Obrazem: Malaysia Airlines představily svůj první Airbus A330neo
Byznys třída sestává ze soukromých apartmá s individuálním přístupem do uličky.
Letecká společnost Malaysia ukázala interiér nového typu letounu ve své flotile. Před pár dny ji rozšířil Airbus A330-900. Pro A330neo od evropského výrobce jsou Malaysia Airlines 20. provozovatelem.
Stroj s registrací 9M-MNG pochází z objednávky na 20 letounů, dopravce si je pronajímá od společnosti Avolon. Airbusy A330neo se ve flotile Malaysia Airlines připojí k Airbusům A350 a postupně nahradí stárnoucí A330ceo. Nea mají být nasazována na trasy do Austrálie, kam vedl i první let nového stroje s cestujícími.
Aerolinka komentovala zařazení nového typu letounu jako klíčový krok v modernizaci její flotily. Podle jejích slov akvizice posiluje závazek zvýšit provozní efektivitu a poskytovat cestujícím vyšší úroveň pohodlí a služeb. Již dříve přivítaly Malaysia Airlines A330neo jako novou éru a chloubu společnosti i země.
Kompletní dvacítka Airbusů A330neo má být Malajsijcům dodána do roku 2028. Letouny budou poháněny motory Rolls-Royce Trent 7000. Dodávány budou v konfiguraci dvou cestovních tříd s celkovou kapacitou 297 cestujících. Do byznys třídy v konfiguraci 1–2–1 se jich vejde 28, do ekonomické 269.
Na palubě nebude chybět bezplatné vysokorychlostní bezdrátové připojení k internetu, samozřejmostí už je zábavní systém (IFE). Byznys třída sestává ze soukromých apartmá s individuálním přístupem do uličky.
Malaysia Airlines sondovaly možnosti postupné obměny svých dálkových letadel řadu let. Dopravce zvažoval výhody případného kontraktu jak s americkým Boeingem, tak s evropským Airbusem.
V jednu chvíli se zdálo, že Boeing v boji o nového zákazníka zvítězí. V roce 2017 dokonce malajsijský premiér během oficiální návštěvy Washingtonu podepsal prohlášení o záměru týkající se pořízení osmi Boeingů 787 Dreamliner. Dohoda měla hodnotu přes dvě miliardy dolarů. Malaysia Airlines se ale nakonec rozhodly americké stroje nenakupovat a téma modernizace bylo tehdy odloženo.