Obrazem: Metro Českomoravská se uzavře v lednu. Podívejte se, jak má vypadat po rekonstrukci
Vizualizace stanice metra B Českomoravská po rekonstrukci. Zdroj: DPP
DPP vysvětlil, proč se výtahy do stanice vybudují až v druhé fázi a proč uzavírka stanice potrvá téměř rok.
A co jako bude za tím šedým obkladem v patře? To je jen prázdný prostor?
Po rekonstrukci tak koukám budou jen dva eskalátory místo dnešních tří, navíc bývají nové podstatně pomalejší než ty původní. Zamýšlel se někdo nad tím, o kolik to prodlouží odjezd diváků vyprodaného hokejového zápasu nebo koncertu? Bude jim pak ještě něco navazovat?
Já tam teda na jednom obrázku vidím tři eskalátory.
Vycházel jsem že třetího obrázku, na první pohled jsou tam vidět jen dva. Ale máte pravdu, když si to člověk zvětší až na doraz, ten prostřední tam je, jen schovaný za nějakou cedulí. Díky, moje chyba.
To koukáte špatně. Na všech obrázcích, kde jsou eskalátory, je trojice.
Nemyslím si, že by při odjezdu byly úzkým hrdlem eskalátory.
„Nemyslím si, že by při odjezdu byly úzkým hrdlem eskalátory.“
Vy jste tam po podobné akci nikdy nebyl, že? Úplně stačí, když budou pomalejší, a odjezd to zdrží.
Stavět výtah samostatně je celkem nešťastné, ale aspoň že s ním rekonstrukce počítá. Na povrchu to bude dost radikální, nic moc z toho současného tam nezbude.
Finančně je ta celá akce pro DPP dost nevýhodná, za pozemky nahoře dostane jen 119 mil., za rekonstrukci dá miliardu. Bohužel je to smlouva ještě z roku 2010, developera tehdy zastupovali právníci tehdejšího neoficiálního vládce Prahy Iva Rittiga (celý projekt před měsícem koupil Kaprain).
Neváhodné by to bylo pro každé jiné město v této republice, vzhledem k příjmům Prahy ze SR, je to skoro jedno. Prostě Praha v podstatě nemusí nijak hospodařit, ……..
Krematoria jim to závidí už teď z vizualizací….
Jestli vám chybí barvičky, doporučuju návštěvu FunParku žirafa
Strašně primitivní odpověď.
Přesně tak, je to stále to odporné místo, nevím, kdo to kdysi takto naprojektoval
Super je, že nikdo nepočítá s autobusama, ale má tam být náměstí.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prazak-dal-konsoliduje-pozemky-ve-vysocanech-koupil-projekt-u-vestibulu-ceskomoravska-1418628
Autobusový terminál tam měl smysl, když to byla konečná metra, takže teď nějak dožívá a v budoucnu tam asi zbyde jen lokální vymeták 151. 375 bude mít novou konečnou na Harfě.
Kde na Harfě? Jsou o tom bližší informace?
Možná jsou, ale já je nemám 🙂
Psal o tom před časem ČS dopravák – konečná se má jmenovat Nádraží Libeň a mají tam být nabíjecí stopy. Taky jsem na to dost zvědavý.
Asi to bude stejne jako, kdyz tam byla zkracena linka 177 z Cerneho mostu, nez ji pak prodlouzili na jizak.
Nejlépe asi zatím mapa zde https://pid.cz/trolejbusy/
To bych chtěl teda vidět. Spíše mi pro 375 připadá reálná konečná u metra Letňany. A pokud linka půjde pod dráty, tak tuplem.
Dávalo by to smysl, ale pro část cestujících by to byl přestup navíc. Jestli se nepletu, tak zároveň chtějí elektrifikovat i 136, která vede kolem nádraží Praha-Libeň a pokračuje přes Prosek do Letňan.
Mají to tam podle mapy vedené ulicemi Na Harfě a Pod Harfou, kdy by mohli používat tramvajovou zastávku Nádraží Libeň.
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3-scaled.jpg
Nebo trochu větší:
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3.jpg
Díky, ještě že jdeš zrovna okolo
V souvislosti s tím mr napadá, kdy se zřídí/obnoví zastávka ve Freyově ulici (U vysočanského pivovaru, nebo jak se to jmenovalo).
Je tam v planu… jen nevim, zda uplne presne tam na puvodnim miste…
Mj. ve Freyove je spousta stop po byvale trolejbusove trati.
Dříve než nějaká reálná elektrifikace v oblasti Harfy skončí jistě dříve ta Českomoravská. Pokud je záměr zřídit konečnou linky 375 v dané lokalitě, tak to aby už běžela veškerá řízení ohledně příslušných stavebních povolení, jednání s příslušnou MČ a vlastníky nemovitostí tamtéž. A pokud jde o elektrifikaci jako takovou, pod železniční most v Jandově ulici se v současné době jen tak něco nevejde. Leda že by se snížila niveleta této ulice.
To by mě také zajímalo, protože ten most vypadá jako docela zajímavá výzva, pár zaseknutých zájezdních autobusů jsem tam už viděl.
Je ale o tolik nižší než ten v Zenklově? Pod tím jezdí 58 a před oběma je značka 3,3 m.
Hlavně tam mají ty kaluže na náměstí. S tím počítají 🙂
Českomoravská jako autobusák postupně ztrácela význam, dneska to tam trochu uměle drží 375 a všechny tři zdejší bus linky mají přestup na metro i na Vysočanské.
Pokud 375 půjde pryč, pak tam bohatě postačuje konečná menšího formátu (asi jako Chodov) a zkvalitní se veřejný prostor.
V planu ma zustat jen 151.
152 ma byt ukoncena na Kobylisich a 375 na Harfe…
A houby by se stalo, kdyby i ta 151 byla řešena návratem do dávné minulosti (“OÚNZ Vysočany”).
Super, opraví se jedno z fakt odporných míst.
Návrh je moc hezký, těším se na finální podobu. Jen to bude dost pain u akcí v O2 areně a Universu, kdy teď metro skoro nestíhá a rok to bude čistě na busech a tramvajích. Popřípadě to převezme Vysočanská.
Ano metro se mělo upravovat už když se stavěla aréna… bohužel,tehdy bylo důležitější stavět než u toho přemýšlet… ( a následky neseme dodnes )
Šlo by být trochu konkrétnější?
Jak se dá postavit taková hala a nepřemýšlet u toho?
Jednoduše.. stavíte a nemáte prachy na stavbu… ( ale nechte si přivézt mramorovou desku stolu za X Mega).. hušák style… a pak v to krachne..
Byla to vize, nikdo do toho nešel, Sazka funguje dál, O2 arena kvete a okolo ní to vzkvétá. Řekněte mi, kde to v republice je? Ukázalo to obrovský potenciál
Obrovský potenciál si ze státního nahrabat… a pak natahovat ruku ke státu… takže jste pro zrušení všech dotací do sportu?? Měli sazku , profrcali , dostanou nic…
Sazka zkrachovala, jenom v rámci insolvence prodala podnik (i se značkou). Sportovním svazům, akcionářům Sazky, tak místo pravidelných zisků zůstaly jen oči pro pláč a teď je platí stát. Bohužel ti pánové ze sportovních svazů, kteří v dozorčí radě neuhlídali hospodaření Sazky, v těch sportovních svazech převážně sedí pořád.
A neproběhla při výstavbě haly přestavba Českomoravské ulice na 2+2 pruhy a zkapacitnění nejbližších křižovatek včetně bouracích prací a výkupů pozemků okolo dráhy? To mi jako promyšlená investice přijde. Metro bylo před 30 lety, kdy se projektovala aréna, asi v lepším stavu než je dnes a bylo by to vyhazování prostředků, to byste zase nadával že se to dělá zbytečně a že se u toho nepřemýšlí ..
Přemýšlel jste vy??? 30 let znamená že by se začala stavět v roce 1994…
Naučil jste se číst?
Navíc nesouvisející to s tím že vlaková českomoravská byla ve strašný stavu a uprostřed města manipulovat s náklady nebylo moc dobré…
Vzhledem k počtu křížení, zúžení a kolizních míst je Českomoravská druhý nejzbytečnější čtyřpruh v Praze, hned po Vinohradské.
No a samozřejmě pokud je nával v O2 aréně nebo Universu, tak stejně nic kapacitně neřeší.
To jen tak na okraj.
Jakmile bude dostavěna bytová a administrativní zástavba na Poděbradské a zároveň MO, tak bude hodně potřeba tuhle čtvrt s MO kapacitně propojt. A to se nebavíme o budoucí nové čtvrti v místě Howdenu, která má mít přes milion m2 bytové a administrativní plochy. Tohle byla právě stavba s vizí. Teď tomu chybí MÚK a tunely na Balabence a z druhé strany přestavba a rozšíření křižovatky na konci Poděbradské tak, aby se mohlo jet ve dvou pruzích rovně. Potom ta silnice bude mít co dělat a prázdno na ní nebude…. A já vím že je potřeba jezdit hlavně MHD a to… Číst vice »
Hezká vize… developer na tom vydělá, stát zaplatí infrastrukturu…
Ale tak je to přece u nás v podstatě všude = normální situace …
A to je ta chyba
Tohle prave nechapu, MO zde vede v puvodni zastavbe, zatimco nova hustejsi zastavba je dal na vychod. MO by melo protinat sidlistni celky kolem Prahy (vetsinou)… Tady je navrzeny v udoli, a bez napojeni na stavajici radialy, ktere pak musi protinat puvodni zastavbu jako je to v centru u magistraly…
Jaké následky? spíš někdo nepřemýšlel, když psal tento příspěvek