LOT_PRAGA_X-2021---WWW---III_728x90_new

OBRAZEM: IDS Cargo vyjelo s retro Bobinou, mezi strojvedoucími je na ni už pořadník

Stejnosměrná lokomotiva jezdí po českých kolejích už šedesát let, vyrábět se v letech 1953-58. Foto: IDS CargoStejnosměrná lokomotiva jezdí po českých kolejích už šedesát let, vyrábět se v letech 1953-58. Foto: IDS Cargo

Jeden z největších soukromých nákladních železničních dopravců v Česku, společnost IDS Cargo, dokončila rekonstrukci lokomotivy 140.042, kterou si přivezla z

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Aleš

Řada E499.0 rozhodně nestrávila desítky let v nákladní dopravě,ale naopak byla určena do dopravy osobní.Provoz na nákladech je záležitost posledních let v provozu kdy unikla šrotaci následným provozem v Polsku atd.Nicméně je to legenda pro náš průmydl i dopravu.Mnoho šťastných kilometrů přeji.

železničář v důchodu

No, a ani tvrzení, že“Lokomotiva získala i své původní označení E499.0042.“, není tak docela přesné: ve skutečně původním označení byla jen jedna „0“ – ta druhá přibyla až mnohem později, když ČSD přešly na striktně trojciferná inventární čísla hnacích vozidel.

Breorn

Krásný stroj. Velká škoda, že jich nejezdí takhle opravených do původního stavu víc.

Michal

No on seriozní dopravce se snaží mít moderní stroj s maximálními proběhy a co nejvyšší dostupností. Provozovat tohle si může dovolit leda garážovka jako IDS – chleba to (v leasingu) nejí a když je kšeft, tak to (případně za pomoci dalších šrotostrojů) nějak odveze a opečujou zalevno to drážní důchodci kladivem a šroubovákem.

O výkonnosti a spolehlivosti strojů svědčí i to, že už před 12 lety nenašel Raltrans odvahu používat tyhle stroje na plánovaný RT Expres…

asdf

Takže až se přepne stejnosměrný na střídavý, tak se bude znovu předělávat? 😉

Milan

Až se tak za pár desítek let možná stane, tak mašina pojede na zasloužený odpočinek třeba do muzea.

petr.r

no nejdříve to přepnou do říkovic, potom zelektrizují zlínku…Tak bude ještě jezdit od přerova na sever, ale v tych otrokovicách byla na zkušebce.

K.S.

Ona se třeba zelektrizuje nějaké bezvýznamná vedlejší trať podobně jako Tábor Bechyně a nechá se ve stejnosměru pro takové muzejní akce.