Obrazem: Fantova budova se vylupuje do krásy, střecha dostává nové prejzy
Deník Zdopravy.cz přináší další ze série fotoreportáží ze zajímavých železničních staveb. Reportáže tvoří Správa železnic pro své firemní facebookové stránky,
Deník Zdopravy.cz přináší další ze série fotoreportáží ze zajímavých železničních staveb. Reportáže tvoří Správa železnic pro své firemní facebookové stránky, deník Zdopravy.cz je přebírá se svolením státní organizace.
Dnes se podíváme na střechu hlavního nádraží v Praze, přesněji řečeno na střechu historické Fantovy budovy, která prochází od loňského června rekonstrukcí zevnějšku. Jde o střechy a střešní konstrukce, keramické, kamenické a klempířské prvky, okna, dveře a fasádu. Budova postavená v letech 1901 až 1909 je 217 metrů dlouhá a 28 metrů široká, sestává z pěti samostatných částí.
Práce provádí firma Avers, předpokládané náklady činí 212 milionů. Je nicméně možné, že se budova ukáže být oproti očekáváním v horším stavu a náklady porostou. Rekonstrukce má trvat ještě více než rok. Fantova budova je největší secesní památkou českých zemí.
K odbavení cestujících sloužila až do otevření nového terminálu směrem do Vrchlického sadů v roce 1977. Stavební práce budou probíhají po etapách, začaly na krajních věžích, následovat budou obě křídla a nakonec se bude zjišťovat stav centrální partie. Ta prošla v nedávné době stavebními úpravami pod taktovkou italské firmy Grandi Stazioni, která ale rekonstrukci nedokončila včas a byla z nádraží vykázána.
Správa železnic připravuje i kompletní rekonstrukci vnitřních prostor. Mimo jiné mají sloužit kulturním účelům.