Obrazem: Logistická operace na Petříně. Vozy lanovky po vyzvednutí zamířily na tahače
Nakádání vozů lanové dráhy Petřín k odvozu do muzea. Foto: Ropid

Lanová dráha je mimo provoz od poloviny září 2024.
Lanová dráha je mimo provoz od poloviny září 2024.
V Chomutově a ve stresovicich, to už říkali X krát
Asi před 12 lety probíhala velká oprava trati kolem Nebozízku, kdy se dávaly prefabrikované konstrukce přemostění. To předpokládám zůstane(?)
Ano, most je jediná část, krom staničních budov, co zůstane.
Pakliže to má podvozky opravdu z 30 let, tak už chápu. Já doteď myslel, že to v tom roce 85 dělali komplet a proto mi i přišlo divné, proč se to vlastně komplet mění, když ta kabina (po úpravách a opravách) vlastně vůbec nevypadá staře. Mě prostě nepřipadá zastaralá. Možná to je tím, že si pamatuju, jak to v tom roce 85 začínalo a jaká to tehdy byla velká atrakce a obrovská moderna.
Jako třeba ta moderní světla, která potkáváme už 60let všude od Škody 100/105, 1203 přes Avii, Karosu 700, T815, T3, T6, a v placatém provedení v Metru M1 a Favoritu?
I vlnovec vzduchového vypružení na autobus ŠM 11 se dodnes vyrábí :-).
To je milé. Taková lžíce a lopata tisíce let jsou ověřený design, díly na ŠM11 mohou být úsměvným odkazem na práci „našich dědů“, ale to nic nemění na faktu, že za posledních 30 let jsme jen a jen skanzen, kde se až na pár (špatně zaplacených) pracovních míst nic nového nevytváří. Kdo chce zajímavý projekt v oboru, musí za Číňany do Německa nebo Francie…
Až na to, že v každém z těch vámi zmíněných autech jsou světla jiná…
A co je na unifikaci spotřebních dílů špatného?
Přesně tak, ve studené de dělalo i plno jiných vozidel.. Např 810
Studence
Tak použilo se to co se v té době dávalo do motorových vozu, vyráběných ve studence, koukám kliky, vnitřní osvětlení, ovládání T6, stěrače a plno dalších věcí
Prý jen dvojkoli
Nejsem si úplně jistý, ale něco mi říká, že se v roce 1985 mluvilo, že tyto vozy byly postaveny na podvozcích z předchozí lanovky, tedy té z roku 1932, tedy pak by to byl konec i 2. generace, i když některé věci z roku 32 je i ve strojovně. Ale možná se mýlím.
Podvozky jsou z vozů z 30. let. Tehdejší pohon ve strojovně je také zachován, ale běžně se nepoužívá (je veden jako záloha, ale netuším, jak často se reálně takto využil).
Řádně zpracováno zde:
https://youtu.be/q_1aSxbVuII?si=NTat8GC2xOzMwxpO
Ovšem při zprovoznění v roce 1985 původní pohon (soustrojí Ward-Leonard) stále fungoval, až mnohem později došlo k náhradě frekvenčním měničem.
Určitě se používal ještě na přelomu 80. a 90. let, kdy jsem tam z kolejí na Strahově jezdíval takřka denně a jako FELák to tam pravdelně pozoroval.
Údajně pouze dvojkoli
Ad redakce: V popisku fotek je „Nakádání“…