Soudruzi z Gottwaldova nyní Zlín by se měli inspirovat.
Axel
4 let
Na tom tmavém potahu budou vidět drobky = chtělo by to dětské oddělení s poněkud veselejšími barvami (a světlejšími, na kterých nebudou vidět drobky od toho jak dlabal prcek který předtím cestoval na této sedačce)….
Martin
4 let
Kdo proboha navrhoval sedačky ? Nějaký politik z kraje ? Nechť zubař spravuje zuby, automechanik auta a designer ať dělá design.
Si nemyslím, že budou mezi-vozové dveře. Ty dveře na obrázku jsou zřejmě jen dveře na stanoviště strojvedoucího. A ono to taková lepší „vysokorychlostní“ šalina pro brněnskou metropolitní oblast prostě bude. Zastávkový nízkopodlažní vlak s taktem 15 minut.
Nemá, jsou to dveře na stanoviště strojvedoucího. Mezivozové přechody jsou otevřené.
Pavel
4 let
Nevíte, kolik bude v těchto vlacích míst na kola? Dívám se, že budou zase na zavěšení, což dnes už není moc praktické. Obecně se totiž zvyšuje hmotnost (elektro) kol a šířka pneumatik. A pokud budou tyto soupravy jezdit mezi mimo jiné Vysočinou – Brnem a Pálavou, tak od jara do podzimu budou plné cyklistů. A nejen o víkendech.
Na elektrokolo je casto nutna vetsi fyzicka nez na normalni kolo. Diky vetsi hmotnosti (a celkove robustnejsi konstrukci) clovek na delsim vyletu naslape vsechno co mu eletrika usetri. Zrovna jizda vlakem je neco kde clovek citi kazdy gram (vystu panastu pa manipulace pri uhybani). Elektrokolo je leda tak na vylety kdy se jede furt na elektro nejlepe si ho pujcit na miste. Nebo vylet do obchodaku kde je to takova motorka bez ridicaku a smradu.
elektrokolo – nesmysl. je to moderni paskvil. je to moped s elektrickym pohonem.
mooc se mi libi ze nemame pujcovny aut ale mam carsharingove firmy…
vyrobime moped ale budeme mu rikat elektrokolo…;en proto abychom se vyhli legislative a mohli vyrobit levny nekvalitni kram, ktery bu schvaleni jako moped nemel sanci ziskat…
Spíš není…, ale jsem si jist, byť on si to nyní nebude ochoten připustit, až na takovou nějakou otázku bude odpovídat o cca 25 let později tak věř, že ta odpověď bude zcela jiná 🙂
Snad je ta věta pchopitelná. Buď máš fyzičku na kolo, anebo ne (Vaše žena po operaci kyčle) a pak jezdi busem s klubem českých důchodců. …Já tam alternativu napsal. Co je na důchodcích špatnýho? Jste moc hrdí jezdit s nima?
A s autobusem zrovna tak. Buď máš fyzičku na šlapací autobus, nebo si jezdi třeba na elektrickém kole, pokud na to nemáš. A pokud neutlačíš svoje auto ručně, tak ať tě ani nenapadne pohánět ho motorem.
U kol se naopak hmotnost snižuje, u MTB typu HT je hmotnost 9-12 Kg u fulů do 15 Kg u silničních i hluboko pod 10 Kg, což je na úplně bez problémů. Háky na kola naopak vítám, člověk se pak nemusí jak ocas při prudkých rozjezdech/brždění přidržovat kolo.A na přepravu motorek vlaky fakt určené nejsou, pokud s tím máš problém nalož si toho svého mopeda do auta.
No nevypada to ze by tam bylo nejak moc mista na kola, prijde mi to takove stisnene. Nevim, proc se neudela alespon cast vozu z jedne strany se sklapecimi sedackami a haky na kola, na misto dvou tri mist v kazdem voze. Neco podobneho jako maji v Nemecku napr. Sbahn v Drazdanech v patrovych soupravach. Bohuzel regiopanter s jednim hakem u kazdych dveri je neco sileneho, kdyz jede vic lidi, tak se maji rozlest po cele souprave s jednou jizdenkou? Taky by bylo fajn, kdyby byl oddeleny detsky prostor a prostor pro cyklisty, uz se mi parkrat stalo, ze jsme… Číst vice »
Dusanh
4 let
Bude to zase mít ty dementní bedny pod sedadly, aby si člověk ani náhodou nemohl natáhnout nohy? :-((
Bavím se o sedadlech „volně“ v interiéru, ne o sedadlech přiléhajících k nějaké příčce.
V tom druhém případě konstatuji, že to jde udělat i bez beden pod sedadly…
Ty by mě ani tolik nevadily, jako ten šílenej kravál od vzduchotechniky obvzlášť uprostřed vozu si připadám jak v regionově.
Dan
4 let
Zdá se mi to, nebo to už má sedačky uchycené pouze do bočnice? Už nějaké pantery mají uchycení takhle řešené, nebo budou tyhle první? Nebo se vizošce nedá věřit? 🙂
Zubař 69
4 let
Jsem zklamán. Chybí opěrky mezi sedadly, takže si nadále budu níčit záda tím, že jednu ruku nebudu mít na opěrce.
Není uprostřed, to mi vadí. Myslel jsem to tak, že uprostřed budou 2 opěrky či že bude větší aby si člověk mohl položit obě ruce na opěrku a zároveň aby se o ní 2 cestující nehádali. Mám scholiózu, a toto mi ji tak maximálně zhorší.
Znám mnoho lidí, kteří vykonávají takovou tu nemorální činnost, hlavně v InterPanterech, díky čemu mohou být snadno vyloučeni z přepravy.
Dalibor
4 let
Teda nevím, nový vlak a už má špiunavej interiér. To šedo tmavošedý flekatý potažení siců ve mně evokuje akotrát dlouhodobý pobyt mězi bezdomovci.
Tohle teda moc vesele a optimisticky nevypadá.
DOMČA
4 let
Kdyz pominu ten prisernej pohrebne-depresivni interier – je to proste jenom primestskej obycejnej vlacek.. jako kazdej jinej..
Asi mi to nedichazi – ale ja opravdu nechapu proc je kolem toho porad tolik caviku.. interier vypada stejne jako jiny vlaky CD nebo jinych dopravcu po repasy nebo jako Elefanty jezdici uz drsitky let primesto..
Elephant má o dost veselejší a barevnější interiér. Fialová je prostě hezčí.
KarelF
4 let
Zdá se mne to nebo je podlaha koberec a sedačky jsou látkové. Pokud je tam koberec a vlak je na příměstskou dopravu tak to bych to chtěl vidět po 1 roce provozu. Jinak i najbrt je veselejší. To barevně zadali pro Leo expres ne?
Coz je hlavni problem sedivyho nateru. Vetsina lidi oceni kdyz vidi do ceho si seda. Aspon ze to nebude chlupaty drzadlo vseho co po cestujicich zuostalo.
Je to tak, dneska vládne šedá a bílá. Nechápu. Máloco je tak hnusné jako třeba šedé auto nebo šedá koupelna. Ale což. Ano, interiér vlaku je takový … šedý s provokativní červenou. Nic pěkného.
To není červená – to je růžovofialová jako fasáda podnikatele z devadesátek.
Jarek
4 let
Na sedačce vedle schodů jsem seděl asi 3 hodiny a měl jsem pocit, že na mě někdo šlápne.
Obecně to není moc příjemné mít tak blízko obličeje a ruky plochu, po které se chodí.
Takže kdo tyhle sesličky vymyslel, by si tam mohl strávit pár hodin, aby pochopil…
Podle mě je problematičtější prostor u velké toalety. Myslím tu toaletu, s velkými posouvacími dveřmi pro lidi na vozíku (nikoliv s otevíracími dveřmi na pantech)…
Zatímco v InterPanterech jsou na proti dveřím do velké toalety sklápěcí sedačky, tak asi došlo ke změně https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/JM_6.jpg Zdá se, že prostor u dveří do toalety bude o dost víc omezenější, protože naproti jsou nově namontovány pevné sedačky.
To je nechutný sedět takhle vedle hajzlu, okno to nemá a většinou tam všelijaké smrádky jsou.
Se divím, že hygiena nepožaduje ještě jedny dveře mezi prostorem pro cestující a WC.
To jsou sedačky pro lidi, co jedou jednu zastávku, ne hodinovou cestu. Ale dá se to řešit i líp, v zahraničí tam dávají takové polstrované zábradlí, u kterého stojíte a jen se tak opíráte.
Souhlas – https://www.pipniajed.cz/ je jedna ze skvělých věcí co se DpmB povedla. Skoro bych řekl jedna z mála novinek co lidem v Brně skutečně zlepší život,
Viktor
4 let
Nejsem moc fanda uspořádání všech sedaček do čtyřky, protože hodně lidí bude chtít taky dělat taky věci na počítači do práce….
Téměř 20 minut jedete z jednoho okraje Brna na druhý vlakem. Navíc nepropadejte klamné iluzi, že nikdo delší dobu vlakem nejezdí (ať přes Brno, nebo ze vzdálenějších obcí do Brna). Je jich méně, ale i tak to není málo. A i z velkých měst a dědin na tratích to Brna je velice často víc jak 20 minut.
A s uspořádáním souhlasím, příjemnější a praktičtější jsou sedadla po dvou.
hoholu
4 let
ten celočervený nátěr s černým pruhem je nad očekávání dobrej
Takže budou vznikat nové pohraniční stanice na hranicích krajů ? A bude se přestupovat do jiných vlaků ? Jednotky v majetku krajů, přece nebude moci dopravce, který si je bude asi pronajímat, používat na území jiného kraje. Nebo snad ano ?
Dopravce si nic najímat nebude – dopravcem bude kraj. A kraj si svoje jednotky pošle tam, kam uzná za vhodné. Strojvůdce a personál poskytne vybraná společnost, která vzejde z výběrového řízení – tak je to nakonec už dnes, jen dnes si kraj najímá i soupravy. Proberte se prosím už z toho modrogumního myšlení.
Odkdy bude kraj dopravcem? On snad bude mít licenci pro provozování drážní dopravy? Dopravce stále bude jeden z provozovatelů drážní dopravy, kraj bude přepravcem, tedy tím, kdo objednává dopravu.
Přímý zastávkový osobní vlak Ostrava/Olomouc/Pardubice/Praha – Brno je nesmysl. Přímý osobní vlak Židlochovice – Lichkov nepožadují snad ani šotouši. Takže v Přerově, Nezamyslicích, České Třebové a v Kolíně holt budou mezi Os přestupy. Není to na hranici kraje. To ostatně nesjou ani ty Židlochovice, přesto tam Os končí. A co se týká linky S6 (Brno – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Uherské Hradiště – Staré Město u U. H.) tak ta na hranicích kraje rozhodně nekončí. To by musela končit ve Veselí, v Milokošti. Podobně linka S4 nekončí v Rapoticích, ale až v… Číst vice »
No ale to jsem zase v tom nešťastném roce 2000, kdy se na papíře jen vzaly původní okresy z roku 1960 v často nepřirozeně stanovených hranicích a jen se úředně přesypaly z původních 8 „krabiček“ do nových 14, místo aby se vše udělalo třeba i s 2-3 zpožděním, ale po např. v rámci nějakých voleb, vypsaných referend, kde by se na základě většinového principu podle priorit svých občanů zjistilo, kam které město či obec má spádovost a kde cítí své přirozené centrum. … viz jak obcím okolo Tišnova, které to mají do Brna 25-30 km, bylo „zajištěno přirozené centrum“ v… Číst vice »
Jo, pamatuju si, jak se obce připojovaly znovu k Tisnovu. Vč.města Nedvedice. A pak si pamatuju ty sprajci kraje Vysocina s dopravou nasledne…jako vlak končící v Nedvedicich, povinný přestup na druhý pokračující dál (předtím to jezdilo Tisnov-Zdar i po staré celou štreku) a tuším zrušené busy Nedvedice-Vir aj…
Ano, jenže díky řešení „koupíme si vlastní vlaky“ k této obměně dojde později, než by mohlo. Nové jednotky mohly jezdit od prosince 2019 (tj. od současných smluv), jen by se na to muselo myslet zavčas a patřičně připravit soutěž.
Myslím, že je bláhové si myslet, že by ČD nasadily pro JMK 37 Regiopanterů. To nejlepší, co by nabídly, by byl větší poměr zrepasovaných a čerstvě přečalouněných Honeckerů a už za to by si nechaly líbat ruce.
ale bude se mi po 560 stýskat. Bylo to něco, co tu bylo odjakživa. Ještě před dinosaury, člověk už na ně byl zvyklý a dalo by se říct, že je v určité zvrácené rovině měl i rád. 😀
Vizualizace snese vše. V reálu to takto samozřejmě nikdy nebývá a tento případ nebude jiný. Za takto navazující látku by byl odhadem příplatek tak 20% na sedací místo
Tak kauzalita toho nápadu je jasná. Jen je smutné, jaké blbostí přináší nesmyslné administrativní členění…a řevnivost lokálních papalasu, kteri se neumí nebo nechtějí dohodnout…
A ke kraji Vysocina…ještě pochopim návaznost Telce a Slavonice na Jihlavu. I Havl. Brodu. Dokonce i podstatné casti okresu Pelhřimov. Ale východních částí okresu Třebíč a Zdar už daleko méně…proste politické okresy Velká Bites a Bystřice měly být součástí brněnského kraje…
Soudruzi z Gottwaldova nyní Zlín by se měli inspirovat.
Na tom tmavém potahu budou vidět drobky = chtělo by to dětské oddělení s poněkud veselejšími barvami (a světlejšími, na kterých nebudou vidět drobky od toho jak dlabal prcek který předtím cestoval na této sedačce)….
Kdo proboha navrhoval sedačky ? Nějaký politik z kraje ? Nechť zubař spravuje zuby, automechanik auta a designer ať dělá design.
Lidé z BorCadu. 🙂
Nejspíš na nich asi neseděli déle než pár sekund, jestli vůbec.
Děkujeme za konstruktivní kritiku.
Už teď slyším stěrchat spreje nedočkavostí se zvěčnit.
KONEČNĚ TO MÁ DVEŘE MEZI VOZY! Konec strašidelných zvuků a pocitu, že čék sedí ve vysokorychlostní šalině <3
Si nemyslím, že budou mezi-vozové dveře. Ty dveře na obrázku jsou zřejmě jen dveře na stanoviště strojvedoucího. A ono to taková lepší „vysokorychlostní“ šalina pro brněnskou metropolitní oblast prostě bude. Zastávkový nízkopodlažní vlak s taktem 15 minut.
Nemá, jsou to dveře na stanoviště strojvedoucího. Mezivozové přechody jsou otevřené.
Nevíte, kolik bude v těchto vlacích míst na kola? Dívám se, že budou zase na zavěšení, což dnes už není moc praktické. Obecně se totiž zvyšuje hmotnost (elektro) kol a šířka pneumatik. A pokud budou tyto soupravy jezdit mezi mimo jiné Vysočinou – Brnem a Pálavou, tak od jara do podzimu budou plné cyklistů. A nejen o víkendech.
Elektrokola jsou zlo. Buď máš fyzičku na normální kolo, anebo jezdi na výlety busem s klubem českých důchodců.
Na elektrokolo je casto nutna vetsi fyzicka nez na normalni kolo. Diky vetsi hmotnosti (a celkove robustnejsi konstrukci) clovek na delsim vyletu naslape vsechno co mu eletrika usetri. Zrovna jizda vlakem je neco kde clovek citi kazdy gram (vystu panastu pa manipulace pri uhybani). Elektrokolo je leda tak na vylety kdy se jede furt na elektro nejlepe si ho pujcit na miste. Nebo vylet do obchodaku kde je to takova motorka bez ridicaku a smradu.
elektrokolo – nesmysl. je to moderni paskvil. je to moped s elektrickym pohonem.
mooc se mi libi ze nemame pujcovny aut ale mam carsharingove firmy…
vyrobime moped ale budeme mu rikat elektrokolo…;en proto abychom se vyhli legislative a mohli vyrobit levny nekvalitni kram, ktery bu schvaleni jako moped nemel sanci ziskat…
Elektrokolo je prostě něco, co předtím nebylo. Mobilní telefon taky není vysílačka, takže na něj nepotřebujete zkoušku radisty.
Řekneš to ty hovado mojí ženě po operaci kyčle? Bože ty musíš být vůl.
Spíš není…, ale jsem si jist, byť on si to nyní nebude ochoten připustit, až na takovou nějakou otázku bude odpovídat o cca 25 let později tak věř, že ta odpověď bude zcela jiná 🙂
Snad je ta věta pchopitelná. Buď máš fyzičku na kolo, anebo ne (Vaše žena po operaci kyčle) a pak jezdi busem s klubem českých důchodců. …Já tam alternativu napsal. Co je na důchodcích špatnýho? Jste moc hrdí jezdit s nima?
A s autobusem zrovna tak. Buď máš fyzičku na šlapací autobus, nebo si jezdi třeba na elektrickém kole, pokud na to nemáš. A pokud neutlačíš svoje auto ručně, tak ať tě ani nenapadne pohánět ho motorem.
U kol se naopak hmotnost snižuje, u MTB typu HT je hmotnost 9-12 Kg u fulů do 15 Kg u silničních i hluboko pod 10 Kg, což je na úplně bez problémů. Háky na kola naopak vítám, člověk se pak nemusí jak ocas při prudkých rozjezdech/brždění přidržovat kolo.A na přepravu motorek vlaky fakt určené nejsou, pokud s tím máš problém nalož si toho svého mopeda do auta.
No nevypada to ze by tam bylo nejak moc mista na kola, prijde mi to takove stisnene. Nevim, proc se neudela alespon cast vozu z jedne strany se sklapecimi sedackami a haky na kola, na misto dvou tri mist v kazdem voze. Neco podobneho jako maji v Nemecku napr. Sbahn v Drazdanech v patrovych soupravach. Bohuzel regiopanter s jednim hakem u kazdych dveri je neco sileneho, kdyz jede vic lidi, tak se maji rozlest po cele souprave s jednou jizdenkou? Taky by bylo fajn, kdyby byl oddeleny detsky prostor a prostor pro cyklisty, uz se mi parkrat stalo, ze jsme… Číst vice »
Bude to zase mít ty dementní bedny pod sedadly, aby si člověk ani náhodou nemohl natáhnout nohy? :-((
Někde ty bedny být musí.(pneumatická výzbroj).Leda tam nedávat sedadla a byly by tam jen ty bedny.Jenže kupující chce co nejvíc sedadel.
Bavím se o sedadlech „volně“ v interiéru, ne o sedadlech přiléhajících k nějaké příčce.
V tom druhém případě konstatuji, že to jde udělat i bez beden pod sedadly…
Sakryš – OPRAVA: škrtněte „V tom druhém případě“ a nahraďte „V tom prvním případě“.
ty bedny jako nemůžou být pod podlahou?
Nemůžou.Pod podlahou je už kolej(nízká podlaha) a tam,kde je to vyšší jsou podvozky.
Ty by mě ani tolik nevadily, jako ten šílenej kravál od vzduchotechniky obvzlášť uprostřed vozu si připadám jak v regionově.
Zdá se mi to, nebo to už má sedačky uchycené pouze do bočnice? Už nějaké pantery mají uchycení takhle řešené, nebo budou tyhle první? Nebo se vizošce nedá věřit? 🙂
Jsem zklamán. Chybí opěrky mezi sedadly, takže si nadále budu níčit záda tím, že jednu ruku nebudu mít na opěrce.
Když vedle vás někdo bude sedět, bude vám ta opěrka stejně prd platná – budete se o ni hádat se spolucestujícím.
V našich podmínkách se počítá s tím, že v běžném provozu mimo špičky je obsazena maximálně čtvrtina míst k sezení.
inu pouzijte stehno spolucestujiciho jako operku, jemu doprejte take totez.
Málokdy vedle mě někdo je, jinak každé sedadlo má mít svou opěrku aby se předešlo té hádce.
no tak to si musite svyho spolucestujiciho ssebou privest!!!
Přesně jak tvrdíte. Ty sedadla vlastní opěrku mají, tak na co si stěžujete? 😀
Není uprostřed, to mi vadí. Myslel jsem to tak, že uprostřed budou 2 opěrky či že bude větší aby si člověk mohl položit obě ruce na opěrku a zároveň aby se o ní 2 cestující nehádali. Mám scholiózu, a toto mi ji tak maximálně zhorší.
Tak tu ruku položíte sličné spolucestující na koleno. Možnosti budou dvě …
Já bych chtěl ale dojet do cíle, nepotřebuji být vyloučen z přepravy.
Znám mnoho lidí, kteří vykonávají takovou tu nemorální činnost, hlavně v InterPanterech, díky čemu mohou být snadno vyloučeni z přepravy.
Teda nevím, nový vlak a už má špiunavej interiér. To šedo tmavošedý flekatý potažení siců ve mně evokuje akotrát dlouhodobý pobyt mězi bezdomovci.
Tohle teda moc vesele a optimisticky nevypadá.
Kdyz pominu ten prisernej pohrebne-depresivni interier – je to proste jenom primestskej obycejnej vlacek.. jako kazdej jinej..
Asi mi to nedichazi – ale ja opravdu nechapu proc je kolem toho porad tolik caviku.. interier vypada stejne jako jiny vlaky CD nebo jinych dopravcu po repasy nebo jako Elefanty jezdici uz drsitky let primesto..
Elephant má o dost veselejší a barevnější interiér. Fialová je prostě hezčí.
Zdá se mne to nebo je podlaha koberec a sedačky jsou látkové. Pokud je tam koberec a vlak je na příměstskou dopravu tak to bych to chtěl vidět po 1 roce provozu. Jinak i najbrt je veselejší. To barevně zadali pro Leo expres ne?
To tak len vyzerá. V reále to bude Altro.
Ošklivější šedivina to už opravdu být nemůže. Současní „archtkti“ jsou asi barvoslepí.
Ani tak barvoslepi – jako to ze lidi sou prasata spinavy nemyty – a ta spina nebude na sedivym potahu (tak) videt…
Coz je hlavni problem sedivyho nateru. Vetsina lidi oceni kdyz vidi do ceho si seda. Aspon ze to nebude chlupaty drzadlo vseho co po cestujicich zuostalo.
Je to tak, dneska vládne šedá a bílá. Nechápu. Máloco je tak hnusné jako třeba šedé auto nebo šedá koupelna. Ale což. Ano, interiér vlaku je takový … šedý s provokativní červenou. Nic pěkného.
Jo jo, chtělo by to nějak oživit, taková meruňková by byla ideální. A to jsem si myslel, že 90. léta jsou už dávno pryč, ale asi jenom někde.
To není červená – to je růžovofialová jako fasáda podnikatele z devadesátek.
Na sedačce vedle schodů jsem seděl asi 3 hodiny a měl jsem pocit, že na mě někdo šlápne.
Obecně to není moc příjemné mít tak blízko obličeje a ruky plochu, po které se chodí.
Takže kdo tyhle sesličky vymyslel, by si tam mohl strávit pár hodin, aby pochopil…
Podle mě je problematičtější prostor u velké toalety. Myslím tu toaletu, s velkými posouvacími dveřmi pro lidi na vozíku (nikoliv s otevíracími dveřmi na pantech)…
Zatímco v InterPanterech jsou na proti dveřím do velké toalety sklápěcí sedačky, tak asi došlo ke změně https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2020/09/JM_6.jpg Zdá se, že prostor u dveří do toalety bude o dost víc omezenější, protože naproti jsou nově namontovány pevné sedačky.
To je nechutný sedět takhle vedle hajzlu, okno to nemá a většinou tam všelijaké smrádky jsou.
Se divím, že hygiena nepožaduje ještě jedny dveře mezi prostorem pro cestující a WC.
To jsou sedačky pro lidi, co jedou jednu zastávku, ne hodinovou cestu. Ale dá se to řešit i líp, v zahraničí tam dávají takové polstrované zábradlí, u kterého stojíte a jen se tak opíráte.
50 odstínů šedi 🙂
Fuj.
A co teprve, až představí elektrické dvojky.
Mě by spíš zajímalo jestli tyto jednotky budou mít v interiéru označovač podobný nebo stejný jako má ve vozech DPMB na karty
Souhlas – https://www.pipniajed.cz/ je jedna ze skvělých věcí co se DpmB povedla. Skoro bych řekl jedna z mála novinek co lidem v Brně skutečně zlepší život,
Nejsem moc fanda uspořádání všech sedaček do čtyřky, protože hodně lidí bude chtít taky dělat taky věci na počítači do práce….
Na čtyřce se nedá dělat na počítači? Krom toho pracovat na příměstu na počítači, kolik toho uděláte z těch 20 minut?
Téměř 20 minut jedete z jednoho okraje Brna na druhý vlakem. Navíc nepropadejte klamné iluzi, že nikdo delší dobu vlakem nejezdí (ať přes Brno, nebo ze vzdálenějších obcí do Brna). Je jich méně, ale i tak to není málo. A i z velkých měst a dědin na tratích to Brna je velice často víc jak 20 minut.
A s uspořádáním souhlasím, příjemnější a praktičtější jsou sedadla po dvou.
ten celočervený nátěr s černým pruhem je nad očekávání dobrej
Ale ten není na pořadu dne, nebyl schválen a na FB náměstka Hanáka se ani neobjevil. Musí to být chyba autora článku.
https://www.facebook.com/roman.hanak.cz/posts/2547387105551975
je tam.
Jel jsem nedávno Impulsem KD a musím říct, že je to úplně jiná liga než nějaký Inter/RegioPanter…
A to takový Cityjet!
Takže budou vznikat nové pohraniční stanice na hranicích krajů ? A bude se přestupovat do jiných vlaků ? Jednotky v majetku krajů, přece nebude moci dopravce, který si je bude asi pronajímat, používat na území jiného kraje. Nebo snad ano ?
Proč by nemohl? Vše je to věc dohody zúčastněných stran. Dneska taky, za dohodnutých podmínek, jezdí třeba vlaky ČD v Německu…
Pokud bude na prvním místě spádovost a pak až nějaké krajské hraní si na vlastním písečku, bude to super.
Tak tento problém s krajskou spádovostí a minimem mezi-krajských osobních vlaků je už nyní. Vlastnictví jednotek v tom nehraje snad žádnou roli..
Nehraje.
Dopravce si nic najímat nebude – dopravcem bude kraj. A kraj si svoje jednotky pošle tam, kam uzná za vhodné. Strojvůdce a personál poskytne vybraná společnost, která vzejde z výběrového řízení – tak je to nakonec už dnes, jen dnes si kraj najímá i soupravy. Proberte se prosím už z toho modrogumního myšlení.
Odkdy bude kraj dopravcem? On snad bude mít licenci pro provozování drážní dopravy? Dopravce stále bude jeden z provozovatelů drážní dopravy, kraj bude přepravcem, tedy tím, kdo objednává dopravu.
Obvykle se „přepravce“ říká jen zákazníkovi v nákladní dopravě, nikoliv objednateli veřejné osobní dopravy.
Já vím, v osobní dopravě se tomu říká cestující, ale kraj není cestujícím. Ale co je podstatné, kraj není a nebude dopravcem.
Přímý zastávkový osobní vlak Ostrava/Olomouc/Pardubice/Praha – Brno je nesmysl. Přímý osobní vlak Židlochovice – Lichkov nepožadují snad ani šotouši. Takže v Přerově, Nezamyslicích, České Třebové a v Kolíně holt budou mezi Os přestupy. Není to na hranici kraje. To ostatně nesjou ani ty Židlochovice, přesto tam Os končí. A co se týká linky S6 (Brno – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Uherské Hradiště – Staré Město u U. H.) tak ta na hranicích kraje rozhodně nekončí. To by musela končit ve Veselí, v Milokošti. Podobně linka S4 nekončí v Rapoticích, ale až v… Číst vice »
Polovina víkendových spojů díky nedohodoě s krajem Vysočina skutečně v Rapoticích končí.
Ale končí vlaky ve Vlkove, Nedvedicich či Bystřici pod Pernstejnem, Březové aj.
Přitom přímý vlak z Třebové, Zdaru, Třebíče (nebo i Jihlavy) aj.by dával celkem smysl…rozhodně větší než konečná Vlkov či Rapotice…
Jedine linka do Starého Města je logická…
No ale to jsem zase v tom nešťastném roce 2000, kdy se na papíře jen vzaly původní okresy z roku 1960 v často nepřirozeně stanovených hranicích a jen se úředně přesypaly z původních 8 „krabiček“ do nových 14, místo aby se vše udělalo třeba i s 2-3 zpožděním, ale po např. v rámci nějakých voleb, vypsaných referend, kde by se na základě většinového principu podle priorit svých občanů zjistilo, kam které město či obec má spádovost a kde cítí své přirozené centrum. … viz jak obcím okolo Tišnova, které to mají do Brna 25-30 km, bylo „zajištěno přirozené centrum“ v… Číst vice »
Jo, pamatuju si, jak se obce připojovaly znovu k Tisnovu. Vč.města Nedvedice. A pak si pamatuju ty sprajci kraje Vysocina s dopravou nasledne…jako vlak končící v Nedvedicich, povinný přestup na druhý pokračující dál (předtím to jezdilo Tisnov-Zdar i po staré celou štreku) a tuším zrušené busy Nedvedice-Vir aj…
je možné, že za mého mládí (před 25 lety) jezdily osobáky dokonce až do Havl.brodu? Něco si matně pamatuju.
Pamatuješ dobře. Když jsem byl v Sázavě v 90 letech na vojně, tak jsem jezdil domů do Brna osobákem Havl. Brod – Brno.
Jezdili i přímé vlaky Brno-Ždár nad Sázavou přes Nové město na moravě několikrát denně, dnes napřímo pouze jeden pár Sp Pernštejn.
Mohlo to být atrkativnější, ale není to úplně špatné. 🙂
Mno už bylo na čase nahradit 560 i 242+Bdmtee něčím lepším.
Ano, jenže díky řešení „koupíme si vlastní vlaky“ k této obměně dojde později, než by mohlo. Nové jednotky mohly jezdit od prosince 2019 (tj. od současných smluv), jen by se na to muselo myslet zavčas a patřičně připravit soutěž.
Myslím, že je bláhové si myslet, že by ČD nasadily pro JMK 37 Regiopanterů. To nejlepší, co by nabídly, by byl větší poměr zrepasovaných a čerstvě přečalouněných Honeckerů a už za to by si nechaly líbat ruce.
Přesně tak, souhlas. MH asi není z našeho regionu, když je takto optimistický. Každá kdo jezdí po JMK ví, jak o náš region ČD „pečovaly“.
To by to nesměla jezdit ČD..
ale bude se mi po 560 stýskat. Bylo to něco, co tu bylo odjakživa. Ještě před dinosaury, člověk už na ně byl zvyklý a dalo by se říct, že je v určité zvrácené rovině měl i rád. 😀
I s tímto mohu souhlasit. Určitá nostalgie tu samozřejmě bude.
Ano, škoda rady 560…
Ne, že by se mi vzor na sedadlech zrovna líbil, ale cením, že na dvojicích sedaček krásně navazuje.
Pravda. Nějak se nám to rozmáhá, na policejních autech runy, tady háky…
Víte, jak táhne jezdec na šachovnici? Jsou tam oba, pravotočivý i levotočivý. Navíc šachovnice má rozměr 8×8 polí. Paranoi se meze nekladou.
Já s tím problém nemám žádný, ale moderně-korektní menšiny by mohly.
Vizualizace snese vše. V reálu to takto samozřejmě nikdy nebývá a tento případ nebude jiný. Za takto navazující látku by byl odhadem příplatek tak 20% na sedací místo
Tak v realitě takto navazovat nikdy nebude.
Zvenku takovej upír trochu :D. Nicméně coby regionální vozítko proč ne, líbí se mi to…
Interiér pěkný, ale exteriér…do takového cirkusu bych se neodvážil nastoupit.
Po příchodu nových jednotek tedy osobní vlaky Brno – Žďár n. Sázavou končí? Pokud se počítá jen se zajížděním do Vlkova..
Kdepak! Celá železnice v JMK skončí! Do švestek!
Pročpak? Odbory vyhlásí JMK válku, pardon, stávku?
Budou zajíždět do Křižanova, ze Žďáru do Brna se pojede s přestupem z osobáku do Meziříčí
Tak tohle vymyslel pěkný debil. A nadavkem zase nafta pod dráty?
Tohle vymyslel ten, kdo vymyslel vznik kraje Vysočina…teď byla jen otázka času, než k něčemu takovému dojde.
Tak kauzalita toho nápadu je jasná. Jen je smutné, jaké blbostí přináší nesmyslné administrativní členění…a řevnivost lokálních papalasu, kteri se neumí nebo nechtějí dohodnout…
A ke kraji Vysocina…ještě pochopim návaznost Telce a Slavonice na Jihlavu. I Havl. Brodu. Dokonce i podstatné casti okresu Pelhřimov. Ale východních částí okresu Třebíč a Zdar už daleko méně…proste politické okresy Velká Bites a Bystřice měly být součástí brněnského kraje…
Paradoxně Slavonice a Dačice jsou naprosto nelogicky kraj Jihočeský
To máte pravdu. A je to taky slušná pitomost