Obrazem: Mimořádný vlak z Javorníka ve Slezsku pokřtil místní dráhu do Hevlína

Netradičně uspořádaný interiér vozu Balm. Pramen: Gepard Express/Albert FikáčekNetradičně uspořádaný interiér vozu Balm. Pramen: Gepard Express/Albert Fikáček

Soupravu tvořil unikátní saunový vůz (předělaný hytlák), Balm a lehátkový vůz.

65 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
medved

Vi nekdo prosim, co to je za kus mostu na fotografii 6 (nazev fotografie Saunovy vuz)?

Michal

… řekl bych, že se jedná o železniční most Moravské Bránice

aleš

no pěkná ponorka

vilik

no to je mi ale kravina…

Vašek

Mám doma také jednu sedací soupravu na vyhození……………

Pavel

Tak to vypadá, že o příjezd prvního vlaku po pár letech do Hevlína a možná i posledního z místních ani přespolních nikdo neměl zájem. Nějak jsem očekával, že vlak v Hevlíně přiláká lidi… Konala se vůbec slibovaná nedělní jízda pro veřejnost?

PvvS

A můžou vozit veřejnost ?

M M

Konala, prišlo asi 55 ľudí, predovšetkým rodiny s deťmi.

A áno, malo sa to v článko napísať. 🙂

Jimbo Jones

V tom Balmu se sedí za jízdy na volně postavených křeslech? Co na to Drážní úřad při schvalování „rekonstrukce“?

martin.k

Asi tak. Já těmhle v uvozovkách „bláznům“ fakt fandím, líbí se mi to, jen mě trochu děsí, co lze schválit pro provoz na české železnici…

Joseph

Rád jsem jezdil vozy Balm. A takové zpestření se mi líbí.

Roman Soudný

Unikátní saunový vůz? Ty už přece ČD roky provozuje jako řadu 810.

Sauna

A casto k nim patrili i rychlikove vozy rady B. V nich byla bud sauna nebo mrazak.

Jiří Kocurek

… odstavené 4 hodiny na přímém slunci a přistavené 10 minut před odjezdem.

martin.k

Řekl bych, že ve většině 810 ČD jsou dnes již polospouštěcí okna, čímž se tento problém do velké míry vyřešil, řada 811 v Moravskoslezském kraji má dokonce klimatizaci.

Třicátáprvní Béé

Paráda a má to i stolečky.

Olda

Trochu mě zaráží kategorie dráha místní, dráha místní by neměla zausťovat do žádné kategorie dráhy, jen zase do dráhy místní. Když jsem si čet přípojný rád pro místní dráhu Čejč Uhřice u Kyjova, tak je to přípojný rád formou vlečky. Nechápu tedy, proč se nám hustilo do hlav to, že dráha místní nikam nezaustuje a jakákoli jiná odpověď u Drážního úřadu při zkouškách byla brána jako odpověď špatná. Měli z těchto drah nechat např. vlečky a nic papírové neztezovat.

Vít Jůza

A bude ta dráha i biřmovaná?

rsp

Ano. A možná dostane i poslední pomazání.

ABC

kdo maže ten jede!

Martin

Ono je těch Javorníků víc, že máte potřebu psát ve Slezsku? Taky píšete třeba Olomouc na Moravě, Dobříš v Čechách nebo Osoblaha v moravské exklávě?

Chronosphere

Ženy to byl oficiální název?🙄

Marian

Dnes se oficiálně ženám říká Gender II 😀

Josef Trögl

Není to také diskriminace? Proč by měly mít ženy až II.?

Jiří

Ano, ještě je zastávka Javorník přímo a při zkloňování by to znělo stejně….

Martin

Chabý argument. Významnější Javorník netřeba geograficky přibližovat.

Nebo snad píšete česká Praha, aby nedošlo k záměně s texaskou?

Jan Sůra

Děkuji za názor a přeji hodně zábavy v diskuzích na jiných stránkách.

Michal O

A já hodně vyhraných bitev s českým jazykem.

Apten

Taky existují HRANICE na Moravě a HRANICE v Čechách. Myslíte, že to nerozlišovat když jsou každé na jiné straně republiky? Bylo by třeba rozšířit znalosti zeměpisu. Jste na železniční části webu tak tady se bavíme o oficiálních jménech stanic.

Petr

Jen pro upřesnění: Hranice (v okrese Přerov) se nejmenují Hranice na Moravě, ale opravdu pouze Hranice. Přesto obě železniční stanice v těchto Hranicích se jmenují Hranice na Moravě (ta menší s přídomkem „město“) a to z důvodu odlišení od Hranic v Čechách (tam netuším, jak se přesně jmenují), aby bylo v železniční síti jednoznačné, o kterou stanici na jakém místě republiky jde.

Apten

Právě o tom mluvím. Jsme na železniční části webu, proto se používá železniční označení. Věřím, že tady jsou fandové železnice a ne hejtři, kteří se serou do všeho i čemu vůbec nerozumí.O Hranicích to bylo myšleno jako příklad pro hejtra Martina. Javorník ve Slezsku skutečně existuje tak, jako jiné Javorníky a Lhoty, Háje a pod.

Jiří

Zastávka/nádraží se oficiálně jmenuje Javorník ve Slezsku. Tak nevím, co vám vadí.

jiří sklíčko

Ještě je Javorník nad Veličkou.

Štěpán

Olomouc, Dobříš nebo Osoblaha je v ČR jen jedna. Javorníků je skutečně víc. Nevím, co tolika lidem vadí na těch přívlastcích, které se k těmto městům/obcím často připojují, je to tak lepší kvůli přehlednosti. To je jako kdybych Novou Ves pod Pleší nazval pouze Nová Ves. Kdo má z takového názvu vědět, o kterou jde, když jich je v Česku tolik?

Ketchup1970

Javorník je i u Veselí nad Moravou na trati do NMnV.

Apten

Že se tu vždycky najde někdo, kdo má potřebu ostatní školit a dokazovat svoji pravdu a nakonec z toho vyleze jako největší blbec

Daniel Mach

Javorník na Šumavě, Javorník u Hodonína nebo Javorník u Vysokého Mýta.

Martin Toman

Nakonec proč ne??👍

Rossec

a k dokonalosti chybí už jen výčep 🙂

Ruzian1

Všechno bude, časem… 😁

mezera

Proč jel vlak z Javorníka ve Slezsku? Mělo to nějaká důvod, záměr, symboliku?
Kudy ten vlak jel? Trasa by nebyla?
Loko i vozy jely zpět či zůstali na obecní dráze?

Ruzian1

Loko odjela zpět k majiteli, vozy jsou schované na pronajaté vlečce v Brně.

Vojta

Taková cesta přes Moravu a Slezsko a nejsevernější do jedné a nejjižnějších stanic.

Pája

Ještě kousek do Laa. Kousíček. Co by mašina výběhem dojela. Jo vlastně tam se už 30 let slibuje opět napojení, nebo už ani neslibuje? V ČR se nám rozšířil takový nešvar, konzervace to nazývají….

Martin Toman

To napojení taky přijde. Dejte tomu ještě tak 40 let.

Pája

Z tohoto pohledu je důležité železnici do Hevlína zachovat sjízdnou. Pokud by se „zakonzervovala“ do cyklostezky , byl by s obnovením mezinárodního spojení mnohem zásadnější problém.

Pavel Skládaný

Na konci roku 2005 se v Českých Budějovicích objali ministři dopravy ČR a Rakouska a zavázali se k obnově do roku 2008. Firma Moravia Consult Olomouc zpracovala na objednávku SŽDC v roce 2004 studii ve variantách minimální a optimální, SŽDC si vybrala optimální. Všechno bylo v růžových barvách, Rakušáci trať modernizovali a elektrifikovali až po hranici, do Wolkersdorfu dokonce dostavěli druhou kolej a zvýšili rychlost na 140 km/h, na jejich straně je infrastruktura na propojení připravena a je i v Dolnorakouském generelu. U nás ale po roce 2008 nastoupila nová úsporná garnitura a od té doby se to snažíme resuscitovat.

Pája

Jinými slovy je to ČR, kdo je teď na tahu?

Miroslav Zikmund

Proč množné číslo „polských hranic“. Polská hranice s ČR (jakoukoli zemí) byla, je a bude pouze jedna bez ohledu na technickou stránku – probíhající po „povrchu“ nebo vodním tokem, případně vzdušná hranice …

Savik

Teoreticky máte pravdu, v literatuře se však spojení „od polských hranic“, „od německých hranic“ vyskytuje běžně. Čili to určitě lze.

Jaaaa

Zkuste si vzpomenout na původní význam slova „hranice“ a třeba vám lépe dojde, proč je plurál přípustný.

czhunter

A není to přesně naopak?

„Hranice“ je podle wikislovníku podstatné jméno _pomnožné_ – tedy je to slovo, které se vyskytuje POUZE ve tvaru množného čísla a tak by s ním také mělo být jako s množným číslem nakládáno.

RARA

Dobrý nápad. Klobouk dolů a palec nahoru.

Cyklista

Ty kraso, Orient Express po Česku. Trochu mi to připomíná Trhala fialky dynamickém… akorát tam to zkusili s autobusem. Jsem zvědav, kdy to bude v nějakém dílů Extrémních zeleznic s Chrisem Tarrantem nebo v Majestátních železnicich na Prima Zoom. Do dílů o Balkánu by to sedlo. 😀

Martin

Křivdíte Balkánu, navštivte a svezte se Šarganskou osmičkou v Srbsku.

Cyklista

Ja to nemyslím nijak ve zlém. Sice podobné zážitky nehledám, ale jako kuriozita určitě dobré. Nekdo zvyklý celý život na Anglii ale z toho bude mít stejný pocit, jako když ve filmu Eurotrip dojeli Amíci do Bratislavy a byla zobrazena jako přesně to, co si představuji pod východní Evropou.

Vlaky na Balkáně, ty pravidelné, nejsou zrovna synonymem ke kvalitě a spolehlivosti, to se nezlobte. Jo, je to dobrodružné tam jet, ale je to fakt taková odlehčená verze toho, co si člověk představí pod extrémní zeleznici. Fakt to není druhé Německo nebo Rakousko s jeho jistotou univerzální kvality, vybavenými nádražím atd.

Dominik

To ten saunový vůz stihli schválit rychle, nebo se teprve schvalovat bude?

Kazach

Slyšel jsem ze teprve bude. Zatím to je prý sluzebak ve kterém jde zatopit. Můžou v nem být za jízdy zaměstnanci a brigadnici, ale ne cestující. Nevím detaily, takhle jsme to slyšel u piva.

Míla

Snad odpoví někdo fundovaný… ,ale konstrukce zůstala stejná, a komínek i kamna to mělo i před tím…

Kubrt

Co konkrétně na něm podléhá schvalování?

a8n

Napadá mě třeba přeprava cestujících. Pokud se tedy nebudou saunovat jen ve stanicích.

Pája

Pokud formálně zůstane služební, tak vlastně nic. Jak už zde bylo řečeno – komínek to mělo, kamna taky, zatopit v tom šlo. Řada zatím zůstala stejná.

Gogo

Nepotřebuje ten Balm taky schválení když je vevnitř vykuchaný?
Nekritizuji, jen se ptám, mně se líbí.

PvvS

Co je tak sleduju, tak si pánové s nějakýma pravidlama moc hlavu nedělají..