Obrazem: Kam se přesune Výtoňský most. Praha vybrala dvě místa, v obou nahradí přívoz
Vizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: SŽ
Nýtovaná konstrukce by mohla překlenout Vltavu i pod názvem MOD-LA.
Někde budují, my zachraňujeme.
Nějak se zapomíná, že po rekonstrukci železničního Branického mostu tj. mostu Inteligence má zmizet lávka pro pěší z Braníka do Malé Chuchle.
Ještě, že v době, kdy Michelangelo “přebourávál” Řím, neexistovali památkáři…
No vida. Nakonec by se uživily staré mosty dva. Nojo, ale základní nátěr by se měl provést dobově suříkovou barvou a ta obsahuje olovo. Jestli tedy se bude natírat, nebo se bude trvat na patině?
dobry napad stehovani most
Modřany jsou dost neštastný řešení, tam je potřeba postavit most silniční, z ulice gen. Šišky do Lahoviček a pod most přes strakonickou směrem na Radotín, Zbraslav anebo centrum.
Když se bude umisťovat jinde a nahrazovat 70% dílů uvede se do původního stavu z roku 1901 nebo zůstane ve stavu po elektrifikaci pražského uzlu, kdy bylo dost dílů odstraněno v jeho horní části?
Si věří, že se jim to cestou nerozpadne a na konci to dají dohromady…
Jinak přes těch 300 miliónů bych považoval za vyhozené, a nebo by za ně šla postavit nějaká normální nová lávka.
A doufám, že ty peníze (z předchozího odstavce) půjdou z rozpočtu památkářů, protože pak ochuzení o tyto peníze nebudou škodit už jinde.
Prosím pěkně přesuňte to do Kovošrotu a neutrácejte peníze za něco co už prostě dosloužilo a buďme rádi, že tak dlouhoóó sloužilo. Děkuji.
S tím pilířem uprostřed je to fakt ohyzdné. A do těch míst by se lépe hodila moderní lehká konstrukce imho. Tohle už je sotva tak do nějakýho železničního muzea, v Lužné by z toho mohli udělat třeba železniční stezku v oblacích..
Nubuďte v Praze sobci, vždyť resort Dolní Morava již plánuje železniční stezku v oblacích, je to jejich šance, to tam ještě nemají. Areál potom bude dokončen při likvidaci Eiffelovky, a jejím postavením na Králickém Sněžníku. Huráá, :):):):)
Možná budu opakovat komentář někoho pode mnou, nečetl jsem to celý, ale když vidim ty vizualizace, tak je zcela patrný, že do těch lokalit by nový most posloužil mnohem lépe. Navíc pod Vyšehradem se dá říct, že dotvářel ráz Prahy, tady to naopak na mě působí dost násilně a nedůvodně. Sečteno podtrženo, lokalita která o takový most vpodstatě nestojí ho dostane, protože kam jinam. Vzhledem do toho místa nebude zapadat, svou funkci bude plnit hůř, než nová dedikovaná konstrukce. A ke všemu to bude pekelně drahý. Já bych v zájmu všech nechal tu snesenou konstrukci starýho mostu někde jentak ležet… Číst vice »
Vynechám z toho ty nepřizpůsobivé, jinak je komentář excelentní, přesný, chráněno bylo v podstatě to panoráma, ne most samotný, to nějak UNESCu , Hřibovi a dalším nedošlo. Jakékoliv jeho přemisťování je nesmyslné.Jde skutečně o Nerudovskou otázku KAM S NÍM, a snahy IMPR (nebo tak nějak) ho někde udat jsou nesmyslné, na zakázku a bojí se říct, že to nemá smysl.
Ti, co měli rozhodovat, byli nečinní a trvá to už řadu let, ten most tam dnes měl stát.
Jiné země se orientují na budoucnost, ale my v České republice řešíme záchranu železného šrotu… Kriste, ty to vidíš…
Takže opet offtopic, bude Výtoňský most i jméno pro nový most, tentokrát už oficiální?
Byl bych rád, kdyby se pokračovalo v tradici nepojmenovávání železničních mostů, těchto anonymních, snadno nahraditelných hrdinů dopravy
Pilier nemusí byť v strede, ak by išiel most aj cez železnicu.
Jenže to by musel být o hodně výš protože ta trať je na naspu a most je tak o metr výš.
Jak tak ctu diskuzi, tak vetsine troubu nedochazi, ze k nahrade mostu na vytoni je potreba dohoda s pamatkari, at si Kupka plka, co chce. Jak o novem moste tak o zachovani a uziti stavajici konstrukce, nejspis s pomerne velkou opravou. Pokud budete blbe zvanit a prosazovat reseni srot a zcela moderni most, tak se s pamatkari dohodnete na svateho dyndy. Nebo se dozvite, ze bude bude replika s uzitim maxima puvodnich prvku nebo NIC. Tyhle bolsevicke manyry „jen moje pravda je ta prava“ bez ohledu na pravdy ostatni lidi, je poukazka na problem. A pak tam fakt bude cerveny… Číst vice »
Tak honem rychle postavit repliku Albatrosa v elektricke verzi pro 4 systemy a odpovidajici TSI.
Je to uplne stejne absurdni pozadavek.
Pokud budete označovat lidi, kteří mají názor odlišný vašemu, tak, jako nyní, víte moc dobře, kam vaše další příspěvky poputují. Nashle.
Jak je označuje? Pouze variací na odborný termín. Už jsem tu viděl mnohem horší urážky naopak vůči zastáncům starších věcí, neb konzum nám přece musí vládnout (jakkoli je v současnosti zachování této památky problematické).
Ministerstvo kultury už pracuje na zkrocení z řetězu urženého památkového ústavu. Nebojte.
Z těchto dvou míst jednoznačně Modřany. Lahovice jsou blízko okruhu, kde se dá snadno přejet na druhou stranu.
Obě dvě varianty se nacházejí v Modřanech, jen protější strana je blíže buď Chuchli, nebo Lahovicím (Lahovičkám).
Ještě by bylo dobré ten most propojit lávkou přímo s nástupištěm žst. Modřany.
To bylo první, co mi hlava nebrala když jsem na to kouknul. Celý mi to přijde nějak šitý horkou jehlou, asi ta vizualizace není myšlena tak moc vážně.
Hlavně je tak daleký přesun nesmyslný. Mají statistiky využití přívozů? Chápu, že ještě tak z Modřan do Chuchle na koníčky či do lesíka jo, ale co je (bude) tak zajímavého pro tak široký most v Lahovicích? Cožpak nechybí více spojení od podolské vodárny ku smíchovskému nádraží? Chápu, že by tam asi chtěli i auta, navíc byl tím směrem přisunut most dvorecký, byť to bude v mnoha směrech oklika, ale hlavně ignorují obtíže s podejitím dalších mostů. No hlavně, že by mohli užít další ‚název‘ pro blbce…
No když vidím ty odhadnuté náklady na přesun varianty A a B se lisí o nějakých 6%… to je prd. Víc se utratí za tiskové konference a za studie ještě mnohem víc…
Jako není ten přesun levný, novostavba by byla plusmínus o trochu levnější ale když to budeme brát jako daň za možnost postavit nový dopravně lepší tak to celkem ujde… levnější než třeba tunel pod řekou.
Udělal jsem takovou „vtipnou“ anketku na twitteru, kde by se vám líbil starý most. Můžete lajkovat 🙂 https://twitter.com/vaclavstoupa/status/1737195195433652285
Na pontonech to neprojde pod mosty a přes jez, a když se to rozebere, tak to nedá nikdo dohromady. A vo tom to je.
Vzhledem k tomu, ze 70% konstrukce je na vymenu, je uplne jedno jak hodne se rozreze hned pri sundavani z piliru.
No pokud to číslo 70% je směrodatné tak pak by opravdu bylo snazší převážet jen ty „zdravé“ díly (rozebrané)…
Ale to si myslím že je číslo aby byl „jako nový“, když se smíříme s malou (oproti původní existenci, kdy nosil stovky tun vlaků) nosností na kola, možná motocykly a záchranku tak by třeba s výměnou jen nějakých 20-30% měl šanci na nějakých 50 let další existence?
hlavně se pak i zeptejte památkářů, aby jim ten starý most někde nenarušil panoráááma 😀
„I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků, vznikne celá nová mostovka a samozřejmě pilíře.“
Co na to opravovači a nebourači? Co na to pan profesor?
Filozofický problém Theseův most: Postupně se vymění úplně všechny části za nové. Všechny díly budou dokonalé repliky na svém místě. Ale ani jeden atom už nebude původní. Bude to pořád ještě tem samý most? A bude se na něj vztahovat památková ochrana?
On i celosvětově obdivovaný Karlův most toho původního ze 14. století má pramálo, kolik povodní ho pobořilo, kolik různých kvádrů bylo již vyměněno za nové, a to už vůbec ani jedna barokní socha není původní – mnohé jsou staré jen pár let, ba dokonce měsíců ovšem jsou to dokonalé kopie. Leč je zachována dokonale původní architektura. U Železničního mostu to nebude jinak – pro budoucí generace zachovat historii architektury a technického umu (nýtování), a to pokud možno v přesné replice nových prvků. Nový most pak pokud možno udělat tak, aby opticky připomínal původní, my starší budeme si budeme špatně zvykat,… Číst vice »
Ano, staromilci s korunou nás brzdí stejně tak, jako ti co otravují s nebouráním.
> aby opticky připomínal původní
Nový most připomíná původní, takže splněno…
Ja bych rell, ze tohle je klasicke prehaneni dobre spravy. Po vymene 70% prvku to muze slouzit zase jako zeleznicni most…takze bycb rekl, ze dojde ke korekci
Po výměně 70 % prvků to může sloužit cyklistům a chodcům možná 100 let, ale železnici tak 20-30 a pořád to neřeší tu třetí kolej ani hlučnost ani výšku podjezdu na Výtoni… prostě ten most se na tom místě přežil…
S tímto souhlasím, i mám podobný odhad, jen bych podotkl že Gwann neřekl výslovně že může sloužit jako železniční NA PŮVODNÍM MÍSTĚ… domnívám se že to myslel tak že jeho nosnost by opět umožňovala (také) zatížení vlakem, dokonce možná víc než jedním…
noooo pěknééééé.. tam ať si to shnije!!!! hlavně už stavte ten nový …
Při pohledu na kostrbatá řešení se nemůžu nezeptat – šlo by tuhle starou konstrukci rozdělit a použít na 2 – 3 místa, nebo je to přes památkáře neprůchozí?
Přesně. Jednu z nich rovnou otočit z Hořejšího nábřeží na Císařskou louku. To jsou ti plánovači slepí, že to nevidí? Lávka je slíbena už tak dlouho, dost chybí….
A zbylé 2 pole klidně k Modřanskému nádraží, ale snad nemusí být úplně vodorovně, aby ty rampy na březích nebyly tak dlouhé.
Ta lávka na Císařskou louku bude muset být zvedací, protože ochranný přístav. Tam to nejde.
Hlavně ji nechce majitel Císařské louky. Nemá zájem o jakékoliv propojení Hořejšího nábřeží s Císařskou loukou. S tou má totiž své vlastní plány.
Ten ostrov je soukromý?
Co mají České přístavy a. s. za plány než mít přístav?
No, a co spojení na tu Louku od Podolí, nic? Směr Smíchov přeplavat nebo objet?
Více než čtvrt miliardy na stěhování by se dalo úplně v pohodě rozprostřít mezi všechny petenty toho pošahaného spolku.
Čtvrt miliardy děleno dvacet tisíc dobrovolníků se už z průměrného platu zatáhnout dá. ☑️
Teprve až pak bude naprosto jasné, jak „důležité“ je toho rezavce zachránit za každou cenu.
Já to platit nechci a jako společenství zase toliko peněz na házení do kamen fakt nemáme.
A co náklady na rekonstrukci (v realitě vystavbu nového) mostu a následnou údržbu této poněkud nadimenzované lávky pro pěší bude platit také Scheiner a jeho parta z Letné? Obávám se, že nikoliv.
?
Scheiner je přeci zakladatel onoho spolku a též člen Čižinského party z Letné.
Na to narážím. Je to vysloužilá stavba. Poděkujme jí, udělejme rozlučku a těšme se na novou.
Fakt nemám tolik peněz na házení do kamen jen proto, že se jim to líbí.
Oni také platí daně, a nechtějí zase jiné věci, které třeba chcete.
Takto to snad, proboha, postavit nejde. To by například pod heslem „já taky platím daně“ se mohli někteří dožadovat umístění vídeňského kola ve kdejakém městečku, jen proto, že by chtěli mít pěkný výhled na své městečko.
No, a uvažujete o alternativách? Zcela chápu že vaše vize je „rozřezat acetylénem“ a postavit nový, ano na cenu je to určitě nejlevnější, ale připouštíte aspoň teoreticky variantu že nemusí být po vašem? Oni takové 2-3 roky dohadování (navíc) by taky měly podobnou cenu (za „nicnedělání“ a ježděni oklikou, plus za nárůst cen pouhou inflací)…
Takže v rámci urychlení může být i „vyhozená“ čtvrtmiliarda ve skutečnosti úsporou…
Jsem příznivcem přesunu mostu do Modřan.
Ale ta vizualizace je mizerná i jako vizualizace. Tupé zakončení mostu kolmou rampou s 90° úhlem – pohyboval se tvůrce vizošky někdy jakýmkoli vozidlem?
Možná by nebylo od věci most nemít k Vltavě kolmo ale pod úhlem, což by při délce mostu nevadilo. A daly by se udělat rozumné nájezdy na obou stranách.
Jakým vozidlem konkrétně a tedy četl jste článek? 🙂
No, doufám, že tam aspoň umožní průjezd IZS podobně jako po Trojské lávce, která je jinak pro pěší
Aby jim to spadlo?
Sice napisou, ze by se skoro cely most vymenil, ale vy mate jasno, ze i po vymene to neunese sanitku.
Fakt kabrnak….
Já zas doufám, že to nejtěžší co tam kdy pojede bude vůz technických služeb na čištění chodníků. Nebo něco na způsob Multicar 🙂
A obě místa mají tak blízko silniční mosty, že povolit tam IZS mi nedává smysl.
Vozidla IZS mají most Závodu Míru na Zbraslavi, který překlenuje nejen Vltavu, ale i na jejím pravém břehu železniční trať Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany/Dobříš, která v Modřanech brání svým vedením na náspu přímému napojení přemístěného mostu – resp. nově lávky pro pěší a cyklisty!
Jízdní kolo je také vozidlo. Učí v každé autoškole.
Však proto jsem se ptal, aby jste byl specifický.
Takže máte na mysli jízdní kolo. Dobrá.
Tak v tom případě doufám, že bojujete i za budování přejezdu pro cyklisty (přes silnici) pod úhlem.
A on takový přejezd pro cyklisty se používá vždycky tak, že se přijede v podstatě podél té komunikace, kterou překonává (nebo po ní), na místě toho přejezdu se přejede na druhou stranu a pokračuje se po té komunikaci? Já tedy docela dost často vidím, že nějaká cyklotstezka, která má takovou silnici překonat, k ní přijede kolmo… Ale jo, taky bych se přimlouval za trochu velkorysejší oblouk. Ono na těch vizualizacích to vypadá, že na jedné straně nějaká kličkující rampa je a ta s tím odbočením 90° skoro na místě je jen na druhé straně. Kdo ví, jak by to nakonec… Číst vice »
Však jízdní kolo je jednostopé nemotorové „vozidlo“.
I když to „nemotorové“ vlastně už neplatí že, díky lenochům na e-bike. 🙂
Jasně, proč to dělat jednoduše a levněji, když to jde draze a složitě, že? Za to co bude tahle sranda stát by byly dvě normální lávky. Tedy pokud je tam lávka skutečně potřeba, jakože není.
V uzemnim planu jsou mezi Branikem a Zbraslavi dve nebo tri lavky pres Vltavu.
Na to jsem se neptal. Otázka je zda je to potřeba, odpověď je není.
Kdyby tam byla dalo by se jít do Lahovic na autobus a nemuselo by se objizdět přes Zbraslav nebo Barandovský most. To jde i teď když zrovna pluje přívoz.
Mě ten most přijde jako taková alegorie udržování lokálek, který nedají ani těch 300 vlaků ročně.
Skanzen pro pár fandů, kteří by tam možná jednou o víkendu jeli na kole.
Co vy víte, možná se při vstupu na most bude vybírat vstupné, když je to taková vzácná památka. A když cestovky k němu nasměrují davy zahraničních turistů, pak si možná i vydělá na další opravy.
ani halíř by ode mně neuviděli..
Pojdme si treba rict, kolik by se za ty penize dalo opravit i jinych pamatek … tech chatrajicich hradu, zamku, kostelu, ci i technickych patek je dost. Nez zridit za docela dost dalsi, radeji bych investoval do tech stavajicich.
Falesne dilema
Ono totiž nikdo netouží po ničem jiném než se projít po bývalém železničním mostě.
Jako adrelinový sport.
Jojo, a zpoplatní se tam věšení láskyplnejch zámečků. Panečku, takovej most, to v Německu nemaj. Čuchám tady takovej ten potenciál…
To je ale špatně. Je potřeba se dívat dále než na současný stav, zvláště tam, kde by mohlo dojít k reálnému využití, kdyby tam bylo investováno podobně, jako je dnes kdovíproč do horších alternativ (jen proto, že je to tak zažité). A myslíte spíše analogii, než alegorii, viďte…
350 míčů. No, nevim tedy.
Vim, že to neni populární, ale nedá mi to se nezeptat: víme, kolik by to dalo v kovošrotu?
Pryč s ním! (L 23,18)
Nejvtipnejsi je ta fotografie chovanů ustavu pred variantou Lahovicek. Mastní inženýři. třetí pole je tam jen protože ho máme, železnice nepřekonána. most od nikud do nikam, hlavně že má tři pole.
Větší blbost už vymyslet snad nešla!
MOD-LA je celkem adekvátní název. 🙂
Jako rodákovi z regionu mi to evokuje potok, co se v Lovosicích vlévá do Labe 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Modla_(potok)
Ano, někteří se k němu opravdu tak chovají, jako by to byla modla a ne most.
Hlavně na tom místě u Lahovic bude celkem k ničemu. Přesun pro radost z hloupého názvu je možná nejhorší z dosud vypuštěných variant.
Mě by jen zajímalo, kdo se pod to podepíše a dá štempl, že je most v pohodě.
Dál si neumím představit, že až se most začne rozebírat a snášet dolů, že se v klidu přestěhuje a zase složí.
Už dnes se ví, že je spoustu dílů, které jsou v tak špatném stavu, že se prostě nedají ani opravit. Tyto části se budou muset vyměnit, což celou akci prodraží.
Spíš si myslím, že jak to rozeberou, tak to rovnou nechají sešrotovat.
I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků.
No prostě se jim to rozpadne pod rukama.
Puzzle je populární.
🙂
Proc ve vizualizacich ten most jen tak konci a navazuje jen najezdem z cyklostezky, proc nenavaze i na ulice dal v zastavbe pro pesi?
Protože všichni vědí, že se ani na jedno místo v reálu nepřestěhuje.
Takže podobné banality není třeba řešit
Správný hospodář by vám řekl: vy****e se fakt už na to! Odvezte to do šrotu, a nevymýšlejte blbosti. Kasa zeje prázdnotou a my budeme vyhazovat stamiliony oknem. To je možné fakt jenom u nás…
Ale zase pokud Štvanická lávka stála 352 mega, tak ty peníze za záchranu mostu zas tak obrovský nejsou… 😉
Já se jen obavám, že ta suma není konečná… 🙁
To není záchrana, ale jen odložení konce..
Přesun do Chuchle-Vltavanů by se dal s trochou představivosti prezentovat jako: Nový železniční přestupní uzel Praha Velká Chuchle – Praha Modřany zastávka, který uleví Branickému mostu, Barandovskému mostu, trase metra A a v neposlední řadě v budoucnu i Dvoreckému mostu.
Určitě nám vysvětlíte jak odstraníte rez ze styčných ploch dvou prvků snýtovaných k sobě a poté utěsníte spáru po jejich obvodu proti vnikání vlhkosti.
Ach jo, má chyba. je to jinde 😣
To chce hodně velkou představivost, při těch vzájemných vzdálenostech. 🙂
Považuji za velkou chybu, že Dobré správě ta liknavost až lemplovství zřejmě fakt jen tak projde. Velmi špatný signál do budoucna, že je v pořádku se o věci (natožpak památky) nestarat.
Tak ono s tim uz nic udelat nemuze, takze to projde,… spis jde o to, zda SZ bude do budoucna opravdu resit lepe udrzbu,… Ono totez vlastne plati i o RSD…
Mhm, pan Sísa vymyslel udržovací techniku na únavové trhliny, to je na nobelovku.
Kromě toho jsou na mostě nedostupná místa střetu konstrukcí která nejdou natřít, naopak se tam hromadí svinčík. Dalo by se to nazvat jako nedokonalost mostu, ale nijak neomezila jeho plánovanou životnost, která byla sto roků…
To jde rsit pouze vymenou jednotlivych prvku, coz se stejne bude muzet udelat,… ale to take nejde bez kompletniho rozebrani…
I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků, vznikne celá nová mostovka a samozřejmě pilíře.
Jistě, každých 10 let rozebrat, přetřít, znovu složit. Skvělý nápad.
Jakože věk nezastavíš? Bludné proudy nezmizí, klimatické vlivy taky ne … doma se starám o barák, všechno čistím, natírám, větrám a stejně věk nezastavím, protože to užívám k určitému účelu!!!
Most přežil svoji životnost. To je vám skutečně tak málo?
Určitě nám vysvětlíte jak odstraníte rez ze styčných ploch dvou prvků snýtovaných k sobě a poté utěsníte spáru po jejich obvodu proti vnikání vlhkosti.
Velmi špatný signál do budoucna jsou nesmyslné pravomoci památkářů, kteří mostním konstrukcím nerozumí a zabraňují normálnímu postupu pro takovéto mosty (ocelová konstrukce) Normální postup je, že se na konci životnosti takovéto konstrukce (obvykle navrženo na 100 let), se takováto konstrukce vymění. A vzhledem stáří, typu konstrukce (nýtovaná, nenavržená pro opravy) a použitého materiálu (běžná konstrukční ocel bez nějaké antikorozní ochrany pomocí legujících prvků) je to opravnu nutné.
Řešením je, zakázat kecat památkářům do živých-fungujících věcí a zákaz prohlášení památky bez souhlasu majitele/správce.
Nebal původně úvaha, že se použije jen 1 díl a spojí konec Císařské louhy a Smíchov (také trasu přívozu) – cyklisté by nemuseli podél Strakonické, ale vyloupli by se skoro u Anděla.
Byla taková úvaha, ale vlastník Císařské louky nemá o toto řešení zájem, neboť má s oblastí vlastní plány. Stejně tak si nepřeje v lokalitě cyklostezku.
A Podolí by mělo se spojením na Smíchov nadále smůlu. Tedy pokud nepočítám přisunutí mostu od Dvorců do nejhluššího místa v meziprostoru…
Jo a ještě jsem zapomněl říct, že myslím variantu Dostihová. Lahovičky to mají blízko k Radotínskému mostu, pod kterým je lávka zavěšená a Malá Chuchle je úplná díra, kde se doufám po zdvoukolejnění zachová aspoň pro pěší přístup.
Btw, nestačilo by jednu jeho část vystavit před technickým muzeem, místo toho parkoviště ?
Kdybychom chránili každou stavbu, která dosloužila, tak ještě teď všichni žijeme v roubenkách. A to kdo ví jestli. Dosloužil, zbourat. Je to jen věc. Pokud ho někdo chce zachovat, ať si ho koupí. Za vlastní. Ale to ne. Zachovat jistě, ale z peněz všech. I těch, co jsou proti. Myslím, že stamiliony by se daly využít efektivněji.
Casty nazor, ale plati to i obracene, abychom tu nemeli par pamatek mezi sklenaky a spousta by jich nenavratne zmizela…
Ty stamiliony za novou lavku by se utratili tak jako tak, pokud by se stavela nova… napr. Hol-Ka…
Tak ať zmizí, ten most nikomu chybět nebude.
Je to most. Most, který se už nedá používat.
Ano, dyl by se opravit za 140 % ceny nového s výhledem na 30 let, když dobře, a jistotou zopakování současného problému.
Takže každých 30 let utratit 140 % ceny nového a mít na 2 roky nepoužitelný most … protože náhradní pole, které by se nasouvalo místo opravovaného, to staromilci nedovolí.
Ja nemluvim o mostu, ale obecne, reaguji na prispevek, ktery je take obecny.
No a za druhe, i most muze byt pamatkou,…
Muj prispevek vubec nerika nic o konkretnich stavbach, ani jejich rekonstrukcich, demolicich ci prestavbach…
Až na to budeme mít, tak si to klidně zachraňujme. Ale tohle je jednoduchá kalkulace. Peníze, které se nacpou do záchrany nějaké starožitnosti prostě budou chybět jinde.
Na nějaký novožitný nesmysl třeba. 🙂
Most pro stovky vlaků denně rozhodně nesmyslem není
Naší předci nahrazovali staré stavby novými úplně běžné a celkem bez sentimentu, jinak by neexistoval svět kolem nás jak ho známe.
Presun je dobra varianta, ale na tech vizualizacich je hrozne videt, ze ten most byl staven pro jine misto, pro jinak sirokou reku.
Hodí se tam jak pěst na oko.
Ty vizualizace až uvidí nebourači, z toho dostanou infarkt
Infarkt ne, spíš záchvat smíchu nad tím, jak se budou plýtvat prostředky na záchranu nijak unikátní zrezlé konstrukce.
Chtělo by to přes to pustit i tramvaje, když už se bude muset stehně opravit.
Ono se to bude opravovat spíš na koleně než na stehně
Spojit Chuchli a Modřany je potřeba. To není blbý jak tu někteří říkají, to je geniální. Co když zamrzne Vltava a přívozy jdou do kytek.
Tak kdyz zamrzne Vltava, tak neni potreba ani privoz ani most…
V Holešovicích přívoz v zimě nejezdil, jinde jezdí?
P1 a P2 na severu plují celoročně.
Od zregulování vltavské kaskády Vltava v Praze prakticky nezamrzá, takže to nikdy velký problém nebyl.
Tak to mame stesti, ze je to potreba zrovna kdyz prebejva hromada srotu na Smichove…
To by se napřed musely vypustit všecky přehrady od Orlíku dolů, aby voda nebyla tak teplá, protože vytéká ze dna.
„Hřib dodal, že nejde o rozhodování typu „kam s ním““
Tak urcite. Hned na snimku 1/12 je videt, ze by uplne stacilo prostredni pole + rampy…
Pozor, nejde jen o překonání samotné řeky. Je nutné přemostit i rozlivové území při povodních. Takže i kdyby se tam stavěl úplně nový most, délka přemostění by byla nejspíš stejná.
No a ze vstup na most vede (minimalne) na Chuchelske strane z toho rozlivoveho uzemi uz nevadi?
A čemu by to mělo vadit? Pobřežní stezka bude samozřejmě při povodni uzavřena
Pak bude ovšem most k ničemu, pokud bude ústit jen do sjezdu na břeh, a ne ve své úrovni směrem ke Strakonické.
Protože když bude voda na břehu z koryta bude pod vodou i Strakonická ulice.
Kdyby se stavěl úplně nový most, přemostil by i ty koleje.
To by musel být tak minimálně 10 metrů nad hladinou.
Tak to by mě zajímalo kam až v Lahovicích natáhnout most aby se překonala rozlivová oblast? 😀 Jen pro informaci při povodni měli všichni v Lahovicích vodu v prvním patře a nejbližší místo kde by šlo jít z mostu suchou nohou je trať Smíchov-Radotin.
No to je dobrý nesmysl. Památková ochrana tohoto mostu má význam ve vztahu k místu, kde most stojí a ve vztahu k jeho funkci.
Na novém místě most působí dost zvláštně, nepatřičně, mírně řečeno. Konstrukce sama o sobě není ničím výjimečná.
Po republice zmizelo mnoho jiných podobných i zajímavějších konstrukcí, ani pes po nich nevzdechl.
Pokud most nezůstane tam, kde je, nemá smysl ho zachraňovat.
Aneb, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Podotýkám, že jsem příznivcem nového mostu.
Nebourat uvádí, že takovýto výjimečný most již v republice není 😉
Akorát že tak úplně neříkají pravdu 🙂
A co Stádlecký most přesunutí z Vltavy na Lužnici, taky na užší koryto… dokonce byl rozebraný a znovu postavený a památková ochrana zůstala…
https://mapy.cz/turisticka?q=st%C3%A1dleck%C3%BD%20most&source=base&id=1904339&ds=2&x=14.5128752&y=49.3675980&z=17
Proč jsou zase blbě obráceně ty nájezdy? Jsou stejně blbě jako na mostě pod dálnicí pod Pražským okruhem. Provoz na straně s Podolí je asi tak třikrát tak velký než provoz na straně Smíchovské a proto by to chtělo abyste navazovala od Podolí na sever a naopak na Smíchovské straně na jih. Teď je to přesně opačně na Smíchově na sever a z Podolí na jih že se musí člověk pak hrozně vracet na obou stranách. Takhle blbě je to i pod dálnicí kde člověk musí jet zpátky a dokonce stejně tak je to i na Barrandovském mostě. Proto je… Číst vice »
50.06789909581376, 14.439824485849067
350 milionů za přesun. Nestálo by za to postavit spíš novou, jednoduchou lávku a trochu si přilepšit prodáním starého mostu do šrotu? Nýtovanou konstrukci určenou pro muzeum a zachování pro příští generace už máme, je to nedávno snesený most od Výstaviště z roku 1890. Tohle je krkolomné řešení, podívejte se na ty hrozně dlouhé rampy. A ještě se nepočítá kolik bude stát další údržba a opravy, aby to pod lidma za další roky nespadlo.
Rampy vycházejí z toho co tam prostorově je a jaká světlá výška pod tím musí vyjít, těch se jiné řešení taky nezbaví.
Ale prístupnosť pre cyklistov / vozíčkárov nemá znamenať, že tam schodisko pre schopných, ktorých je väčšina, nesmie byť. Schody by mohli byť výrazne kratšie.
Nebude problém doplnit po připomínkách… Jako ano, mohlo by to být trochu jinak, tenhle most je výrazně delší než by bylo třeba a těžko k němu doplnit přístup z boku, ale v žádném řešení by neměl být problém přidat schodiště na oba konce.
Doplnit by se schody měly určitě, protože v představené podobě rampy ústí přesně na opačnou stranu, než kde je příchod pod náspem od zástavby nebo od MHD. Jako by autor vizualizací s nikým jiným než s cyklisty hltajícími kilometry nepočítal.
Jiné řešení může začít klesat dříve už na kraji břehu a může se tvarově přizpůsobit, na obou stranách.