Obrazem: IPR zveřejnil další obrázky nádraží Veleslavín, stará budova zůstane
Budoucí podoba nádraží Praha-Veleslavín dle návrhu studia idhea architekti. Pramen: SŽ/IPR Praha
Pražský Institut plánování a rozvoje zveřejnil na sociálních sítích další vizualizace budoucí podoby nádraží Veleslavín. Ta vzešla z architektonické soutěže
Konečně něco nového a oku lahodícího.
A co ty věžáky? Na některých vizualizacích jsou a jinde ne.
Prostě dvě varianty. Ať si město vybere.
Ne. Jedná se o soukromý pozemek nesouvisející s projektem nádraží, jedna vizualizace ukazuje stav bez baráků, druhej ukazuje hmotu možných baráků tak, jak je definuje regulativ.
Není zač,.
Proč se jenom v tom pitomém práglu mohou stavět tak drahé luxusní přístřešky na každém jejich nádraží a ve zbytku Česka se musejí spokojit s jakýmsi „unifikovaným plechem“ či jen s obyčejnou rekonstrukcí nátěrem starého rezavého přístřešku? A ještě bývá v mnoha případech často bezdůvodně zkracován, aby na cestující mohl pršet svěží déšť!?
tohle se jeste zdaleka nestavi a vubec neni jiste, ze se to zrovna takto postavi.
Třeba proto, že Praha není líná se ozvat a „postavit si dráhu do latě“? Ona to fakt není raketová věda – SŽDC zcela pochopitelně defaultně navrhuje všechno tak, aby pak měli co nejmíň práce to udržovat, nu, a vzhledem k tomu, kdo to pro ní projektuje, to výsledně vypadá jak z prdele. Ovšem tam, kde se obce dokážou ozvat (a tím myslím ozvat se v době, kdy se něco plánuje, nikoli klasicky česky ex post), se alespoň v poslední době Správa dokáže nějak dohodnout. Jenže velká část obcí takovýhle věci vůbec neřeší („není to naše, tak co je nám po… Číst vice »
Vydělte si to počtem cestujících a pochopíte. Na tomhle nádraží se protočí za hodinu tolik cestujících, co na celé venkovské lokálce za týden. A tito cestující navíc platí vyšší daně (protože v Praze jsou vyšší mzdy).
a kde se tam ti cestujici vezmou? prestup z metra b bude na masne, z metra c v bubnech a z acka muzete uz i na budouci hradcanske (je otazka kde to bude pohodlnejsi). z pohledu okolni zastavby to je zastavka na urovni dolnich/hornich pocernic.
To si nemyslím. Už jen otevření stanice metra rozpoutalo v oblasti novou výstavbu a navíc směr z Motola otevřel nové možnosti pro cestování na vlak z přilehlé části města. Podívejte se, jak bují výstavba i v poměrně velké vzdálenosti od Prahy podél hlavních dvoukolejek. To samé se dá očekávat s rychlodráhou. Nelze jí posuzovat jen pohledem člověka cestujícího z centra na letiště.
Mohl byste si ty řeči o pitomém Práglu nechat od cesty? Návrh nového nádraží v Brně je přece také dobrý.
Překrásné spojení dekonstruktivismu počátku 21. století se secesí konce 19. století. Jen tak dál. 🙂
To myslíte doopravdy nebo ironicky ?? To jsou strašně subjeklivní věci, třeba já tam nevidím ani jeden z vámi uvedených slohů. Nicméně náznaky dekonstruktivismu tam jsou, ale jinde by pojali takovou stavbu jako expresivní racionalismus, nebo něco tvůrčího.
Mmch. vlak do Liptakova 😀 ?
K tomu terminalu, je jasne, ze se presune dal, ale i tak zustnou i linky na povrchu, z Novych Vokovic, coz asi bude az pres krizovatku? Kusa kolej by mela slouzit pro linku S5, dal do centra pak na prujezdnych S55 a R45… Základní provozní koncept počítá s provozem „letištní“ linky S55 v trase Praha Masarykovo nádraží – Praha-Bubny – Praha-Výstaviště Holešovice – Praha-Dejvice – Praha-Veleslavín – Praha-Liboc – Praha-Ruzyně – Praha-Dlouhá Míle – Praha-Letiště Václava Havla s intervalem 10 minut ve špičkách a dále s linkami S5/R5 v intervalu 15 minut, které budou pokračovat ze stanice Praha-Ruzyně dále na… Číst vice »
Prijde mi tam hodne hmoty, je to dost masivni, dobre je to videt ve srovnani s puvodni budovou… Ta stezka na strechu kde nic neni, unika mi neco?
Uniklo toho hodně pnu architektovi a komisi., a celé pražské samosprávě, která je v estetice zcela bezradná, prostě se nenajde v Praze nějaký poradce, který by vždy řekl, dělejte ty soutěže tak, aby první místo vůbec nemuselo být uděleno, vlastně třeba se může začít 4. místem, a ne rozdávat miliony za neestetická řešení. Ano to je betonový festival a tvůrčí impotence na druhou.
Škoda, že ste se neozval dřív, moh jste všem poradit!
Byl jsem zrovna zaneprázdněn něčím jiným. V některých jiných věcech se mi to povedlo.
Střecha je park, což je v pořádku, protože parků je v Praze málo a betonových ploch naopak moc.
Jen bych tam dal i nějaké stromy, ale to by asi musela být střecha ještě masivnější, aby unesla větší vrstvu hlíny.
Prave travnik nepotrebuje tak masivni konstrukci, ono to muze klamat, ale kdyz se podivate na ten snimek s tim manikem co cuci do telefonu a tou cestujici s kufrem na koleckach, a pak na tu strechu nad nimi, tak mi to opravdu prijde predimensovane,…
ja bych rekl, ze hodnotit masivnost strechy z prvotni vizualizace neni uplne stastne. tloustku strechy dali asi okomericky, jako architekti to mozna neumi uplne presne spocitat. lejt tam beton zbytecne urcite nebudou, protoze to pak musite prenest velmi draze do podper a spodni stavby.
no, jelikoý to je dle všeho projekt, tak to tam asi spočítaný bude.
Pochopili jste někdo tu cyklostezku? Dost prezentují jak se bude jezdit přes tu zatravněnou střechu… a jak mají perfektně vyřešený ztracený spády… ale ty mě zrovna u té cyklo moc nefungují. Mě to přijde, že od Veleslavínské se z terénu stoupá po šikmý střeše do úrovně +1, pak se jako přešktne tím X křížením na druhou střechu, ta se celá přejede a klesá se zas na terén někde k tomu potoku…
Proč bych tak měl jet a né raději okolo?
Prezentace se vždy dělají tak, aby byly líbivé.
Ja to taky nepochopil, myslim by pomohla vysvetlujici tabulka pro laiky, proc to tak je reseno…
Ono zřejmě žádné vysvětlení ani neexistuje,ale k takovým návrhům se vždy připojí text, co jako architekt měl na mysli, vlastně ne ten těžkopádný beton, ale nějakou skrytou jemnou ideu, který bude evokovat něco vesmírného, ……..
To je jednoduché. Jízdě okolo zabráním já 😁
🙂
🙂 To je praha, tak možná spíš betonové květináče.
Stará budova zůstane zachována.. Prooc? Pro houmlesaky?
Ne. zachována zůstane proto, abyste se mohl projevit jako úplný retard.
Civilizovaná společnost neříká „houmlesáci“, ale „lidi bez domova“, a budova se může využít všelijak; především ale pokud nepřekáží, bude působit jako symbol určité kontinuity mezi historickou dráhou a moderní městskou železnicí.
To „všelijaké využití“ je dost podstatné, jinak to může dopadnout jako Ústí nad Orlicí, kde zůstal pouze „symbol určité kontinuity“ a nic víc. Historické budovy s novým využitím jsou úžasná věc, ale musí pro ně být to využití.
Asi bych se neobával o využití budovy stojící v Praze na metru a dvě minuty od vlaku.
Což málokdy je.
Ve staré budově bude údržbář, a červený kříž, kdyby se jako něco stalo. Podle dosavadních způsobu jednání pražské samosprávy tam bude povolen i nějaký stánek s prodejem mamatrjošek a zboží s nápisem CCCP.
Člověče, Vy už jste ztracen.
Proc bourat neco co je v poradku, ja myslim, ze by se nemelo plytvat tim, ze se budou bourat budovy a nahrazovat je jinymi jen tak z pleziru…. bourani vzdy povazuju az jako posledni reseni pokud je nezbytne…
Jako muzeme zborit tretinu mesta a postavim ji znova lepsi, ale abychom pak meli kde brat stavebni material/suroviny…
Ja bych si ho klidne vzal i na bydleni…
Za mě pěkné, snad to dopadne. 🙂
Tenhle návrh s nástupištěm na povrchu už vypadá přívětivěji, než ta podzemní zastávka v minulém článku. Plochy mohutných betonových sloupů však opět budou pod trvalým útokem sprejerských vandalů.
vstup na nástupiště jen s jízdenkou, popřípadě osadit větším množstvím kamer a nic počmáraného nebude
Což samo o sobě nic nezmůže. Musela by být trvale v blízkosti zásahová policejní jednotka, schopná okamžitě vyrazit proti sprejerům a jiným vandalům.
Ty seš s těma policajtama fakt úplně nemocnej.
Trvám na tom, že žádná cedulka s nápisem pořádek nezajistí a před svoločí neochrání.
To je ten samý návrh. Nástupiště na povrchu je kusé, průjezdné koleje podzemní.
A kam se přesune autobusový terminál ze kterého momentálně odjíždějí autobusy nejen na letiště? Můžu tento návrh někde připomínkovat?
Píšou: „Hlavním cílem architektů bylo zajistit provázanost nádraží s pěší, cyklistickou, veřejnou hromadnou a automobilovou dopravou.“ Proto tam žádný terminál busů není. Znáte to, jací jsou architekti šprýmaři.
Je fakt tak složitý si během asi 5 vteřin najít, že terminál má bejt na Dlouhý míli?
No a jak teda architekti splnili zadání provázat nádraží s pěší, cyklistickou, veřejnou hromadnou a automobilovou dopravou?
A co přesně z toho seznamu tam podle vás chybí? Autobus na letiště tam nikde nevidím.
No čekal bych, že se tam potká MHD, tzn. vlak, bus, tramvaj, trolejbus (ne nutně vše, ale aspoň vlak – bus), a ne že terminál busů bude někde na Deváté míli.
Evropská je věčně ve špičkách zacpaná, přesun terminálu pro příměstské busy je dobrá věc. Ale jinak bude se tam potkávat vlak, metro, tramvaj i bus.
Úkolem architekta stanice není vymýšlet, jestli terminál busů bude na Veleslavíně nebo někde jinde, to si trošku pletete role.
To není, ale pak proč si to sami architekti vytyčili jako cíl a proč to nádraží vypadá tak monumentálně.
však ten cíl to plní, tak co se ti nelibí?
No ten cíl to evidentně neplní.
A v čem potkají se tam linky vlaků, linka metra, linky tramvají i linka autobusu?
Vlaková zastávka, zastávka metra, zastávka autobusdu a zastávka tramvaje. Asi tam pánovi z Liberce chyběj parníky a klandr pro uvázání koní.
Nepotkají. Původně jsem zapomněl na metro, to se tam potká. Jinak bus i tramvaj jsou půl kilometru dál, takže se tam nepotkají. Z toho mi přijde ten komplex zbytečně předimenzovaný. Je to vlastně zastávka pro vlak s vyústěním metra.
Zastávka tramvaje je a bude přímo v místě, dtto busy. Aspoň do mapy byste se moh podívat, když už jste tam nikdy nebyl.
Ale potkají, tramvaje od kolejí jsou asi 80 metru a zastávka busu pokud tam zustane 225 je jen o dalších 20 dal…
Arcjtektura má několik dimenzí, vedle funkční také estetickou, a ta zde úplně chybí,co by se tedy mělo líbit.
Vy jste obzlášť těžký pacient. Autobusový terminál si za cíl nikdo nevytyčil a tou zmíněnou veřejnou dopravou, o kterou vám asi jde, je i zastávka autobusu a tramvaje.
Monumentalita už je trochu subjektivní, já osobně tam nic monumentálního nevidím.
Zastávka městskýho busu tam bude a u regionálních a meziměstských nebude důvod, aby zajížděly tak daleko do města. Nebo si myslíte, že trať do Chomutova u Prahy se staví proto, aby pak nadále zůstaly všechny busy a jezdily nejlíp na Dejvickou?
Opakuji, že si to sami architekti vytyčili jako cíl. A pokud to bude, jak píšete, tak nechápu, proč je to nádraží tak monumentální. Ve výsledku z toho vychází větší zastávka. Vylije se na to tolik betonu (co na to Gréta??) a ekologii učiníme zadost tím, že vysázíme na střeše trávu 🙁
Architekti si žádný cíl nevytyčili, architekti plní zadání SŽDC, potažmo Prahy.
To je tak, když se někdo furt pokouší kafrat do komplexních věcí, aniž by mu vadilo, že mu chybí naprosto elementární znalosti.
A kde budou ty zastávky? Já ve vizualizacích vidím dva městské autobusy a jednu tramvaj na zastávce. Žádnou autobusovou zastávku nevidím, jen dva zálivy na Evropské v obou směrech za křižovatkou, kde ale v každém parkují (dle architekta) tři osobní auta, takže K+R? Ve Vokovické ani ve Veleslavínské nevidím nic (ale to možná budoucí linkové vedení nevyžaduje). Nechci terminál, když tam autobusy nemají končit, ale u přestupního uzlu metro – vlak – tramvaj jsou dobře přístupné autobusové zastávky potřeba (minimálně pro 225+216 spojené do jedné linky nebo něco podobného, noční linky, X-A…)
Příměstské linky zde už nebudou, autobus na letiště také ne.
Jediná autobusová linka tu tak zbude 225. A ta má zastávky tam, kde jsou na vizualizaci umístěné stojící autobusy.
Metro? Je tam příprava ve vestibulu.
Aspoň to metro to zachraňuje, na to jsem zapomněl.
Tak to jim cestující ze severozápadu, ze Slaného a okolních vesnic pěkně poděkují, až budou na Dlouhé Míli čekat čtvrt hodiny na vlak místo, aby jim za dvě minuty jelo metro. Přestupní terminál na Dlouhé Míli má určitě smysl, ale ne nadarmo jsou v Praze terminály především u metra.
Autobusy na letiště potřebovat nebudeš, bude vlak. Terminál na příměstské busy bude na dlouhý míli.
Takže místo přímého přestupu na metro nabídneš dvě stanice vlakem včetně čtvrthodinového čekání a pak další přestup na metro. To se fakt vyplatí. Na letiště a do Kladna bude jezdit vlak, ale z dalších míst budou jezdit i v budoucnu jen autobusy a ty by měly končit u metra.
tam je otazka co jeste bude jezdit krome kladna a letiste a kolik je to realne autobusu.
velky je slany a rakovnik (ten mozna se preskoci na vylepseny vlak), z dalkovky chomutov a z tristovek nejake vesnice mezi prahou a kladnem. to by se snad na soucasny veleslavin neveslo?
Uff, betonová lobby nezahyne. A propos, není těch betonových sloupů málo?
To je jeden návrh, nebo 3 různé? (nástupiště ze stran, a uprostřed, a na jiném obrázku 1 kolej venku kusá, a druhá do tunelu ….)
A nějak to ve mně navozuje dojem dalšího nádraží degradovaného na zastávku …
Ad „degradace na zastávku“ – Veleslavín je v současnosti snad nějakej důležitej železniční uzel? Ne, je to zastávka. Nic víc ani neni třeba. Jinak návrh je to opravdu jeden – ty kusý koleje na povrchu jsou ve skutečnosti dvě, jen jedna končí trochu dál. Budou tam končit některý Ska z Kladna.
Člověk by čekal, že v tom drahém tunelu do Dejvic bude souhrnný špičkový interval třeba 5-7,5 minuty, ale při ukončení části vlaků na Veleslavíně asi těžko… Chápu, že se tam očekává pokles počtu cestujících kvůli přestupu do metra, ale zase nižší interval vlaků by mohl nalákat na relace typu Veleslavín/Ruzyně-Vltavská/Masaryčka. Na Veleslavíně bych ukončil jedině doplňkové motoráky do Chýně/Rudné/Amazonu/Středokluk, pokud by byl zájem je protáhnout k metru A. Vlaky z Kladna/letiště by měly být plnohodnotnou součástí MHD, tzn. s dojezdem na Masaryčku.
to je ale trochu kravina, vzdyt vyhoda vlaku je prave moznost dojet az do centra nebo jeste lepe nekam durch.
z operarivnich duvodu se sturcy hodi,a le na 171 taky nic nekonci na smichove, z 221 na zahradaku
Nahoře blíž ke staré budově vidím 2 kusé koleje s ostrovním nástupištěm, další dvě koleje vedou níže a pokračují do tunelu s nástupišti po stranách?
Až teď sem si teda všiml že hned u těch kusejch kolejí jde vidět, jak další vyjížděj z tunelu, to je zase trať z Masaryčky … achjo. Ty zvolený pohledy prostě nejsou nejšťastnější.
Obě kusé koleje jsou stejně dlouhé. Ten trávník je betonové zastřešení poloostrovního nástupiště shora. Naprosto s vámi souhlasím, že zvolené úhly pohledu nejsou ideální. Musí se to luštit a „dopočítávat“ z jiných pohledů. Jaký bude nakonec profil té střešní cyklostezky ale nedokážu odhadnout.
A co by to mělo být jiného, než zastávka? Dneska je to stanice jen proto, aby se mohlo křižovat. To na dvojkolejné trati není třeba.
Obrázky pěkný, ale pokud tak mají být ukončovány osobáky, tak jsou dvě glajzy poněkud málo.
To otáčení se asi bude týkat jen menší části vlaků a hopdí se to i kvůli operativním zásahům při mimořádnostech….
Mám prosím 2 dotazy: 1) Co se rozumí „Součástí konceptu je využití…,přirozených průsaků, …“? To je nějaký přirozený průsak vody ze zatravněné střechy?
2) Kam se přesune bus terminál? Někam na Dědinu?
Bus terminál bude na Dlouhé Míli, kde bude i P+R. Ty „přirozený průsaky“ vysvětlovali při představování projektu v CAMPu, má to něco společnýho s udržováním vody a zavlažováním těch travnatejch ploch. Víc erudovanou odpověď asi poskytnout nemůžu, ale snad to stačí.
Tipuju, že by to mohlo znamenat, že se všechna voda hned neodvede trubkama do dešťový kanalizace, ale je řešeno její zasakování a využití na místě.
Okay, asi to bude ono „akumulace a znovuvyužití dešťové vody“ Diky obema vyse uvedenym
každá doba má holt svý ptydepe.
Jo, ale ty „přirozené průsaky“ mohou mít jako kouzlo nechtěného i druhý význam. Snad v každém tunelu se dříve či později objeví různé bělavé či rezavé výkvěty a pod nimi loužičky…
tady ale není řeč o tunelech… (a mimochodem, průsakyx do tunelů jsou věcí zcela normální)
Souhlasím, ale v tom případě bych díry v betonu zasypané oblázky (z nichž ční vzrostlé stromy) volil násobně větší. Pěším i tak zůstane dost velká plocha a stromům i zasakování vody to prospěje.
Mno, přijde mi to poněkud napadené syndromem stanic pražského metra, tedy megalomanské bez větší přidané funkčnosti; ale kvituju aspoň starou budovu, byť utopenou (otázka pak je, co v ní bude).
Kdyby to bylo napadené syndromem pražskýho metra, vypadalo by to jako Střížkov, Rajská zahrada, Petřiny nebo nějaký podobný vykloubený bizár východního typu. Tohle ale vypadá jako architektura z civilizace a z 21. století a po letech je to aspoň závan naděje, že designu dopravních staveb bude věnována odpovídající péče.
Megalomanskýho na tom osobně nic nevidím (pokud se tedy magalomanií nerozumí cokoli přesahující minimálná prefabrikovaná nástupiště a dvě betonový budky velikosti vesnický autobusový čekárny), naopak mi to přijde hodně minimalistický, což je po tom plácání dortů. co tu probíhalo minulejch 30. let, velmi příjemná a žádoucí změna.
Spíš to vidím, jako pěkný závaz do veřejných rozpočtů za skutečně minimalistickou zastávku (s tím s Vámi souhlasím) za naprosté megalomanské zbytečnosti typu průsaků, šikmin, lomení apod. Skutečně je třeba, aby po zastávce (střeše) mohli chodit chodci? Budou vůbec nějací chodci po ní chodit? Fakt je to nutné? O kolik to tu zastávku zbytečně prodražuje? Ferenci, že Vy jste buď Dalibor nebo Zuzana. Ve vedlejším článku mají problém protáhnout vlak z Bolky do Liberce, že se to prý finančně nevplatí. A stavět takovou maškarádu se finančně vyplatí? Já té SŽDC nerozumím.
A jak by to tam tedy mělo vypadat? Víte, zásadním problémem de fakto všech projektů, který SŽDC staví, je, že vypadaj ale fakt jak z prdele, a to je taky důvod minimálně poloviny odporu proti nim. Jasně, použití low-end materiálů a rezignace na funkční provázíní s okolím možná stavbu zlevní (pak je obšem otázka. proč to stojí víc než trať na TGV), ale taky odrazuje cestující a vede k odporu dotčených samospráv i různých spolků. Takže nakonec může ona „drahá“, ale relativně bez problémů prosaditelná stavba vyjít levněji, než „levná“ varianta, která se bude projednávat 20 let.
Můžete mi dát příklady několika projektů, které tak odsuzujete, ať se můžu na ně podívat?
Libovolná stavba na České železnici za posledních 25 let: humpolácky kotasovský Nový spojení, architekturu a vkus urážející sračka v Karlových Varech, komplet dojebané desítky nádraží v regionech – namátkou Turnov, Čerčany (plus půlka Pacifiku), Beroun, Beroun Závodí, Zdice, Hořovice…, . Těch výjimek, jakými jsou Poděbrady či Česká Lípa, je fakt málo.
Myslíte jako tuhle rekonstrukci v České Lípě? https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/male-a-chude-vybavene-kritici-nove-nadrazi-v-ceske-lipe.A170113_082841_liberec-zpravy_jape Nevidím na tom nic k vychvalování, ani hanění. Pokud to bylo levnější než Kotas, tak paráda. Pokud dražší, tak to žádnou přidanou hodnotu nemá. Z 80 % dotovala EU. Ale rozumím tomu, jestli i Veleslavín zadotuje z 80 % EU, tak budiž. Já bych na to ze svého ty prachy nedal a poslal bych architekty zpátky k prknům.
Hele, my víme, že ste fakt úplně mimo mísu. A víme to už dlouho, takže fakt není nutné nám to co pět minut připomínat a zdůrazňovat znovu a znovu.
cim jsou presne dojebany zdice (pokud pomineme dalnici)? beroun zavodi je zastavka lokalky s minimalnim obratem i perspektivou jeho zvyseni. kiks tam je v delce nastupist, ale i tak je to predimenzovane a rozhodne to neni hnusnejsi nez okoli. novy spojeni je humpolacky ve srovnani s cim? ono je jasny, ze leccos ma k idealu daleko, ale nic extra nevybocuje z obecnych standardu architektury v cr – nove spojeni je urcite lepsi nez podnikatelske baroko, panelaky od central groupu (vcetne „premiovych“ experimentu typu parukarka), americky nahovnene oc chodov nebo treba myslbek. ostatne proc bylo vsude vytapetovano kotasem. nechce se mi… Číst vice »
Chodci tam budou chodit, v okolí roste výstavba. Už ted je tam kancelářské centrum, plus místo terminálu tam dnes vyroste plno dalších budov. Naznačené jsou i na fotkách. Jasně mohla by tam být jen lávka, ale tohle je dobré využití prostoru.
Myslím ty střechy, ne chodník na zemi. Dopadne to jako tubus metra na Černý Most, po kterém se taky dá chodit. Nikdo tam nechodí kromě sprejerů a mládeže, která tam blbne.
Tady jsou to evidentně směry odněkud někam (viz doprovodné texty k projektu), né samoúčelná exhibice nějakýho nýmanda na ČM. Né, hele, fakt mě fascinuje, jak může někdo přirovnávat tenhle návrh k Černýmu mostu. Těžko si lze přestavit dva návrhy/ dva přístupy, které by byly ve větším protikladu, než je tenhle současný a propracovaný návrh a to peklo naprostý debility a devadesátkovýho neumětelství, co vyhřezlo na Čerňáku. Pokud v tom vidíte nějakou byť minimální podobnost, musíte být buď slepý, nebo je pod vaši rozlišovací schopnost i rozdíl mezi Zastavou a Bugatti Veyron.
My si trvale nerozumíme. Vy pořád hodnotíte nějakou estetiku a umělecký zážitek, já hodnotím účelnost a náklady. Na ČM vede tubus, který má na střeše chodník. Neužívá se. Tady po „střechách“ navrhují taky nějaké stezky a já se ptám, jestli po nich bude někdo chodit. Skutečně myslíte, že někdo bude stoupat na střechu a zase dolů, když tu stavbu může obejít po obvodu?
Je to marný, je to marný, je to marný.
Černý Most je typický reprezentant pražské blbosti, snad nejhrůznější stavba na světě. To ani nepřipomínejte, Samozřejmě to trochu podobné bude, by se udržela kontinuita s minulostí, a lidská blbost mohla pokračovat.
Hele dobrý, potřebujete si zaprudit, to chápu, ale zkuste u toho nebejt za úplnýho trotla. Srovnávat debilní kotasovskou exhibici (u který autory ani na pět vteřin nenapadlo řešit nějakou funkčnost, protože je zcela pohltilo okouzelní sebou samými a tím, kolik předpřivavenejch obloučků a vyblitejch barev jejich CAD nabízí) s projektem, ze kterýho je na první pohled zřejmý, že funkce je tam na první místě a architektonické řešení je jí podřízeno, je možný jen v případě, že vůbec nevíte, o čem mluvíte. Na jedný straně anachronická provinční sračka, u které nefunguje ani celek, ani detaily, na druhý straně návrh, kterej vypadá… Číst vice »
Ticho. Tohle se nahlas neříká, jinak z Vás Ferenc Futurista udělá kotasofila.
Děkujeme cestujícímu libereckou MHD za stokrát zopakovany názor na využití betonu v architektuře a to uz by opravdu stačilo.
Rád bych zopakoval svoji otázku do aktuální diskuze. Zajímalo by mě, pokud některý z diskutujicích či redaktorů má konkrétní povědomí o projektu, jak bude řešen přístup IZS do tunelů mezi Dejvicemi (portálem u vodojemu Bruska či dokonce portálem v km 2,023 – současný tunel) a stanicí na Velslavíně (přes zahloubenou část stanice)? Předem děkuji za odpověď!
A společně s tím by mě zajímalo, jak se to teď řeší v metru.
Přístup v metru se řeší vestibulem přes schodiště či eskalátorový tunel. Metro je beztak jiná kategorie dráhy, tudíž se na ní vztahují jiné předpisy a z povahy provozu i techniky funguje poněkud jinak. Navíc na železnici máme TSI SRT. Nezpochybňuji, že projekt ze SŽDC (nebo dokonce hasičů) někdo viděl a odkýval ho, jen mě zajímá jak konkrétně to bude vypadat (nástupí plochy, vstup do tunelů, evakuační cesty). V hlavě si to srovnávám s rozsahem (nikoliv co do návrhové rychlosti samozřejmě) tunelu Ejpovice (+/- 4 km, přes hraničních 5 km zde zřejmě nepůjdou), kde jsou nástupní plochy u obou portálů, spojky… Číst vice »