Obrazem: LOT se rozloučil s turbovrtulovými Bombardiery

LOT se rozloučil s turbovrtulovými Bombardiery Foto: Twitter.com - Krzysztof MoczulskiLOT se rozloučil s turbovrtulovými Bombardiery Foto: Twitter.com - Krzysztof Moczulski

Bombardiery Q400 končí u polského národního dopravce po deseti letech, nahradí je proudové stroje.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

A kdo si nepřiplatil za místo u okna ani v uličce, tak stál.

Petr

Nemáte prosím info jestli Ostrava vážně končí? Nebo jí teprve dají do prodeje? Děkuji.

Petr

Děkuji za info pane Očadlý. 🙂 Tak snad tomu tak bude, přeci jenom „přislíbil“ není potvrdil.

nadya

Moc doufám v pokračování. Chci opět s nima letět. Třeba bude nějaká linka spojená i s Prahou.

Pom

Necelé 2 měsíce do posledního letu, co je v prodeji, mlčení obou stran. Navíc informace letiště o tom přislíbu není nejnovější (a kdo ví jestli je vůbec aktuální). Za mě jsou obavy o provoz po lednu 2023 na místě.

Petr

Doufal jsem, že bude Lot spolehlivějším partnerem. Na obsazenosti jí toto určitě nepřidá. 🙁

Air Traveller

jako ze kvuli tomu, ze vas neiformuji dva roky dopredu, tak jsou nespolehlivi?

je to naznak toho, ze ta linka je nahrane … a v podstate o jejim osudu rozhodne to, jedtli najdou (nebo nenajdou) lepsi destinaci

Lada

Krajský radní, co tlačil letadla do základní dopravní obslužnosti, už dopravu nedělá 🙂

Zbyněk

Ono se to provozně vyplatí nasazovat na 300 km přelety proudové oproti vrtuláku?

Air Traveller

zjevne ano, kdyz to tak dela vetsina sveta 🙂

nebo snad (abychom nesli daleko pro priklad) mate pocit, ze treba austrian mezi viden a prahu (nebo viden a budapest) cpe turbovrtulova letadla? 🙂

Twix

Ještě před covidem to tak většinou dělal a byl jsem rád když jednou na Prahu poslal něco většího než Dášenu. Ale asi se to změnilo.

LiborV

Během covidu se urychlilo vyřazování starších nebo provozně nákladných strojů. Skončila proto mnohde nejen A380, ale i mnohé turbovrtulové stroje.

Air Traveller

alemono nejde jen o o tu viden. je to celosvetovy zrend. podivejte se na usa. tam malymi crjcky litaj podobme trate zcela bezne.

a to presto, ze crj je hodne zrave . a kvuli odborum ma vetsina legacy dopravcu v pripade, ze linku obsluhuje partner (takovy ty vylozene mistni linky obsluhovany partnery maskovanymi znackami jako united express apod), umele omezenou kapacitu na 50 mist.

Lukáš F.

Tam je to hodně specifické, těmi CRJčky a podobnými se tam létá i mezi velkými letišti, kde by se bez problémů uživilo větší letadlo. Vyplatí se jim to díky tomu, že u těch partnerů s malými letadly se posádkám platí výrazně méně, než mají posádky větších boeingů/airbusů u velkých společností. V Evropě rozdíl mezi pilotem embraeru a boeingu není zdaleka tak velký.

Y.K.

No, už vyplatí. Sice mají malá proudová letadla stále vyšší spotřebu než turbovrtulová, nicméně už to není drastický rozdíl, zase mají mnohem vyšší cestovní rychlost a výšku, což „krátí letové hodiny“ dokonce i na krátkých tratích, kratší cestovní čas umožňuje i odletět více sektorů během dne, tedy snížení fixních nákladů. Aerolinky ví co dělají, nechtějí utrácet zbytečně.