Obrazem: Místo vlaků cyklostezka. Proměna trati z Lokte do Horního Slavkova vyjde na 50 milionů
Proměna trati Loket -Horní Slavkov, stav konec července 2025. Foto: Správa železnic

Správa železnic chce úsek pro cyklisty prodloužit až do stanice Loket.
50 mio za cyklostezku je skoro zadarmo, SŽ za to na lokalkách dělá ETCS, aby se jim tam náhodou nepotkali vlaky co jedou jednou za 2h a více
Jakože rozumím asi tomu, že některé tratě, respektive koncové úseky, které jsou dlouhodobě nevyužívané, bohužel někdy jsou odsouzeny k zániku. Ale co mi hlava nebere je účelové zrušení dopravy, protože se zhlídli v možnosti mít přes město cyklostezku, nebo zpřetrhání tratí, které spojují jiné dvě. Koneckonců v tom je ta výhoda, že jde o síť a ne jednotlivé cancoury, i když se tam nutně nemusí provážet desetitisíce cestujících denně.
Zajímalo by mě, jestli třeba na kamenných viaduktech udělali nějakou kloudnou hydroizolaci, nebo jestli nechají přírodní procesy dál postupovat a za 10 let se budou strašně divit, že je nutná sanace…
V. Špidla: „Zdroje jsou.“ Tato věta řekne o fungování státu a jeho organizacích vše.
Tahle republika je vážně Kocourkov. Správa železnic staví místo železnic, které má ostatně i v názvu, cyklostezky.
„Chceme vždy vyjít vstříc cílům samospráv v dané lokalitě, což znamená například i zohlednění záměrů krajů a dalších institucí.“ řekla mluvčí SŽ.
A proč tedy už dávno není zprovozněn úsek trati Krupka město – Oldřichov u Duchcova?
Protože to není ten správny cíl a zaměr.
Za mě strašná škoda, ta trať by měla potenciál, samozřejmě kdyby se 1) hned opravila v tom roce 97, když ještě byly požadavky i nákladních dopravců 2) kdyby se s Kounicí opravil i úsek aspoň na nádraží, toto hodně mrzí, že se neprovedlo. Teď už máme jen dva kousky bez možnosti rozvoje a počítám, že časem i tyto budou ukončeny.
Napište nám něco o tom potenciálu?! Podrobně prosím . Díky
Potenciál v roce 1997 těsně před zastavením provozu.
Podle dat, které nám předaly ČD trať denně použilo 1500 cestujících.
V Horním Slavkově a na Kounici byla i nákladní doprava. STASIS, nakládal se v HS živec a ramínka. Cca 10 – 15 nákladních vozů denně.
to byly ještě divoké 90., pak se vše rychle měnilo 😉 a dnes nic… svět je jinde 😉
V ODS ne. Ted dodělávají co nestihli.
Ale samozřejmě. Na těsně vedle umístěné trati Sokolov – Kraslice to bylo v roce 1997 3000 cestujících, funkční sklárna v Oloví, pila v Rotavě, nakládka lesáků v Kraslicích předměstí a Maňas býval relativně často na dvojče…
Turisticky potencial by mela velky. Vlakem bylo mozne spojeni dvou vyznamnych cilu – Becova a Lokte. Zadna prima autobusova linka neexistuje. Musi se jedine autem.
Alespoň někde mají rozum…Z nějakého nejasného důvodu se revitalizuje tzv.Kozi dráha… Prý má velký potenciál …No nevím…Vlakem k lanovce na Komárku?…Snad ano…Vlakem na lyže do Telnice?…Nesmysl…Byla by to skvělá cyklostezka , třeba až na Barboru,nebo odbočit na Miladu u Ústí… Trať z Velkého Března do Úštěka by si zasloužila pozornost jakou má Kozí dráha.
Super nápad
Super nápad by to byl, pokud by stavbu cyklostezky neplatila státní organizace, která má v popisu práce údržbu železniční sítě, nikoliv stavbu cyklostezek, a která se desetiletí o tu trať odmítala starat. Peníze na to měli dát ti, kdo si tu cyklostezku politicky prosadili. Ale pan Kulhánek, který za to dostal trafiku na ministerstvu pro místní rozvoj, to nefinancoval.
Překvapuje mě, jaký to musí být v té ODS antiželezniční fanatismus, když pan Kulhánek dostal za umožnění zrušení 7,5 km zchátralé lokálky funkci ministra. Kdyby s takovým úsilím pečovali o svěřený majetek, tak máme pozlacené železnice i dálnice a prosperující ekonomiku.
A dokážou doložit likvidaci nebezpečného odpadu, jakým jsou např. zeminy v místě bývalých nádraží ?
Mají rekolaudacni protokol na pohyb osob v tunelech, které na to nebyly zkolaudovány?
Pokud je zemina kontaminovaná, tak se likviduje jako nebezpečný odpad, jako z každé jiné stavby na železnici, s tím SŽ praxi má.
Pohyb v tunelu je na vlastní nebezpečí (a dle zdravého rozumu), jestli se bojíte, tak tam nelezte.
Jak to může dělat SŽ, když na to nemají žádný Odbor rušení drah a výstavby cyklostezek, ani Předpis CyklSt 01…
To mi hlava nebere.
Já si myslím že na údržbu příliš komplikovaná je Praha – Třebová, a rád bych se tam na kole projel, tak já myslím , že do podzimu by to šlo …
Připravuje se. Odbor zalesňování železnic.
Výborná je ta fotka těch dvou cyklistů, neb maže většinu “ argumentů “ typu:
“ mlaďosi nebo chlapíci v přechodu
“ hrají si na Tour “
„mají barevné obepínavé dresiky a silniční kola “
„zásadně jedou vedle sebe nebo daleko od krajnice“
Ještě jsem zapomněl ono slavné “ tam cyklistu nikdy neuvidíte protože JÁ JSEM TAM ŽÁDNÉHO NEPOTKAL“
Takže 50 mega na tohle máme, ale např. na zrušení výhybkářů např. v Lounech předměstí kde navíc nejsou ani odjezdová návěstidla nejsou peníze…
Opravdu poslání dobré správy , už se neví kam vyhazovat peníze mají moc toť vše
SŽ má peněz mraky. Utrácí zbytečně moc za blbosti. Cyklostezka je smysluplné aspoň…
Myslíte tu terasu v Bubnech na jedno použití
Takže na takové srandy SŽ peníze má. To by chtělo nějaký hlubší audit, protože tato investice absolutně nesouvisí s předmětem činnosti SŽ.
Ať si celou tuhle srandu zaplatí starostové nebo exhejtman Kulhánek.
7,5 km cyklostezky cena 50mio (6,66mio/km). Kozina se obnovovala za cenu 5,95Kč/km. Cyklostezka +-50mio, obnova trati +-49,5mio. Jaksi nevidím ty extrémní úspory v řádu X milionů, které by ze zrušené trati plynuly na rychlejší výstavbu VRT. Takže nula z nuly pojde, ekonomika nikde, akorát blamáž od SŽ.
Na Kozině chce kraj provozovat vlaky, tady ne.
Obnova provozu vlaků na trati byl dlouholetý požadavek Karlovarského kraje. Nicméně v roce 2024 kraj otočil a bylo to těsně před volbami, ještě v době, kdy tam byl hejtmanem Petr Kulhánek (STAN), a radním pro dopravu byl poslanec Jan Bureš (ODS). Ti požadavek na obnovu provozu odvolali a vyjednali si cyklostezku u Kupky (jinak by asi takový výdaj z kapsy SŽ nebyl průchozí).
Návrat Vildumetzové do funkce hejtmanky, která byla vždy spíše pro návrat vlaků, přišel příliš pozdě. Už bylo o všem rozhodnuto a všechny procesy již běžely, takže se s tím už nic nedalo dělat.
Na zájmy firem a občanů vláda ODS nedá. Tenkrát v 97 taky byla u moci ODS s Klausem, Firma Stasis a občané bojovali proti zrušení provozu na této trati a byli arogantně vyignorováni. https://www.koridory.cz/slavkovska-draha-aneb-jak-to-tehdy-bylo/ Navíc firmě zdražili dopravné, což je pararela s dnešní politkou ČDCargo. Nejhorší je, když jdou státní organizace proti vlastním lidem jako za komančů.
Nebyli vyignorováni. O pronájem trati byla požádána společnost VIAMONT, jíž jsem byl tehdy zaměstnancem jako vedoucí střediska Kraslice a jediný, kdo zabránil pronájmu této trati byly České dráhy, které trvaly na tom, že je potřeba do tratě vložit asi tak dvojnásobek peněz, než bylo nezbytně nutné. A to už ekonomicky nevycházelo a proto se pronájem nerealizoval.
S tehdejším starostou HS panem Hanzíkem jsem se scházel dosti často.
Mohu dotaz, ví někdo, proč to celé platí SŽ?
Pravděpodobně je to politická dohoda, za kterou stojí předchozí vedení Karlovarského kraje (exhejtman Petr Kulhánek – STAN, dnes ministr pro místní rozvoj), dále pak v tom určitě figuroval ministr dopravy Kupka, a to vše se děje za podpory obou měst. Když se po volbách vrátila Vildumetzová, tak už to nestihla zastavit, procesy byly dávno rozjeté. Zřizování cyklostezky na trati vlastněné SŽ je v rozporu s cílem konzervace, kterým byla úspora finančních prostředků za údržbu tratí, o které není zájem. Mám za to, že přeměnu by měl správně platit kraj nebo obce. Ale kraj by pod Vildumetzovou na to peníze nedal… Číst vice »
Něco podobného by to chtělo Mladotice – Rakovník. Doba se mění, takové lokálky nejsou potřeba, máme kola, popř. El.kola… čusbuscyklobus:)
Proč to nahoře nevede už z Ležnice?
To silné pochybuju,že by se najednou změnila cyklostezka zpětně na trať,s tím už se nikdo nikdy zabývat nebude
ono asi ani nebude důvod tam tu trať vracet…
lítyjůůům!!!!
Jak moc bude náklad protestovat proti jízdě přes stanici Krásný Jez?
Nákladu to je asi jedno, nikam nespěchá. Ale ekonomice to jedno nebude…
Na přepravě lithia přes Krásný Jez jsou problematické dvě věci: 1) Kapacita stanice Krásný Jez. Má pouze 4 koleje, z čehož 3 jsou dopravní, tzn. nelze na nich odstavovat vozy. 2 koleje musí zůstat volné pro křižování vlaků KV – Bečov, 1 kolej musí zůstat volná pro příjezd z Kounice, protože na jinou se z tohoto směru jezdit nedá. Jediná manipulační kolej, na které lze odstavovat vozy, je rozdělena přechodem pro cestující, který musí za všech okolností zůstat volný, čímž se zkracuje její užitná délka. Kolejiště není kam rozšiřovat, je v prostoru mezi řekou a prudkým svahem. 2) Konflikty s… Číst vice »
Dyž vona hentá železnyce ekonomycky navychází, proto musýme použít nezastupytelné kamyjóny. A trasa do lokte by byla ekonomická? Jo ta jo, ale nejde použít protože je zrušenà. Aha a proč se rušila? Musela se zrušit,protože byla nesjízdná. Nesjízdné tratě se ale dají sjízdnit, předci to tak dělali. To nejde, protože by tím jezdily vlaky a lidi, nebo lithium. Aha. To zní logicky, děkuji za rozhovor. Čechystán Kocourkov, reportáž čt: Zahájení zpracování lithia v H. Slavkově 2027.
Ekonomice to jedno nebude, proto se žádná těžba ani nerozjede. Ale jako debatní téma je to fajn 🙂
Vsak tam taky nejde o tezbu. To lithium uz vytezene je, lezi na vysypce. A te suroviny je tam 5 milionu tun.
A to se vyplatí. Neustále se ohánějí tím, že nemůžou udržovat málo využívané tratě, protože by to nebyla péče řádného hospodáře, a pak tam za 50 mega postaví cyklostezku. Kdyby teda chtěli za každou cenu šetřit, tak tam mohli nechat vyrůst les, to by bylo zadarmo.
Chtěli to,tak to mají😉
Les tam rostl skoro 30 let a stejně se celou dobu vykazovaly peníze za údržbu (nejen) této trati 😉