Obrazem: Kam se přesune Výtoňský most. Praha vybrala dvě místa, v obou nahradí přívoz

Vizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: SŽVizualizace přesunu konstrukce Výtoňského mostu do nové lokality. Zdroj: SŽ

Nýtovaná konstrukce by mohla překlenout Vltavu i pod názvem MOD-LA.

161 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
none

Někde budují, my zachraňujeme.

Petr D

Nějak se zapomíná, že po rekonstrukci železničního Branického mostu tj. mostu Inteligence má zmizet lávka pro pěší z Braníka do Malé Chuchle.

Pavel S.

Ještě, že v době, kdy Michelangelo “přebourávál” Řím, neexistovali památkáři…

vasek.beroun

No vida. Nakonec by se uživily staré mosty dva. Nojo, ale základní nátěr by se měl provést dobově suříkovou barvou a ta obsahuje olovo. Jestli tedy se bude natírat, nebo se bude trvat na patině?

luky

dobry napad stehovani most

doxtan

Modřany jsou dost neštastný řešení, tam je potřeba postavit most silniční, z ulice gen. Šišky do Lahoviček a pod most přes strakonickou směrem na Radotín, Zbraslav anebo centrum.

Rudolf Tuček

Když se bude umisťovat jinde a nahrazovat 70% dílů uvede se do původního stavu z roku 1901 nebo zůstane ve stavu po elektrifikaci pražského uzlu, kdy bylo dost dílů odstraněno v jeho horní části?

Alibaba

Si věří, že se jim to cestou nerozpadne a na konci to dají dohromady…
Jinak přes těch 300 miliónů bych považoval za vyhozené, a nebo by za ně šla postavit nějaká normální nová lávka.
A doufám, že ty peníze (z předchozího odstavce) půjdou z rozpočtu památkářů, protože pak ochuzení o tyto peníze nebudou škodit už jinde.

Riki

Prosím pěkně přesuňte to do Kovošrotu a neutrácejte peníze za něco co už prostě dosloužilo a buďme rádi, že tak dlouhoóó sloužilo. Děkuji.

Gryf

S tím pilířem uprostřed je to fakt ohyzdné. A do těch míst by se lépe hodila moderní lehká konstrukce imho. Tohle už je sotva tak do nějakýho železničního muzea, v Lužné by z toho mohli udělat třeba železniční stezku v oblacích..

Vlastimil Kocurek

Nubuďte v Praze sobci, vždyť resort Dolní Morava již plánuje železniční stezku v oblacích, je to jejich šance, to tam ještě nemají. Areál potom bude dokončen při likvidaci Eiffelovky, a jejím postavením na Králickém Sněžníku. Huráá, :):):):)

vitapb

Možná budu opakovat komentář někoho pode mnou, nečetl jsem to celý, ale když vidim ty vizualizace, tak je zcela patrný, že do těch lokalit by nový most posloužil mnohem lépe. Navíc pod Vyšehradem se dá říct, že dotvářel ráz Prahy, tady to naopak na mě působí dost násilně a nedůvodně. Sečteno podtrženo, lokalita která o takový most vpodstatě nestojí ho dostane, protože kam jinam. Vzhledem do toho místa nebude zapadat, svou funkci bude plnit hůř, než nová dedikovaná konstrukce. A ke všemu to bude pekelně drahý. Já bych v zájmu všech nechal tu snesenou konstrukci starýho mostu někde jentak ležet… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Vynechám z toho ty nepřizpůsobivé, jinak je komentář excelentní, přesný, chráněno bylo v podstatě to panoráma, ne most samotný, to nějak UNESCu , Hřibovi a dalším nedošlo. Jakékoliv jeho přemisťování je nesmyslné.Jde skutečně o Nerudovskou otázku KAM S NÍM, a snahy IMPR (nebo tak nějak) ho někde udat jsou nesmyslné, na zakázku a bojí se říct, že to nemá smysl.
Ti, co měli rozhodovat, byli nečinní a trvá to už řadu let, ten most tam dnes měl stát.

Hynek

Jiné země se orientují na budoucnost, ale my v České republice řešíme záchranu železného šrotu… Kriste, ty to vidíš…

Frantík

Takže opet offtopic, bude Výtoňský most i jméno pro nový most, tentokrát už oficiální?

Adam Ř

Byl bych rád, kdyby se pokračovalo v tradici nepojmenovávání železničních mostů, těchto anonymních, snadno nahraditelných hrdinů dopravy

samo.paulini

Pilier nemusí byť v strede, ak by išiel most aj cez železnicu.

Rudolf Tuček

Jenže to by musel být o hodně výš protože ta trať je na naspu a most je tak o metr výš.

gwann

Jak tak ctu diskuzi, tak vetsine troubu nedochazi, ze k nahrade mostu na vytoni je potreba dohoda s pamatkari, at si Kupka plka, co chce. Jak o novem moste tak o zachovani a uziti stavajici konstrukce, nejspis s pomerne velkou opravou. Pokud budete blbe zvanit a prosazovat reseni srot a zcela moderni most, tak se s pamatkari dohodnete na svateho dyndy. Nebo se dozvite, ze bude bude replika s uzitim maxima puvodnich prvku nebo NIC. Tyhle bolsevicke manyry „jen moje pravda je ta prava“ bez ohledu na pravdy ostatni lidi, je poukazka na problem. A pak tam fakt bude cerveny… Číst vice »

Bespi

Tak honem rychle postavit repliku Albatrosa v elektricke verzi pro 4 systemy a odpovidajici TSI.

Je to uplne stejne absurdni pozadavek.

Jan Sůra

Pokud budete označovat lidi, kteří mají názor odlišný vašemu, tak, jako nyní, víte moc dobře, kam vaše další příspěvky poputují. Nashle.

Frantisek

Jak je označuje? Pouze variací na odborný termín. Už jsem tu viděl mnohem horší urážky naopak vůči zastáncům starších věcí, neb konzum nám přece musí vládnout (jakkoli je v současnosti zachování této památky problematické).

Škrpál

Ministerstvo kultury už pracuje na zkrocení z řetězu urženého památkového ústavu. Nebojte.

Petr

Z těchto dvou míst jednoznačně Modřany. Lahovice jsou blízko okruhu, kde se dá snadno přejet na druhou stranu.

Honza78

Obě dvě varianty se nacházejí v Modřanech, jen protější strana je blíže buď Chuchli, nebo Lahovicím (Lahovičkám).
Ještě by bylo dobré ten most propojit lávkou přímo s nástupištěm žst. Modřany.

vitapb

To bylo první, co mi hlava nebrala když jsem na to kouknul. Celý mi to přijde nějak šitý horkou jehlou, asi ta vizualizace není myšlena tak moc vážně.

Frantisek

Hlavně je tak daleký přesun nesmyslný. Mají statistiky využití přívozů? Chápu, že ještě tak z Modřan do Chuchle na koníčky či do lesíka jo, ale co je (bude) tak zajímavého pro tak široký most v Lahovicích? Cožpak nechybí více spojení od podolské vodárny ku smíchovskému nádraží? Chápu, že by tam asi chtěli i auta, navíc byl tím směrem přisunut most dvorecký, byť to bude v mnoha směrech oklika, ale hlavně ignorují obtíže s podejitím dalších mostů. No hlavně, že by mohli užít další ‚název‘ pro blbce…

SYN

No když vidím ty odhadnuté náklady na přesun varianty A a B se lisí o nějakých 6%… to je prd. Víc se utratí za tiskové konference a za studie ještě mnohem víc…
Jako není ten přesun levný, novostavba by byla plusmínus o trochu levnější ale když to budeme brát jako daň za možnost postavit nový dopravně lepší tak to celkem ujde… levnější než třeba tunel pod řekou.

Václav

Udělal jsem takovou „vtipnou“ anketku na twitteru, kde by se vám líbil starý most. Můžete lajkovat 🙂 https://twitter.com/vaclavstoupa/status/1737195195433652285

Jenda Benda

Na pontonech to neprojde pod mosty a přes jez, a když se to rozebere, tak to nedá nikdo dohromady. A vo tom to je.

Tom Matto

Vzhledem k tomu, ze 70% konstrukce je na vymenu, je uplne jedno jak hodne se rozreze hned pri sundavani z piliru.

SYN

No pokud to číslo 70% je směrodatné tak pak by opravdu bylo snazší převážet jen ty „zdravé“ díly (rozebrané)…
Ale to si myslím že je číslo aby byl „jako nový“, když se smíříme s malou (oproti původní existenci, kdy nosil stovky tun vlaků) nosností na kola, možná motocykly a záchranku tak by třeba s výměnou jen nějakých 20-30% měl šanci na nějakých 50 let další existence?

libor

hlavně se pak i zeptejte památkářů, aby jim ten starý most někde nenarušil panoráááma 😀

Pako

„I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků, vznikne celá nová mostovka a samozřejmě pilíře.“
Co na to opravovači a nebourači? Co na to pan profesor?

Jan

Filozofický problém Theseův most: Postupně se vymění úplně všechny části za nové. Všechny díly budou dokonalé repliky na svém místě. Ale ani jeden atom už nebude původní. Bude to pořád ještě tem samý most? A bude se na něj vztahovat památková ochrana?

Antonín

On i celosvětově obdivovaný Karlův most toho původního ze 14. století má pramálo, kolik povodní ho pobořilo, kolik různých kvádrů bylo již vyměněno za nové, a to už vůbec ani jedna barokní socha není původní – mnohé jsou staré jen pár let, ba dokonce měsíců ovšem jsou to dokonalé kopie. Leč je zachována dokonale původní architektura. U Železničního mostu to nebude jinak – pro budoucí generace zachovat historii architektury a technického umu (nýtování), a to pokud možno v přesné replice nových prvků. Nový most pak pokud možno udělat tak, aby opticky připomínal původní, my starší budeme si budeme špatně zvykat,… Číst vice »

vitapb

Ano, staromilci s korunou nás brzdí stejně tak, jako ti co otravují s nebouráním.

bkv

> aby opticky připomínal původní
Nový most připomíná původní, takže splněno…

gwann

Ja bych rell, ze tohle je klasicke prehaneni dobre spravy. Po vymene 70% prvku to muze slouzit zase jako zeleznicni most…takze bycb rekl, ze dojde ke korekci

MartinS.

Po výměně 70 % prvků to může sloužit cyklistům a chodcům možná 100 let, ale železnici tak 20-30 a pořád to neřeší tu třetí kolej ani hlučnost ani výšku podjezdu na Výtoni… prostě ten most se na tom místě přežil…

SYN

S tímto souhlasím, i mám podobný odhad, jen bych podotkl že Gwann neřekl výslovně že může sloužit jako železniční NA PŮVODNÍM MÍSTĚ… domnívám se že to myslel tak že jeho nosnost by opět umožňovala (také) zatížení vlakem, dokonce možná víc než jedním…

standa

noooo pěknééééé.. tam ať si to shnije!!!! hlavně už stavte ten nový …

Pája

Při pohledu na kostrbatá řešení se nemůžu nezeptat – šlo by tuhle starou konstrukci rozdělit a použít na 2 – 3 místa, nebo je to přes památkáře neprůchozí?

Tomáš

Přesně. Jednu z nich rovnou otočit z Hořejšího nábřeží na Císařskou louku. To jsou ti plánovači slepí, že to nevidí? Lávka je slíbena už tak dlouho, dost chybí….
A zbylé 2 pole klidně k Modřanskému nádraží, ale snad nemusí být úplně vodorovně, aby ty rampy na březích nebyly tak dlouhé.

Sch

Ta lávka na Císařskou louku bude muset být zvedací, protože ochranný přístav. Tam to nejde.

Jiří Kohout

Hlavně ji nechce majitel Císařské louky. Nemá zájem o jakékoliv propojení Hořejšího nábřeží s Císařskou loukou. S tou má totiž své vlastní plány.

Frantisek

Ten ostrov je soukromý?

Rudolf Tuček

Co mají České přístavy a. s. za plány než mít přístav?

Frantisek

No, a co spojení na tu Louku od Podolí, nic? Směr Smíchov přeplavat nebo objet?

Tonda Sehnal

Více než čtvrt miliardy na stěhování by se dalo úplně v pohodě rozprostřít mezi všechny petenty toho pošahaného spolku.
Čtvrt miliardy děleno dvacet tisíc dobrovolníků se už z průměrného platu zatáhnout dá. ☑️
Teprve až pak bude naprosto jasné, jak „důležité“ je toho rezavce zachránit za každou cenu.
Já to platit nechci a jako společenství zase toliko peněz na házení do kamen fakt nemáme.

Pražák

A co náklady na rekonstrukci (v realitě vystavbu nového) mostu a následnou údržbu této poněkud nadimenzované lávky pro pěší bude platit také Scheiner a jeho parta z Letné? Obávám se, že nikoliv.

Tomáš V.

?

Pražák

Scheiner je přeci zakladatel onoho spolku a též člen Čižinského party z Letné.

Tonda Sehnal

Na to narážím. Je to vysloužilá stavba. Poděkujme jí, udělejme rozlučku a těšme se na novou.
Fakt nemám tolik peněz na házení do kamen jen proto, že se jim to líbí.

Frantisek

Oni také platí daně, a nechtějí zase jiné věci, které třeba chcete.

Granja

Takto to snad, proboha, postavit nejde. To by například pod heslem „já taky platím daně“ se mohli někteří dožadovat umístění vídeňského kola ve kdejakém městečku, jen proto, že by chtěli mít pěkný výhled na své městečko.

SYN

No, a uvažujete o alternativách? Zcela chápu že vaše vize je „rozřezat acetylénem“ a postavit nový, ano na cenu je to určitě nejlevnější, ale připouštíte aspoň teoreticky variantu že nemusí být po vašem? Oni takové 2-3 roky dohadování (navíc) by taky měly podobnou cenu (za „nicnedělání“ a ježděni oklikou, plus za nárůst cen pouhou inflací)…
Takže v rámci urychlení může být i „vyhozená“ čtvrtmiliarda ve skutečnosti úsporou…

Zbyněk

Jsem příznivcem přesunu mostu do Modřan.

Ale ta vizualizace je mizerná i jako vizualizace. Tupé zakončení mostu kolmou rampou s 90° úhlem – pohyboval se tvůrce vizošky někdy jakýmkoli vozidlem?

Možná by nebylo od věci most nemít k Vltavě kolmo ale pod úhlem, což by při délce mostu nevadilo. A daly by se udělat rozumné nájezdy na obou stranách.

Martin Hroch

Jakým vozidlem konkrétně a tedy četl jste článek? 🙂

Milioi

No, doufám, že tam aspoň umožní průjezd IZS podobně jako po Trojské lávce, která je jinak pro pěší

Kandelábr

Aby jim to spadlo?

gwann

Sice napisou, ze by se skoro cely most vymenil, ale vy mate jasno, ze i po vymene to neunese sanitku.

Fakt kabrnak….

Martin Hroch

Já zas doufám, že to nejtěžší co tam kdy pojede bude vůz technických služeb na čištění chodníků. Nebo něco na způsob Multicar 🙂
A obě místa mají tak blízko silniční mosty, že povolit tam IZS mi nedává smysl.

milan

Vozidla IZS mají most Závodu Míru na Zbraslavi, který překlenuje nejen Vltavu, ale i na jejím pravém břehu železniční trať Praha – Vrané nad Vltavou – Čerčany/Dobříš, která v Modřanech brání svým vedením na náspu přímému napojení přemístěného mostu – resp. nově lávky pro pěší a cyklisty!

Zbyněk

Jízdní kolo je také vozidlo. Učí v každé autoškole.

Martin Hroch

Však proto jsem se ptal, aby jste byl specifický.
Takže máte na mysli jízdní kolo. Dobrá.
Tak v tom případě doufám, že bojujete i za budování přejezdu pro cyklisty (přes silnici) pod úhlem.

MaT

A on takový přejezd pro cyklisty se používá vždycky tak, že se přijede v podstatě podél té komunikace, kterou překonává (nebo po ní), na místě toho přejezdu se přejede na druhou stranu a pokračuje se po té komunikaci? Já tedy docela dost často vidím, že nějaká cyklotstezka, která má takovou silnici překonat, k ní přijede kolmo… Ale jo, taky bych se přimlouval za trochu velkorysejší oblouk. Ono na těch vizualizacích to vypadá, že na jedné straně nějaká kličkující rampa je a ta s tím odbočením 90° skoro na místě je jen na druhé straně. Kdo ví, jak by to nakonec… Číst vice »

Miroslav

Však jízdní kolo je jednostopé nemotorové „vozidlo“.
I když to „nemotorové“ vlastně už neplatí že, díky lenochům na e-bike. 🙂

Pražák

Jasně, proč to dělat jednoduše a levněji, když to jde draze a složitě, že? Za to co bude tahle sranda stát by byly dvě normální lávky. Tedy pokud je tam lávka skutečně potřeba, jakože není.

Zbynek

V uzemnim planu jsou mezi Branikem a Zbraslavi dve nebo tri lavky pres Vltavu.

Pražák

Na to jsem se neptal. Otázka je zda je to potřeba, odpověď je není.

Rudolf Tuček

Kdyby tam byla dalo by se jít do Lahovic na autobus a nemuselo by se objizdět přes Zbraslav nebo Barandovský most. To jde i teď když zrovna pluje přívoz.

František

Mě ten most přijde jako taková alegorie udržování lokálek, který nedají ani těch 300 vlaků ročně.

Skanzen pro pár fandů, kteří by tam možná jednou o víkendu jeli na kole.

Granja

Co vy víte, možná se při vstupu na most bude vybírat vstupné, když je to taková vzácná památka. A když cestovky k němu nasměrují davy zahraničních turistů, pak si možná i vydělá na další opravy.

standa

ani halíř by ode mně neuviděli..

Frantisek

Pojdme si treba rict, kolik by se za ty penize dalo opravit i jinych pamatek … tech chatrajicich hradu, zamku, kostelu, ci i technickych patek je dost. Nez zridit za docela dost dalsi, radeji bych investoval do tech stavajicich.

gwann

Falesne dilema

Szony

Ono totiž nikdo netouží po ničem jiném než se projít po bývalém železničním mostě.

PvvS

Jako adrelinový sport.

čecháček

Jojo, a zpoplatní se tam věšení láskyplnejch zámečků. Panečku, takovej most, to v Německu nemaj. Čuchám tady takovej ten potenciál…

Frantisek

To je ale špatně. Je potřeba se dívat dále než na současný stav, zvláště tam, kde by mohlo dojít k reálnému využití, kdyby tam bylo investováno podobně, jako je dnes kdovíproč do horších alternativ (jen proto, že je to tak zažité). A myslíte spíše analogii, než alegorii, viďte…

čecháček

350 míčů. No, nevim tedy.

Vim, že to neni populární, ale nedá mi to se nezeptat: víme, kolik by to dalo v kovošrotu?

Lysimachia

Pryč s ním! (L 23,18)

Hřib

Nejvtipnejsi je ta fotografie chovanů ustavu pred variantou Lahovicek. Mastní inženýři. třetí pole je tam jen protože ho máme, železnice nepřekonána. most od nikud do nikam, hlavně že má tři pole.

Démon

Větší blbost už vymyslet snad nešla!

V!KCZ

MOD-LA je celkem adekvátní název. 🙂

kuna

Jako rodákovi z regionu mi to evokuje potok, co se v Lovosicích vlévá do Labe 🙂
https://cs.wikipedia.org/wiki/Modla_(potok)

Jiří Kocurek

Ano, někteří se k němu opravdu tak chovají, jako by to byla modla a ne most.

Frantisek

Hlavně na tom místě u Lahovic bude celkem k ničemu. Přesun pro radost z hloupého názvu je možná nejhorší z dosud vypuštěných variant.

Honza

Mě by jen zajímalo, kdo se pod to podepíše a dá štempl, že je most v pohodě.
Dál si neumím představit, že až se most začne rozebírat a snášet dolů, že se v klidu přestěhuje a zase složí.
Už dnes se ví, že je spoustu dílů, které jsou v tak špatném stavu, že se prostě nedají ani opravit. Tyto části se budou muset vyměnit, což celou akci prodraží.
Spíš si myslím, že jak to rozeberou, tak to rovnou nechají sešrotovat.

Jan Horák

I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků.

Granja

No prostě se jim to rozpadne pod rukama.

Petr

Puzzle je populární.

standa

🙂

Martin

Proc ve vizualizacich ten most jen tak konci a navazuje jen najezdem z cyklostezky, proc nenavaze i na ulice dal v zastavbe pro pesi?

Michy

Protože všichni vědí, že se ani na jedno místo v reálu nepřestěhuje.
Takže podobné banality není třeba řešit

Jiří Melich

Správný hospodář by vám řekl: vy****e se fakt už na to! Odvezte to do šrotu, a nevymýšlejte blbosti. Kasa zeje prázdnotou a my budeme vyhazovat stamiliony oknem. To je možné fakt jenom u nás…

Novomír

Ale zase pokud Štvanická lávka stála 352 mega, tak ty peníze za záchranu mostu zas tak obrovský nejsou… 😉

Jiří Melich

Já se jen obavám, že ta suma není konečná… 🙁

PvvS

To není záchrana, ale jen odložení konce..

Rossec

Přesun do Chuchle-Vltavanů by se dal s trochou představivosti prezentovat jako: Nový železniční přestupní uzel Praha Velká Chuchle – Praha Modřany zastávka, který uleví Branickému mostu, Barandovskému mostu, trase metra A a v neposlední řadě v budoucnu i Dvoreckému mostu.

bkv

Určitě nám vysvětlíte jak odstraníte rez ze styčných ploch dvou prvků snýtovaných k sobě a poté utěsníte spáru po jejich obvodu proti vnikání vlhkosti.

bkv

Ach jo, má chyba. je to jinde 😣

Frantisek

To chce hodně velkou představivost, při těch vzájemných vzdálenostech. 🙂

Sísa

Považuji za velkou chybu, že Dobré správě ta liknavost až lemplovství zřejmě fakt jen tak projde. Velmi špatný signál do budoucna, že je v pořádku se o věci (natožpak památky) nestarat.

Martin

Tak ono s tim uz nic udelat nemuze, takze to projde,… spis jde o to, zda SZ bude do budoucna opravdu resit lepe udrzbu,… Ono totez vlastne plati i o RSD…

Michal M

Mhm, pan Sísa vymyslel udržovací techniku na únavové trhliny, to je na nobelovku.
Kromě toho jsou na mostě nedostupná místa střetu konstrukcí která nejdou natřít, naopak se tam hromadí svinčík. Dalo by se to nazvat jako nedokonalost mostu, ale nijak neomezila jeho plánovanou životnost, která byla sto roků…

Martin

To jde rsit pouze vymenou jednotlivych prvku, coz se stejne bude muzet udelat,… ale to take nejde bez kompletniho rozebrani…

Martin

I po přesunu se bude muset vyměnit 70 procent ocelových prvků, vznikne celá nová mostovka a samozřejmě pilíře.

Hroch

Jistě, každých 10 let rozebrat, přetřít, znovu složit. Skvělý nápad.

Démon

Jakože věk nezastavíš? Bludné proudy nezmizí, klimatické vlivy taky ne … doma se starám o barák, všechno čistím, natírám, větrám a stejně věk nezastavím, protože to užívám k určitému účelu!!!

Granja

Most přežil svoji životnost. To je vám skutečně tak málo?

bkv

Určitě nám vysvětlíte jak odstraníte rez ze styčných ploch dvou prvků snýtovaných k sobě a poté utěsníte spáru po jejich obvodu proti vnikání vlhkosti.

Alibaba

Velmi špatný signál do budoucna jsou nesmyslné pravomoci památkářů, kteří mostním konstrukcím nerozumí a zabraňují normálnímu postupu pro takovéto mosty (ocelová konstrukce) Normální postup je, že se na konci životnosti takovéto konstrukce (obvykle navrženo na 100 let), se takováto konstrukce vymění. A vzhledem stáří, typu konstrukce (nýtovaná, nenavržená pro opravy) a použitého materiálu (běžná konstrukční ocel bez nějaké antikorozní ochrany pomocí legujících prvků) je to opravnu nutné.

Řešením je, zakázat kecat památkářům do živých-fungujících věcí a zákaz prohlášení památky bez souhlasu majitele/správce.

platamond

Nebal původně úvaha, že se použije jen 1 díl a spojí konec Císařské louhy a Smíchov (také trasu přívozu) – cyklisté by nemuseli podél Strakonické, ale vyloupli by se skoro u Anděla.

Jiří Kohout

Byla taková úvaha, ale vlastník Císařské louky nemá o toto řešení zájem, neboť má s oblastí vlastní plány. Stejně tak si nepřeje v lokalitě cyklostezku.

Frantisek

A Podolí by mělo se spojením na Smíchov nadále smůlu. Tedy pokud nepočítám přisunutí mostu od Dvorců do nejhluššího místa v meziprostoru…

bvovka

Jo a ještě jsem zapomněl říct, že myslím variantu Dostihová. Lahovičky to mají blízko k Radotínskému mostu, pod kterým je lávka zavěšená a Malá Chuchle je úplná díra, kde se doufám po zdvoukolejnění zachová aspoň pro pěší přístup.

Ondra

Btw, nestačilo by jednu jeho část vystavit před technickým muzeem, místo toho parkoviště ?

martin hodek

Kdybychom chránili každou stavbu, která dosloužila, tak ještě teď všichni žijeme v roubenkách. A to kdo ví jestli. Dosloužil, zbourat. Je to jen věc. Pokud ho někdo chce zachovat, ať si ho koupí. Za vlastní. Ale to ne. Zachovat jistě, ale z peněz všech. I těch, co jsou proti. Myslím, že stamiliony by se daly využít efektivněji.

Martin

Casty nazor, ale plati to i obracene, abychom tu nemeli par pamatek mezi sklenaky a spousta by jich nenavratne zmizela…
Ty stamiliony za novou lavku by se utratili tak jako tak, pokud by se stavela nova… napr. Hol-Ka…

Kamui

Tak ať zmizí, ten most nikomu chybět nebude.

Jiří Kocurek

Je to most. Most, který se už nedá používat.
Ano, dyl by se opravit za 140 % ceny nového s výhledem na 30 let, když dobře, a jistotou zopakování současného problému.

Takže každých 30 let utratit 140 % ceny nového a mít na 2 roky nepoužitelný most … protože náhradní pole, které by se nasouvalo místo opravovaného, to staromilci nedovolí.

Martin

Ja nemluvim o mostu, ale obecne, reaguji na prispevek, ktery je take obecny.
No a za druhe, i most muze byt pamatkou,…

Muj prispevek vubec nerika nic o konkretnich stavbach, ani jejich rekonstrukcich, demolicich ci prestavbach…

martin hodek

Až na to budeme mít, tak si to klidně zachraňujme. Ale tohle je jednoduchá kalkulace. Peníze, které se nacpou do záchrany nějaké starožitnosti prostě budou chybět jinde.

Frantisek

Na nějaký novožitný nesmysl třeba. 🙂

Karel

Most pro stovky vlaků denně rozhodně nesmyslem není

Rudolf Tuček

Naší předci nahrazovali staré stavby novými úplně běžné a celkem bez sentimentu, jinak by neexistoval svět kolem nás jak ho známe.

Pavel

Presun je dobra varianta, ale na tech vizualizacich je hrozne videt, ze ten most byl staven pro jine misto, pro jinak sirokou reku.

Jan T.

Hodí se tam jak pěst na oko.

Ondra

Ty vizualizace až uvidí nebourači, z toho dostanou infarkt

Joe

Infarkt ne, spíš záchvat smíchu nad tím, jak se budou plýtvat prostředky na záchranu nijak unikátní zrezlé konstrukce.

Petr

Chtělo by to přes to pustit i tramvaje, když už se bude muset stehně opravit.

Petr S.

Ono se to bude opravovat spíš na koleně než na stehně

bvovka

Spojit Chuchli a Modřany je potřeba. To není blbý jak tu někteří říkají, to je geniální. Co když zamrzne Vltava a přívozy jdou do kytek.

looking4bucho

Tak kdyz zamrzne Vltava, tak neni potreba ani privoz ani most…

Michal M

V Holešovicích přívoz v zimě nejezdil, jinde jezdí?

Juraj

P1 a P2 na severu plují celoročně.
Od zregulování vltavské kaskády Vltava v Praze prakticky nezamrzá, takže to nikdy velký problém nebyl.

Petr

Tak to mame stesti, ze je to potreba zrovna kdyz prebejva hromada srotu na Smichove…

Jiří Kocurek

To by se napřed musely vypustit všecky přehrady od Orlíku dolů, aby voda nebyla tak teplá, protože vytéká ze dna.

Petr

„Hřib dodal, že nejde o rozhodování typu „kam s ním““
Tak urcite. Hned na snimku 1/12 je videt, ze by uplne stacilo prostredni pole + rampy…

Tomáš

Pozor, nejde jen o překonání samotné řeky. Je nutné přemostit i rozlivové území při povodních. Takže i kdyby se tam stavěl úplně nový most, délka přemostění by byla nejspíš stejná.

Petr

No a ze vstup na most vede (minimalne) na Chuchelske strane z toho rozlivoveho uzemi uz nevadi?

Tomáš

A čemu by to mělo vadit? Pobřežní stezka bude samozřejmě při povodni uzavřena

Frantisek

Pak bude ovšem most k ničemu, pokud bude ústit jen do sjezdu na břeh, a ne ve své úrovni směrem ke Strakonické.

Rudolf Tuček

Protože když bude voda na břehu z koryta bude pod vodou i Strakonická ulice.

Pražec

Kdyby se stavěl úplně nový most, přemostil by i ty koleje.

Rudolf Tuček

To by musel být tak minimálně 10 metrů nad hladinou.

Rudolf Tuček

Tak to by mě zajímalo kam až v Lahovicích natáhnout most aby se překonala rozlivová oblast? 😀 Jen pro informaci při povodni měli všichni v Lahovicích vodu v prvním patře a nejbližší místo kde by šlo jít z mostu suchou nohou je trať Smíchov-Radotin.

cikcak

No to je dobrý nesmysl. Památková ochrana tohoto mostu má význam ve vztahu k místu, kde most stojí a ve vztahu k jeho funkci.
Na novém místě most působí dost zvláštně, nepatřičně, mírně řečeno. Konstrukce sama o sobě není ničím výjimečná.
Po republice zmizelo mnoho jiných podobných i zajímavějších konstrukcí, ani pes po nich nevzdechl.
Pokud most nezůstane tam, kde je, nemá smysl ho zachraňovat.
Aneb, aby se vlk nažral a koza zůstala celá.
Podotýkám, že jsem příznivcem nového mostu.

Dusanh

Nebourat uvádí, že takovýto výjimečný most již v republice není 😉

ZdendaP

Akorát že tak úplně neříkají pravdu 🙂

Tomáš

A co Stádlecký most přesunutí z Vltavy na Lužnici, taky na užší koryto… dokonce byl rozebraný a znovu postavený a památková ochrana zůstala…
https://mapy.cz/turisticka?q=st%C3%A1dleck%C3%BD%20most&source=base&id=1904339&ds=2&x=14.5128752&y=49.3675980&z=17

Nájezdy zase obráceně

Proč jsou zase blbě obráceně ty nájezdy? Jsou stejně blbě jako na mostě pod dálnicí pod Pražským okruhem. Provoz na straně s Podolí je asi tak třikrát tak velký než provoz na straně Smíchovské a proto by to chtělo abyste navazovala od Podolí na sever a naopak na Smíchovské straně na jih. Teď je to přesně opačně na Smíchově na sever a z Podolí na jih že se musí člověk pak hrozně vracet na obou stranách. Takhle blbě je to i pod dálnicí kde člověk musí jet zpátky a dokonce stejně tak je to i na Barrandovském mostě. Proto je… Číst vice »

EM*

50.06789909581376, 14.439824485849067

Jan T.

350 milionů za přesun. Nestálo by za to postavit spíš novou, jednoduchou lávku a trochu si přilepšit prodáním starého mostu do šrotu? Nýtovanou konstrukci určenou pro muzeum a zachování pro příští generace už máme, je to nedávno snesený most od Výstaviště z roku 1890. Tohle je krkolomné řešení, podívejte se na ty hrozně dlouhé rampy. A ještě se nepočítá kolik bude stát další údržba a opravy, aby to pod lidma za další roky nespadlo.

pony

Rampy vycházejí z toho co tam prostorově je a jaká světlá výška pod tím musí vyjít, těch se jiné řešení taky nezbaví.

Jeffer

Ale prístupnosť pre cyklistov / vozíčkárov nemá znamenať, že tam schodisko pre schopných, ktorých je väčšina, nesmie byť. Schody by mohli byť výrazne kratšie.

pony

Nebude problém doplnit po připomínkách… Jako ano, mohlo by to být trochu jinak, tenhle most je výrazně delší než by bylo třeba a těžko k němu doplnit přístup z boku, ale v žádném řešení by neměl být problém přidat schodiště na oba konce.

P_V

Doplnit by se schody měly určitě, protože v představené podobě rampy ústí přesně na opačnou stranu, než kde je příchod pod náspem od zástavby nebo od MHD. Jako by autor vizualizací s nikým jiným než s cyklisty hltajícími kilometry nepočítal.

Jan T.

Jiné řešení může začít klesat dříve už na kraji břehu a může se tvarově přizpůsobit, na obou stranách.