Obrazem: Magistrála nad Muzeem je už odkloněna do bývalého kolejiště
Odklonění magistrály kvůli výstavbě nové tramvajvé trati Muzeum. Foto: DPP

Demolice původní tramvajové trati trvala jen necelé tři týdny.
Demolice původní tramvajové trati trvala jen necelé tři týdny.
není ten nákres zrcadlově obráceně?
Není, ale ten vložený ve článku je o 90 stupňů otočený.
Vlaky stojí, auta jedou.
Jen necelé tři týdny? Zdemolováno bylo za tři dny, pak se tam víc jak týden nic nedělo a poslední tři dny se asfaltovalo a rušily přechodové můstky (které se tam před necelým rokem instalovaly 🤡 a za velkého potlesku zprovozňovaly – aby nedošlo k mýlce, mám namysli přechod přes Vinohradskou)
Tak,dneska jsem tam jel a je to peklo, reálně se nic nezměnilo, furt jsou dva pruhy, ale problém jsou řidiči co nechápou význam plně čáry.
Myslim ze to tam budou jatka, zvlášť rozjezd ze semaforu, kde to první blbec v levém pruhu vezme rovne rovnou do pruhu těch co jedou ze semaforu z bývalých koleji. A všichni se budou strašně divit.
Stejná situace je i u nájezdu má tu část kde byly koleje, proste přehlídka blbcu. Všichni se snaží nacpat do toho jednoho levého pruhu.
Potvrzuji… Jel jsem dnes ve tři a pitomci se cpou do levého pruhu. Nerozumí ani šipkám na zemi, ani značení svislému…
Je to tam první den. Já jsem si taky nebyl jistý, jestli jet tím pravým pruhem rovně a to jsem o tom veděl dopředu. Za týden to bude v klidu.
Je smutné jak všichni hodnotí drahost tramvaje a dlouhou dobu výstavby. Zvláště u této stavby je 95% nákladů na přeizolaci stropních desek historických podchodů. Tramvaj je jen bižuterie povrchové úpravy.
Je to hlavně rekonstrukce horní části Václavského náměstí a bohužel je to prezentováno jako výstavba tramvajové trati 😐😐🤮.
Je smutné, že až nákladná rekonstrukce bude dokončena, magistrála zase bude mít tři pruhy + jeden odbočovací. U naší jedinečné národní památky by to mělo vypadat daleko jinak
Rozhodně, dvěma pruhy za Muzeem se po magistrále už nějakou dobu jezdí a žádný kolaps nenastal, teto kapacitě by se tak dala prizpobit celá magistrála od Nuselskeho mostu a vlastně už od Pankráce.
V druhém směru, před Muzeem se také již nějakou dobu jezdí dvěma pruhy a také žijeme, pak je otázka, zda tam s budoucí tramvají k hlavnímu nádraží zůstanou původní čtyři pruhy.
To je velká promarněná příležitost.
No, evidentně tam ve špičce moc často nejezdíte, co?
Já tam třeba ve špičce nejezdím. Cíleně. Navrhuji Vám to samé. Všem se uleví.
Naopak, ve špičce tam jezdí aut až moc.
Tenhle s prominutím stupidní názor se tu pořád objevuje, že se nic nestalo, ale není to pravda. Linky 6 a 11 jezdí v ranní špičce věčně plus 10 minut, protože je zácpa až na Pankrác a lidi to tak objíždí přes Nusle.
Což by mělo řešení ve vyházení parkování z užších hlavních ulic – třeba do vnitrobloků, místo jejich zastavování, klidně i s osázením stromy – a využití pruhů vedle kolejí přednostně auty jedoucími. Rozhodně lepší, než udržovat v jiných ulicích široké asfaltové lány.
Už aby bylo hotovo!
To mohli rovnou udělat místo dvou pruhů jeden, a místo nula kolejí, jednu, aby nedošlo přerušení tramvají, které by mohli projíždět po jedné. Přece všechny dopravní prostředky jsou si rovné.
Takže 1/3 průhů a 1/2 kolejí? To se mi nezdá moc rovné.
Taky nevím, kam dám v té tramvaji zavazadla, nářadí, a všechny další krámy co sebou běžné vozím v autě, a zda tramvaják bude čekat, než to všechno vyložím, a naložím.
Ta představa, že když v autě vidíte jen řidiče, tak je auto jinak prázdné, je si myslím docela zcestná, a i kdyby bylo prázdné jedním směrem, nemusí být prázdné cestou zpět.
My všichni v těch autech jezdíme jen tak z plezíru, abychom mohli překážet tramvajím a čmoudit lidem pod nos…
Zdejší většinový narativ říká, že autem jezdí jen lenoši, co se vymlouvají na to, že vezou těhotnou babičku s klavírem 😉
Jasne. Ony se MUSEJ idvezt deti do skoly a pak jet do prace…
Bohužel je v autě na magistrále jeden muž v obleku, ci jedna žena v kostýmu. Tedy nikdo, kdo by autem vyloženě musel, třeba řemeslník.
Píšete kraviny, máte tušení kolik lidí jede do práce, kde m třeba jednání nebo jinou práci a pak jede služebně autem třeba na Moravu? Měl jsem takovou práci 24 let, takže vím o čem mluvím.
I těchto lidí je relativně málo. Takže kraviny stále píšete vy.
To už jste z těch desetitisíců dva. A máme ten váš názor brát jako referenční platný pro všechny?
Ale to tvrdíte vy, aniž byste viděl do zavazadlového prostoru, a znal přesný účel cesty, včetně vytíženosti vozidla při cestě zpět. Já často jedu přes celou Prahu autem prázdným, ale zpět jedu s autem plným, kdy ještě po cestě se stavím v několika obchodem a vozidlo doložím. Jak bych tohle měl řešit při cestě MHD, a kam bych všechny ty věci dal, zatímco nakupuji, to fakt nevím. Ano, tam jedu prázdným autem, ale to auto potřebujuji na cestu zpět, takže těžko ho ráno vyfouknu, převezu tramvají, abych ho večer nafoukl pro cestu zpět. Ta vaše žena v kostýmu třeba rozvezla… Číst vice »
Auto si můžete nechat na P+R třeba na Opatově, což je speciálně váš případ.
A ty věci, které nakupuji různě po Praze, tam budu vozit metrem? Nebo kam je budu dávat? Byl ste se někdy podívat, jak to třeba na tom Opatově vypadá a kolik se tam reálně vejde vozidel – ne kolik je namalovaných míst?
Díky za potvrzení toho, co si o vás myslím, tedy že jste akorát líný lempl.
A děti do škol mohou samozřejmě hromadnou dopravou.
Proč zabíhat do extrému? Snad všichni chápeme, že pro některé účely je cesta autem nejlepší řešení, a stejně tak si uvědomujeme, že některé cesty autem jsou zbytné, nebo že by se s mírnou obětí na pohodlí/flexibilitě/rychlosti daly realizovat veřejnou dopravou. Ale jaký je poměr těchto tří případů třeba na té magistrále ve špičce? Nevím a pochybuju, že se to dá objektivně zjistit. Zcela jistě to v tomto místě nebude 98:1:1, nebo 1:98:1 nebo 1:1:98, ale něco mezi.
Samozřejmě, že není třeba zabíhat do extrému, ale i kdyby zmizelo z magistrály i třicet procent aut, tak by se v Praze fungovalo mnohem lépe.
Vedení Prahy by mělo stejnou iniciativu jako u MHD věnovat i pokračování Blanky do Vysočan nebo tunel z D5 na Smíchov. Nejde jen o auta, ale hlavně o zkvalitnění ovzduší v centru Prahy!
Pokračování Blanky je běh na dlouhou trať. Jednak se musela přesunout téměř celá do tunelu, aby byla projednatelná, tedy aby byla šance, že bude vydáno stavební povolení. Jenže takhle to znamená, že bude velmi náročná na výstavbu a samozřejmě drahá. Jenže jiné cesty není, protože dopravně-inženýrské běsnění v podobě povrchové varianty je neprůchodné. Nedivme se, lidé chtějí nejen Balabenku a Libeň jako místo k životu a ne místo k zoufalému přežívání u silnice dálničního charakteru.
Jako že když motivuji více lidí jezdit auty, docílím lepšího vzduchu? Jo, vyfoukne to komín někam do výšky, což je svým způsobem lepší, ale zase toho bude více. A velmi mnoho aut jede někam do Prahy, takže stejně skončí na povrchu. Lepší by bylo ty cesty buď vůbec neiniciovat (mít více možností tam, kde lidé bydlí), nebo alespoň přednostně zajistit šetrnými způsoby (rozvinutější síť navazujících spojů hromadné dopravy). Pak až silnice pro individuální cesty auty.
Já vozím jen tu babičku v klavíru, jestli je těhotná jsem nezjišťoval.
No jo, vy. Ale dáte krk na to, že to tak mají všichni, které na té silnici potkáte? Opravdu to auto k přesunu potřebují všichni nevyhnutelně nutně?
Zaštiťování se davem, obvyklá (i podvědomá) technika.