Obrazem: HolKa se poprvé zvedla. Ranní test ukázal, jak lávka odolá povodním
Test protipovodňového zdvihu Štvanické lávky. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Praha poprvé otestovala zdvih Štvanické lávky, trval 17 minut.
Zaujalo mě, že je strojovna pod úrovní mobilních bariér, ale pokud je opravdu stavěna na úroveň povodní z r. 2002, tak budiž, když to bude větší, tak to bude stejně takový průšvih, že nějaký utopený agregát jsou proti tomu drobné a stavět strojovnu o pár metrů výše by vyšlo asi násobně dráž.
Poprvé a naposled? 😉
Spíš tak často jako protipovodňové vrata na Čertovce
Vstávej, holka, bude ráno
kalný jako Metuje.
Zahraju ti na piáno,
jen co zjistím, kde tu je.
„pohyblivé rameno“
Není to rameno, ale celé mostní pole.
Souhlas. Bráno doslova, je to NEcelé mostní pole, protože kloub je až dva segmenty za posledním holešovickým pilířem, ale nebudeme slovíčkařit:-)
Čemu slouží ty průběžné trubky pod lávkou, když u břehu končí špuntem?
mám představu, že na druhé straně špuntem nekončí a že je v nich tažená kabeláž pro LED osvětlení, které je v zábradlích…?
Je v nich vedení silno- i slaboproudu.
Zajímalo by mě, jestli je olejová náplň trvalá (teoreticky x let?) a nebo se plní až před akcí.
A když je lávka nahoře, je tam nějaká mechanická západka a nebo to stojí na oleji?
V horní pozici se zajistí západkami z té brány, která tam je stále dočasně a měla by se instalovat, až když se blíží velká voda.
Olejová náplň je v soustavě stále, mění se dle řádu údržby.
Jak je to řešené na druhé straně? Je tam na pilíři nějaký „pant“?
Foto 18/30, zespodu je vidět spára, je tam kloub.
Rozumím tomu dobře, že „strojovna“, odkud se zdvihání ovládá, bude za velké vody zaplavena, takže zdvih musí proběhnout ještě předtím? Aspoň se mi to tak jeví z některých fotek.
Ano, instalace brány, zdvih a instalace protipovodňové stěny se dělá před stoupnutím hladiny. Nutno říci, že by musela přijít povodeň podobná té z 2002.
Napajeni hydrauliky je buď ze sitě případně agregátem.
Ta povodeň by musela byt větši je to postaveno na vyšku hladiny 2002 plus metr navic.