělý… Číst vice »
Na staré mapě je ještě vidět vyústění starého pochodu do areálu továrny:
https://mapy.cz/s/focapedodo
Pohled od Finančního úřadu:
https://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=12582&mode=view
Vyústění do bývalého areálu továrny:
https://www.metroweb.cz/diskuze/download/file.php?id=12583&mode=view
Díky všem za reakce.
Tu červenou stříšku na fotomapě jsem viděl, ale myslel jsem, že je to nějaká kůlna 🙂
Chodba tam stále je, jen je teď na jednom konci zazděná a zasypaná.
https://mapy.cz/letecka?mereni-vzdalenosti&rm=9hLYBxYCDcTDFW&x=14.4935467&y=50.1060568&z=18
https://metroweb.cz/diskuze/viewtopic.php?p=89389#p89389
Pekárnu pamatuju. Čerstvé pečivo bylo i v neděli.
Bonal… to byla pekarna, casto ksem tam nakupoval, perfektni byly i croissanty s jahodami…
Ten vstup byl z toho namesticka pred byvalym FU, primo pod dnesni vystupni stanici autobusu… po schodech dolu a doprava… z metra se vyslo primo k fu a za automaty na jizdenky doprava…
Sláva! Ta stanice už rekonstrukci potřebovala jako sůl. Vzhledem k tomu kde se nachází tak to byla jedna velká ostuda.
Ostuda je zbytečně silné slovo. Ta je v metru v Paříži a nikomu nevadí, nikdo neloupe stoleté kachličky
Ovšem ty pařížské (nebo londýnské) glazované obkládačky vypadají lépe, než ty kameninové obklady na Českomoravské. Já jsem tuhle stanici hojně využíval do výstavby prodloužení, tak jsem si jí zapamatoval v tom zánovním stavu a pak po letech jsem byl dost překvapen, jak sešla.