Obrazem: Jak bude bude vypadat dálniční most přes Vltavu? Porota ukázala pětici nejlepších
Dálniční most přes Vltavu na DO, 1. místo. Autor: Stráský, Hustý a partneři a Studio acht

Vítězný návrh může být dražší, připouští porota.
Tak hlavně že krajinný ráz nenaruší lanovka.
Za mne 2. nebo 1. Velkých ploch u dalších se bojím jak budou šišaté a posléze špinavé a flekaté.
⚠️ HYPOTETICKY
Most se navrhne tak, aby po něm mohlo jezdit i něco kolejového – klidně v horizontu dekád. Jak by se toho dalo nejlépe využít?
Za mně:
1) Rychlotramvaj z Odolené Vody napojit na tramvaj v Suchdole. Tu protáhnout na sever do Roztok a na Černý Vůl. Vzniká tak možnost rychlého spojení nejen na C, ale také A
2) Regionální vlak na letiště v souběhu s okruhem. Napojený na novou trať do Brandýsa.
Mínuskáři, chci slyšet argumenty.
Jak se ty chodníky a vyhlídky budou udržovat? Jak jsme minulý týden slyšeli, tak v Praze to přece nejde…
Tohle bude jiný správce. Ten nehledá neustále pochybná zdůvodnění, proč nefunguje, ačkoliv peníze do něj tečou úplně stejné, jako do toho, co funguje.
Za mě nejlepší 1. a 5. návrh. Nejhorší bych označil jako 4. návrh.
Jinak držím palce a doufám, ať vyhraje nejlepší a zahájí se stavba co nejdříve.
Ví někdo, proč nakonec nebyl v zadání most dvoupatrový, se kterým počítaly první návrhy stavby?
Krásná práce, líbí se mi.
Ten první návrh je fakt hooodně pěkný. Čtvrtý se mi moc nelíbí. Zbylé jsou taky super
já bych zkombinoval 1, protože to je opravdu nádhernej most s některým, který má tu lávku pro pěší, to bych zadal jako podmínku
Za mě preferuji normální most bez nějakých zbytečných vychytávek, protože to není žádný Karlův most nebo Hradčany. Ať je to funkční, dlouhověké, na údržbu jednoduché a nákladově minimální. Takže asi 2 nebo 4
Bez debat je 1. nejlepší, ale za ním následuje 5., pak 3., a pak 2. a 4., který se podle mě vůbec nepovedly.
Je to věc vkusu, u mě vede č. 5. NEvím, co mají pořád s těma lanama. Od dětství koukám na most na Podolsku, to je také krásný most. Žďákovák to samé.
Bohužel dnes už se oblouky nenosí.
Tehdy to jinak neuměli.
Letmo betonovaný železobetonový oblouk jakožto ideální možnost překlenutí hlubokého údolí asi nikoho nenapadl.. Lana hezký, ale náročný na údržbu. Valbek konzervy ale se známostmi, takže to tam bude nejspíš stát..
Zajímal by mě důvod. Hmota? Za mě by to taky nemuselo být špatně
Jasně, hluboké údolí je oblouk klasika. Ale pokud je tu podmínka minimalizovat zásah do nejcennějších skalních svahů a pohledově co nejméně rušit …
Proč ty mosty nejsou nadčasové aspoň 3 pruhy a 3 pruhy aby se to nemuselo předělávat. Měl by být široký aby se tam mohly dát tramvaje. Dyť přeci povede linka z Prahy do Zdib. Tak by tam mohla být linka Zdiby Suchdol letiště .Praha by potřebovala okružní metro spojit A,B,C
Do Zdib sice tramvaj povede, ale jaké jsou přepravní potřeby mezi Kobylisy/Zdiby a Suchdolem/letištěm? Kolik lidí by tam 1x za 8 minut jezdilo?
A na metro to vůbec nemůže vyjít, to potřebuje mnohem větší obydlenost území, ne jezdit v polích.
Pokud tam mají být 2+2 pruhy v případě uzavírky půlky mostu, tak se tam určitě 3 pruhy v každém směru vejdou.
Vždyť to je 3+3…?
Je to dokonce 4+4 pruhy
Asi by to nebylo k využití ihned, ale zajistit to jako budoucí přípravu by bylo moc fajn
Kde jste přišel na 2+2??? Celý severní i jihovýchodní D0 se rovnou připravuje/staví na 3+3, tento most bude převádět dokonce 4+4 (3+3 průběžné a 1+1 přídatné v rámci propojení sousedních MUK)
Za mě je pořadí následující. Držím palce 1. ať je i přes nejdražší cenu, vybrán, když ne, doufám v návrh č. 5.
1. Zasloužená. Pro mě favorit tohle se fakt povedlo.
5. Pro mě druhá nejlepší. Když už musíme s pilíři do udolí, tak ať to nějak vypadá.
3. Přijde mi to jako trochu vykradené Millau.¨
2. Tuctovka, která asi bude levná, ale je do místa nevhodná
4. Kotasovia z Barrandova, humus.
Nezatracoval bych ten od 2T. Podobně jako jejich návrh výtoňského mostu, i toto má docela charakter. Oproti tomu Valbek je vyloženě nuda.
Nevím je to dost o vkusu. Pilíře mi přijdou hodně masivní a příhradovina pod vozovkou most opticky imho dost z „robustňuje“.Celkově na mě tento návrh působí asi jako nejhrubší. To i v návrhu od Valbeku mi přijdou opticky pilíře subtilnější. Návrh 5 má sice pilíře asi největší do do objemu, ale díky rozvětvení v horní polovině pilíře to tak vůbec nepůsobí a návrh mi přijde jako velmi lehký.
Přesně jsem si říkal to samé a i stejné pořadí.
Všechny návrhy jsou kvalitní. A ukazují jak příroda a architektura k sobě patří. Ráj na Zemi je Alhambra: příroda, architektura , voda..
Vubec nechapu, jak se tam mohli dostat navrhy č.2 od Valbek a č.4 od 2T Engineering. Ty nestojí za nic. Mezi ostatními bych vybíral.
Že by se konečně u nás začalo blýskat na lepší časy – jednak, že by mohl už být okruh opravdu okruhem a jednak tím, že se nutně musí vybírat nejlevnější řešení, i když ne nejkvalitnější, či nejhezčí (což uznávám, je subjektivní věc). Moje babička s důchodem 750,- Kčs (70. léta) říkala – „Nejsem tak bohatá, abych si mohla kupovat levné věci“
Ať už by se tam postavilo cokoliv, tak unikátní tříkilometrový průhled zaříznutým kaňonem Vltavy vezme za své. Lanovka je proti tomu jak komár proti slonovi.
Nutno říci, že na vebu ČKAITu vypadají ty realizace lépe, tady celkový dojem z vizualizací sráží kvalita překopírovaných, či zvětšených obrázků. 3. je za mě asi nejlepší v poměru „cena/estetika“, 1. esteticky asi nejlepší varinta, tam bude možná dražší realizace oproti 3., 2. konzerva, ze statického hlediska si OK, cenově asi nejlepší, ale pro toto místo se nehodí, 4. tady jsem vůbec nepochopi koncept, chápu myšlenku na využití veřejného prostoru, ale kdo by chtěl chodit pod dálničním mostem? Myšlenka vytvořit opticky štíhlou a vzdušnou konstrukci? Ty stojky vypadají dost štíhle na tu výšku. A ty příhrady bude v té výšce… Číst vice »
Konečně ! Snad se politici rozhoupali po desetiletích nečinosti k akci ve prospěch obecného blaha. Most č.1 jasně nejlepší – jen takovou malou poznámku : s výhledem do budoucna se mohlo řešit i kolejové spojení obou břehů tímto mostem -tramvají nebo metrem . Takový moderní „nuselák“ ,ale to už jsem asi píchl do hejna vos v české kotlině.
Tramvaj povede nízko na úrovni břehů a bude spojovat zastavěné oblasti (Bohnice, Podhoří, Podbaba), na dálniční okruh na úplném konci Prahy se nehodí, kdo by s tím jezdil?
Směr od Zdib by měl přímé napojení na Áčko (Dejvická) přes trať na Suchdol. Dávalo by to smysl.
1 – zaujímavé z dronu, ale od rieky môjmu oku nelahodí
2 – wtf
3 – tuctové
4 – vizuálne príťažlivý
5 – pri tomto by som sa snáď aj zastavil a odfotil si ho. Veľmi zaujímavý, aj zdola od cyklocesty.
Zaujímavé, že na prvých 3 miestach skončili práve tie návrhy, ktoré sa snažia byť neviditeľné a nevyčnievať. Ale bude asi hodne subjektívne.
Nevyčnívat je víceméně zde požadováno s ohledem na krajinný ráz.
Kdy to bude hotové, dožiju se toho???
Líbí se mi první a páté místo. Pěkné, zajímavé řešení se kterým si autoři pohráli a není to jen tuctový most, což mi připadá u těch ostatních tří (ale mohou být levné).
5. má zbytečně masivní pilíře.
divné, že tam není ani jeden obloukový most.
Ten oblouk by musel být dost masivní.
5. má pilíře nahoře rozkročené jako koruna stromu, ale jednotlivé větvě jsou útlé a hlavně na zemi to není masivní stěna jako u 2, 3 a hlavně 4.
Za mě shoda s porotou, první místo je zasloužené a budu doufat, že se bude tento navrh realizovat, i když by to mělo být spojené s vyšší cenou. Myslím, že čistá linka mostovky bez pilířů, která nejméně narušuje pohled do údolí, je v tomto místě nejvhodnější.
Jednoznačně 5. U lanových mostů hraje problém blízké letiště, viz nehoda v minulosti… Touhu po lanovém mostě ať zrealizují nad Sázavou…
Letiště, které je vzdálené vzdušnou čarou cca 10 km? To opravdu není problém, nehledě na to, že most bude mimo osu dráhy, při přistání na 24 bude po levé straně
Jednička zasloužená- Pětka moc pěkná. Ten prostor pod vozovkami ve čtverce vypadá pěkně na vizualizacích, v reále by byl asi dost pekelný.
Volím za pět 🙂
A tvl, Valbek… 🤢
1. místo zaslouženě, zbylé návrhy jsou u mě vlastně nastejno, kvůli pilířům do údolí. Když už tam ten most musí být, tak ať nezasahuje do údolí. S ostatním se beztak nedá moc dělat, bezdrátové mosty nemáme 😀
Návrh 5 je za mňa príklad toho, že pilier v údolí nemusí nutne byť zlo. Panoráma sa zmení, ale to neznamená, že k horšiemu.
Pamatuju si soutěž z roku 2009 a přijde mi, že tam byly o dost lepší návrhy…
máte odkaz?
Nepamatujete si, jestli v puvodnich navrzich nebyla vedena tram.trat? Nejak mam zafixovano, ze bylo, ale nedari se dohledat. Diky
nebyla
a kvuli šířce zvítězil patrový most, ktery by v údolí vypadal jak přehrada
ta jednicka je prostě wow
Nerozporuji. Ja si jen, nevim proc, pamatuji 2podlazni a tram. Diky
Tedy jestli je toto 5 nejlepších návrh z 15, jak asi musí vypadat ten zbytek, když i mezi TOP5 se dostane nesmysl v podobě návrhů č. 2 a 4.
Čtvrtý návrh má na mě vibe Ing. Arch. Kotase a rychlodráhy na Barrandov.
U druhého návrhu marně hledám tu architekturu…
Jo to je hodně devadesátkový návrh a docela masivní vzhled jako kdyby to bylo pro metro ve stylu trasy B.
Za mě 1 a pak 5 (jednička naprosto nenarušuje spodní pohled na lokalitu) Nejhorší 2 z Valbeku
Mám to úplně stejně.
Zajímavé taky proovnat kvalitu vizaulizace, Valbek vs ostatní. Ten jejich most je takovej Nuselák bez tubusu metra.
prvni misto a pate misto..
. jinak všechno naprostý sračky s vizoškama z 80 let.
5 místo nejlepší, 2 místo nejhorší
Umístění druhého v pořadí si nedovedu racionálně vysvětlit. Ten most je oproti třetímu, čtvrtému i pátému místu absoultní sračka, jak v návrhu samotném tak v kvalitě jeho prezentace. Nerozumím tomu, jak se vůbec dostal do užšího výběru.
Jo, taky se mi líbí nejméně… Dle mého názoru tam nejvíc zapadl ten první..
To teda. Taky jsem si myslel, ze tyhle devadesatkovy pristupy mame uz za sebou. Pritom trojka a petka jsou velmi elegantni a respektuji prostor i prirodu
Po přečtení komentáře na webu ČKA už zařazení návrhu č. 2 chápu. Jinými slovy je to úlitba některým členům poroty, kteří hájí „tradiční a ověřené konstrukční řešení“, které „neobsahuje detaily náročné na údržbu“ a „využívá dlouhodobě ověřené technologické postupy“. Taková paralela železničního § 1 – Vždycky se to tak dělalo. A je jim úplně jedno, že lze to údolí s Vltavou krásně překlenout bez toho, aniž by museli půlku údolí vybetonovat a zohyzdit vysokými podpěrami.
Kdyby se hrálo čistě na cenu tak to asi vyhraje, ale snad se to bude posuzovat komplexně. Třeba ta pětka má zajímavější pilíře a údržba by neměla být o tolik složitější. Horší to bude o toho lanového mostu.
Vysvětlení je skicovné 4 miliony, stačí?
Mohl byste tu úvahu prosím rozvést? Nevím jak to myslíte.