Obrazem: Lávka HolKa láká davy. Netradiční stavba budí emoce, obdiv i hořkost politiků

Vyústění lávky HolKa v Karlíně. Foto Jan NevyhoštěnýVyústění lávky HolKa v Karlíně. Foto Jan Nevyhoštěný

Nový most spojující pražský Karlín a Holešovice si chtějí projít davy lidí. Podívejte se na detaily stavby.

138 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Profesor

Je to pěkný. Ale bohužel je to v Praze. Takže to bude během pár hodin, možná dní pocmarany. Během řádově měsíců zechcany, pod tím se začnou válet fetky a za pár let to bude naprostej humus o kterej se nikdo nestará. Stejně jako dopadlo metro Černý Most a spoustu dalších veřejných staveb. Vítejte v Praze dnešních dní.

Otylka

Dost me mrzi, ze deti neuvidi vlastne nic, zasne lodicky a kachynky.

Kopr

To jste mne rozbrecela.

Alespoň nejaky most, kde deti uvidi kulove. Z vlaku taky casto vidite akorat protihlukové zabrany, alespoň deti potrenuji. Jednou do te vysky, kdy by neco videli snad dorostou.

Profesor

Tož je vem na koně a uvidí jak z rozhledny

Jan Mazurek

A to je dobré znamení, ze se o té lávce tak diskutuje. To znamená, ze odvedli architekti dobrou práci. Někomu se nelíbí, někomu ne. To je v pořádku. Kdyby nevzbuzovala žádné emoce, bylo by něco špatně. Mě se HolKa docela líbí. Hlavně je ta lávka třeba.

Vladimír

V Praze se po dlouhe době něco stane a všichni jsou z toho hin. Nechápu, to jste tak vážně hodně nadržení na nové stavby? Tak si nevolte Piráty co vše co mohli zkomplikovali.

Vladimir

Proc palec dolů. Hřib stopy výstavbu vnitřního ringu a místo nich stavi tramvaje, kde nejsou zase tolik potřeba. Buďte reálni a řekneme si kdo zablokoval výstavbu okruhu s tím, že pozemky navymeni za prislib prioritní vystavby.

Filip Jirsák

Jakákoli tramvajová trať v Praze pomůže víc, než okruh, ať vnitřní nebo vnější.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Láďo, ty vole, co to meleš – současná a především minulá politická reprezentace byla po dlouhých letech ta, co něco budovala pro slušné lidi – rozvoj metra a tramvajových sítí.

Ten Onen

Před stavbou lávky se často u jejího projektu diskutovalo, že její zakončení na holešovické straně není ideální. Že výjezd pro cyklisty je nepřehledný a skoro přímo pod tramvaj. Tvůrci, magistrát i IPR a další v diskuzích odpovídali, že to není finální verze a že to bude lepší. No a teď po otevření jsem neviděl snad jedinou fotku, jak to na holešovické straně vypadá a jestli to je nakonec opravdu lepší oproti návrhu. To je vydané nějaké embargo na focení holešovického nájezdu/sjezdu? Že ani tady autor článku nevyfotil toto diskutované místo.

Kopr

Je to tam siroke a bohužel zas bez segregovane cyklostezky, nechápu:/

Kuba Turek

Vypadá to tam takhle. Bohužel https://youtu.be/fDipFT2x0is

Elvis

Za mě je UHPC beton spíš novodobý výstřelek architektů. Slyšel jsem od zhotovitelů, že se na lávku nemůžeme dívat jako na most, ale jako na umělecké dílo. I když chápu záměr autora použít co nejtenčí betonový průřez, tak výsledek se mi zdá na lávku trochu „robustní“, pokud to srovnám s UHPC lávkou přes Dřetovický potok, kde ta štíhlost opravdu vyniká. Když vidím náročnost přesné výroby, transportu z prefy, předepnutí, zmonolitnění, či chlazení při betonáži, tak chápu tu cenu, ale i tak mi to nedává smysl. A představa „bezúdržbové“ lávky s životností 100 let, je spíš mantra tvůrců. Tak čas ukáže,… Číst vice »

Adam Ř

Lavku přes dretovicky potok neznám, ovšem pochybuji, že by měla takové rozpětí (vzdálenost mezi podpěrama) jako tato

Elvis

Ano máte pravdu, je to neporovnatelné. Dával jsem to jako příklad lávky, kde mi UHPC dává smysl. Rozpětí je 10 m, odlitá z jednoho kusu včetně zábradlí/parapetních nosníků. Byla to jedna z prvních UHPC lávek u nás, kde opravdu ta štíhlost vyniká, tloušťka betonové desky je pouhé 3 cm. S cenou kolem 700 000 tis. Hlavní přednosti UHPC betonu, měli být malá spotřeba materiálu, rychlá a jednoduchá výstavba, vysoká životnost a nízké nároky na údržbu.

Tomáš

Lávka je hezká a důležitá. ALE: zase jsou děti až na posledním místě. Lávka je poměrně dlouhá, všichni rádi koukáme kolem sebe a speciálně na mostech po lodích a podobně. Ale co uvidí dítě? Nic, jen ten beton. Za mě velké mínus.

Kopr

Jste v poradku, deti na poslednim miste? Tady u nas v podoli se neda pro detska hřiště pomalu hnout:o

Marťas

Co do téhož pletete vaše Podole? Tady se diskutuje o lávce. Až se budou diskutovat podolská hřiště, tak se probuďte a zapojte se. Do té doby 🤫

Kopr

Reagoval jsem na „zase jsou děti až na posledním místě“ – opravdu nemam pocit, ze by deti byly v Praze na poslednim miste, spis je to tu ponekud prehnane zamerene na deti

Démon

Dávám tomu měsíc než to někdo zničí. Jsou tam kamery?

Tomáš

Ta lávka dlouhodobě chyběla. Průchod pro pěší přes Hlávkův most je docela peklo.
Technicky je stavba asi OK. Architektonicky mě to zase kdovíjak neohromuje. Přijde mi škoda, že autoři vítězného návrhu ignorovali sjednocující prvek pražských mostů přes Vltavu – oblouk. Myslím, že s tímto prvkem, a nemuselo by se nutně jednat o klenbu, by si i současná architektura dokázala poradit aby vznikl architektonicky i technicky kvalitní most. Za mě škoda.

Martin

No hlavne se na ten Hlavkuv most vubec dostat je peklo, hlavne z Tesnova a Florence…

Vlastimil Kocurek

Lávka pro pěší a cyklisty, proč ne, možná před 20 lety, ale když do vás vrazí nějaká 2m vysoká a 100 kg vážící in-linerka, nebo se včas nevyhnete elektrické koloběžce, pochopíte, že má celkem i jiný účel. Pokud tedy něco takového se na vás bude hrnout, je třeba zatajit dech a okamžitě skočit do řeky, tedy jen pokud umíte plavat. Je to zbytečně těžkotonážní, ale s pěknými detaily. Osobně českou architekturu vůbec nemusím, protože to je jen takové nepovedená odnož světové architektury. A tato lávka to jen potvrzuje, až na ty detaily, ale ty nejsou o architektuře, ale je to… Číst vice »

Jan T.

Moderní architektura dnes hledá sama sebe. Buď je jediným požadavkem nízká cena a dostanete řadovou stavbu typu ocel, sklo, beton, která není ničím unikátní, anebo naopak se pan architekt díky známostem vyřádí a zbytečně vysaje miliardy na další potřebné projekty, viz Kotas.

Karel IV.

Technický dotaz do pléna:
Proč jsou ty pilíře hranaté, aby kladly vodě co největší odpor? A pokud přijde velká voda, tak to bude ještě horší. Z mého pohledu zbytečně zvýšené namáhání konstrukce (pokud není něco schovaného pod hladinou, co by to alespoň z části eliminovalo).

Marťas

Inu architektonický záměr světem vládne. Vizte například nový trojský most. Ten mohl být také mnohem lepší a levnější. Ale my jsme řekli NE 😉.

Anonym

Muzete byt konkretni?

Marťas

Ohledně trojského mostu? Jistě. Metrostav musel předělávat celou dokumentaci, která stála za prd. Tvrdili. Museli kvůli záměru architektů, který nechtěl nikdo změnit stavět dva mosty místo jednoho a ten první pak odstraňovat. Konstrukce tramvajové tratě je nezávisle uložená na konstrukci mostu. Sám Metrostav si nebyl jistý, jestli je to dobré řešení, ale jiné se, vzhledem ke konstrukci mostu, v podstatě nenabízelo. To a mnoho dalšího znamenalo zbytečně vyhozené peníze navíc. A kam vede tento most? No? Do úzkého hrdla Výstaviště. Čili=vyhozené peníze! Za polovinu peněz byly k dispozici lepší a hezčí konstrukce. Ale né tak nízké. Stačí, milí mínusauři a… Číst vice »

marek hudec

architektonicky strohe, jednoduche, nemam namitek..ted jeste konecne postavit most na suchdole a pak mozna i zatleskam

Vlastimil Kocurek

Tak je to především beton + beton + beton………………………….

Vlastimil Kocurek

Já zatleskám, když se k lávce kladně vyjádří Zdeněk Lukeš, skutečná autorita naší architektury, nebo třeba Josef Pleskot.
Ale to se nestane. V Praze je obrovský problém, že architekturu schvalují lidé, kteří ji vůbec nerozumí, vedeni tím Hřibem. Podle toho to vypadá.

MP22

Ta soutěž probíhala v předminulém vedení města, vrchní byla Krnáčová a dopravu řídil Dolínek, by nebudete jen idiot hlupák, ale ještě máte výpadky paměti?

Vlastimil Kocurek

To jste vůbec nepochopil, já se nezajímám o pražskou politiku, o takovou co jim rok trvá, než utvoří koalici, či-li to ani není politika, ale politikaření, ale o architekturu. Prostě Petr nebo Pavel, jsou to všechno lidé, kteří se v architektuře vůbec nevyznají a navíc nebyli schopni po desítky let upravit veřejná prostranství v centru Prahy.

Ten Onen

V vyberove komisi uz sedel Scheinherr. Par lidi bylo za magistrat ale jinak tam byli z Prahy 7 a 8. Da se to vsechno dohledat.

Roman

Zdeněk Lukeš se jako autorita bohužel odkopal kladným (objednaným) posudkem pro demolici nárožního domu U Turků na Václaváku (místo něj dnes stojí naprosto zbytečný Flow Building). Takže díky, ale ne.

Marťas

Souhlas. Zdeněk Lukeš je autorita, protože se neustále někam cpe, aby byl vidět. Jako třeba svého času mistři Cimický nebo Uzel…

PaoloAlto

S těmi jmény jste se odkopal, vy znalče architektury

Honza V.

Hřib na mě působí dojmem, že spíš hledá, na čem se přihrát, než že by něco nebo někoho vedl. Ten styl betonových koryt asi tlačí někdo jiný.

strojvedoucí J.

SOKP staví stát, nikoliv město Praha.

A obavám se, že spíš pokvetou hrábě, než by vedl okruh přes Suchdol a D.Chabry.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Nechtěl jste říci vedle chybějící Rohanský most?

Doyl

Ta nahá stařena bez jedné ruky, je součástí toho předraženého betonového monstra ? Tu se za stejnou cenu staví most o stejné délce pro auta i s cyklostezkou, v Praze pouze úzká lávka….

medical examiner

A to osvětlení určitě taky nebylo zadarmo…

PaoloAlto

Tak ona ta lávka má spoustu technických vychytávek a ten vylepšený beton taky není zadarmo. Ale kafrat se bude o 106

Ten Onen

A není těch vychytávek málo Antone Pavloviči? Hlavně teda za tu cenu.

MaT

Tak Trojský most, který je jen o něco málo kratší, stál asi 1,3 miliardy. A už to taky skoro 10 let bude, takže ty ceny budou dnes už asi taky trochu jinde. Jestli byste to betonové monstrum zvládl postavit levněji, měl jste se přihlásit do soutěže. Jinak já si z vizualizací taky říkal, že to bude jen ošklivé betonové koryto. Ale jak jsem to viděl i v reálu (ještě i před dokončením), tak jsem trochu změnil názor a vlastně to vůbec nevypadá špatně. Je to celé takové hodně subtilní a minimalistické. Takže proč ne. Ta socha asi moc nestála, řádově… Číst vice »

Roman

Trojská most tady moc srovnávat nejde….

Lávka vs most s 2+2 pruhy, tramvajovou ttratí….

Martin

Vzdyt MaT reaguje na prispevek predchozi, kde je cena srovnavana se silnicnim mostem…

Tomáš V.

V článku je zmíněn původní projekt lávky, případní zájemci si mohou přečíst více zde: https://www.stavbaweb.cz/praha-7-se-nevzdava-planu-na-vybudovani-lavky-na-stvanici-13458/clanek.html

Jan

Krásné návrhy, proč se nevybraly?

Márty

Hlavně návrh od Šrámkové měl nezpochybnitelnou kvalitu. Nezrealizoval se po povodních 2002, kdy bylo rozhodnuto, že návrh musí vydržet stoletou vodu a ideálně být plovoucí – tak, jak je zmiňováno v článku.

PetrH

Betonová hrůza. Beton by se neměl používat tam, kde není nutný. Uhlíková stopa 1 tuny betonu je 80 kg CO2. Kolik tohle asi váží…

Jiří Kocurek

Dřevěné pražce….

Jan

Je pravda, že o pár let starší Trojská lávka působí daleko subtilněji. Ocelová nosná trubka, průhledné zábradlí, dřevěný povrch. A unese stejně cyklistů i chodců.

jal

Záleží na vkusu toho kterého soudruha.
Účel to plnit bude, po dvou letech už to bude šedivé, nebude to tak razit, splyne s okolím a nikdo nebude řešit krásu.

Pokud se jedná i o „je nezvyklá svým zakřivením“ ,tak i ohledně zajímavé architektury i tech. řešení bych měl jako příklad:
https://mapy.cz/turisticka?source=base&id=1900792&gallery=1&sourcep=foto&idp=5328417&x=18.6271989&y=49.7378870&z=18

Vladimír

Lávka bude rozhodně dost využitá a pokud nespadne jako ta v Troji, nemám s ní problém.

Pako

Bohužel vidím takový jeden velký nepopsaný list …

medical examiner

Pro sprejery?

MaT

Ne, pro básníky asi. 🙂

Jaroslava

Je antisprejerská….. Jak jste si asi nestihl přečíst.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Chápu, že někdo by chtěl pořád stavět gotické mosty. Ale to je úplně jedno.
Tohle je moderní, kvalitní architektura a tady i naprosto účelně využitá.
Tady je něco, co má budoucnost. Ne věční kverulanti, co se jim to nelíbí.

Pako

Ano. A jak by se vyjímal takový hezký, moderní, plně funkční a tichý most pod Vyšehradem!

medical examiner

Ale to by holt museli památkářům vysvětlit účel mostu…

Jan

Gotiku nikdo nepožaduje. Stačí zajímavé provedení jako u Trojské lávky. Ta má normální zábradlí, přes které je vidět a ne půl metru pravoúhlého betonu jak z doby brutalismu.

medical examiner

Asi nějaký pokus odrazovat sebevrahy… 😀

adamgolias

máte pravdu , myslím že s tou gotikou je vaše nadsázka trefná. jen bych chtel verit tomu , ze tento most vydrzi alespon ctvrtinu toho co ten gotický. zumbajšpíl: město Kolín. tzv starý most. nikdy generálně nerekonstruován , v 68 poškozet russaky. stojí skoro 100 let , plní svou fci , a az na par potizi neni v poslednim tazeni. tzv novy most , v provozu 30 let . několik oprav a nedávno i velka oprava konstrukce. me to neprijde porovnatelne. jeden se max natira a drzi , druhy se droli , rozpada po 30 letech. tak snad tato lavka… Číst vice »

Gwann

Projektanti davali pozor, jen udrzba se neprovadela

mgr.pavel

Pozdě bycha honiti, ale minimálně z fotek mi pocitově přijde, že šíře mostu neumožní bezkolizní pohyb chodců i cyklistů. Jasně, cyklista může těch pár set metrů kolo vést, ale.. kolik z nich to bude dělat?

Jako lávka pro chodce super, ale „lávka pro chodce A pro cyklisty“ to zase není.

(leda že by ty současné davy lidí opadly a byl na lávce trvale nízký provoz..?)

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tak davy z otvíračky tam trvale nebudou…

PetrH

Je to úzké. A už dnes lidé nadávají, že tam mají cyklisté vést kolo (300 metrů), prý protože „je to lávka pro pěší“.

MaT

Pokud vím, tak je to v režimu pěší zóna s povoleným vjezdem kol. Takže proč by se tam to kolo mělo vodit? V takovém režimu cyklista nesmí chodce ohrozit, ale chodci musí cyklistovy umožnit projet. Jo, asi to chce mít na kole zvonek, když tam nějaká rodinka musí jít ve čtyřstupu… A taky by mělo platit rychlostní omezení maximálně 20 km/hod. Ale taky si myslím, že teď se na to všichni museli jít honem podívat, tak je to tam jak na nějaké promenádě, ale že to opadne a potom tam zase takový provoz nebude… Ano, kdyby místo 4 metrů to… Číst vice »

PetrH

„pokud vím“ no ona spousta lidí neví, má svůj názor a to jim stačí.
Dneska jsem na to koukal na Twitteru, tam někdo psal, že to je úzké pro cyklisty i chodce, tak mu na to odpovídali, že má to kolo vést a že je to lávka pro pěší.

MaT

Je tam značka C7a (Stezka pro chodce) a pod ní doplňková tabulka s piktogramem kola a textem „vjezd povolen“. Chcete fotku, abyste mi to věřil?

https://mestemnakole.cz/app/uploads/2023/07/jm_stvanicka_lavka_07-1300×0-c-default.jpg

Praha to celou dobu propagovala jako spojení pro pěší a cyklisty. Jestli Váš „názor“ je, že je to jen pro pěší, tak upřímně řečeno, mě tenhle Váš „názor“ získaný na základě kdo ví čeho někde Twitteru, celkem vzato ani nezajímá. Běžte se tam raději podívat…

Je hezky. Pokud tedy zrovna neprší. 🙂

PetrH

Já vím, že tam je značka. Ach jo…

Martin

Mozna je to tak lepsi, pac my tu mame pobliz park, ktery protina stezka pro chodce a cyklisty. Vysledek je ten, ze uz tu bylo nekolik zranenych deti a nekdy je to vazne o zivot (o zraneni)…
Vybec nechapu, proc u nas cykliste musi byt tak bezohledni, a uz vubec nechapu, proc nejsou schopni investovat par korun do zvonku a na tom cca 1km jet volnym tempem s moznosti v pohode zastavit…

Krachbumente

Takový ošklivý most do Prahy nepatří. Zajímalo by mě, proč město něco takového schvaluje.

LiborV

Ošklivý most? Podle čeho rozlišujete, jak vypadá hezký a jak ošklivý most. Podle serverů o architektuře Štvanickou lávku považuje mnoho lidí nejen z prostředí architektury za krásný most. Dokonce ji tipuji na získání některé z cen za architekturu. Proto se ptám jaká kritéria krásy máte vy.

Krachbumente

Karlův most by pravděpodobně zbourali a nahradili by ho touto ošklivou betonovou konstrukcí. Nemá moc smysl, když je pět špatných návrhů na nový most a vyhraje ten nejlepší z těch špatných. Tohle je most, jaký bohužel najdete všude v zemi. Tichá funkční stavba.

Jan

Tak architekti jsou schopni vychvalovat i brutalistické stavby jako krásné. Krása se hodnotí z estetického hlediska a může se k tomu vyjádřit každý, ne jen vystudovaný architekt.

LiborV

Most vybrala porota, kterou z větší části tvořili architekti a odborníci na mostní stavby. Ti navrhli radě města schválit tento projekt. Rada

LiborV

Most vybrala porota, kterou z větší části tvořili architekti a odborníci na mostní stavby. Ti navrhli radě města schválit tento projekt. Ráda města na základě jejich doporučení projekt schválila.

Jiří Kocurek

Kdyby se maěli zavděčit vkusu každého … tak Přemysl oráč neoral. Protože voli zapřažení v pluhu ničí planetu metanem.

Roman

Viděl jsi ostatní návrhy? Tohle je na míle hodnotnější než to, co bylo na 2., 3. a dalších místech.

Jaroslava

Je krásný

kolemběžící

Je nějaká symbolika za těmi zvířecími podobiznami? Internet mluví jen o zajíci, resp. jeho lovu v místě.

Kubrt

Býci- holešovická jatka, zajíci- štvanice na zvěř. Koně- nic konkrétního mě nenapadá 🙂

Jan P.

Napadají mě Kasárna Karlín, kde byly koně, nebo karlínská vozovna koňky.

Nemel

Nebyla tam koňská jatka? 😀

Roman

V Karlíně byla nejstarší vozovna koněspřežky v Praze.

Pako

To bude ono!

Nemel

Už to vím – jde o vzpomínku na koně, ustájené v kasárnách Karlín, kteří hynuli ve válkách po celé Evropě.

Filip Jirsák
kolemběžící

Hehe, to je ale náhodička 🙂 díky, díky

MaT

Dost se zmiňuje význam pro cyklodopravu. I v předchozím článku se zmiňovalo, jak to prý pěkně navazuje na stávající cyklostezky jak v Holešovicích, tak v Karlíně. Ano, z A2 se tam najede dobře. Ale mám nějak problém s tím, jak se na lávku komfortně dostat z Karlína. V ose Žižkovského tunelu to moc komfortní není – po vyjetí z tunelu to znamená projet (byť legálně) docela úzkým prostorem kolem stanice metra Křižíkova. Jenže pak z Thámovy dál přes ulicí Rohanské nábřeží to moc nejde. Thámova končí už v Pobřežní a přímo projet křižovatku tak není možné. Je tam o kousek… Číst vice »

Nemel

Vyjedete z tunelu, dáte se vpravo Pernerovou a dojedete na další křižovatku, kde odbočíte vlevo do Šaldovy. Pak stále rovně Šaldovou a Breitfeldovou a dojedete na cyklotrasu A2. Na ní se dáte vlevo a po chvilce jste u lávky.

Člověk

to není v ose tunelu, ale zajíždka 500 metrů. Jasně 500 metrů na kole není moc, ale dobře to ilustruje přístup k cyklodoprave v Praze. Zprujezdnit Thamovu/U Mlýnského Kanálu by nebyl problém, jen by se muselo chtít.

MaT

Ano, jde to i takto. Nebo doleva a pak až k ulici U Nádražní lávky a tou přejet do Zábranská. I když tam je nějaký zákaz vjezdu všech vozidel (B01). Ale jak tu už padlo, obě tyhle trasy jsou o půl kilometru delší. A když už se Praha chlubí, jak to má představovat i pro cyklisty „jednoduchou spojnici Prahy 7 a Prahy 8“, tak mě prostře přijde, že na té jednoduchosti by to chtělo ještě trochu zapracovat. Třeba na Holešovické straně se přechod s přejezdem pro cyklisty, takže kdo pak potřebuje jet po Bubenském nábřeží doleva, v pohodě může, doprava… Číst vice »

Jiří Voráč

Hlávkův most sousední není. Mezi ním a HolKou je Negrelliho viadukt.

Nemel

Nicméně po něm se na kole jet nedá.

Vladimír

Ještě že už se nesázím….
Že se dá přejet Negerlliho viadukt na kole, to by byla dobrá sázka.

MaT

Tak já po něm šel před časem pěšky, ale to bylo ještě před tím, než tam dali znovu koleje. Na kole by se tam tehdy jelo také dobře, ale co si pamatuji, tak na něj a pak z něj se muselo myslím po schodech a to by byl s kolem celkem opruz. 🙂

medical examiner

A nikdy to nepůjde. Levá část se nějak (možná) přetrasuje pod hlavní nádraží, a pravá se nezmění vůbec.

Leos

Paní Krnáčová si to nezasloužila. Kdyby stará lávka nespadla kvůli zanedbané údržbě, nebyla by ani nová lávka!

Petr Prokeš

V těchto místech žádná lávka nebyla. Myslíte Trojskou lávku, která spadla.
Krnáčová si užila otevření Blanky a prodloužení metra A, se kterými neměla nic společného.

Miloslav Kalaš

Chtělo by se podívat na mapu. Lávka spadla dost daleko po proudu v Tróji. Toto je spojnice Holešovic s Karlínem, kde nikdy lávka nebyla.

LiborV

Lávka spadla v Tróji. Ta již nahrazena byla. Tato lávka je zcela nová.

PetrH

a mimochodem, ty hlášky o „zanedbané údržbě“ jsou trapné. Trojskou lávku by žádná údržba nezachránila, jen by ji snad zbourali včas a ne s lidmi.

Ondra

Mě se lávka líbí ale velice se obávám nájezdu sprejerů a různých jiných čmáralů. Pak se ukáže, jak se dokážeme o takovou stavbu starat a udržovat ji čistou. Když už se tedy zvolila bílá barva

původní Jakub P

Mělo by to mít antigraffiti nátěr, tak uvidíme, jak se osvědčí v praxi.

Martin

Jeden takovej chlapec nám nedávno počmáral dům. Smůla, kamery u nás a v okolí, byl už v podmínce, škoda za 18 tisíc. Soud v září. Těším se.

Jan

Nátěr je pěkný, ale stále ty čmáranice musí někdo odstraňovat a ten nátěr obnovovat, což stojí dost peněz.

Tom

Holešovice budou za chvíli druhý Karlín a tato lávka je otevřením stavědla pro nezastavitelný karlínský rozvoj směrem do Holešovic.

původní Jakub P

To už dávno probíhá i bez lávky.

MaT

Stavědla? Nebo jste myslel spíš stavidlo? No jo, šotoušský server, ale i tak by to chtělo používat správné termity… 🙂

A ono obě čtvrtě se už docela dobu dost rozvíjejí i bez lávky a myslím docela dobrý směrem, hodně to na obou stranách prokouklo, tak nevím, v čem přesně vidíte problém…

Jarda

ten název je spíš památka na loď která tam plula, teď tam nikdo asi lodí nepopluje, když to udělá za chvíli přes ten „most“.

Filip Jirsák

Ten název je proto, že spojuje Hol-ešovice a Ka-rlín. Jak lávka, tak předtím ta loď.

Petr Prokeš

HOLešovice KArlín
Název lávka přebrala po přívozu, jehož provoz otevřením lávky skončil.

LiborV

Provoz přívozu byl zastaven 2 hodiny po slavnostním otevření lávky. Přívoz (2hý nejpoužívanější v Praze) byl od začátku zamýšlen jako dočasný.

PetrH

„2hý“ je strašný patvar. To možná dělá hýkal v noci.

Tomáš V.

Tak, tak. Kdo by psal obyčejnou a normální dvojku s tečkou, když lze vyrobit pořádnou prasárnu! 🙂

LiborV

Velmi dlouho se přívozu i lávce říkalo poeticky HolKa. Ten název vznikl že
soutěže pro veřejnost,kterou před lety pořádala Praha 7. Oficiální název po dokončení je Štvanická lávka.

Jan

Ano, je tak vyznačený i v mapách.

Slušní lidé jezdí veřejnou dopravou

Ale na mapy.cz je jako LÁVKA HOLKA

broge

Dolínek byl pozván, ale nemohl přijít. Kolínská šíří lži.

medical examiner

Ta toho kdysi namluvila…

Milan

V Praze postaví most pro pěší a dělá se z toho taková událost, jako by se dostavěl Pražský okruh.

broge

Protože je to pro spoustu Pražáků důležitější stavba než nějaký okruh (třeba pro mně) 🙂

LiborV

Tenhle most pro pěší má za sebou silný příběh i velké množství lidí z obou břehů

LiborV

Tenhle most pro pěší má za sebou silný příběh i velké množství lidí z obou břehů Vltavy, kteří ho dlouhá léta prosazovali. Městský okruh má oproti této lávce velikou nevýhodu, že je pro spoustu lidí příliš abstraktní. Štvanická lávka měla a má za sebou pro mě nečekanou podporu jak mezi lidmi z obou břehů (jim zvedne kvalitu života), tak i mezi milovníky architektury. Weby o architektuře jsou té lávky plné.
Tomu napomohla transparentní architektonická soutěž a podoba, která nadchla propagátory současné architektury. Očekávám, že o lávce ještě uslyšíme v souvyslosti s předáváním některé z cen za architekturu.

Jindřich Fišera

Reagujete na příspěvek hovořící o okruhu pražském. To je jiný okruž než ten zvaný městský. Ujasněte si pojmy, prosím.

Honza V.

Pokud máte na mysli vlastní jména, tak Pražský a Městský. S malým písmenem jsou městské a pražské oba stejně.

Jackub

Silný příběh??! 😳🤦‍♂️😃

LiborV

Ano. Příběh o tom, jak si holešovičtí dlouhá léta o lávku říkali. Jak zdarma ve volném čase chystali na karlínské straně přístup k přívozu apod.

Filip Jirsák

Já myslím, že má Štvanická lávka odpovídající pozornost a nikdo to neumenšuje na úroveň pro Prahu tak málo významné události, jakou bude dostavba okruhu.

Jindřich Fišera

Přesně. Více než třetina cest Pražanů po městě je realizována pěšky. Hlávkův most je pro pěší peklo a pro cyklisty ještě mnohem horší. Touhle lávkou za den přejde a přejede řeku pravděpodobně víc lidí, než jich projede osobními automobily přes most Hlávkův.

PetrH

Bohužel tahle statistika zahrnuje i krátké cesty, třeba do obchodu v ulici, rozhodně třetina lidí nechodí delší trasy po městě, třeba do práce.
Myslím, že jakmile pomine ten nával po otevření a zhorší se počasí, tak ta lávka zdaleka tak vytížená nebude.

MaT

Já po Hlávkově mostě jezdím na kole dost často – po tom legalizovaném chodníku na západní straně – a zase takové peklo to není. Ale to je tím, že ho mám za minutu či dvě projety. Pro chodce je to vedle toho provozu asi větší opruz… Ano, jsou tam taková blbá zúžená místa, lampy či co uprostřed… Ale dalo se to. Nová lávka je fajn, ale bude pro mě znamenat ale celkem zajížďku, navíc se pak stejně budu muset z Dolních Holešovic nějak dostat do Horních. A to aktuálně jinudy než kolem stanice metra Vltavská, nebo až pak někde o… Číst vice »

Pavel Kalcovský

Přesně tak ale toho se asi nedočkáme.