Obrazem: Lávka HolKa láká davy. Netradiční stavba budí emoce, obdiv i hořkost politiků
Vyústění lávky HolKa v Karlíně. Foto Jan Nevyhoštěný
Nový most spojující pražský Karlín a Holešovice si chtějí projít davy lidí. Podívejte se na detaily stavby.
Je to pěkný. Ale bohužel je to v Praze. Takže to bude během pár hodin, možná dní pocmarany. Během řádově měsíců zechcany, pod tím se začnou válet fetky a za pár let to bude naprostej humus o kterej se nikdo nestará. Stejně jako dopadlo metro Černý Most a spoustu dalších veřejných staveb. Vítejte v Praze dnešních dní.
Dost me mrzi, ze deti neuvidi vlastne nic, zasne lodicky a kachynky.
To jste mne rozbrecela.
Alespoň nejaky most, kde deti uvidi kulove. Z vlaku taky casto vidite akorat protihlukové zabrany, alespoň deti potrenuji. Jednou do te vysky, kdy by neco videli snad dorostou.
Tož je vem na koně a uvidí jak z rozhledny
A to je dobré znamení, ze se o té lávce tak diskutuje. To znamená, ze odvedli architekti dobrou práci. Někomu se nelíbí, někomu ne. To je v pořádku. Kdyby nevzbuzovala žádné emoce, bylo by něco špatně. Mě se HolKa docela líbí. Hlavně je ta lávka třeba.
V Praze se po dlouhe době něco stane a všichni jsou z toho hin. Nechápu, to jste tak vážně hodně nadržení na nové stavby? Tak si nevolte Piráty co vše co mohli zkomplikovali.
Proc palec dolů. Hřib stopy výstavbu vnitřního ringu a místo nich stavi tramvaje, kde nejsou zase tolik potřeba. Buďte reálni a řekneme si kdo zablokoval výstavbu okruhu s tím, že pozemky navymeni za prislib prioritní vystavby.
Jakákoli tramvajová trať v Praze pomůže víc, než okruh, ať vnitřní nebo vnější.
Láďo, ty vole, co to meleš – současná a především minulá politická reprezentace byla po dlouhých letech ta, co něco budovala pro slušné lidi – rozvoj metra a tramvajových sítí.
Před stavbou lávky se často u jejího projektu diskutovalo, že její zakončení na holešovické straně není ideální. Že výjezd pro cyklisty je nepřehledný a skoro přímo pod tramvaj. Tvůrci, magistrát i IPR a další v diskuzích odpovídali, že to není finální verze a že to bude lepší. No a teď po otevření jsem neviděl snad jedinou fotku, jak to na holešovické straně vypadá a jestli to je nakonec opravdu lepší oproti návrhu. To je vydané nějaké embargo na focení holešovického nájezdu/sjezdu? Že ani tady autor článku nevyfotil toto diskutované místo.
Je to tam siroke a bohužel zas bez segregovane cyklostezky, nechápu:/
Vypadá to tam takhle. Bohužel https://youtu.be/fDipFT2x0is
Za mě je UHPC beton spíš novodobý výstřelek architektů. Slyšel jsem od zhotovitelů, že se na lávku nemůžeme dívat jako na most, ale jako na umělecké dílo. I když chápu záměr autora použít co nejtenčí betonový průřez, tak výsledek se mi zdá na lávku trochu „robustní“, pokud to srovnám s UHPC lávkou přes Dřetovický potok, kde ta štíhlost opravdu vyniká. Když vidím náročnost přesné výroby, transportu z prefy, předepnutí, zmonolitnění, či chlazení při betonáži, tak chápu tu cenu, ale i tak mi to nedává smysl. A představa „bezúdržbové“ lávky s životností 100 let, je spíš mantra tvůrců. Tak čas ukáže,… Číst vice »
Lavku přes dretovicky potok neznám, ovšem pochybuji, že by měla takové rozpětí (vzdálenost mezi podpěrama) jako tato
Ano máte pravdu, je to neporovnatelné. Dával jsem to jako příklad lávky, kde mi UHPC dává smysl. Rozpětí je 10 m, odlitá z jednoho kusu včetně zábradlí/parapetních nosníků. Byla to jedna z prvních UHPC lávek u nás, kde opravdu ta štíhlost vyniká, tloušťka betonové desky je pouhé 3 cm. S cenou kolem 700 000 tis. Hlavní přednosti UHPC betonu, měli být malá spotřeba materiálu, rychlá a jednoduchá výstavba, vysoká životnost a nízké nároky na údržbu.
Lávka je hezká a důležitá. ALE: zase jsou děti až na posledním místě. Lávka je poměrně dlouhá, všichni rádi koukáme kolem sebe a speciálně na mostech po lodích a podobně. Ale co uvidí dítě? Nic, jen ten beton. Za mě velké mínus.
Jste v poradku, deti na poslednim miste? Tady u nas v podoli se neda pro detska hřiště pomalu hnout:o
Co do téhož pletete vaše Podole? Tady se diskutuje o lávce. Až se budou diskutovat podolská hřiště, tak se probuďte a zapojte se. Do té doby 🤫
Reagoval jsem na „zase jsou děti až na posledním místě“ – opravdu nemam pocit, ze by deti byly v Praze na poslednim miste, spis je to tu ponekud prehnane zamerene na deti
Dávám tomu měsíc než to někdo zničí. Jsou tam kamery?
Už se stalo…
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/stvanicka-lavka-vandalismus-graffiti-rez-rez-karlin-holesovice.A230731_142232_praha-zpravy_juan
Ta lávka dlouhodobě chyběla. Průchod pro pěší přes Hlávkův most je docela peklo.
Technicky je stavba asi OK. Architektonicky mě to zase kdovíjak neohromuje. Přijde mi škoda, že autoři vítězného návrhu ignorovali sjednocující prvek pražských mostů přes Vltavu – oblouk. Myslím, že s tímto prvkem, a nemuselo by se nutně jednat o klenbu, by si i současná architektura dokázala poradit aby vznikl architektonicky i technicky kvalitní most. Za mě škoda.
No hlavne se na ten Hlavkuv most vubec dostat je peklo, hlavne z Tesnova a Florence…
Lávka pro pěší a cyklisty, proč ne, možná před 20 lety, ale když do vás vrazí nějaká 2m vysoká a 100 kg vážící in-linerka, nebo se včas nevyhnete elektrické koloběžce, pochopíte, že má celkem i jiný účel. Pokud tedy něco takového se na vás bude hrnout, je třeba zatajit dech a okamžitě skočit do řeky, tedy jen pokud umíte plavat. Je to zbytečně těžkotonážní, ale s pěknými detaily. Osobně českou architekturu vůbec nemusím, protože to je jen takové nepovedená odnož světové architektury. A tato lávka to jen potvrzuje, až na ty detaily, ale ty nejsou o architektuře, ale je to… Číst vice »
Moderní architektura dnes hledá sama sebe. Buď je jediným požadavkem nízká cena a dostanete řadovou stavbu typu ocel, sklo, beton, která není ničím unikátní, anebo naopak se pan architekt díky známostem vyřádí a zbytečně vysaje miliardy na další potřebné projekty, viz Kotas.
Technický dotaz do pléna:
Proč jsou ty pilíře hranaté, aby kladly vodě co největší odpor? A pokud přijde velká voda, tak to bude ještě horší. Z mého pohledu zbytečně zvýšené namáhání konstrukce (pokud není něco schovaného pod hladinou, co by to alespoň z části eliminovalo).
Inu architektonický záměr světem vládne. Vizte například nový trojský most. Ten mohl být také mnohem lepší a levnější. Ale my jsme řekli NE 😉.
Muzete byt konkretni?
Ohledně trojského mostu? Jistě. Metrostav musel předělávat celou dokumentaci, která stála za prd. Tvrdili. Museli kvůli záměru architektů, který nechtěl nikdo změnit stavět dva mosty místo jednoho a ten první pak odstraňovat. Konstrukce tramvajové tratě je nezávisle uložená na konstrukci mostu. Sám Metrostav si nebyl jistý, jestli je to dobré řešení, ale jiné se, vzhledem ke konstrukci mostu, v podstatě nenabízelo. To a mnoho dalšího znamenalo zbytečně vyhozené peníze navíc. A kam vede tento most? No? Do úzkého hrdla Výstaviště. Čili=vyhozené peníze! Za polovinu peněz byly k dispozici lepší a hezčí konstrukce. Ale né tak nízké. Stačí, milí mínusauři a… Číst vice »
architektonicky strohe, jednoduche, nemam namitek..ted jeste konecne postavit most na suchdole a pak mozna i zatleskam
Tak je to především beton + beton + beton………………………….
Já zatleskám, když se k lávce kladně vyjádří Zdeněk Lukeš, skutečná autorita naší architektury, nebo třeba Josef Pleskot.
Ale to se nestane. V Praze je obrovský problém, že architekturu schvalují lidé, kteří ji vůbec nerozumí, vedeni tím Hřibem. Podle toho to vypadá.
Ta soutěž probíhala v předminulém vedení města, vrchní byla Krnáčová a dopravu řídil Dolínek, by nebudete jen idiot hlupák, ale ještě máte výpadky paměti?
To jste vůbec nepochopil, já se nezajímám o pražskou politiku, o takovou co jim rok trvá, než utvoří koalici, či-li to ani není politika, ale politikaření, ale o architekturu. Prostě Petr nebo Pavel, jsou to všechno lidé, kteří se v architektuře vůbec nevyznají a navíc nebyli schopni po desítky let upravit veřejná prostranství v centru Prahy.
V vyberove komisi uz sedel Scheinherr. Par lidi bylo za magistrat ale jinak tam byli z Prahy 7 a 8. Da se to vsechno dohledat.
Zdeněk Lukeš se jako autorita bohužel odkopal kladným (objednaným) posudkem pro demolici nárožního domu U Turků na Václaváku (místo něj dnes stojí naprosto zbytečný Flow Building). Takže díky, ale ne.
Souhlas. Zdeněk Lukeš je autorita, protože se neustále někam cpe, aby byl vidět. Jako třeba svého času mistři Cimický nebo Uzel…
S těmi jmény jste se odkopal, vy znalče architektury
Hřib na mě působí dojmem, že spíš hledá, na čem se přihrát, než že by něco nebo někoho vedl. Ten styl betonových koryt asi tlačí někdo jiný.
SOKP staví stát, nikoliv město Praha.
A obavám se, že spíš pokvetou hrábě, než by vedl okruh přes Suchdol a D.Chabry.
Nechtěl jste říci vedle chybějící Rohanský most?
Ta nahá stařena bez jedné ruky, je součástí toho předraženého betonového monstra ? Tu se za stejnou cenu staví most o stejné délce pro auta i s cyklostezkou, v Praze pouze úzká lávka….
A to osvětlení určitě taky nebylo zadarmo…
Tak ona ta lávka má spoustu technických vychytávek a ten vylepšený beton taky není zadarmo. Ale kafrat se bude o 106
A není těch vychytávek málo Antone Pavloviči? Hlavně teda za tu cenu.
Tak Trojský most, který je jen o něco málo kratší, stál asi 1,3 miliardy. A už to taky skoro 10 let bude, takže ty ceny budou dnes už asi taky trochu jinde. Jestli byste to betonové monstrum zvládl postavit levněji, měl jste se přihlásit do soutěže. Jinak já si z vizualizací taky říkal, že to bude jen ošklivé betonové koryto. Ale jak jsem to viděl i v reálu (ještě i před dokončením), tak jsem trochu změnil názor a vlastně to vůbec nevypadá špatně. Je to celé takové hodně subtilní a minimalistické. Takže proč ne. Ta socha asi moc nestála, řádově… Číst vice »
Trojská most tady moc srovnávat nejde….
Lávka vs most s 2+2 pruhy, tramvajovou ttratí….
Vzdyt MaT reaguje na prispevek predchozi, kde je cena srovnavana se silnicnim mostem…
V článku je zmíněn původní projekt lávky, případní zájemci si mohou přečíst více zde: https://www.stavbaweb.cz/praha-7-se-nevzdava-planu-na-vybudovani-lavky-na-stvanici-13458/clanek.html
Krásné návrhy, proč se nevybraly?
Hlavně návrh od Šrámkové měl nezpochybnitelnou kvalitu. Nezrealizoval se po povodních 2002, kdy bylo rozhodnuto, že návrh musí vydržet stoletou vodu a ideálně být plovoucí – tak, jak je zmiňováno v článku.
Betonová hrůza. Beton by se neměl používat tam, kde není nutný. Uhlíková stopa 1 tuny betonu je 80 kg CO2. Kolik tohle asi váží…
Dřevěné pražce….
Je pravda, že o pár let starší Trojská lávka působí daleko subtilněji. Ocelová nosná trubka, průhledné zábradlí, dřevěný povrch. A unese stejně cyklistů i chodců.
Záleží na vkusu toho kterého soudruha.
Účel to plnit bude, po dvou letech už to bude šedivé, nebude to tak razit, splyne s okolím a nikdo nebude řešit krásu.
Pokud se jedná i o „je nezvyklá svým zakřivením“ ,tak i ohledně zajímavé architektury i tech. řešení bych měl jako příklad:
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1900792&gallery=1&sourcep=foto&idp=5328417&x=18.6271989&y=49.7378870&z=18
Lávka bude rozhodně dost využitá a pokud nespadne jako ta v Troji, nemám s ní problém.
Bohužel vidím takový jeden velký nepopsaný list …
Pro sprejery?
Ne, pro básníky asi. 🙂
Je antisprejerská….. Jak jste si asi nestihl přečíst.
Chápu, že někdo by chtěl pořád stavět gotické mosty. Ale to je úplně jedno.
Tohle je moderní, kvalitní architektura a tady i naprosto účelně využitá.
Tady je něco, co má budoucnost. Ne věční kverulanti, co se jim to nelíbí.
Ano. A jak by se vyjímal takový hezký, moderní, plně funkční a tichý most pod Vyšehradem!
Ale to by holt museli památkářům vysvětlit účel mostu…
Gotiku nikdo nepožaduje. Stačí zajímavé provedení jako u Trojské lávky. Ta má normální zábradlí, přes které je vidět a ne půl metru pravoúhlého betonu jak z doby brutalismu.
Asi nějaký pokus odrazovat sebevrahy… 😀
máte pravdu , myslím že s tou gotikou je vaše nadsázka trefná. jen bych chtel verit tomu , ze tento most vydrzi alespon ctvrtinu toho co ten gotický. zumbajšpíl: město Kolín. tzv starý most. nikdy generálně nerekonstruován , v 68 poškozet russaky. stojí skoro 100 let , plní svou fci , a az na par potizi neni v poslednim tazeni. tzv novy most , v provozu 30 let . několik oprav a nedávno i velka oprava konstrukce. me to neprijde porovnatelne. jeden se max natira a drzi , druhy se droli , rozpada po 30 letech. tak snad tato lavka… Číst vice »
Projektanti davali pozor, jen udrzba se neprovadela
Pozdě bycha honiti, ale minimálně z fotek mi pocitově přijde, že šíře mostu neumožní bezkolizní pohyb chodců i cyklistů. Jasně, cyklista může těch pár set metrů kolo vést, ale.. kolik z nich to bude dělat?
Jako lávka pro chodce super, ale „lávka pro chodce A pro cyklisty“ to zase není.
(leda že by ty současné davy lidí opadly a byl na lávce trvale nízký provoz..?)
Tak davy z otvíračky tam trvale nebudou…
Je to úzké. A už dnes lidé nadávají, že tam mají cyklisté vést kolo (300 metrů), prý protože „je to lávka pro pěší“.
Pokud vím, tak je to v režimu pěší zóna s povoleným vjezdem kol. Takže proč by se tam to kolo mělo vodit? V takovém režimu cyklista nesmí chodce ohrozit, ale chodci musí cyklistovy umožnit projet. Jo, asi to chce mít na kole zvonek, když tam nějaká rodinka musí jít ve čtyřstupu… A taky by mělo platit rychlostní omezení maximálně 20 km/hod. Ale taky si myslím, že teď se na to všichni museli jít honem podívat, tak je to tam jak na nějaké promenádě, ale že to opadne a potom tam zase takový provoz nebude… Ano, kdyby místo 4 metrů to… Číst vice »
„pokud vím“ no ona spousta lidí neví, má svůj názor a to jim stačí.
Dneska jsem na to koukal na Twitteru, tam někdo psal, že to je úzké pro cyklisty i chodce, tak mu na to odpovídali, že má to kolo vést a že je to lávka pro pěší.
Je tam značka C7a (Stezka pro chodce) a pod ní doplňková tabulka s piktogramem kola a textem „vjezd povolen“. Chcete fotku, abyste mi to věřil?
https://mestemnakole.cz/app/uploads/2023/07/jm_stvanicka_lavka_07-1300×0-c-default.jpg
Praha to celou dobu propagovala jako spojení pro pěší a cyklisty. Jestli Váš „názor“ je, že je to jen pro pěší, tak upřímně řečeno, mě tenhle Váš „názor“ získaný na základě kdo ví čeho někde Twitteru, celkem vzato ani nezajímá. Běžte se tam raději podívat…
Je hezky. Pokud tedy zrovna neprší. 🙂
Já vím, že tam je značka. Ach jo…
Mozna je to tak lepsi, pac my tu mame pobliz park, ktery protina stezka pro chodce a cyklisty. Vysledek je ten, ze uz tu bylo nekolik zranenych deti a nekdy je to vazne o zivot (o zraneni)…
Vybec nechapu, proc u nas cykliste musi byt tak bezohledni, a uz vubec nechapu, proc nejsou schopni investovat par korun do zvonku a na tom cca 1km jet volnym tempem s moznosti v pohode zastavit…
Takový ošklivý most do Prahy nepatří. Zajímalo by mě, proč město něco takového schvaluje.
Ošklivý most? Podle čeho rozlišujete, jak vypadá hezký a jak ošklivý most. Podle serverů o architektuře Štvanickou lávku považuje mnoho lidí nejen z prostředí architektury za krásný most. Dokonce ji tipuji na získání některé z cen za architekturu. Proto se ptám jaká kritéria krásy máte vy.
Karlův most by pravděpodobně zbourali a nahradili by ho touto ošklivou betonovou konstrukcí. Nemá moc smysl, když je pět špatných návrhů na nový most a vyhraje ten nejlepší z těch špatných. Tohle je most, jaký bohužel najdete všude v zemi. Tichá funkční stavba.
Tak architekti jsou schopni vychvalovat i brutalistické stavby jako krásné. Krása se hodnotí z estetického hlediska a může se k tomu vyjádřit každý, ne jen vystudovaný architekt.
Most vybrala porota, kterou z větší části tvořili architekti a odborníci na mostní stavby. Ti navrhli radě města schválit tento projekt. Rada
Most vybrala porota, kterou z větší části tvořili architekti a odborníci na mostní stavby. Ti navrhli radě města schválit tento projekt. Ráda města na základě jejich doporučení projekt schválila.
Kdyby se maěli zavděčit vkusu každého … tak Přemysl oráč neoral. Protože voli zapřažení v pluhu ničí planetu metanem.
Viděl jsi ostatní návrhy? Tohle je na míle hodnotnější než to, co bylo na 2., 3. a dalších místech.
Je krásný
Je nějaká symbolika za těmi zvířecími podobiznami? Internet mluví jen o zajíci, resp. jeho lovu v místě.
Býci- holešovická jatka, zajíci- štvanice na zvěř. Koně- nic konkrétního mě nenapadá 🙂
Napadají mě Kasárna Karlín, kde byly koně, nebo karlínská vozovna koňky.
Nebyla tam koňská jatka? 😀
V Karlíně byla nejstarší vozovna koněspřežky v Praze.
To bude ono!
Už to vím – jde o vzpomínku na koně, ustájené v kasárnách Karlín, kteří hynuli ve válkách po celé Evropě.
Tady je to vysvětlené: https://twitter.com/ZdenekHrib/status/1685621915765882880?s=20
Hehe, to je ale náhodička 🙂 díky, díky
Dost se zmiňuje význam pro cyklodopravu. I v předchozím článku se zmiňovalo, jak to prý pěkně navazuje na stávající cyklostezky jak v Holešovicích, tak v Karlíně. Ano, z A2 se tam najede dobře. Ale mám nějak problém s tím, jak se na lávku komfortně dostat z Karlína. V ose Žižkovského tunelu to moc komfortní není – po vyjetí z tunelu to znamená projet (byť legálně) docela úzkým prostorem kolem stanice metra Křižíkova. Jenže pak z Thámovy dál přes ulicí Rohanské nábřeží to moc nejde. Thámova končí už v Pobřežní a přímo projet křižovatku tak není možné. Je tam o kousek… Číst vice »
Vyjedete z tunelu, dáte se vpravo Pernerovou a dojedete na další křižovatku, kde odbočíte vlevo do Šaldovy. Pak stále rovně Šaldovou a Breitfeldovou a dojedete na cyklotrasu A2. Na ní se dáte vlevo a po chvilce jste u lávky.
to není v ose tunelu, ale zajíždka 500 metrů. Jasně 500 metrů na kole není moc, ale dobře to ilustruje přístup k cyklodoprave v Praze. Zprujezdnit Thamovu/U Mlýnského Kanálu by nebyl problém, jen by se muselo chtít.
Ano, jde to i takto. Nebo doleva a pak až k ulici U Nádražní lávky a tou přejet do Zábranská. I když tam je nějaký zákaz vjezdu všech vozidel (B01). Ale jak tu už padlo, obě tyhle trasy jsou o půl kilometru delší. A když už se Praha chlubí, jak to má představovat i pro cyklisty „jednoduchou spojnici Prahy 7 a Prahy 8“, tak mě prostře přijde, že na té jednoduchosti by to chtělo ještě trochu zapracovat. Třeba na Holešovické straně se přechod s přejezdem pro cyklisty, takže kdo pak potřebuje jet po Bubenském nábřeží doleva, v pohodě může, doprava… Číst vice »
Hlávkův most sousední není. Mezi ním a HolKou je Negrelliho viadukt.
Nicméně po něm se na kole jet nedá.
Ještě že už se nesázím….
Že se dá přejet Negerlliho viadukt na kole, to by byla dobrá sázka.
Tak já po něm šel před časem pěšky, ale to bylo ještě před tím, než tam dali znovu koleje. Na kole by se tam tehdy jelo také dobře, ale co si pamatuji, tak na něj a pak z něj se muselo myslím po schodech a to by byl s kolem celkem opruz. 🙂
A nikdy to nepůjde. Levá část se nějak (možná) přetrasuje pod hlavní nádraží, a pravá se nezmění vůbec.
Paní Krnáčová si to nezasloužila. Kdyby stará lávka nespadla kvůli zanedbané údržbě, nebyla by ani nová lávka!
V těchto místech žádná lávka nebyla. Myslíte Trojskou lávku, která spadla.
Krnáčová si užila otevření Blanky a prodloužení metra A, se kterými neměla nic společného.
Chtělo by se podívat na mapu. Lávka spadla dost daleko po proudu v Tróji. Toto je spojnice Holešovic s Karlínem, kde nikdy lávka nebyla.
Lávka spadla v Tróji. Ta již nahrazena byla. Tato lávka je zcela nová.
a mimochodem, ty hlášky o „zanedbané údržbě“ jsou trapné. Trojskou lávku by žádná údržba nezachránila, jen by ji snad zbourali včas a ne s lidmi.
Mě se lávka líbí ale velice se obávám nájezdu sprejerů a různých jiných čmáralů. Pak se ukáže, jak se dokážeme o takovou stavbu starat a udržovat ji čistou. Když už se tedy zvolila bílá barva
Mělo by to mít antigraffiti nátěr, tak uvidíme, jak se osvědčí v praxi.
Jeden takovej chlapec nám nedávno počmáral dům. Smůla, kamery u nás a v okolí, byl už v podmínce, škoda za 18 tisíc. Soud v září. Těším se.
Nátěr je pěkný, ale stále ty čmáranice musí někdo odstraňovat a ten nátěr obnovovat, což stojí dost peněz.
Holešovice budou za chvíli druhý Karlín a tato lávka je otevřením stavědla pro nezastavitelný karlínský rozvoj směrem do Holešovic.
To už dávno probíhá i bez lávky.
Stavědla? Nebo jste myslel spíš stavidlo? No jo, šotoušský server, ale i tak by to chtělo používat správné termity… 🙂
A ono obě čtvrtě se už docela dobu dost rozvíjejí i bez lávky a myslím docela dobrý směrem, hodně to na obou stranách prokouklo, tak nevím, v čem přesně vidíte problém…
ten název je spíš památka na loď která tam plula, teď tam nikdo asi lodí nepopluje, když to udělá za chvíli přes ten „most“.
Ten název je proto, že spojuje Hol-ešovice a Ka-rlín. Jak lávka, tak předtím ta loď.
HOLešovice KArlín
Název lávka přebrala po přívozu, jehož provoz otevřením lávky skončil.
Provoz přívozu byl zastaven 2 hodiny po slavnostním otevření lávky. Přívoz (2hý nejpoužívanější v Praze) byl od začátku zamýšlen jako dočasný.
„2hý“ je strašný patvar. To možná dělá hýkal v noci.
Tak, tak. Kdo by psal obyčejnou a normální dvojku s tečkou, když lze vyrobit pořádnou prasárnu! 🙂
Velmi dlouho se přívozu i lávce říkalo poeticky HolKa. Ten název vznikl že
soutěže pro veřejnost,kterou před lety pořádala Praha 7. Oficiální název po dokončení je Štvanická lávka.
Ano, je tak vyznačený i v mapách.
Ale na mapy.cz je jako LÁVKA HOLKA
Dolínek byl pozván, ale nemohl přijít. Kolínská šíří lži.
Ta toho kdysi namluvila…
V Praze postaví most pro pěší a dělá se z toho taková událost, jako by se dostavěl Pražský okruh.
Protože je to pro spoustu Pražáků důležitější stavba než nějaký okruh (třeba pro mně) 🙂
Tenhle most pro pěší má za sebou silný příběh i velké množství lidí z obou břehů
Tenhle most pro pěší má za sebou silný příběh i velké množství lidí z obou břehů Vltavy, kteří ho dlouhá léta prosazovali. Městský okruh má oproti této lávce velikou nevýhodu, že je pro spoustu lidí příliš abstraktní. Štvanická lávka měla a má za sebou pro mě nečekanou podporu jak mezi lidmi z obou břehů (jim zvedne kvalitu života), tak i mezi milovníky architektury. Weby o architektuře jsou té lávky plné.
Tomu napomohla transparentní architektonická soutěž a podoba, která nadchla propagátory současné architektury. Očekávám, že o lávce ještě uslyšíme v souvyslosti s předáváním některé z cen za architekturu.
Reagujete na příspěvek hovořící o okruhu pražském. To je jiný okruž než ten zvaný městský. Ujasněte si pojmy, prosím.
Pokud máte na mysli vlastní jména, tak Pražský a Městský. S malým písmenem jsou městské a pražské oba stejně.
Silný příběh??! 😳🤦♂️😃
Ano. Příběh o tom, jak si holešovičtí dlouhá léta o lávku říkali. Jak zdarma ve volném čase chystali na karlínské straně přístup k přívozu apod.
Já myslím, že má Štvanická lávka odpovídající pozornost a nikdo to neumenšuje na úroveň pro Prahu tak málo významné události, jakou bude dostavba okruhu.
Přesně. Více než třetina cest Pražanů po městě je realizována pěšky. Hlávkův most je pro pěší peklo a pro cyklisty ještě mnohem horší. Touhle lávkou za den přejde a přejede řeku pravděpodobně víc lidí, než jich projede osobními automobily přes most Hlávkův.
Bohužel tahle statistika zahrnuje i krátké cesty, třeba do obchodu v ulici, rozhodně třetina lidí nechodí delší trasy po městě, třeba do práce.
Myslím, že jakmile pomine ten nával po otevření a zhorší se počasí, tak ta lávka zdaleka tak vytížená nebude.
Já po Hlávkově mostě jezdím na kole dost často – po tom legalizovaném chodníku na západní straně – a zase takové peklo to není. Ale to je tím, že ho mám za minutu či dvě projety. Pro chodce je to vedle toho provozu asi větší opruz… Ano, jsou tam taková blbá zúžená místa, lampy či co uprostřed… Ale dalo se to. Nová lávka je fajn, ale bude pro mě znamenat ale celkem zajížďku, navíc se pak stejně budu muset z Dolních Holešovic nějak dostat do Horních. A to aktuálně jinudy než kolem stanice metra Vltavská, nebo až pak někde o… Číst vice »
Přesně tak ale toho se asi nedočkáme.