Obrazem: Metro Českomoravská se uzavře v lednu. Podívejte se, jak má vypadat po rekonstrukci
Vizualizace stanice metra B Českomoravská po rekonstrukci. Zdroj: DPP
DPP vysvětlil, proč se výtahy do stanice vybudují až v druhé fázi a proč uzavírka stanice potrvá téměř rok.
Stavět výtah samostatně je celkem nešťastné, ale aspoň že s ním rekonstrukce počítá. Na povrchu to bude dost radikální, nic moc z toho současného tam nezbude.
Finančně je ta celá akce pro DPP dost nevýhodná, za pozemky nahoře dostane jen 119 mil., za rekonstrukci dá miliardu. Bohužel je to smlouva ještě z roku 2010, developera tehdy zastupovali právníci tehdejšího neoficiálního vládce Prahy Iva Rittiga (celý projekt před měsícem koupil Kaprain).
Krematoria jim to závidí už teď z vizualizací….
Jestli vám chybí barvičky, doporučuju návštěvu FunParku žirafa
Super je, že nikdo nepočítá s autobusama, ale má tam být náměstí.
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prazak-dal-konsoliduje-pozemky-ve-vysocanech-koupil-projekt-u-vestibulu-ceskomoravska-1418628
Autobusový terminál tam měl smysl, když to byla konečná metra, takže teď nějak dožívá a v budoucnu tam asi zbyde jen lokální vymeták 151. 375 bude mít novou konečnou na Harfě.
Kde na Harfě? Jsou o tom bližší informace?
Možná jsou, ale já je nemám 🙂
Psal o tom před časem ČS dopravák – konečná se má jmenovat Nádraží Libeň a mají tam být nabíjecí stopy. Taky jsem na to dost zvědavý.
Asi to bude stejne jako, kdyz tam byla zkracena linka 177 z Cerneho mostu, nez ji pak prodlouzili na jizak.
To bych chtěl teda vidět. Spíše mi pro 375 připadá reálná konečná u metra Letňany. A pokud linka půjde pod dráty, tak tuplem.
Dávalo by to smysl, ale pro část cestujících by to byl přestup navíc. Jestli se nepletu, tak zároveň chtějí elektrifikovat i 136, která vede kolem nádraží Praha-Libeň a pokračuje přes Prosek do Letňan.
Mají to tam podle mapy vedené ulicemi Na Harfě a Pod Harfou, kdy by mohli používat tramvajovou zastávku Nádraží Libeň.
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3-scaled.jpg
Nebo trochu větší:
https://pid.cz/wp-content/uploads/mapy/ostatni/TROL-linkove-vedeni_3.jpg
Díky, ještě že jdeš zrovna okolo
V souvislosti s tím mr napadá, kdy se zřídí/obnoví zastávka ve Freyově ulici (U vysočanského pivovaru, nebo jak se to jmenovalo).
Je tam v planu… jen nevim, zda uplne presne tam na puvodnim miste…
Mj. ve Freyove je spousta stop po byvale trolejbusove trati.
Hlavně tam mají ty kaluže na náměstí. S tím počítají 🙂
Českomoravská jako autobusák postupně ztrácela význam, dneska to tam trochu uměle drží 375 a všechny tři zdejší bus linky mají přestup na metro i na Vysočanské.
Pokud 375 půjde pryč, pak tam bohatě postačuje konečná menšího formátu (asi jako Chodov) a zkvalitní se veřejný prostor.
V planu ma zustat jen 151.
152 ma byt ukoncena na Kobylisich a 375 na Harfe…
Super, opraví se jedno z fakt odporných míst.
Návrh je moc hezký, těším se na finální podobu. Jen to bude dost pain u akcí v O2 areně a Universu, kdy teď metro skoro nestíhá a rok to bude čistě na busech a tramvajích. Popřípadě to převezme Vysočanská.
Ano metro se mělo upravovat už když se stavěla aréna… bohužel,tehdy bylo důležitější stavět než u toho přemýšlet… ( a následky neseme dodnes )
Šlo by být trochu konkrétnější?
Jak se dá postavit taková hala a nepřemýšlet u toho?
Jednoduše.. stavíte a nemáte prachy na stavbu… ( ale nechte si přivézt mramorovou desku stolu za X Mega).. hušák style… a pak v to krachne..
Byla to vize, nikdo do toho nešel, Sazka funguje dál, O2 arena kvete a okolo ní to vzkvétá. Řekněte mi, kde to v republice je? Ukázalo to obrovský potenciál
Obrovský potenciál si ze státního nahrabat… a pak natahovat ruku ke státu… takže jste pro zrušení všech dotací do sportu?? Měli sazku , profrcali , dostanou nic…
Sazka zkrachovala, jenom v rámci insolvence prodala podnik (i se značkou). Sportovním svazům, akcionářům Sazky, tak místo pravidelných zisků zůstaly jen oči pro pláč a teď je platí stát. Bohužel ti pánové ze sportovních svazů, kteří v dozorčí radě neuhlídali hospodaření Sazky, v těch sportovních svazech převážně sedí pořád.
A neproběhla při výstavbě haly přestavba Českomoravské ulice na 2+2 pruhy a zkapacitnění nejbližších křižovatek včetně bouracích prací a výkupů pozemků okolo dráhy? To mi jako promyšlená investice přijde. Metro bylo před 30 lety, kdy se projektovala aréna, asi v lepším stavu než je dnes a bylo by to vyhazování prostředků, to byste zase nadával že se to dělá zbytečně a že se u toho nepřemýšlí ..
Přemýšlel jste vy??? 30 let znamená že by se začala stavět v roce 1994…
Naučil jste se číst?
Navíc nesouvisející to s tím že vlaková českomoravská byla ve strašný stavu a uprostřed města manipulovat s náklady nebylo moc dobré…
Vzhledem k počtu křížení, zúžení a kolizních míst je Českomoravská druhý nejzbytečnější čtyřpruh v Praze, hned po Vinohradské.
No a samozřejmě pokud je nával v O2 aréně nebo Universu, tak stejně nic kapacitně neřeší.
To jen tak na okraj.
Jakmile bude dostavěna bytová a administrativní zástavba na Poděbradské a zároveň MO, tak bude hodně potřeba tuhle čtvrt s MO kapacitně propojt. A to se nebavíme o budoucí nové čtvrti v místě Howdenu, která má mít přes milion m2 bytové a administrativní plochy. Tohle byla právě stavba s vizí. Teď tomu chybí MÚK a tunely na Balabence a z druhé strany přestavba a rozšíření křižovatky na konci Poděbradské tak, aby se mohlo jet ve dvou pruzích rovně. Potom ta silnice bude mít co dělat a prázdno na ní nebude…. A já vím že je potřeba jezdit hlavně MHD a to… Číst vice »
Jaké následky? spíš někdo nepřemýšlel, když psal tento příspěvek