Obrazem: Je libo lokomotivu či spací vůz? ČD Cargo prodává vysloužilá vozidla
Nepotřebná vozidla ČD Cargo určená k prodeji. Pramen: ČD Cargo
Společnost ČD Cargo se rozhodla prodat nepotřebná vozidla, která už nechce obnovovat a dále provozovat. Konkrétně přišla s nabídkou pěti
Dřív se vyřazené vagóny (pro)dávali lidu chudému za hubičku. Dráha se nepotřebného zbavila a chuďas měl kde bydlet. Nebo zahrádkář kam dát nářadí a ze zbytku si vyrobit chatičku. Ale pokrok nezastavíš. Dnes za vagón zralý na sešrotování chtěj tolik co za cirka 8 let ojetý Superb s najetými 300 000 (?) kilometry.
Tak ono různých food-trucků již u nás máme povícero, ale taková food-lokomotiva, to by teprv bylo.. 🙂
Já myslím, že se ty krámy jen sestěhují do centrálního vrakoviště Brno Dolní. Neb dislokované pracoviště odštěpný závod 02 Zdice jsou již přeplněny a většina střechy už taky spadla.
Nechtěla by to náhodou Arriva na rychlíky?
Přesně mě napadlo to samé 😁 A že to jsou Bardotky bez vytápění? To u Arrivy stejně nikdo řešit nebude. 😁
Můžou tam přidělat původní parní generátor a vytápět vozy párou, ty staré lůžkové vozy jistě ještě budou podporovat parní vytápění 😀
Určitě v víš o čem mluvíš, tedy i víš, jak se ten generátor jmenoval😁😁😁
Jste vtipni jak pondelni rano. Zkuste si za stejny podminek sehnat lepsi vozy.
Prvně jsem četl kozy. Už jsem to přečetl správně, ale stejně, za 200000…
Taky mě to napadlo. Namísto těch starých šrotů z roku 200x boudou šotoušci požadovat skoro nové vozy z roku 196x.
ZSSK?
Ponúkni si to svojim.
Nějaký ten záložní generátorek do domu by se hodil… 🙂
To se dá koupit za zlomek ceny a ještě si nezpůsobíte na zahradě ekologickou katastrofu…
trošku silný kafe.. míd doma vlastní motorgenerátor je mi blízký, ale megawatt s K6S310…
míd, jsem myslel, že už jsem viděl vše 😁
Myslím, že tohle je dobrá šance pro spolky s historickými vozidly. Škoda, že nevlastním žadný drážní pozemek, kupoval bych. 😀
Myslím, že to je zoufalý pokus to prodat komukoliv za víc než cenu šrotu. V SOKV ČB zlikvidovali podobných zázraků asi dvacet, když před dvěma lety uklízeli na Den železnice… 🙂
čekám kdy někdo přijde s obchodním modelem že by skupoval tyhle os. vozy dal je trošku do pucu , zavezl někam na okraj prahy na odstavný koleje a rejžoval na bytový krizi 😉
Hmmm, to zni dobre 🙂 proste mobilni dum pripadne 😉 to mel uz pan Burian ve filmu …
LDoufám, že to někdo koupí, aby zase mohl být překvapenej jakým je to stavu….
Někde na youtube jsem onehdy viděl jak má z lůžkového vagónu nějaký rusák udělaný včelín. A docela i vyvedený na rusky poměry. Včel je málo tak velkovyroba muze začít.
A ze v Cesku mame nemalo koleji, kde by vcelin klidne mohl byt a majitel muze mit ve vedlejsim kupe i ubytko 😉
Při troše fantazie by se dal předělat na originální kurník.
Mámo, nekoupíme si jednu Barču a k tomu lehátkovej vagón ať máme čím jezdit na vejlety? 😀
Já ti dám Barču ty jeden starý prasáku! {*Manželka bije muže válečkem na nudle.*}
ČD Cargo má jistě firemní politiku společenské odpovědnosti, prostě se toto a mnoho,mnoho jiného musí ekologicky zrecyklovat.Dyt to tady podél kolejí vypadá hrozně.
O lehátkový vůz podle mě zájem bude od nějakého železníčního spolku pro dovolenkové jízdy po Evropě, ale lokomotiva s vybraným motorem je asi jen na náhradní díly, resp. šrot.
Řekl bych že o lehátkové vozy bude mít zájem taky Arriva na své rychlíky, ale bojím se, že rok výroby 1967 je pro ně příliš zánovní.
Tahle hlaska je vtipna ja prujem v MHD …
Když ty mašinky protáhnou skrz CZ LOKO, tak z nich můžou být fungl nové EffiShuntery. 🙂
Tyhle mašiny už nemá cenu generálkovat, spíš je recyklovat a pak z nich vytvořit novou.
Zejména lokomotivy by mohly ještě někde sloužit. Problém bude výše finančních nákladů na jejich revitalizaci.
Čímž jste si sám odpověděl, že nemohly…
Tak, vezměte peníze, pořiďte chybějící díly, zajistěte volnou kapacitu, šikovný kolektiv a máte to. Jsou místa, kde by některé stroje nadělaly práce…. Jéjej. Třeba v Moldavsku.
Není to škoda, aby se státní firma zbavovala dieselových lokomotiv? V případě nějakých opravdu katastrofických scénářů, kdy dojde z různých důvodu ke globálnímu dlouhodobému výpadku elektrické energie se závislá trakce stane pouhým nepohyblivým kusem šrotu. Železniční vojsko již bylo zrušeno dávno. Existuje vůbec nějaká strategie pro takový případ? Nechci malovat čerta na zeď, ale jsou sestřelována civilní letadla, hromady migrantů se houfují na hranicích EÙ a my se zbavujeme trakce, která je schopna zajistit dopravu a neohrozí ji ani případné napadení nějakými super moderními zbraněmi ničícími moderní počítačové systémy…
Tyhle vraky nás před apokalypsou nezachrání.
A což třeba právě použití pro plánovaný hotel z lůžkových vozů na trati Čejč – Uhřice?
A kolik bude mít sekce z těchto Bc hvězdiček? Ono i retro se musí davkovat s mírou.
kolik se jich namaluje
tyhle vraky už apokalypsou prošly… Zvláště ty Bardotky vypadají dost hrůzně.
Ti migranti se před ČR houfují v gigantických skupinách! jděte s p. prezidentem a Tomiem bránit hranici!
Nespletl jste si web? Trikolóra a SPD je trochu někde jinde.
Co mě to podsouváte? Já jenom upozornil na to, že v případě dlouhodobého výpadku el energie jsou diesly nenahraditelné.
V případě dlouhodobého výpadku elektrické energie bude veškerá železniční doprava zastavena, protože nebude fungovat sdělovací a zabezpečovací zařízení. Pár vlaků by se asi i tak protlačit dalo, ale nemělio by to prakticky význam, veškerou přepravu by zajišťovala silniční vozidla.
Kdepak,to přece má Dobrá správa ošetřeno ve svém stěžejním předpise D1 články o nemožném dorozumění s barevnými povolenkami,takže bychom jezdit nepřestali. Snad měl být v nabídce i čmelák 182/s EDB/,ale zdá se,že byl nakonec vynat. Ta 137 když se před asi 4 lety na pár dní objevila v Praze,nebyla ve zlém stavu/Nex z Libně přes Nusle vyrvala sice šnečím tempem,ale přece až na Žižkov/
S novým předpisem D1 jízda za nemožného dorozumívání zmizí a s tím i povolenky. Když nebude nic fungovat, tak se radši jezdit nebude. Platnost této úpravy bude od 1.1.2021
Ahato jsem netušil,tak super,že se D1 zbaví balastu nehodného 21. století.
Kdokoliv má možnost tyto lokomotivy koupit, na vlastní náklady je zprovoznit, a v případě výpadku el.energie je dopravcům za draho pronajímat, setká-li se nabídka s poptávkou:)
V době výpadku elektrické energie se dají na železnici vrátit „žezla“, jestli ještě někdo ví, jak taková doprava v mezistaničních úsecích funguje, ale nikdo nerozběhne pumpy, které by lokomotivy a motorové vozy nazbrojily palivem .. takže – pozdě, na všechno .. doporučuji úžasný román od Ondřeje Neffa – TMA … je tam všechno, ale asi jen pro ty hodně otrlé … A přijde to.. už brzy.
Vždyť se stále používají – MHD Praha sice ne s žezly, ale dřevěnými kolíky občas vyrukuje – tam, kde je jednokolejný provoz na části tratě při výluce (např. Trojská v době stavby nového mostu, a cca před 2 lety Zenklova (u Bulovky si předávali řidiči „kolík“)
To v Praze nemají na to si udělat dočasné „ZZ“? V Brně, pokud vím, se to tak při jednokolejném provozu dělá.
Proč to zbytečně komplikovat. Kolík je přece levnější a jen tak se neporouchá :-D. Akorát byl tedy dost krátký… A hlavně. Musel se předávat na novém místě a běda ti, když jsi to porušil a pozorka tě viděl… 🙁
Ne na novém, ale na blbém místě…
Tma se mi nelíbila, Blackout od Elsberga byl podle mne trochu líp napsaný a popravdě i reálnější. Na druhou stranu tam byly nepodchycené některé věci, například najíždění/izolace starších elektráren bez složitého počítačového systému. Jediné jak tomu předejít je mít maximum v poloostrovních systémech a pak schopnost vyčlenit lokální podsítě, které se obnoví z nějaké lokální elektrárny. Teď je třeba otázka jestli nezavést nařízení aby kritická místa infrastruktury, jako jsou kompresní stanice plynu, velké vodárny… měly nezávislý zdroj elektřiny, eventuálně třeba u kompresních stanic plynu kompresory přímo poháněné spalovacími motory atd. Navíc všechno nemusí být úplně nemožné, improvizovat se dá vždy,… Číst vice »
Mě se na Blackoutu nelíbilo, že tam pan autor nechal bez bližšího vysvětlení explodovat Temelín, přičemž jsou mnohem horší elektrárny. Prostě se podíval na mapu a řekl si „hele, tam to neznám, jaderné elektrárny tam mají jen dvě = jsou to flákači = jsou ve špatném stavu = jednu necháme vybuchnout… 🙁
Myslím že pan autor je Rakušák, takže…
Román je to moc pěkný. Akorát mě, jako tramvajáka, mrzí, že tam je popisována hromadná apokalypsa tramvají prostřednictvím selhání brzd. Což je blbost, jelikož jsou tyto zkonstruovány tak, že popisovaný scénář by se nemohl odehrát pouze „nefunkčnosti“ fenoménu elektřina.
Ano, TMA. jenže tam popisuje takovou zajímavou situaci, kdy přestala elektřina fungovat úplně. To jako že přestal existovat elektrický náboj. Mno bez elektrického náboje by hemoglobin nedokázal přenášet kyslík.
Asi jako kdyby najednou přestala fungovat gravitace a Ondra Neff se kvůli tomu nemohl rozjet na kole, prokluzovalo by. A taky by mu netěžítkovalo těžítko na stole. Že by i s atmosférou skončil někde rozptýlen v hlubinách vesmíru ponechme stranou.
V případě elektrického výpadku se ani nevys…te, tak není potřeba řešit dopravu, krom toho pořád existují autobusy.
vyserem, máme za humnamadocela zachovalou kadibudku i když léta nepoužívanou
A tohle sem napsal kdo: jsou sestřelována civilní letadla, hromady migrantů se houfují na hranicích EÙ? Matka Tereza?
Proč hned Matka Tereza. Před dvaceti lety jsme nikdo netušili, že tisíce migrantů se bude snažit dostat do EÚ. Také asi nikoho nenapadlo, že se budou sestřelovat civilní letadla. Ukrajina a nyní Írán.. Proto jsem jenom vyjádřil obavy, že přílišná závislost na závislé trakci je dle mého soudu špatně. Nic víc, nic méně. Nikdo neví, co se může přihodit…Žádná Matka Tereza, ale člověk který na nezávislé trakci prožil svůj profesní život a je mu líto těch traktorů….
Iránské civilní letadlo sestřel USS Vincensses 1988…
Ehm, tisice migrantu se do Evropy snazi dostat uz po staleti, jen ted je Evropa dostatecne rozlozena, aby se neumela ucinne branit nebezpecnemu diktatu.
Áno, chudáci Kelti ten slovanský nájazd absolútne nezvládli.
Nebyli to ani tak Kelti jako Germáni. Ale ti se odtud stáhli dobrovolně. Však ústřední centra Velkáé Moravy vznikla v místech Germány předtím opuštěných
To je z toho, že se do afrických chatrčí dostala satelitní televize, ukazující jak blaze se žije u nás v Evropě.
V případě blackoutu by patrně nefungovala ani distribuce nafty, leda snad parní lokomotivy jsou na elektrice skutečně nezávislé.
Ale pumpovat vodu do tendru ruční pumpou bych nechtěl 🙂
Vodovod často funguje samospádem a pokud by nebylo uhlí, dřeva je ještě dostatek. Zato palivo pro naftový motor nevyrobíte.
Házet do štokra dřevo, by se dva nestíhali otáčet…
Palivo pro naftový motor, které lze v našich podmínkách vyrobit se jmenuje řepkový olej. Občas je fajn jít do školy místo stávkování za klima.
Ani v našich podmínkách bez el. energie palivo pro naftový motor nevyrobíte, ani řepkový olej.
No dá se to ještě podomácku rafinovat z ropy, výnosnost nic moc, je to nebezpečné, ale dá se to. (V Sýrii to tak dělají, a nebezpečí je tam spíš zdravotní, látky v ropě umí pomalu rozežrat maso a nervy, pokud se jich dost dostane do otevřené rány) Ale asi bych to moc neriskoval. Pak je ještě alternativou škvaření živočišného tuku, eventuálně jako zpracování za pomoci hydroxidu. Vtip je v tom že dnes se, pokud se budeme bavit o apokalyptické krizi, bez elektřiny nemusíte ocitnout, pokud máte domácí FVE a při apokalyptické by se asi rozkradly FVE. Takže nějaký bastl by… Číst vice »
Vodovod funguje samospadem do vyčerpání vodojemu, takže tak 2 dny. Nafta je ve státních hmotných rezervách snad na 90 dnů.
Jak kde a jak který, prameniště a potoky jsou obvykle ve vyšších polohách, nežli jsou tratě.
Březovský vodovod pro Brno funguje samospádem už 100 let a ještě se nevyčerpal. Ale musí mezi Českou Třebovou a Březovou nad Svitavou dost pršet, aby voda zasakovala do křídových vrstev. Ostatně z Želivky do Prahy je to taky samospádem.
Jak kam. Pata přehrady je níž než Barrandov, nebo celé jihozápadní město.
Házet uhlí lopatou nebo precerpavat naftu ručním čerpadlem, to už je jedno. Na elektrine už jsme tak závislí, že bez ní by nefungovalo vůbec nic.
Pakliže u nádraží jsou bezedné zásobníky nafty, což zřejmě neplatí…
Kolik metrů hadice máte? 😀
Kurbt: Aby vůbec byli lidi, co to budou házet/čerpat… Když vidím, jak je těžké vyndat třeba talíř ze skříně a pak jej odnést ze stolu do dřezu (do myčky), tak házet lopatou několik hodin (což je velmi těžká práce) nikdo nebude. Starý by to ještě zvládli, ale nemůžeme spoléhat, že budou za nás (za ty mladý) dělat všechno.
Tak to jsem se pobavil 🙂
No zas tak dlouhý-vážný ten výpadek snad nebude. Když vynecháme nějakou globální apokalypsu, válku apod.., ale tady by asi už nikdo nějakou dráhu neřešil. Síť by měla umět najet z nuly pomocí vodních a přečerpávacích elektráren. Ty jsou snad spojeny přímo s elektrárnou jako její hlavní zdroj, ty nahodí další a ta zase další… Jediný kdo by prý snad měl problém je Praha, ta snad nemá zálohu a musela by nějakou dobu čekat. Poškozená část vedení se odpojí/urychleně opraví a na těch několik desítek hodin až den/dva to v nejnutnějších případech podrží větší naftove/malé benz. elektrocentrály ta nafta do nádrže… Číst vice »
Celá elektrorozvodná síť naráz nejspíš nechcípne nikdy. Ledaže by někdo cíleně fyzicky zlikvidoval několik kritických míst nebo všechny řídící sítě současně. Pokud jde o elektrárny, přinejmenším přečerpávačky se dokážou rozjet samy i bez odběru proudu ze sítě. Například Dlouhé Stráně pro tento účel mají připravený záložní 400 kW dieselagregát a průtočnou malou vodní elektrárnu 162 kW. Tyto dva zdroje společně dokážou rozjet jedno ze dvou soustrojí o výkonu 325 MW a když je plná horní nádrž, tak voda z ní toto soustrojí dokáže pohánět na plný výkon 11 hodin. Nedávno nacvičovali postupy při virtuálním totálním blackoutu ve středních Čechách. Ke… Číst vice »
už je pozdě ..
Podle mě by kolaps civilizačních výdobytků z našeho kulturního okruhu asi nejlépe přežili Amišové v Pensylvánii. https://cs.wikipedia.org/wiki/Ami%C5%A1ov%C3%A9 Vraky lokomotiv by byly k ničemu, to je moc komplikovaná technologie.
Nepřežili, odmítají násilí a proti většinové zbídačené populaci by se stejně neměli šanci ubránit.
Vidíte, to mě nenapadlo. Asi by se na ně vrhli tisíce jiných Američanů, kteří sice neumí orat koňma, zato mají doma pistole, pušky a krabice plné nábojů, které fungují i bez elektřiny…
To je zase otázka, Amišové, Hutterité a další takové komunity, tam nefungují zcela odříznutě, ale jaksi v tom regionu, tedy se s komunitami „angličanů“, jak říkají stýkají. Otázka tak je jak by ta situace vypadala reálně. Nemyslím si že by na venkově došlo k velkým přestřelkám, to by byla spíš situace ve městech. Reálně by se informace o rozpadu nemusela dny až týdny k těm komunitám dostat.
Jakože by k Amišům v Kansasu přitáhli všichni ze 2500 km vzdálené Kalifornie? Nefungovala by elektřina, nefungovaly by ani benzínky (ano, je tam elektrické čerpadlo) a cestou pěšky přes poušť v Nevadi by si jistě vystačili s jednou plechovkou coca coly.
Při dlouhodobém výpadku elektřiny nebudou fungovat ani bankomaty ani platby kartou. A stejně peníze nebudou mít cenu protože za ně nebude co koupit, všechny výroby a služby potřebujou elektřinu, ať už přímo nebo nepřímo. A v ten okamžik začne rabování. takže jestli se na to chcete připravit, tak si pořiďte vlastní studnu, vlastní hospodářství (aspoň zahrádku), hodně konzerv a střelnou zbraň s velkou zásobou munice abyste to všechno ubránil.
Blbost, nebude dost elektriny na provoz rafinerii a dalsi potrebne infrastruktury k provozu tehle muzealnich kousku, ktere mimochodem EMP stejne nepreziji, nebot elektroniku obsahuji. Po EMP se vratime do obdobi pary, pri nejlepsim.
By si něco mohla koupit Arriva.
To radši ne, by se mohlo stát že by s tím jezdila
Tak vozy z německých vrakovišť již nejspíš došly, tak jistě nepohrdne ani tímto, navíc Bardotka bez tlumiče výfuku bude jistě magnetem pro šotouše 😀
Vagóny by mohly být předisponovány na sídliště Luník. Tam by poskytly luxusní bydlení. Problém by byl je tam dostat.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/s-kamerou-v-romskych-osadach-tak-otresne-vypada-odvracena-tvar-slovenska-82360?dop-ab-variant=100&seq-no=1&source=hp&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Slováci jsou v pytli to ví každý. Není divu, že odchází hromadně do ČR. Jinak nápad dobrý, ale asi by to rozřezali a dovezli do šrotu.
Vozů (i motorových) je v Mukranu i dalších „vrakovištích“ stále spousta, jen není potřeba kupovat úplně všechno.
A nebo ČD. Mezi Brnem a Budějicama provozují vagony jen málo mladší. A řada 751 by se jim taky hodila. On ten K 12V 230 DR byl od začátku nespolehlivý přetechnizovaný počítačový sráč.
Kde je v motoru K12V230DR nějaký počítač? Navíc „od počátku“, to je rok cca 1969.