Obrazem: KISS na odpis, výroba s omezením. Stadler ukázal, jak mu povodně ovlivnily byznys
Zatopený areál Stadler Rail v Dolním Rakousku. Foto: Stadler Rail

Stadler kvůli zaplaveným závodům i dodavatelům nedodá všechny vlaky letos včas.
měl bych dotaz? jak totálně zničený KISS? vždyť vody bylo sotva půl metru a prý se nedostala ani k nástupní hraně dveří a uvnitř jednotky voda nebyla. Možná tak nějaká elektronika pod podlahou a podvozky, ale totálně zničený jak se píše v článku mi nepřijde… Totálně zničené byla soupravy metra zaplavené v Praze, ale to bylo zaplavení kompletní. Jako totální zničení bych bral, kdyby byla jednotka alepoň z půlky pod vodou a byla voda i v interiéru
A vy jako zákazník byste to takto převzal?
sleva a delší záruka by byla řešení
Jen doplním, že vytopení Constellium (dříve Alcan) je velký problém pro všechny výrobce používající hliníkové profily, nejen Stadler. Skříně dlouhé měsíce nebylo z čeho vyrábět
Ztráty v milardách, ale hlavně že se nebude muset automobilový a elektrárenský sektor přeorientovat na čistější zdroje a my budeme moci dál pouštět do atmosféry skleníkové plyny pod falešnou záminkou konkurenceschopnosti. Ve skutečnosti si nejen zničíme klima, ale nakonec přijdeme i o tu konkurenceschopnost.
Jj, klimatická změna neexistuje a náklady způsobené škodami jsou minimální. Hlavní je dál si pálit smrad pod nosem.
A povodně v roce 1890 působily čarodějnice, židé, nebo bizoni v USA?
Piráti. Teda ich pokles.
Tady někdo absolvoval kurs základů klimatologie, kde se tohle ukazovalo jako krásný příklad korelace bez kauzality. 😉
Jo papoučci korely za to můžou. A povodně v roce 17362 př nl. za to můžou emise metanu z mamutů
A co četnost extrémních jevů? Co bezprecedentní teplota (a energie) nahromaděná ve Středozemním moři? A ano, klimatické změny byly, ale také ne vždy bylo na zemi žitelno, a teď si tu ty špatné podmínky vytváříme ve vlastní režií. Není to o tom, vracet se na stromy. Jde o to, že místo 2,5 tunového SUV budeme jezdit 1,5t priusem. A že Praha – Ostrava tímto SUV nepojedeme 160 km/h brzda plyn, ale pojedeme 300 km/h rychlovlakem. Investice musí jít tímto směrem, že se bude žít komfortněji, zdravěji a udržitelněji. Ne že budeme víc žrát a že nám toho od huby bude… Číst vice »
K největším producentům CO2, na hlavu nejhorší jsou mimo jiných USA a EU. Čína a Indie produkují na hlavu o mnoho méně, a to i přes to, že vyrábí tretky pro nás. Tak kdo má být v úsporách nejdůležitější?
Ale ano, vše musí být citlivé, nemůže se EU průmysl podseknout a v důsledku toho výrobu přesunout a klimatu přitížit.
Myslím, že by mělo platit něco, jako cla odvozená od míry ekologie výroby a plnění sociálních podmínek v regionu původu.
A nemyslíte, že je to dáno taky tím, že jak Čína, tak Indie mají více obyvatel než celá Evropa? Tady by to asi chtělo porovnávat ne jen relativní, ale i absolutní čísla.
Ale právě že férové je porovnávat CO2 na hlavu. Nebo opravdu si myslíte, že 1 Čech musí šetřit 2x víc než 1 Slovák, protože ČR má cca 10mil a SK cca 5mil obyvatel?
Férovost je spíše porovnávat komplexní „uhlíkovou stopu“. Jedno podmořský zemětřesení (a fakt nemusí být nijak velký) a 10 let špórování na emisích CO2 v Evropě je v tu ránu v prd…
Konečně rozumná debata jenom vysvětlit těm lidem aby to taky udělali mě se to z 90% podařilo. Před 15 lety jsem jezdil 100 000 kilometrů ročně autem a dnes jezdím 95% tra rychlovlaky nebo MHD
Za doby čím se vata někdo prohlásil že pokud nenalezneme něco jiného tak 1820 nebude v Anglii ani stéblo dřeva na topení.
Klimatická změna samozřejmě existuje. Už asi 4,5 mld. let, nemá žádný smysl to popírat.
No jistě, ale “co je člověk proti přírodě, nemůžeme poručit větru dešti”, že?
To fotografované dolnorakouské zázemí Stadleru se nachází v areálu plynové (dříve uhelné) elektrárny Dürnrohr, postavené jako náhrada za nikdy nespuštěnou, kousek vedle stojící, jadernou elektrárnu Zwenttendorf.
A ruiny atómky zatopilo? Mohli si spraviť „Fukušimu“ keby bola v prevádzke a zatopilo ju.
„elektrárenský sektor přeorientovat na čistější zdroje“
Kde, ve Francii, nebo v Německu? Dodám, že v ČR se budou rozšiřovat Dukovany na dvojnásobek výkonu.
A kdože to je proti jaderné energetice? Ti samí aktivisté, kteří bojují s klimatem.
Rozšíření Dukovan je sice chválihodný počin, ale přichází velmi pozdě, moc nevěřím tomu, že se stihne dokončit před tím než skončí životnost stávajících bloků. Ať tak či tak, dekarbonizaci bychom mohli dělat mnohem rychleji. Kdy se u nás postavila nějaká přečerpávací elektrárna pro uložení levné elektřiny? Větrné elektrárny také skoro nestavíme a solární, kterými bychom mohli pokrýt střechy našich panelových sídlišť házíme všemožné klacky pod nohy, aby na tom snad někdo nedejbože nevydělal.
– precerpavaci elektrarna – kolik tu mame lokalit vhodnych pro stavbu precerpavaci elektrarny?
– vetrne a solarni elektrarny – zeptejte se nemcu, jake problemy jim v rozvodne siti delaji ty slavne solary a vetrne elektrarny
jako jo, na papire a pri salonnich debatach to vypada nepochybne strasne cool
Precerpavajici elektrarna je hnus. Beton v narodnim parku.
U nas fouka zas jen v horach a na Vysocine, takze vetrne elektrarny tu bude minimum. Ale solarni elekrarny by meli pribyvat a stacilo by mit u nich nejakou firmu akumulace pro aktivni rizeni dodavek energie do site. Nejakou baterku, vyrobu vodiku ci nejak podobneho.
Ideální je přečerpávací elektrárna, kde načerpání proběhne pomocí soláru.
Já si myslím že přečerpávací elektrárna nemusí být podle vzoru Dlouhých Strání, ale forma třeba dvou menších přehrad nebo rybníků.
Tak pokud vyrobenou elektřinou nechcete svítit jen rybičkám v akváriu, tak to právě musí mít parametry Dlouhých strání. Tzn. objem a spád. Fyzika se fakt ohnout nedá.
>Fyzika se fakt ohnout nedá.
Papír snese všechno. Dnes jsem v novinách četl reklamu na převratný vytápěcí zdroj do domácnosti. Výkon pouhých 350 W, ale „díky německé technologii s vírovou turbínou“ tím vytopíte celý byt a s minimálními náklady. 🙂 🙂
Vytipovaných míst je několik, jsou mězi nimi jaks stávající přehrady na řekách (vzor Dalešice) tak nové lokality (např. Libochovice)
V klidu. To je přesně ten z adeptů, kteří si myslí, že elektřina se vyrábí v zásuvce. Když už jsme u té JE Zwenttendorf, tak to referendum bylo o kousíček a ještě snad k něčemu přifařený. Chlap z ČEZu mi říkal, že to měli rakušáci tak profakčený, že si připadal jako by vypadl z prváku na učňáku a poslední střípek pro ekosbě…, ekoskupiny je, že přestavění na fotovoltaiku dá do spolkové sítě za rok tolik co „jaderná varianta“ za 20 minut při plné zátěži. To prostě normě selsky uvažující člověk nedá, ještě s trochou nadsázky, kdyby k tomu ji nestačilo… Číst vice »
Jistě, ono sousloví “šetřit energií” je pro mnoho paličů holt sprosté; ale když se zdraží pohonné hmoty, tak je oheň na střeše.
Myslím, že odklon Německa od jádra byl důsledek dlouhodobé hybridní operace Ruska a jeho touhy energeticky si podmanit Německo a EU. A nejednalo se jen o Zelené, ale všichni, viz Gerhard Schröder z SPD, který z kancléřského křesla a Putinova obětí šel rovnou do vedení Nordstreamu.
Ekologií si tato politika brala pouze do huby, ale nemělo to s ní nic společného.
Dukovany se rozšiřovat nebudou – nový reaktor bude náhradou, za ty současný, který již dosluhují
V automotive už se zeleným Khmerun podařilo zvítězit. Evropské automobilky mají veliké problémy tak se EV atrapy budou dovážet z Číny. Takže bude sice čistý vzduch ale nebude práce a tak nebude co jíst.
Tohle je ovšem jen a pouze evropská chyba. Snižovali jsme náklady, stěhovali výrobu do Číny, kde se pracovalo za misku rýže a teď se hrozně divíme, že si to know how nejen okopírovali, ale dnes i výrazně vylepšili…
To že se evropské automobilky v rámci „ochrany tradičních hodnot a pracovních míst“ bránily změnám, je jen jejich vina. A teď jen sklízí plody své práce.
omyl, zákazníci nechtějí autíčka na baterky……. je to drahý a užitná hodnota na 1/4
tak tomuhle se říká vymytý mozek……
Proč ty hliníkové profily nejde akorát umýt vapem? Vždyť je to jen kus kovu.
Dutý profily by asi byly problém. A otázkou je, co je v tom bahně…
800 tun, to asi nejeli v JiT a stejně…
Hlinik a voda neni dobra kombinace. Mooozna cista voda. Kazdopadna voda se dostane uplne vsude a vydrzi tam roky.
A nakonec přetavit a znova do extrudéru není zrovna životní investice, recyklace hliníkových slitin je energeticky asi na desetině toho, co získání primárního hliníku elektrolýzou taveniny bauxitu.
Vím, že to není úplně k tématu, ale jednou jsem slíbil, že budu informačně působit na veřejnost, tak musím 🙂
Hliník se nevyrábí přímo elektrolýzou bauxitové taveniny (což by ani nešlo), ale nejdřív se z bauxitu musí vyrobit (pomocí loužení v NaOH, srážení a kalcinace) práškový oxid hlinitý a ten se pak elektrolyzuje – rozpuštěný v tavenině na bázi Na3AlF6 (kryolit).
Uznávám, trochu jsem si to zjednodušil, šel jsem primárně po možnosti snadné recyklace.
Ještě zde ale nepadla zásadní informace: Hliník se odstěhoval do Humpolce.
Umýt by aj šli, ale problém je to bahno. Tohle není bahno z hlíny někde u řeky. Tohle vyslověně bahno z mikropísku, které funguje jako velmi dobré abrazivo (brusino). V lepším případě to jen obrousi povrch, v horším to rozškrabe povrch a zařere se to společně s vodou do materiálu. Jde to spravit, ale když se nalakuje, začně po letech rychle oxidovat. Lak se začně loupát a tak. Takže jednoduchšší je to odepsát a prostě ty profily udělát nové.
protože je finančně výhodnější to nechat zacvakat pojišťovnu. Akcionářům je jedno kde vydělaj peníze. Primárně nejde o to vyrábět vlaky, ale vydělat. Penzijnímu fondu je fuk kde ty prachy vezmou, hlavně že přistanou na účtě.
Nevim za co mate ty minusy. Takhle to funguje, at se nam to libi, ci ne…
Gratuluji k objevu dne. To, že hlavní cíl obchodní korporace je vydělat, by mě v životě nenapadlo.