Obrazem: Magistrála nad Muzeem je už odkloněna do bývalého kolejiště

Odklonění magistrály kvůli výstavbě nové tramvajvé trati Muzeum. Foto: DPPOdklonění magistrály kvůli výstavbě nové tramvajvé trati Muzeum. Foto: DPP

Demolice původní tramvajové trati trvala jen necelé tři týdny.

Odebírat
Upozornit na
guest
61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin

Kvuli tomu je tam preruse a tram. doprava a komplikuje to cestovani?

Frantík

Na té trati se právě pracuje.

not just bikes

Magistralu zrusit a vybudovat cyklostezky. Ne kazdej je neschopny idiot, ktery nedokaze fungovat ve spolecnosti aniz by si vsude vozil zadek v tunovem SUV.

Gumidek

Kdyby se ta zhova..
.. nestavěla není co řešit.tramvaje tam byly pak nebyli teď zas budou a až přijde ke korytku někdo jiný zase nebudou

haxor

V čem je to zhovadilost? Hlavně nepiště tu zhovadilost, že ta tramvaj není potřeba, protože tam vede metro.

Mirďa

Nesmysl.
Tramvaje tam už zůstanou. Jak by jste chtěl jinak řešit přetíženou dopravu v centru?
Naopak by bylo záhodno začít už konečně vážně plánovat stavbu dalších TT v centru.
Např. velice scházející propojení mezi Národní Třídou – Náměstím Republiky s odbočkou do středu Václaváku nebo spojení od Bolzanovy na Ohradu Husitskou a Hartigovou ulicí.

Karel

není ten nákres zrcadlově obráceně?

Nemel

Není, ale ten vložený ve článku je o 90 stupňů otočený.

Frantík

Vlaky stojí, auta jedou.

Mad_Majk

Jen necelé tři týdny? Zdemolováno bylo za tři dny, pak se tam víc jak týden nic nedělo a poslední tři dny se asfaltovalo a rušily přechodové můstky (které se tam před necelým rokem instalovaly 🤡 a za velkého potlesku zprovozňovaly – aby nedošlo k mýlce, mám namysli přechod přes Vinohradskou)

Martin Šubrt

Jsou to 4 roky, nikoli rok…

Pepak

Tak,dneska jsem tam jel a je to peklo, reálně se nic nezměnilo, furt jsou dva pruhy, ale problém jsou řidiči co nechápou význam plně čáry.
Myslim ze to tam budou jatka, zvlášť rozjezd ze semaforu, kde to první blbec v levém pruhu vezme rovne rovnou do pruhu těch co jedou ze semaforu z bývalých koleji. A všichni se budou strašně divit.
Stejná situace je i u nájezdu má tu část kde byly koleje, proste přehlídka blbcu. Všichni se snaží nacpat do toho jednoho levého pruhu.

jbb

Potvrzuji… Jel jsem dnes ve tři a pitomci se cpou do levého pruhu. Nerozumí ani šipkám na zemi, ani značení svislému…

haxor

Je to tam první den. Já jsem si taky nebyl jistý, jestli jet tím pravým pruhem rovně a to jsem o tom veděl dopředu. Za týden to bude v klidu.

Martin Šubrt

Stavba dnes ráno přidala ještě další šipky do místa, kde to bylo potřeba a ráno už to fungovalo obstojně.

platamond

Je smutné jak všichni hodnotí drahost tramvaje a dlouhou dobu výstavby. Zvláště u této stavby je 95% nákladů na přeizolaci stropních desek historických podchodů. Tramvaj je jen bižuterie povrchové úpravy.

Bram

Je to hlavně rekonstrukce horní části Václavského náměstí a bohužel je to prezentováno jako výstavba tramvajové trati 😐😐🤮.

Mirďa

Přesně.
Taky nechápu, proč je všude, že TT bude stát 1,25 miliardy.
TT bude stát nějakých 400 – 500 milionů a ostatní je cena rekonstrukce Václaváku.

Ondra

Je smutné, že až nákladná rekonstrukce bude dokončena, magistrála zase bude mít tři pruhy + jeden odbočovací. U naší jedinečné národní památky by to mělo vypadat daleko jinak

Sch

Rozhodně, dvěma pruhy za Muzeem se po magistrále už nějakou dobu jezdí a žádný kolaps nenastal, teto kapacitě by se tak dala prizpobit celá magistrála od Nuselskeho mostu a vlastně už od Pankráce.
V druhém směru, před Muzeem se také již nějakou dobu jezdí dvěma pruhy a také žijeme, pak je otázka, zda tam s budoucí tramvají k hlavnímu nádraží zůstanou původní čtyři pruhy.
To je velká promarněná příležitost.

Jiří Melich

No, evidentně tam ve špičce moc často nejezdíte, co?

haxor

Já tam třeba ve špičce nejezdím. Cíleně. Navrhuji Vám to samé. Všem se uleví.

MiNo

Naopak, ve špičce tam jezdí aut až moc.

not just bikes

Co cekate? Ze ve spicce nebudou kolony? No to u aut v hlavnim meste nejde, protoze jak vsichni vime, auta jsou neefektvni pro prepravu vetsiho mnozstvi lidi.

Martas

Tenhle s prominutím stupidní názor se tu pořád objevuje, že se nic nestalo, ale není to pravda. Linky 6 a 11 jezdí v ranní špičce věčně plus 10 minut, protože je zácpa až na Pankrác a lidi to tak objíždí přes Nusle.

Frantisek X

Což by mělo řešení ve vyházení parkování z užších hlavních ulic – třeba do vnitrobloků, místo jejich zastavování, klidně i s osázením stromy – a využití pruhů vedle kolejí přednostně auty jedoucími. Rozhodně lepší, než udržovat v jiných ulicích široké asfaltové lány.

kik

Ve spoustě vnitrobloků máte vzrostlé stromy nebo jinou zeleň. Navíc by obyvatelé byli jistě rádi kdybyste jim tam narval asfaltovou plochu která by okolí také zahřívala.
Ano, někde by to jistě bylo řešení, ale nedá se to uplatnit plošně.

Filip Jirsák

Máte smůlu, že vám vaše výmysly neprojdou, protože jsou tu lidé, kteří se v té oblasti – na rozdíl od vás – každý den pohybují. Linka 6 projíždí Nusle jen v krátkém úseku kolem Otakarovy. Tam se žádná katastrofa v ranní špičce nekoná, auta tam neblokují ani sebe navzájem, natož tramvaje. Blokovaná je tam akorát 24 vyjíždějící z obratiště, protože řidiči v ČR stále nepochopili, že žluté zkřížené čáry nejsou ozdoba, ale dopravní značka (když už teda nechápou, že nesmějí vjíždět do křižovatky, když za ní nebudou moci pokračovat). Pokud jste myslel Nuselskou ulici, kterou jezdí linky 11 a 14, tam je… Číst vice »

Milan

Kolaps sice nenastal, o to víc aut je na souběžných trasách, kde jsou kolony taky na denním pořádku. Řidiči prostě hledají jiné trasy, jak se vyhnout tomu nejhoršímu na magistrále.

Milan

Tato blbost dostala základ, když se postavil „dálniční“ průtah ve směru Brno-Ústí n.L přes centrum Prahy k Federálnímu shromáždění. A zatím stále není funkční varianta, jak se průjezdu Prahou efektivně vyhnout bez kilometrů navíc přímo v širším centru. Určitou nadějí je běžící stavba 511, která odchytne část tranzitu už u Modletic a odvede ho po D0 na Čerňák….. bez dalšího úseku do Březíněvsi ovšem bude kolabovat Kbelská na Proseku. Ten bude nejdřív tak za 7-8 let.

Martin

A obe dalnice usti do Prahy ve vychodni casti, kdyz se staveli, tak stacilo postavit vychodni dalnicni spojku a do centra by bohate stacil bulvar s 2+2 pruhy, ani se nemusela rusit tram. trat v holesovickach, wilsonove, ani na Karlov, a mohla jit i pres nuselak na Pankrac a Kacerov v puvodni stope…

Lukáš Kníže

Už aby bylo hotovo!

Mirďa

Přesně tak.
To propojení neskutečně těch +-40 let scházelo.

atom

To mohli rovnou udělat místo dvou pruhů jeden, a místo nula kolejí, jednu, aby nedošlo přerušení tramvají, které by mohli projíždět po jedné. Přece všechny dopravní prostředky jsou si rovné.

Jmeno

Takže 1/3 průhů a 1/2 kolejí? To se mi nezdá moc rovné.

Taky nevím, kam dám v té tramvaji zavazadla, nářadí, a všechny další krámy co sebou běžné vozím v autě, a zda tramvaják bude čekat, než to všechno vyložím, a naložím.

Ta představa, že když v autě vidíte jen řidiče, tak je auto jinak prázdné, je si myslím docela zcestná, a i kdyby bylo prázdné jedním směrem, nemusí být prázdné cestou zpět.

My všichni v těch autech jezdíme jen tak z plezíru, abychom mohli překážet tramvajím a čmoudit lidem pod nos…

Kubrt

Zdejší většinový narativ říká, že autem jezdí jen lenoši, co se vymlouvají na to, že vezou těhotnou babičku s klavírem 😉

Michal M

Jasne. Ony se MUSEJ idvezt deti do skoly a pak jet do prace…

Bram

Bohužel je v autě na magistrále jeden muž v obleku, ci jedna žena v kostýmu. Tedy nikdo, kdo by autem vyloženě musel, třeba řemeslník.

Ivo

Píšete kraviny, máte tušení kolik lidí jede do práce, kde m třeba jednání nebo jinou práci a pak jede služebně autem třeba na Moravu? Měl jsem takovou práci 24 let, takže vím o čem mluvím.

Bram

I těchto lidí je relativně málo. Takže kraviny stále píšete vy.

MiNo

To už jste z těch desetitisíců dva. A máme ten váš názor brát jako referenční platný pro všechny?

Jmeno

Ale to tvrdíte vy, aniž byste viděl do zavazadlového prostoru, a znal přesný účel cesty, včetně vytíženosti vozidla při cestě zpět. Já často jedu přes celou Prahu autem prázdným, ale zpět jedu s autem plným, kdy ještě po cestě se stavím v několika obchodem a vozidlo doložím. Jak bych tohle měl řešit při cestě MHD, a kam bych všechny ty věci dal, zatímco nakupuji, to fakt nevím. Ano, tam jedu prázdným autem, ale to auto potřebujuji na cestu zpět, takže těžko ho ráno vyfouknu, převezu tramvají, abych ho večer nafoukl pro cestu zpět. Ta vaše žena v kostýmu třeba rozvezla… Číst vice »

Bram

Auto si můžete nechat na P+R třeba na Opatově, což je speciálně váš případ.

Jmeno

A ty věci, které nakupuji různě po Praze, tam budu vozit metrem? Nebo kam je budu dávat? Byl ste se někdy podívat, jak to třeba na tom Opatově vypadá a kolik se tam reálně vejde vozidel – ne kolik je namalovaných míst?

Bram

Díky za potvrzení toho, co si o vás myslím, tedy že jste akorát líný lempl.

Bram

A děti do škol mohou samozřejmě hromadnou dopravou.

Kubrt

Proč zabíhat do extrému? Snad všichni chápeme, že pro některé účely je cesta autem nejlepší řešení, a stejně tak si uvědomujeme, že některé cesty autem jsou zbytné, nebo že by se s mírnou obětí na pohodlí/flexibilitě/rychlosti daly realizovat veřejnou dopravou. Ale jaký je poměr těchto tří případů třeba na té magistrále ve špičce? Nevím a pochybuju, že se to dá objektivně zjistit. Zcela jistě to v tomto místě nebude 98:1:1, nebo 1:98:1 nebo 1:1:98, ale něco mezi.

Bram

Samozřejmě, že není třeba zabíhat do extrému, ale i kdyby zmizelo z magistrály i třicet procent aut, tak by se v Praze fungovalo mnohem lépe.

Martin

Nektera mesta vyuzivaji pro pohyb lidi, aut take data mobilnich operatoru, cesty se daji zjistit pomerne snadno a snadno odlisite i takove, ktere se cely den pohybuji po Praze a kudy, tedy i auty a mhd…

tarten

Mezi ta některá města patří i Praha.

Luboš Beneš

My jsme jako děti jezdily do školy tramvají…

Ivo

Vedení Prahy by mělo stejnou iniciativu jako u MHD věnovat i pokračování Blanky do Vysočan nebo tunel z D5 na Smíchov. Nejde jen o auta, ale hlavně o zkvalitnění ovzduší v centru Prahy!

Bram

Pokračování Blanky je běh na dlouhou trať. Jednak se musela přesunout téměř celá do tunelu, aby byla projednatelná, tedy aby byla šance, že bude vydáno stavební povolení. Jenže takhle to znamená, že bude velmi náročná na výstavbu a samozřejmě drahá. Jenže jiné cesty není, protože dopravně-inženýrské běsnění v podobě povrchové varianty je neprůchodné. Nedivme se, lidé chtějí nejen Balabenku a Libeň jako místo k životu a ne místo k zoufalému přežívání u silnice dálničního charakteru.

Frantisek X

Jako že když motivuji více lidí jezdit auty, docílím lepšího vzduchu? Jo, vyfoukne to komín někam do výšky, což je svým způsobem lepší, ale zase toho bude více. A velmi mnoho aut jede někam do Prahy, takže stejně skončí na povrchu. Lepší by bylo ty cesty buď vůbec neiniciovat (mít více možností tam, kde lidé bydlí), nebo alespoň přednostně zajistit šetrnými způsoby (rozvinutější síť navazujících spojů hromadné dopravy). Pak až silnice pro individuální cesty auty.

Jmeno

Já vozím jen tu babičku v klavíru, jestli je těhotná jsem nezjišťoval.

Milan

Já třeba jezdím do práce v naprosté většině autem, protože ráno ve 4 projedu městem za 20 minut až do práce. Nočníma tramvajema s přestupem a často nechutným osazenstvem vyjde cesta na hodinu s půlhodinovým intervalem. A to mám roční za 50,-. Odpoledne se prostě jen musím vyhnout magistrále. Ale ráno ta půlhodina v posteli navíc za to stojí.

Martin

Jo, me se libi, jak vzdy nekto prijde s tim, ze v tech vsech autech vc. luxusnich, sedi jeden clovek v obleku a veze si bednu s naradim, stafle a monterky…. 😀

Mirďa

Nejde o „zdejší“ narativ, ale o prostý fakt, že po městě je normální cestovat veřejnou dopravou.

MiNo

No jo, vy. Ale dáte krk na to, že to tak mají všichni, které na té silnici potkáte? Opravdu to auto k přesunu potřebují všichni nevyhnutelně nutně?

Frantisek X

Zaštiťování se davem, obvyklá (i podvědomá) technika.

Bram

Samozřejmě, že ne, je to minimálně z padesáti procent pouze pohodlí a mnohdy podtržený i odporem k hromadné dopravě. Pár takových jedinců mám i mezi svými známými. Bohužel i jednoho v rodině, který si sice moc nevydělá, ale o to urputněji odmítá jezdit hromadnou dopravou. To, že mnohdy v centru nemá kde zaparkovat a zuřivě krouží ulicemi jen proto, aby nemusel auto nechat někde na předměstí a do centra dojel hromadnou dopravou, ke snížení zátěže centra Prahy rozhodně nepřispívá. Ale řeč s ním není, on si přeci lítačku za hříšných 3650 Kč přeci kupovat nebude. Byly doby, kdy jsem mu… Číst vice »