Obrazem: KLM má první A321neo, pojmenuje je po motýlech. Objevit se má letos i v Praze
První A321neo pro KLM. Foto: KLM
V provozu postupně nahradí stárnoucí Boeingy 737 NG.
V provozu postupně nahradí stárnoucí Boeingy 737 NG.
Pojmenuje je po motýlech… Ať žijí motýle 🤣🤣. Takový letadlo Moňike, to bude hvězda flotily 😅😅😅😅😅
A nejlepší bude, až se potká s jistým novým A220 Air Baltic 🙂
Popřípadě pokud někdy povezou naše zákonodárkyně.
Zkuste se podivat do rezervacniho systemu nyni, mate hned jasno🥳
Konkrétně na kdy? Třeba na červen tam stále vidím 738, nic se nezměnilo.
Je tam par dni v rijnu, let odpoledne kolem 14hod. To je jasne, nez nahradi celou flotilu, bude to trvat. Je to jen par linek po omezenou dobu, potom zas 737.
To nechápu, proč to budou takto střídat.
Protoze jich maji malo
Ano, to je mi jasné. Ale proč je dají na pár dní v říjnu mi jasné není.
Objasní prosím někdo z branže, jak takové zavedení zcela nového typu u aerolinky probíhá? Pokud to správně chápu, ATPL není obvyklé mít aktivní schválení na dva zcela odlišné typy, např. 737 a A320 family zároveň. Je naopak celkem běžné mít papíry na víc příbuzných rodin, tedy např. A320+A330. Pokud aerolinka zavádí nový typ, který dosud neměla, jak se to dělá s piloty? Vyhradí se úvodní skupina, která se přeškolí, ale pak už nelétají na 737? (Tím ovšem klesne stav disponibilního personálu na kratší linky.) Nebo na tom začínají posádky, které už mají papíry na A330 a dodělají si rozdílový kurz?… Číst vice »
Jedna se o mix, tedy i zajemce z typu EMB. Personalni stav to do jiste miry narusuje, ale rezervy jsou znacne, navic konci hlavni sezona. Zejmana 737 fleet a potom ostatni, stejne jako z 330 vetsinou na 787dmy.
On i ten rozdílový kurz mezi 737NG a 320/321 není až tak nekonečně dlouhý… to budou tak 2 měsíce, to se dá přežít, a o kvalifikaci 737 nepříjdou hned, ale až časem pokud na nich nebudou lítat a dělat „opáčka“…
Je to vrstva kvalifikací, které pilot musí mít a musí je mít všechny aktivní, protože většina z nich propadá bez neustálého obnovování. ATPL je takový základ, o typu rozhoduje tzv. type rating, typové opravnění. Type rating se dá změnit a sposta pilotů prošla hromadou typů, zejména ve velkých aerolinkách nebo tam kde se hodně trasformovalo. Akorát to stojí čas (člověka) a nemalé peníze, ale obecně je to otázka pár měsíců. Po přeškolení na A320 přestanou létat B737, většina aerolinek to bere takto striktně čistě kvůli bezpečnosti, i když prakticky to zase tak striktní být nemusí a někde lze létat více… Číst vice »
Bravo, i kdyz ty stare NG po obnove interieru na sky interior take nejsou tak spatne… tesim se ma svezeni do PRG.
Já taky. Chci vidět ty ,,širší“sedačky. Všech 227 sedaček…
„Do konce roku nový typ letadla nasadí KLM také do Paříže, Prahy a Vídně“
Doufejme, že se jedná o letošní rok a ne konec příštího roku. Protože třeba na červen se stále letenky prodávají s B738.
Dle nizozemskeho dopravniho webu bude do Prahy letat pouze zari / rijen 2024, na zimni letosni rad to neni v planu.