Obrazem: LOT se rozloučil s turbovrtulovými Bombardiery
LOT se rozloučil s turbovrtulovými Bombardiery Foto: Twitter.com - Krzysztof Moczulski
Bombardiery Q400 končí u polského národního dopravce po deseti letech, nahradí je proudové stroje.
A kdo si nepřiplatil za místo u okna ani v uličce, tak stál.
Nemáte prosím info jestli Ostrava vážně končí? Nebo jí teprve dají do prodeje? Děkuji.
Podle oficiálních informací poskytnutých ostravským letištěm LOT přislíbil pokračování linky a aktuálně se jen ladí letový řád.
Děkuji za info pane Očadlý. 🙂 Tak snad tomu tak bude, přeci jenom „přislíbil“ není potvrdil.
Přesně tak….:))))
Moc doufám v pokračování. Chci opět s nima letět. Třeba bude nějaká linka spojená i s Prahou.
Necelé 2 měsíce do posledního letu, co je v prodeji, mlčení obou stran. Navíc informace letiště o tom přislíbu není nejnovější (a kdo ví jestli je vůbec aktuální). Za mě jsou obavy o provoz po lednu 2023 na místě.
Doufal jsem, že bude Lot spolehlivějším partnerem. Na obsazenosti jí toto určitě nepřidá. 🙁
jako ze kvuli tomu, ze vas neiformuji dva roky dopredu, tak jsou nespolehlivi?
je to naznak toho, ze ta linka je nahrane … a v podstate o jejim osudu rozhodne to, jedtli najdou (nebo nenajdou) lepsi destinaci
Krajský radní, co tlačil letadla do základní dopravní obslužnosti, už dopravu nedělá 🙂
Ono se to provozně vyplatí nasazovat na 300 km přelety proudové oproti vrtuláku?
zjevne ano, kdyz to tak dela vetsina sveta 🙂
nebo snad (abychom nesli daleko pro priklad) mate pocit, ze treba austrian mezi viden a prahu (nebo viden a budapest) cpe turbovrtulova letadla? 🙂
Ještě před covidem to tak většinou dělal a byl jsem rád když jednou na Prahu poslal něco většího než Dášenu. Ale asi se to změnilo.
Během covidu se urychlilo vyřazování starších nebo provozně nákladných strojů. Skončila proto mnohde nejen A380, ale i mnohé turbovrtulové stroje.
alemono nejde jen o o tu viden. je to celosvetovy zrend. podivejte se na usa. tam malymi crjcky litaj podobme trate zcela bezne.
a to presto, ze crj je hodne zrave . a kvuli odborum ma vetsina legacy dopravcu v pripade, ze linku obsluhuje partner (takovy ty vylozene mistni linky obsluhovany partnery maskovanymi znackami jako united express apod), umele omezenou kapacitu na 50 mist.
Tam je to hodně specifické, těmi CRJčky a podobnými se tam létá i mezi velkými letišti, kde by se bez problémů uživilo větší letadlo. Vyplatí se jim to díky tomu, že u těch partnerů s malými letadly se posádkám platí výrazně méně, než mají posádky větších boeingů/airbusů u velkých společností. V Evropě rozdíl mezi pilotem embraeru a boeingu není zdaleka tak velký.
No, už vyplatí. Sice mají malá proudová letadla stále vyšší spotřebu než turbovrtulová, nicméně už to není drastický rozdíl, zase mají mnohem vyšší cestovní rychlost a výšku, což „krátí letové hodiny“ dokonce i na krátkých tratích, kratší cestovní čas umožňuje i odletět více sektorů během dne, tedy snížení fixních nákladů. Aerolinky ví co dělají, nechtějí utrácet zbytečně.