Obrazem: Na Českomoravské už se bourá. Východ z metra k O2 aréně se uzavřel
Provoz stanice pro cestující se přeruší v lednu. Zbylé dva výstupy zůstávají funkční.
U stanice metra Českomoravská pokročily demoliční práce některých nadzemních objektů. Na začátku příštího roku začne kompletní rekonstrukce stanice. Ta zabere celkově jeden a půl roku a vyjde na miliardu korun.
Rekonstrukci části nadzemního vestibulu má na starosti soukromý developer Kaprain, v jeho režii probíhají i současné bourací práce. Oba projekty budou probíhat současně.
Součástí podzemní části oprav bude i výměna eskalátorů a stropní desky na nástupišti, takže se stanice na rok zcela uzavře a vlaky jí budou jen projíždět. Otevření stanice pro cestující se čeká na konci roku 2025, kompletní dokončení rekonstrukce pak v létě 2026.
Stavební firma už odstranila přístřešky mezi vestibulem stanice a autobusovým terminálem. Pokračuje bourání přebytečných přístaveb k vestibulu směrem k Ocelářské ulici a O2 areně. Pro cestující se uzavřel výstup E1, mírně se posunuly i autobusové zastávky. Zbylé dva výstupy zůstávají funkční.
Co všechno se opraví
Příští rok čeká stanici sanace průsaků, výměna všech kabelových rozvodů, vzduchotechniky a osvětlení. Původní poškozené keramické obklady se nahradí skleněnými deskami se speciálním rastrem.
Nové budou také obklady eskalátorového tunelu, podhledy z nástupiště nechá DPP repasovat. Vestibul stanice, kde je nyní volný průhled stropem přes vazníky až na stropní konstrukci, dostane nově podhledy.
V rámci druhé etapy prací dojde také k výstavbě výtahů, aby se Českomoravská zařadila do stále se rozšiřující rodiny bezbariérových stanic.
Výtahy ale musí podle DPP počkat kvůli koordinaci s připravovaným rozvojovým projektem developera v oblasti pro umístění výtahů a také s ohledem na velké mezinárodní akce v O2 areně. Jde hlavně o mistrovství světa v krasobruslení v roce 2026.
Stanice dostane v rámci modernizace nové výtvarné ztvárnění. Keramické obklady typické pro linku B nahradí skleněné desky s kapkami vzduchu z dílny designéra Maxima Velčovského.