Obrazem: Medvědí přechod u hranic se Slovenskem bude o rok později, vyjde na 155 milionů
Chystaný ekodukt na I/11, vizualizace. Pramen: ŘSD
Jde zřejmě o první ekodukt, který využijí i medvědi. Nadchod bude mít šířku 47 metrů a délku 66 metrů.
Jo, to tady přesně potřebujeme. Zrovna nedávno došlo na Slovensku k usmrcení člověka medvědem, proč je nedostat i do ČR…
V ČR je medvědů dost a nikomu nevadí, proč by také měli. A dokonce tu jezdí auta, která mají na triku tak 1 až 2 mrtvé denně.
Jste se trošku překlep v přezdívce, co?
Medvěd už zahryznul prvního Slováka teď je na řadě první Čech, podle ochránců přírody by mu zřejmě nejlépe chutnalo dítě školou povinné, ať si medvídek pošmákne, hlavně ho při konzumaci nerušit. Ať žijou medvědi a jejich ochrànci. Lidi do rezervací.
Hlavně tedy někteří.
S vašimi slovy „ať žijí medvědi“ lze rozhodně souhlasit. Ten zbytek je blábol člověka, který si stále ještě myslí, že člověk je pánem tvorstva.
To fakt není, naštěstí není.
Příroda si bez nás poradí, lidstvo bez přírody ani omylem.
Medvědi nevědí…
No, nevim, esli lidi do rezervací, ale vám by rozhodně slušel nějakej ten tichej kout, kde maj na dveřích místo klik koule…
Proč tam budou dva ekodukdy za sebou? Druhý má vzniknout kousek vedle na slovenské straně.
Tak přece pro český medvědy.
Každý prvek omezující fragmentaci krajiny je dobrý. Ekoduktů není nikdy dost a když bude někde jeden navíc, tak to ničemu vadit nebude.
tiež ma to zaujalo…….https://www.ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/dolezity-milnik-pre-ekodukt-vo-svrcinovci-mame-ponuky-na-jeho-vystavbu
Jeden je pro medvědy, druhý pro losa. Los jdoucí po mědvědím přechodu bude pokutován.
Roman: Diky za doplneni. To je dotaz asi jako, proc je rovnobezna ulice po 50 metrech od te prvni. Ale tady jsou od sebe ekodukty v radech kilometru…
Tak už máme v NDS zmenu zmeny :-). „Odvolávam co jsme slíbil a slibuji, co jsem odovolal“…..
Pravá ruka nevie, čo robí ľavá na SK. NDS sa „zabudlo“ dohodnúť so ŽSR a obstarávajú oba to isté, teda časti (zreme ten ekodukt cez žel. trať). Takže tender na ekodukt vo Svrčinovci sa ruší. Ale zrejme ho budú musieť čoskoro vypísať upravený znova, inak hrozí že sa budú vracať eurofondy, keďže ten ekodukt bola podmienka EU pri výstavbe D3 Čadca-Svrčinovec….No ešte aby sme chceli aby sa dohodli aj cezhranične s ŘSD 😀 …
https://www.ndsas.sk/press/press-narodna-dialnicna-spolocnost-press-spravy/tender-na-zhotovitela-zeleneho-mosta-je-potrebne-zrusit
Tak pro medvědy to asi moc nebude (šířka 47m), cituji z veřejně dustupných zdrojů o ekoduktech, kde se doporučuje pro velké savce >50m. Toto bude spíš pro drobnější zvěř (to přivítají hlavně myslivci, tedy pokud je to aspoň na správném místě): „Ze studie vyplývá, že frekvence pohybu uvedených druhů byla na mostech užších než 15 metrů velmi nízká. Více využívány byly ekodukty 15–50 a >50 metrů široké. Statistické analýzy potvrdily, že mosty minimálně 60 metrů široké jsou pro průchod zvěře efektivnější než mosty užší než 50 metrů, obzvláště v případě velkých savců. Zvířata na širších ekoduktech vykazovala také signifikantně vyšší… Číst vice »
Pardon, ale 47 a 50 metrů až tak velký rozdíl není. Obzvlášť, když argumentace stojí na přechodech užších než 15 metrů a pak pokračuje rozsahem 15 až 50 metrů.
O shlukové analýze nic nevíme a tak si myslíme, že ty kategorie šířek si někdo vycucal z prstu, protože my si nedovedeme představit, že by to šlo i jinak…
Ano, máte pravdu, ale ono se mluví pojmy shlukové analýzy (statistika), jak správně zmiňuje Jaaaa a nemluví se o šířce 50m, ale >50m a v případě velkých savců dokonce >60m, takže pokud se ty data koncentrují až nad těch 47m, pak je pravděpodobné (statistika), že tam ta zvýřata budou chodit (>15m), nebude to, až tak často (60 metrů ještě méně. Takže projekčně je to postaveno tak, aby tam medvěd zkrátka neprošel, ale mohla tam chodit menší zvěř.
Pro medvědy je i ten na D47 u Lipníka, na té PHS jsou vyobrazena všechna zvířata, která migrační studie za podpory “zelených” uváděla. Sob los vlk medvěd … Pravděpodobnost medvěda je tam uváděna “někdy tak jednou za 60 let”…
Lipnik n. Becvou byl prvni a jasnou ukazakou ze mosty pro zver maji smysl. Uz jsem dlouho neslysel o srazce zvere v tomto miste.
Nenarazí pak na železniční trať?
Ten medvěd když projde přes ekodukt tak železniční trať v místě hranice podejde. Je tam postaven most a je dost velkolepý…👍👍👍
Bude to tam ten most společně s ekoduktem pro hafo medvědů jako dělané…😀😀😀
Ne, hned vedle je pro zvěř podchod pod tratí který vznikl při poslední rekonstrukci.
Příbytek dopravy, twl.
Pořád se zmiňují velcí savci, ale tyhle stavby mají význam pro všechny organismy.
Medvěd je jen marketing. Nic víc. Technicky to pro něj není vhodný ekodukt i kdyby se v okolí vyskytoval, viz výše.