Obrazem: Místo vlaků cyklostezka. Proměna trati z Lokte do Horního Slavkova vyjde na 50 milionů
Proměna trati Loket -Horní Slavkov, stav konec července 2025. Foto: Správa železnic

Správa železnic chce úsek pro cyklisty prodloužit až do stanice Loket.
Bylo by zajímavé spočítat, na kolik roků údržby uvedené rušené tratě, by těch 50 milionů stačilo. A naproti tomu, s jakou životností té cyklostezky se počítá. Možná by se zjistilo, že udržování té trati by bylo lacinější.
Vy jste asi nikdy žádnou trať neudržoval…
Rozpačitý pocit nad tím, jak původně souvislá trať Chodov-Nové Sedlo-Loket-Horní Slavkov-Bečov nad Teplou je degenerována do dvou krátkých koncových cancourků, zatímco z centrálního úseku bude cyklostezka. Nechci věřit tomu, že by nebyl zájem o nejkratší spojení Lokte s Bečovem nad Teplou, Mariánskými Lázněmi a dalšími cíli, pokud by se nasadila slušná vozidla a atraktivní takt. Nakonec i symbióza s cyklistickou dopravou může fungovat, resp. u vlaku normálně funguje.
Rozpačitý jsem u této trati od roku 1997, co se okolo ní pohybuji a jako jeden z mála jsem držel v ruce i nájemní smlouvu na tuto trať (Krásný Jez mimo – HS – Loket – Nové Sedlo mimo) a s ohledem na podmínky stanovené Českými drahami jsem doporučil vedení jí nepodepsat.
Dnes po těch letech již nemá smysl nic jiného, než cyklostezku dokončit, tedy dobudovat i v úseku HS – Ležnice a Loket předměstí – Loket.
Hlavně nepochopitelné je to, že na trati je Loket a celkem dost výletník včetně cizinců… Jiné tratě nemají to štěstí, aby tam bylo tolik staveb jako mostu a tunelu….
Asi by bylo vhodné přejmenovat SŽ na Správu a výstavbu cyklostezek, případně na správu rušení železniční dopravy. Kdo vůbec v ČR má zájem o železnici, její rozvoj a ochranu krajiny, zdraví lidí, ochrany klimatu a omezení vlivů od silniční dopravy a jejího absurdního rozšiřování? Zde byl po řadu let zájem kraje jak o osobní dopravu, tak byl a je zde záměr na vozbu nákladní dopravy. Tak proč se to likviduje a pponechává se nevyhovující silniční nákladní doprava v této chráněné krajinné oblasti? Proč SŽ v minulosti přes požřadavky kraje a obcí i podniků odmítala zprovoznění tratě? Jaká koncepce dopravy v… Číst vice »
Když na cyklostezku spadne strom, přijedou drážní hasiči?
Kdo bude řešit a platit případně opravy stezky, úklid a podobně?
Koukám, že mi už zdopravy cenzuruje příspěvky. No tak aspoň vím, kam jste došli a komu sloužíte. Děkuji za tento počin, takové informace je dobré znát.
Mažeme vaše příspěvky, kde nejste schopen svůj názor vyjádřit bez vulgárních slov. Sloužíme čtenářům, kteří si nepotřebují číst o tom, že neumíte mluvit slušně.
Já vulgární slova zásadně nepoužívám a jestli berete jako vulgární zmínky o nákladní dopravě na této trati, tak potom s vámi musím souhlasit, jsem vulgární.
Jen tak pro srovnání: po mnohaletém a složitém jednání SŽ přistoupila k obnově 2km trati z Kralovic do Mariánské Týnice a pouhá obnova (výměna svršku) bude trvat 3-4 roky (kdyby naši předci tímhle tempem stavěli trať z Plzně do Prahy, dodnes by nebyla hotová). Ale když jde o likvidaci, jsou schopni okamžitě rozhodnout a dát dohromady 50 milionů a změnit 6,5km trati během půl roku na cyklostezku. To myslím nepotřebuje dalších komentářů.
Jojo. 27 let se lidi z okolí snaží prosadit obnovení trati i provozu. Pak se tam dostane zastupitel s tím spravným názorem a během 3 měsíců je vytrháno, je položen nový mostek (jehož neexistence pohřbila vlaky) a je zakonzrvováno.
Sabotáž Železnic pro kraje udělá první poslední, tedy pokud nechcete obnovu trati: „#ChcemeVŽDYvyjítvstříccílůmsamospráv v dané lokalitě (cíl obnovit trať během posledních 27let nebyl v souladu se chtěním SŽ), což znamená například i #zohledněnízáměrůkrajů a dalších institucí. Každý #případjeindividuální, nicméně jednání o dalších podobných proměnách jsme #otevření.“ Tedy, že podobné proměny trati na cyklostezku není problém, ale nepododné proměny ve funkčí železnici povoleny nejsou. 😀 😀 😀 😀 i když ono to je spíše k pláči.
SŽ, s.o. má stavět železniční infrastrukturu. Cyklostezky si má postavit místní samospráva, případně kraj. Tady je něco systémově špatně a ministerstvo dopravy tomu nemá pasivně přihlížet.
Ono to bude těžké, kdo je majitelem pozemku? Místní samospráva? Asi ne, co? Já jen, že obec nemůže investovat do cizího…
S tím pak souvisí to, kdo to platí. Pokud to prodají/ převedou na kraj či obec, pak to platí ten nebo ten
Tady zůstává v majetku SŽ, takže to platí SŽ. Já osobně bych to zrušil úplně, si myslím, že železnici potřebujeme jinde než z Lokte do Krásného jezu … Ale což..
Správná otázka. Kdo je majitelem pozemku? Česká republika. SŽ, s.o. má právo hospodaření s majetkem státu na tomto pozemku, není jeho vlastníkem. A protože stát je společenství občanů, nikoliv vrchnost v Praze, jako občan oprávněně očekávám, že SŽ bude s péčí řádného hospodáře, na tomto pozemku provádět takové činnosti, k nimž byla tato organizace zřízena. Tím je správa a provoz železniční infrastruktury. Tím není investice do výstavby cyklostezky. Bezúplatné převody pozemků a nemovitostí ze států na kraje, města a obce, se dělají zcela běžně. Takže tady mělo být státem SŽ odňato právo hospodaření a stát to měl převést na kraj,… Číst vice »
Je to vůbec legální a v souladu s úlohou a statutem SŽ? Neporušuje se tu něco? Proč SŽ není odpovědná a finančně závislá na počtu obhospodařovyných tratí a na počtu přepraveného zboží a cestujících? Asi by pak jejich zájem byl úplně někde jinde. Jestli takto motivováni nejsou, pak je něco špatně a čiší z toho snaha tu železnici nemít i přes to, že nás stojí podstatně méně než ta silniční doprava. jen se to nějak asi nesmí spočítat (jinak by to už dávno bylo provedeno)! A těch 50 milionů by zřejmě stačilo i na výraznou část obnovy tratě! Raději se… Číst vice »
Hlavně kolik stála likvidace🤔
Pěkné, tam si budu muset zajet s kolem a taky si cyklostezku projet.
Vzkaz pro redakci: Bylo by možné do článku doplnit názor zastupitelů dotčených obcí? A obyčejných lidí z okolí? Zajímal by nás i názor občanů z okolí. Jestli jim cyklostezka přinese tolik dobra (víc než vlak) jak to tady ta hodná SŽ prezentuje.
K čemu jsou koleje ( zbytky kolejí , bezemostu) , kde nejezdí vlak proti pěkné cyklostezce…? Nato snad netřeba názor. Vy šotouši to nechápete, ale obyvatelé venkova to vidí často jinak… Hlavně, kdo potřebuje jet do Varů, může přímo busem a nemusí řešit přestup a jet na nějaké blbé Horní nádraží ve Varech … Další dotaz?
Jste místní? Nebo vám dali právo prezentovat jejich názory? Vypadá, že jsem se vás na něco ptal? Trolíte tady vydatně, ale asi máte problém přijmout, že by mě zajímal názor lidí z Lokte a Horního Slavkova. Nebo by se raději neměli vyjadřovat, aby se nezjistilo, že SŽ na jejich požadavky a cíle zase takové ohledy nebere? Fakt si dejte pohov.
A vy jste kdo? Znáte Loket? Vždyť ten vlak je totálně mimo? Nebo kam s ním chcete jezdit? Sokolov a Vary jsou mnohem lepší po silnici , zastávek v obci několik. Tady se někomu sahá na víkendové hračky – vláčky, tak se hodně zlobí…
Pokud o situaci zde nic nevíte, pak o tom nepište!
Takže pane Davidoff, pokud chcete znát názor Lokeťáka, tak tady ho máte: Tisíckrát lepší cyklostezka, než obnovovat trať s velkým sklonem, na které chybí most, kde se rozpadají opěrné stěny a která vede souběžně se silnicí. Zkoušeli jsme to před lety projít a už tam byla taková džungle, že to ani nešlo, šrouby z povětšinou shnilých pražců šly vytáhnout jen rukou – tam už by na obnovu nestačily milióny, ale miliardy ! Nám stačí to, že jezdí vlaky aspoň do N. Sedla s návazností na Vary a na Cheb – jezdit na druhou stranu do Slavkova jednou za 4 hodiny… Číst vice »
Za to ale někdo nese odpovědnost a měl být za ten stav potrestán. To se nestalo samo od sebe a ta silniční doprava nás stojí neskutečné peníze a dopady. Proto má být hlavním zájmem jednak snižování dopravy a jednak její převod na typ dopravy, který má nejmenší dopady na prostředí a lidi.Takže jen proto, že někdo celé situaci nerozumí, tak budeme vyrábět cyklostezky, likvidovat koleje a betonovat krajinu a pak křičet, že se nám ohřívá a že máme jíst proto hmyz, likvidovat dobytek, moderní elektrárny atd.?
Shnilé pražce a rozpadlé mosty ale nejsou přirozenou vlastností železnice, ale následek neúdržby.
Koridprová trať dvojkolejná elektrifikovaná stála kolem 300 milionů za km.. tak jestli by obnova trati nestála stejně jako cyklostezka
A vy jste místní?
Sám neznáte názory místních.
A ty navíc bývají většinou různé…..
Rozhodovat musí odborné poznatky, fakta a ne něčí názory. A v tom je právě zásadní chyba, že se věci odborně a na základě faktů neřeší a vše se dělá jen tak, co si kdo zrovna zamane, kdo má nějaký vliv a moc.
Zvláště loňské zrušení dopravy v úseku Loket – Loket předměstí vede k tomu, že lidé si operativně zavedli náhradní pěší dopravu v tomto úseku. Je zajímavé pozorovat skupiny lidí procházející tunelem pod historickým centrem a po dlouhém ocelovém mostě přes Ohři. Zrušení dopravy i v tomto úseku je rozpačité, trať je fyzicky v dobrém stavu.
Ovšem kromě mostu přes Ohři, Pavle. Jako cyklostezka ještě mnoho let vydrží.
Asi znáš situaci přesněji, Petře. Já jsem měl z procházek po tomto mostě dojem, že hlavní úkol by byl jej otryskat a natřít, na laika dojmem špatného stavu nepůsobí.
Vše vysvětluje fakt, že jde zase o další Haláskův pseudonym, aktuálně používá snad tři zároveň (Davidoff, Miroslav, Miloslav). K tomu se tady znova vyskytl Axel, zkrátka jeden lepší než druhý.
Oběma ale nedochází podstatná maličkost, že není třeba měnit nick, ale spíš si korigovat příliš specifické chápání okolního světa.
Toho obyčejného člověka máte z obyčejného života od Čapka a nebo to vidíte úplně jinak?
Viamont dokázal za 37 mio opravit 20 km kozí dráhy. A tady za 50 stavíme cyklostezku.
Přesně tak. Prostě jak se to zrovna hodí a kdo si co prosadí.
50 mio za cyklostezku je skoro zadarmo, SŽ za to na lokalkách dělá ETCS, aby se jim tam náhodou nepotkali vlaky co jedou jednou za 2h a více
Pro minušáře:
https://zdopravy.cz/etcs-miri-na-regionalni-trat-ejpovice-radnice-prvenstvi-ma-mit-litomysl-a-hradek-245178/
Očividně je levnější opravit spodní stavbu a vyasfaltovat, než tam mít kartel zabezpečovačku.
Jakože rozumím asi tomu, že některé tratě, respektive koncové úseky, které jsou dlouhodobě nevyužívané, bohužel někdy jsou odsouzeny k zániku. Ale co mi hlava nebere je účelové zrušení dopravy, protože se zhlídli v možnosti mít přes město cyklostezku, nebo zpřetrhání tratí, které spojují jiné dvě. Koneckonců v tom je ta výhoda, že jde o síť a ne jednotlivé cancoury, i když se tam nutně nemusí provážet desetitisíce cestujících denně.
Přesně, do obou cancourů zajíždí vlak, oba ty vlaky většinu času trčí někde na nádraží a že by za ten pověstný kýbl nafty spojil ty dva cancoury do nějakýho ucelenýho konceptu to ne. Ale za mě všechno lepší než to pěstování náletových dřevin posledních 28 let…
Asi bych přejmenoval Správu železnic na Správu cyklostezek 😂 protože tímhle tempem ,,ukončování provozu železnic“, kdy zbydou jen mezinárodní koridory, bude víc cyklostezek než kolejí. 😂
Navíc když se na různých jednáních ani papaláši ze SŽ coby zástupci správce železniční infrastruktury, nestydí prosazovat likvidaci tratí a stavbu cyklostezek…
Zajímalo by mě, jestli třeba na kamenných viaduktech udělali nějakou kloudnou hydroizolaci, nebo jestli nechají přírodní procesy dál postupovat a za 10 let se budou strašně divit, že je nutná sanace…
V. Špidla: „Zdroje jsou.“ Tato věta řekne o fungování státu a jeho organizacích vše.
Tahle republika je vážně Kocourkov. Správa železnic staví místo železnic, které má ostatně i v názvu, cyklostezky.
ŘSD staví fotbalové hřiště. Nic není zlé, hlavně aby mio. Netekly do kapes mimo…. Veřejné peníze jsou furt veřejné peníze 😉😁
Jenže ŘSD postavilo hřiště, protože postavila dálnici přes to původní. SŽ žádnou přeložku přes cyklostezku nepostavila 😀
„Chceme vždy vyjít vstříc cílům samospráv v dané lokalitě, což znamená například i zohlednění záměrů krajů a dalších institucí.“ řekla mluvčí SŽ.
A proč tedy už dávno není zprovozněn úsek trati Krupka město – Oldřichov u Duchcova?
Protože to není ten správny cíl a zaměr.
No hlavní je říci vždy „pro koho“?
Za mě strašná škoda, ta trať by měla potenciál, samozřejmě kdyby se 1) hned opravila v tom roce 97, když ještě byly požadavky i nákladních dopravců 2) kdyby se s Kounicí opravil i úsek aspoň na nádraží, toto hodně mrzí, že se neprovedlo. Teď už máme jen dva kousky bez možnosti rozvoje a počítám, že časem i tyto budou ukončeny.
Napište nám něco o tom potenciálu?! Podrobně prosím . Díky
Potenciál v roce 1997 těsně před zastavením provozu.
Podle dat, které nám předaly ČD trať denně použilo 1500 cestujících.
V Horním Slavkově a na Kounici byla i nákladní doprava. STASIS, nakládal se v HS živec a ramínka. Cca 10 – 15 nákladních vozů denně.
to byly ještě divoké 90., pak se vše rychle měnilo 😉 a dnes nic… svět je jinde 😉
V ODS ne. Ted dodělávají co nestihli.
Ale samozřejmě. Na těsně vedle umístěné trati Sokolov – Kraslice to bylo v roce 1997 3000 cestujících, funkční sklárna v Oloví, pila v Rotavě, nakládka lesáků v Kraslicích předměstí a Maňas býval relativně často na dvojče…
Jediné, co Viamont po převzetí tratě do Kraslice odvezl ze sklárny Oloví byl železný šrot z likvidace staré sklárny a vlečky, pak se vlečka vytrhala, postavily nové budovy a od té doby sklárna nenaložila/nevyložila na/z kolejí jedinou tunu. Ve Slavkově má ODS největší strach z toho, že by se třeba nedejbože lom v Krásně rozhodl nakládat živec do vagonů ve Stasisu místo v Chodově. Teď když tam bude cyklostezka tam nikdy nic nenaloží, protože vozit těžké nákladní vlaky přes Krásný Jez do kopce do Březové a do KV z dolního do horního, je nesmysl.
Pokud je mi znamo, tak nakladka zivce uz nerobiha ani v Chodove, ani nikde jinde, material se vozi po silnici primo az ke koncovemu zakaznikovi.
To jen vám známo správně, ale teď je období, kdy železnice nad silnicí prohrává díky politice na všech frontách včetně kontejnerů. Je jen otázka zda je to přirozený vývoj anebo je to řízené záměrně, že se musí levně vyrobená elektřina draze prodávat oproti levné naftě.
Výroba elektřina je v současnosti zatížena emisními povolenkami, zatímco pohonné hmoty stále ještě ne. V ceně elektřiny máte započítanou i povinnou podporu OZE, čemuž se pohonné hmoty taktéž uniknou. Jak cenu elektřiny, tak cenu pohonných hmot určuje do značné míry trh, který je v obou případech značně ovlivněn politickými rozhodnutími států. Ovšem s tím rozdílem, že v případě pohonných hmot se jedná o trh globální, zatímco v případě elektřiny je to trh lokální, který je omezení tím, odkud kam vedou vodiče. Takže zatímco v našem středoevropském prostoru trh s elektřinou plně pociťuje důsledky evropské zelené politiky, trh s pohonnými hmotami,… Číst vice »
Mýlíš se Petře. Ještě trochu jsme toho do sklárny navozili, než přešla na výrobu protipožárních skel a zrušila železniční dopravu.
Je samozřejmě možné, že si to blbě pamatuju, je to hrozně dávno a měl jsem informace z druhé ruky od Viamonťáků.
Však píšu, že vše je jinak a ta obnova tratě bude nutná, pokud se z toho zde nemá stát mrtvé a neobydlené území. Pak i mnohým z těch zastupitelů dojde, co způsobili. Otázkou ale vždy je proč a komu to vše slouží!
Polozite dotaz, dostanete na informovanou odpoved. A zareagujete idiotskou floskuli. Gratuluji k ilustraci, proc s nekterymi je zbytecne vubec mluvit
Velký omyl. Jste ze SŽ?
Turisticky potencial by mela velky. Vlakem bylo mozne spojeni dvou vyznamnych cilu – Becova a Lokte. Zadna prima autobusova linka neexistuje. Musi se jedine autem.
Kdybyste se o to zajímal a četl o tom již i v minulosti a sledoval jednání obcí a podniků s krajem a SŽ, tak byste to věděl. Čili platí, že píšete o věcech, o kterých nemáte ponětí a jen píšete svůj názor bez jakýchkoliv podkladů
Pokud vše se bude vyvíjet v tomto světě jak se vyvíjí, obnova tratě zde bude muset být provedena. Takž peníze na cyklostezku jsou vyhozené neefektivně a snad to někomu bude v budoucnu i předloženo k úhradě. Současná koncepce dopravy ve státě a i ve světě nebo Evropě je neudržitelná a bude se muset změnit.
Alespoň někde mají rozum…Z nějakého nejasného důvodu se revitalizuje tzv.Kozi dráha… Prý má velký potenciál …No nevím…Vlakem k lanovce na Komárku?…Snad ano…Vlakem na lyže do Telnice?…Nesmysl…Byla by to skvělá cyklostezka , třeba až na Barboru,nebo odbočit na Miladu u Ústí… Trať z Velkého Března do Úštěka by si zasloužila pozornost jakou má Kozí dráha.
Cykloztezka leda pro elekrokola.
Super nápad
Super nápad by to byl, pokud by stavbu cyklostezky neplatila státní organizace, která má v popisu práce údržbu železniční sítě, nikoliv stavbu cyklostezek, a která se desetiletí o tu trať odmítala starat. Peníze na to měli dát ti, kdo si tu cyklostezku politicky prosadili. Ale pan Kulhánek, který za to dostal trafiku na ministerstvu pro místní rozvoj, to nefinancoval.
Překvapuje mě, jaký to musí být v té ODS antiželezniční fanatismus, když pan Kulhánek dostal za umožnění zrušení 7,5 km zchátralé lokálky funkci ministra. Kdyby s takovým úsilím pečovali o svěřený majetek, tak máme pozlacené železnice i dálnice a prosperující ekonomiku.
Nejen v ODS. Trend opouštění kolejí ve prospěch dalších silnic sleduje většina politiků, protože „lid to tak chce“. Ostatně, k čemu Vám budou pozlacené železnice vedle dopravě už sloužících, bohatě rozvinutých (silnic a) dálnic?
Lid to tak určitě nechce. Kozina či Mladotice jsou toho příkladem. Např v Polsku se dle Railtargetu bouří bývalí zaměstnanci PKP, protože umělá krize železnice a nadržování státu kamionům uz je do očí bijící. Dalsí přiklad je vlečka na BVV. Politici v rámci likvidace železnice jsou jak utržení ze řetězu.
Vlečka na BVV není schopna ovlivnit celostátní statistiku železniční nákladní dopravy ani o jednu tisícinu procenta. A tímto bych tento zcela zoufalý případ ukončil…
Neznáte to tam. Byla to rarita a kdo tím jednou jel, už nezapomene. Psalo se o tom i v zahraničním tisku. Jde o princip, ne o procenta.
Kapka ke kapce a máme vodopád!
Řekněme to přesně – po řadu let obnovu provozu bojkotovala. Otázkou je proč a komu a čemu to sloužilo?!
A dokážou doložit likvidaci nebezpečného odpadu, jakým jsou např. zeminy v místě bývalých nádraží ?
Mají rekolaudacni protokol na pohyb osob v tunelech, které na to nebyly zkolaudovány?
Pokud je zemina kontaminovaná, tak se likviduje jako nebezpečný odpad, jako z každé jiné stavby na železnici, s tím SŽ praxi má.
Pohyb v tunelu je na vlastní nebezpečí (a dle zdravého rozumu), jestli se bojíte, tak tam nelezte.
Jak to může dělat SŽ, když na to nemají žádný Odbor rušení drah a výstavby cyklostezek, ani Předpis CyklSt 01…
To mi hlava nebere.
Já si myslím že na údržbu příliš komplikovaná je Praha – Třebová, a rád bych se tam na kole projel, tak já myslím , že do podzimu by to šlo …
Připravuje se. Odbor zalesňování železnic.
Výborná je ta fotka těch dvou cyklistů, neb maže většinu “ argumentů “ typu:
“ mlaďosi nebo chlapíci v přechodu
“ hrají si na Tour “
„mají barevné obepínavé dresiky a silniční kola “
„zásadně jedou vedle sebe nebo daleko od krajnice“
Ještě jsem zapomněl ono slavné “ tam cyklistu nikdy neuvidíte protože JÁ JSEM TAM ŽÁDNÉHO NEPOTKAL“
Takže 50 mega na tohle máme, ale např. na zrušení výhybkářů např. v Lounech předměstí kde navíc nejsou ani odjezdová návěstidla nejsou peníze…
Opravdu poslání dobré správy , už se neví kam vyhazovat peníze mají moc toť vše
SŽ má peněz mraky. Utrácí zbytečně moc za blbosti. Cyklostezka je smysluplné aspoň…
Myslíte tu terasu v Bubnech na jedno použití
Takže na takové srandy SŽ peníze má. To by chtělo nějaký hlubší audit, protože tato investice absolutně nesouvisí s předmětem činnosti SŽ.
Ať si celou tuhle srandu zaplatí starostové nebo exhejtman Kulhánek.
Někdo o tom rozhodl a podepsal to tak ať nám řeknou kdo
7,5 km cyklostezky cena 50mio (6,66mio/km). Kozina se obnovovala za cenu 5,95Kč/km. Cyklostezka +-50mio, obnova trati +-49,5mio. Jaksi nevidím ty extrémní úspory v řádu X milionů, které by ze zrušené trati plynuly na rychlejší výstavbu VRT. Takže nula z nuly pojde, ekonomika nikde, akorát blamáž od SŽ.
Na Kozině chce kraj provozovat vlaky, tady ne.
Obnova provozu vlaků na trati byl dlouholetý požadavek Karlovarského kraje. Nicméně v roce 2024 kraj otočil a bylo to těsně před volbami, ještě v době, kdy tam byl hejtmanem Petr Kulhánek (STAN), a radním pro dopravu byl poslanec Jan Bureš (ODS). Ti požadavek na obnovu provozu odvolali a vyjednali si cyklostezku u Kupky (jinak by asi takový výdaj z kapsy SŽ nebyl průchozí).
Návrat Vildumetzové do funkce hejtmanky, která byla vždy spíše pro návrat vlaků, přišel příliš pozdě. Už bylo o všem rozhodnuto a všechny procesy již běžely, takže se s tím už nic nedalo dělat.
Bures je fakt darecek.
Ano, máte dobrý pocit, v podstatě pravdu. O fakta a o odborné poznatk y a z toho vyplývající řešení opravdu nejde.
Na zájmy firem a občanů vláda ODS nedá. Tenkrát v 97 taky byla u moci ODS s Klausem, Firma Stasis a občané bojovali proti zrušení provozu na této trati a byli arogantně vyignorováni. https://www.koridory.cz/slavkovska-draha-aneb-jak-to-tehdy-bylo/ Navíc firmě zdražili dopravné, což je pararela s dnešní politkou ČDCargo. Nejhorší je, když jdou státní organizace proti vlastním lidem jako za komančů.
Nebyli vyignorováni. O pronájem trati byla požádána společnost VIAMONT, jíž jsem byl tehdy zaměstnancem jako vedoucí střediska Kraslice a jediný, kdo zabránil pronájmu této trati byly České dráhy, které trvaly na tom, že je potřeba do tratě vložit asi tak dvojnásobek peněz, než bylo nezbytně nutné. A to už ekonomicky nevycházelo a proto se pronájem nerealizoval.
S tehdejším starostou HS panem Hanzíkem jsem se scházel dosti často.
Já si matně pamatuji jako starostku Horního Slavkova právě Vildumetzovou a vzpomínám na to, že se tehdy marně o obnovu trati z té pozice snažila – ale kdy to přesněji bylo, to už si teď nevzpomínám. Po nějakém čase se pak objevila v pozici krajské zastupitelky, tak jsem se těšil, že tam snad bude úspěšnější, ale zjevně stejně nebyla.
Ten tlak proti byl extrémně silný a SŽ prostě na nic nereagovala a jen lživě tvrdila stále, že nikdo zájem nemá a že ona nic obnovovat nebude. Takže si byli jistí v kramflecích a je otázkou, kdo a co za tím bylo a kde brali tu sílu to zarazit.
Tehdy by jeste obnova byvala davala smysl. Jenze od te doby se mnohe zmenilo. Stasis davno neexistuje, zivec se jiz take nevozi, kraj citelne zchudnul, zestarnul a vylidnil se, dopravni potreby a možnosti lidi se podstatne zmenily.
Podívejte se, kolik tam jezdí vozidel na silnicích denně a pak se ptejte, proč alespoň část nelze (nebo se nechce ) dostat na koleje a tak pomoci přírodě i lidem. Těžko nám klima a příroda bude fungovat, když bude – v podstatě záměrně – poškozována. Tady jde principiálně o víc než to vypadá a rozhodně se nedá uvažovat jen lokálně. Ten problém je celostátní a musí se řešit jinak celkově doprava. Takže i ta doprava zde musí hrát v souladu s celým státem a zájem vozit vše po silnicích už je dávno překonaný a nežádoucí a je nutné ty změny… Číst vice »
Otázkou je, jak to chcete udělat, aniž by to představovalo zátěž pro veřejné rozpočty či zvýšené náklady pro zákazníka a tím zhoršení jeho konkurenceschopnosti.
Chtěl a dlouhodobě. SŽ nechtěla a až nyní se jim to konečně povedlo, že si to prosadili a myslí si, že i do budoucna to projde a beztrestně!
6 kaček za kilometr Koziny?Za to tak možná „muvka“spálí naftu na jednom km,ale určitě nic neobnoví.
Mohu dotaz, ví někdo, proč to celé platí SŽ?
Pravděpodobně je to politická dohoda, za kterou stojí předchozí vedení Karlovarského kraje (exhejtman Petr Kulhánek – STAN, dnes ministr pro místní rozvoj), dále pak v tom určitě figuroval ministr dopravy Kupka, a to vše se děje za podpory obou měst. Když se po volbách vrátila Vildumetzová, tak už to nestihla zastavit, procesy byly dávno rozjeté. Zřizování cyklostezky na trati vlastněné SŽ je v rozporu s cílem konzervace, kterým byla úspora finančních prostředků za údržbu tratí, o které není zájem. Mám za to, že přeměnu by měl správně platit kraj nebo obce. Ale kraj by pod Vildumetzovou na to peníze nedal… Číst vice »
A tedy je otázka z jakého zdroje ty peníze jdou. Rozpočtová položka SŽ? Ale to je pak na úkor údržby jiných tratí. SFDI? A je to vůbec legální z SFDI? Nehledě na to, že tyto peníze odporují záměru zákona umožňující konzervaci tratě. Správě by se na to měl podívat NKÚ a/nebo příslušný soud.
No…, z NAŠEHO… A je úplně „egál“ jak se tomu bude říkat.
To je ale potom se dostáváme do trestního práva. Každá státní/veřejná organizace má zřizovacími listinami danou působnost a také způsob financování. Ty přidělené prostředky mají nějakým závazným dokumentem také určeno použití. A tady je otázka na kontrolní případně později i na vyšetřovací orgány, zda ty prostředky byly použity v souladu s těmito dokumenty. Pokud ne, tak si vedení zahrává s případnou razií a vazbou a případně dalšími následky.
A hospodářská kriminálka!
Něco podobného by to chtělo Mladotice – Rakovník. Doba se mění, takové lokálky nejsou potřeba, máme kola, popř. El.kola… čusbuscyklobus:)
Kola? Tam jezdí lidé leda auty, pokud se tedy nejedou (auty) na těch kolech přímo projet sem a tam, protože u nich už to pro samá auta nejde. Jenže proč bychom se v tom hrabali, jezdit auty je náš cíl. 🙂
Jste úplně mimo.
Proč to nahoře nevede už z Ležnice?
To silné pochybuju,že by se najednou změnila cyklostezka zpětně na trať,s tím už se nikdo nikdy zabývat nebude
ono asi ani nebude důvod tam tu trať vracet…
lítyjůůům!!!!
Jak moc bude náklad protestovat proti jízdě přes stanici Krásný Jez?
Nákladu to je asi jedno, nikam nespěchá. Ale ekonomice to jedno nebude…
Na přepravě lithia přes Krásný Jez jsou problematické dvě věci: 1) Kapacita stanice Krásný Jez. Má pouze 4 koleje, z čehož 3 jsou dopravní, tzn. nelze na nich odstavovat vozy. 2 koleje musí zůstat volné pro křižování vlaků KV – Bečov, 1 kolej musí zůstat volná pro příjezd z Kounice, protože na jinou se z tohoto směru jezdit nedá. Jediná manipulační kolej, na které lze odstavovat vozy, je rozdělena přechodem pro cestující, který musí za všech okolností zůstat volný, čímž se zkracuje její užitná délka. Kolejiště není kam rozšiřovat, je v prostoru mezi řekou a prudkým svahem. 2) Konflikty s… Číst vice »
Dyž vona hentá železnyce ekonomycky navychází, proto musýme použít nezastupytelné kamyjóny. A trasa do lokte by byla ekonomická? Jo ta jo, ale nejde použít protože je zrušenà. Aha a proč se rušila? Musela se zrušit,protože byla nesjízdná. Nesjízdné tratě se ale dají sjízdnit, předci to tak dělali. To nejde, protože by tím jezdily vlaky a lidi, nebo lithium. Aha. To zní logicky, děkuji za rozhovor. Čechystán Kocourkov, reportáž čt: Zahájení zpracování lithia v H. Slavkově 2027.
Takže nejvyšší čas tu cyklostezku zastavit, udělat rázně pořádek na SŽ a trať urychleně obnovit a navíc ne podle nějakého rozpočtu SŽ, ale podle soutěže na doavatele, který to udělá nejlevněji a nejkvalitněji!
A ještě jste pominul sklonové poměry mezi Krásným Jezem a Ležnicí – ona by to nebyla legrace ani v loženém stavu dolů s kopce, myslím. že do 40 promile tam mnoho nechybí (do Lokte to bylo mnohem méně).
Je to na obě strany stejné. 30 promile.
Moderní lokomotivy s tím až takové problémy nemají. Když to jde v zahraničí a šlo to před desítkami let i u nás, půjde to i dnes. Zjistěte si pro zajímavost, jaké vlaky tu jezdívaly a budete překvapený. Ta trať – tedy technický stav na to doplatil, ale jen proto, že se neprováděla řádná údržba a trať se nechala vyjezdit stejně jako na ty Mladotice.
Hlavně lidé se tam určitě zavčas vzpamatují a dojde jim, co je čeká a ta obnova nastane a Slavkov bude zde hlavní stanicí.
Ekonomice to jedno nebude, proto se žádná těžba ani nerozjede. Ale jako debatní téma je to fajn 🙂
Vsak tam taky nejde o tezbu. To lithium uz vytezene je, lezi na vysypce. A te suroviny je tam 5 milionu tun.
Odhad před pár lety byl na přepravu až 300 000 t nákladů ročně a nešlo jen o to lithium. Ty záměry zde byly poněkud velkorysejší. A v podstatě se na tom nic nezměnilo a tlak ekonomiky bude vzrůstat.
Ale tak nám to přeci dnes a denně tvrdí! Tak jak je to doopravdy!?
A to se vyplatí. Neustále se ohánějí tím, že nemůžou udržovat málo využívané tratě, protože by to nebyla péče řádného hospodáře, a pak tam za 50 mega postaví cyklostezku. Kdyby teda chtěli za každou cenu šetřit, tak tam mohli nechat vyrůst les, to by bylo zadarmo.
Chtěli to,tak to mají😉
Za naše peníze. tady vám to najednou nevadí?
Les tam rostl skoro 30 let a stejně se celou dobu vykazovaly peníze za údržbu (nejen) této trati 😉
A na to je zapotřebí se také důkladně podívat. Na vykazované peníze na opravy a údržbu tratí, kde žádná ani nemůže existovat. Tzn. doložit písemně, prakticky každý čin, každou vynaloženou korunu. A to bude překvapení. Pak se i zjistí třeba, že na ty místní tratě se vlastně ročně v podstatě nic nedává, takže se na tom nedá nic ušetřit. A jak se to pak vysvětlí? Ono už párkrát se k tomu nakročilo a pár čísel se ukázalo, ale rychle se od toho uteklo a žádné řádné vyšetřování neproběhlo. Ale chce to už konečně udělat.