Obrazem: GW Train Regio ukázal jednotku pro Ústecký kraj

Jednotka 628 pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: GW Train RegioJednotka 628 pro provoz v Ústeckém kraji. Foto: GW Train Regio

O víkendech bude jednotka zajíždět na Moldavu.

88 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
František

Dobré ráno. Doporučuji oběma dopravcům, co se od prosince vyjet na Moldavu, ať si to teď ve všední den zkusí. Dneska na listí „chytil“ ranní osoba 45 minut mezi Hrobem a Moldavou. Předpokládám adheze díky listí. Máte nyní skvělou možnost… Třeba 27.10…

Přednosta

To jsem opravdu zvědav, kam tam chtějí dát tolik kol, co běžně na Moldavu jezdí….ale asi se predpoklada, že je cílem lidi vyhnat. Aneb žádný cestující, žádný problém

MAGNAT

V současné době, kdy se do slavných žraloků ČD nacpe max 6 kol a už se tam nedá projít – budou mít tyto mrkve daleko vyšší kapacitu

Ares

Vždyť se tam vejde víc kol než do 844.

Vladimír

Cesta Žatec – Ústí 1:37 linkou U 52, os do Mostu a R do Ústí také 1:37 (některé spoje trochu delší). Autem do Mostu a odtamtud vlakem R cca 1:20. Samozřejmě auto nemá každý k dispozici. Snad se Sp bude časem zrychlovat a třeba se cestovní doba dostane pod 1:30. V návrhu JŘ je například i zastavovani v Lišanech u Žatce, což mi připadá zbytečné.

Vojtech

Mezi 1.20 a 1.37 až takový rozdíl není. A pokud výhradou jednotku, co má Arriva na 070, kde jeden vagon je z poloviny na kola, tak no problém. Spis jestli se to s jedním motorem a 1 hranou nápravou na tu Moldavsko vyškrabe, anebo zda na to bude třeba dvoumotorový speciál 629

Sap1k

GWTR má na Moldavu dvoumotorovou verzi 628, takže by to mělo jet hezky 🙂

Míra

Fuj, zase ten vyřazený zrezlý německý šrot, už tady jsme jako v Albánii. Ještě štěstí, že v Česku vlakem zásadně nejezdím (s výjimkou tzv. koridoru z Prahy na východ, tam to celkem ujde).

Ares

Haha, přitom jste první kdo brečí že se zdražuje jízdné :))

***** Petr

Toto mi přeposlali mladí. Ono ani s tím novým to není nijak slavné, byť v jiné kategorii.
https://www.youtube.com/watch?v=L6-e8l30AmY

Marty

Zásadně nejezdí ale vše musí komentovat

Vlakař

Jenže v Německu dostávají vlaky cca 5-10 let celolak s případným vyvařením a novými systémy viz berlínský sbahn. Naše vlaky tu už 30-40 let jezdí defakto beze změn a většina jich stále vypadá jak ze 70-80 let

vtvt

Můžu poprosit o zdroj?

Vlaky typu 628 (v ČR jako typ 845 u Arrivy/GWTR/RGJ) na regionálních tratích bavorského venkova myslím, že takovou péči nepodstupují.

Jonáš

A co chce GW train ukazovat na starým Duewagu, to ty měští konšelé neznají takový zgarby odkoupený z Německa ??

Novotny

Proc se rovnou nekoupi na tuto prevysenim narocnou trat nove a vykonejsi vozidla, nez repasovane a zastarale jednotky, ktere by v Nemecku uz neuspely.

Kvalita dopravy se tim akorat snizuje.

Ares

Protože na to nikdo nedá peníze.

MartinS.

Na trať s turistickým víkendovým provozem kupovat nová vozidla? No prostě nejsme tak bohatý stát. A zase taková turistická atrakce, aby si to na nová vozidla vydělalo, to také není…

Vtvt

628 v části Německa jezdí. Viz odkazy níže v této diskuzi.

A nic Vám nebrání, abyste VY, ZE SVÉ KAPSY, platil jízdné vyšší třebas o 500%, aby jezdil nějaký novější vlak.

Třebas se najde podnikavý dopravce, který uvěří, že je hodně takových jako Vy = majetných kteří rádi utrácí/cestuchtivých do Moldavy

Adamgolias

Jen aby se vlak neuhřál jako 845 v polubnem.

Radek

Místo nového moderního regiosharku, přes 30 let stará šunka, super.

Vtvt

Jo 90 milionů Kč vs. cca 10 milionů (to odhaduji).

Tak klidně, když si zaplatíte trojnásobné či pětinásobné jízdné.

Míra

Vysokopodlažní šunka bez výkonu… Vaše odhady si nechte do hospody . A etcs se do toho vyplatí dávat..😀😀

Vtvt

D. Adamka uváděl, že Arriva investovala do busů a vlaků miliardu Kč, pokud si dobře vzpomínám.

Ceny busů si lze odhadnout z jiných dodávek

A počty/složení vlakové flotily Arrivy je známé.

Takže klidně míň než 10 milionů za jeden 845.

Míra

Co zas melete o arrive Axel

Vtvt

?

Míra

My víme že vtvt je axel

Vtvt

Aha Vy nevíte, že u Arrivy jezdí 628 / 845.

Vojtech

Výchozí cena před reko za 628 je 199 tis EUR, je možné, ze z počátku byly levnější a přitom šlo vybrat z lepších kusů ( analogicky s nákupem mz z Rakouska, kdy první vozy staly 50 tis EUR a byly to prémiové 1 třídy a na konci to bylo za 300 tis EUR a byly to rozpadající se Bmz229, často nekompletní )

Míra

Což o to stáří, pokud je vozidlo v dobrém technickém stavu včetně nevybydleného interiéru odpovídajícího cca dnešním požadavkům na cestování, tak budiž, když to vyjde levněji a hlavním požadavkem je ušetřit. Ale co p.Sůra nejspíš zapomněl zmínit v článku na téma: jak jsme se na další trati zbavili ČD, je to, že se v tomto případě nahrazuje nízkopodlažní vozidlo tímto vysokopodlažním !!! Často jezdím vlakem s kolem (včetně vlaky GW Trainu), rvát „do patra“ těžká kola často z „nástupiště“ ve výši hlavy kolejnice není zrovna příjemné, přitom cca polovina cyklistů jsou ženy… Letos v létě jsem několikrát vlakem s kolem… Číst vice »

Karl vB.

Obraťte se s vaší připoínkou na příslušného krajského koordinátora dopravy.

Adamgolias

Byl jsem svedkem jak v Doksech nemohla starsi tlusta dama nastoupit do 845. Jeji nohy nebyly schopny unest telo do schodu a na prvnim se zastavila a narikala. Tahali ji za ruce , to se bala ze ji prasknou kosti , tak se ji mistni alkoholici z te vyuzene nadrazky opreli o pozadi a vtlacili ji do vozu. Nastesti vystupovala v lipe , na vysokem nastupisti.

MartinS.

No a úplně stejně by se jí nastupovalo do 810, 842, 843, 854, o vozech klasické stavby nemluvě. Takže vlastně do většiny vozidel na české železniční síti. Je to smutné, ale je to tak. Rozvoj nízkopodlažnosti je nezadržitelný, ale pomalý

Adamgolias

No a co tim chcete rici? Ja nekde rikam ze se stroju z ery čsd to bude jinak ? Ja reagoval na prispevek ohledne nizkopodlaznosti. Ne o nasazeni vami uvadenych vozidel . Doporucuji nejen cist ,ale i snazit se pochopit . Umeni chapat text se v nekterych zakladnich skolach vyucuje . Skoda ze ne povinne. Nekolik zdejsich diskuteru by takovy kurz by potrebovalo jak sul .

Zabakovec

A neměla by lépe pečovat o svoje zdraví a váhu než si stěžovat?

Diesel

Já byl letos na Moldavě a když jsme tam parkovali tak tam přijelo něco myslím že tam bylo napsáno Shark na tom. A bylo to takový celý nový hezký na pohled a tohle co tam má jezdit mi přijde jak dlabaná rakev. To asi není úplně změna k lepšímu nebo se pletu?

Daniel Jablonecký

Jak se to vezme. Ten vlak musí někdo zaplatit. A ČD si za svého Sharka řeknou určitě víc než 130 Kč/km. To je odpověď.

Jarda

mě ty vlaky připomínají arrivu, úplně v tom vidím ten „dobytčák“ arrivy, co jim hořel za jízdy a v letě tam bylo jak v peci.

Vtvt

No vidíte a třeba v bohatém Bavorsku slouží 628 tamním cestujícím.

MHD

Dosluhuje

Vtvt

Možná mi něco uniklo. Ale ani s novou smlovou, tj. po roce 2024, nelze vyloučit 628 na některých linkách v Německu – viz ze zadání:
„Als Rückfallebene fragt die BEG bei den interessierten Verkehrsunternehmen auch Angebotsvarianten ausschließlich mit gebrauchten Dieselfahrzeugen für das Gesamtnetz an.“

https://beg.bahnland-bayern.de/de/wettbewerb/ausschreibungen/linienstern-m%C3%BChldorf

veli.k

Jsem z toho trochu zmatený 🙂 Na provoz linky U52 jsou potřeba 2 jednotky do turnusu, ale určitě také alespoň 1 záložní. Tedy 3 jednotky 628. Zároveň ale na Moldavu bude nejspíš potřeba jednotka dvoumotorová. Ideálně taky ne jen jedna, protože už to jsou starší stroje, a tedy potenciálně náchylnější na nějaké poruchy. Kolik a jakých jednotek tedy GW Train plánuje mít? A budou všechny v nějakém jednotném standardu?

LEW EL3

These shit trains fail even on track Česká Lípa-Rumburk. I think the one-engine version don`t make Moldova track. I know, RegioNova only make 80km/h, they are to slow for faster track. In this case I would even prefer RegioShuttle/Spider.

Marek Janík

no do Moldávie to opravdu jezdit nebude…..

Jackub

Is this English??! And yes – you can think and prefer whatever you want. But who is it important for?

noerf

Na rychlících Plzeň – Most má čtyři jednotky, turnusová potřeba jsou dvě vozidla, které bývají zdvojeny pouze v neděli. Takže rezerv má dost.

Šteklis_07

2 vozidla? To určitě ne. Když se jednotky potkávají v Žatci a v Žihli…

Kluk z Jihu

GW koupili 2 jednotky od Regiojetu a trvale tam přesunou další 2 jednotky z Volar, kde zůstanou nakonec jenom 2 mrkve místo současných čtyř. Do Volar pak začnou chodit RS1. V předchozím komentu mě za to sice málem utloukli, ale je to tak 🙂

Marty

Jste úplně mimo, ale určitě odborník.

Kluk z jihu

V čem se podle vás pletu?

Třicátáprvní Béé

Co je to za odstín té nahoněné červené? Ta oranžová sedí líp o něco

FenyAMG

V minulosti za ČSAD jezdila linka Žatec – Ústí n. L., skončila někdy po pádu DPÚK.

zesp

A já si říkal, co to dnes jede přes Brodek u Přerova. Tak tak jsem ji stihl zachytit aspoň na mobil… A ona je to přesně jednotka ze snímku. Co mezi Přerovem a Olomoucí dělala?

https://youtu.be/Tw2Y4Kq29A0

Hublajs

Tak podle článku byla předělávaná v ČMŽO, což je v Přerově, tak proto

zesp

To jsem si neuvědomil… Tak to možná byly zkoušky na trati, nebo už jízda na místo určení…

Lukáš Chytil

Ne v Přerově, ale v Hranicích na Moravě, dělaly se tam i Linty pro LE.

Včera jsem jednotku potkal, jak právě odjížděla z Hranic na Moravě.

LuKo

Přesun z ČMŽO Hranice na Moravě do Teplic na dokončení.

Kluk z jihu

To je zvláštní, z Volar už odjela první dvoumotorová 628 a brzy bude odjíždět druhá. Tyhle „nové“ jednomotorové od RJ mají jít na Šumavu.

Ares

Jasně a proto je v barvách Ústeckého kraje.

Kluk z jihu

Pro tedy z Volar mizí 2 dvojmotorové jednotky?

Mára

Protože budou určené především pro vozbu vlaků na Moldavu o víkendu. Ve všední dny budou s touto jednou 628 nasazeny na lince Žatec – Ústí.

švarc

A to se vyplatí, v týdnu provozovat 628 a o víkendu 629

Třicátáprvní Béé

A jméno už má?

JirkaK

2 dvojmotorové z Volar vozí vždy po letní sezoně pryč, před sezonou se opět obě vrátí

Ivo

A taky se vracívají na období kolem Vánoc, Silvestra a Nového roku.
A v posledních týdnech jsou všechny vlaky na budějovickém rameni vedeny dvojmotorovými jednotkami a to i v pracovní dny. RegioSprinter 654 jsem tam viděl naposledy 5.10. na vlaku po 18. hodině večerní z ČB.

JirkaK

GWTR má dvoumotorových celkem 4, přes zimu stačí na Šumavě 2; dnes (20.10.) se dokonce do ČB podívala i 650.357

Ivo

Poprvé již ve středu 19.10.

s klimou v pohodě

Pokud bude klima a možnost rezervace s jistotou směru jízdy tak mi to přijde fajn..

Mojmír

Toto bude Sp. Možnost rezervace s jistotou směru jízdy nemáte v Sp ani u ČD a dokonce ani ve všech EC/IC. A třeba na západě ji nemáte skoro nikde u takových „skvělých“ DB vám v ICE klidně rozhází skupinu tří lidí různě po vagónu a ani vás na to neupozorní.

Kuba2

Jediná jistota bude, že se ten směr jízdy bude v Lovosicích měnit.

Apollo17

Taktéž z Ústí na Moldavu.Tam je v Louce také vždy úvrať.

Alibaba

A když pojede na Moldavu, tak ještě v Dubí.

Apollo 17

A jak to bude jezdit po koridoru až bude povinné ETCS?Je plánovaná instalace do těchto motoráků?

Oce

V mezistaničním oddílu 😀

Třicátáprvní Béé

Stejně jako sysly, tipoval bych

Apollo17

Sysly už instalaci ETCS vysoutěženou mají.

Třicátáprvní Béé

Tak to je dobře👍

Xiao

Takže to je ta jednomotorvá? A to se vyškrábe nahoru na Moldavu?

Fliczek

Nene, je to dvoumotor. Což lze vlastně vidět i na fotografiích. Obě jednotky jsou dvoumotor.

Avlaky

No to asi těžko na obrázku je spojen motorový a řidiči vůz, navíc Regiojet nikdy dvoumorovou verzi 628 neměl

Petr

Přitom v textu je zmíněno, že dvoumotorové jsou řada 629. Tak nevím 🙂

Král Šumavy

Ten článek je celej nějakej divnej .. na tuhle linku jdou 628 ze Šumavy a na Šumavu jdou jednomotorový .

Třicátáprvní Béé

Na Šumavu snad ani nemůžou jednomotory kvůli smlouvě, snad výkon/náprava, nevím přesně teď

Kernteriér

Opravdu?
—–
GWTR na trať nasadí dvě jednotky 628. O víkendech je využije pro provoz na turistické lince T8, která spojí Ústí nad Labem a Moldavu v Krušných Horách.

Anonym ze severu

A když se ta 629 rozbije, tak na Moldavu pošlou 628?

Fliczek

Ano, moje chyba, moc horlivě jsem to napsal, právě, že mají jít sem k nám 2 dvoumotorové jednotky + tedy tahle jednomotorová. Uvidíme, jak budou obíhat … Omlouvám se za mylné informace.