Obrazem: Dva roky do vysvobození. Na Pražském okruhu se zakládají mosty, začne hloubení tunelů
Stavba úseku Pražského okruhu u Dubče. Foto: Filip Koubek (proficam.com) pro Zdopravy.cz

Tuto i následující stavební sezonu zde máme finančně pokrytou, ujistilo ŘSD.
Jižní část dálnice D0 měla přinést vysvobození -nepřinesla. Dálnice D1 okolo brna měla přinést vysvobození – nepřinesla. Slavné rozšíření D1 na 6 pruhů mezi D52 a D2 mělo přinést vysvobození – kolony tam jsou zas. Magistrála měla ulevit dopravě – kvůli kolonám je neprůjezdná. D10 měla přinést úlevu – z Brandýsa do Prahy na hlavní je šukafon rychlejší o 40 minut. Řek bych že je něco někde špatně. Ale jo, one more lane (higway) finally fix it. You must believe. 🙁
Jižní D0 nepomohla?? Asi se nepamatujete na peklo zvané jižní spojka a baranďák předtím…
Jako jo, úsek Lochkov-D5 je už nějakých 30 let starý a v té době stačil a dneska už ne, to se stává. Ne že by to stálo majlant to vylepšit…
Rozhodně se dneska lidi a věci dostanou „někam“ za citelně kratší dobu, což podporuje ekonomiku…
Zmiňovaná 40 minutová sekera není citelná? Hodinové popojíždění kolem brna není citelné? Kamioňáci prodělávají 2000 za každou hodinu stání, když jich tam stojí sto tisíc, tak celkem prodělají pěknou dardu. Holt, někdo má rád svůj čas a chce cestovat rychle a ekonomicky, někdo zase rád stojí na dálnice a penízky nechce či nepotřebuje.
Vážená redakce, zde máte opět Haláska.
Ve Vídni se na uzavírkách maká od nevidím do nevidím, Praha si jede lázeňské tempo
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-ve-vidni-se-na-uzavirkach-maka-od-nevidim-do-nevidim-praha-si-jede-lazenske-tempo-40544367
Ale prd. V reálu je to stejná bída, jako všude jinde. Měsíce trvající uzavírky, které jsou po ukončení nahrazeny jinými. Pan redaktor se nechal v článku trochu unést, že jinde je tráva zelenější, akorát že vůbec.
Alespoň přes léto se mohlo pracovat na 2 směny, ale jezdím tam často a každý pracovní den skončil ve 4 odpoledne.
Zase ta představa, že se někde vyskytuje libovolné množství pracovníků, který stačí zavolat jak trpajzlíky na opravu hradu Brtníku a po skončení akce je buď prodat coby suvenýr, nebo poslat dřímat do Blaníku. Ve skutečnosti maj firmy problém sehnat lidi na tu jednu směnu…
To je zajímavý point, proč tomu tak je?
Protože ve stavebnictví chce pracovat minimum lidí.
Je to (mnohdy) náročná fyzická práce za prakticky každého počasí, snížené možnosti hygieny i stravování.
A když jim řeknete, že mají dělat na směny nebo v noci, seženete jich ještě míň.
přesně tak, proto na stavbách makají z velký části cizinci, bez těch bychom nepostavili nic. Tak uvidíme, kdo bude makat, až je ten žlutej skrček k radosti české lůzy vyžene…
Jednotka kvality života v Čr = 1 km dálnice. lol
Postavili si dálnici do Prahy, ale začala jim tam jezdit auta…
Taky bych radsi mestske hradby, ale doba tomu zatim nepreje. V budoucnu snad pujde na vnejsi strane tech protihlukovych sten trochu prisypat …
Omlouvám se za off topic, jen malá prosba na redakci – neuvažujete o podobném článku pro dálnici D3 mezi Kaplicí a hranicemi? Stejně, jako někteří v téhle diskuzi poukazují na ne zrovna velké nasazení na D0, tak i ta D3 se pořád tak nenápadně posouvá. Ještě nedávno bylo slibováno, že v prosinci 2025 se už bude jezdit od Nažidel až na provizorní sjezd na hraniční přechod, a přes různá nenápadná prodloužení je z toho najednou léto 2026 a bez provizorního sjezdu na hranicích.
V létě 2026 to mělo být podle původního plánu, ale po dálničním tělese v úseku Kaplice – Nažidla pojede koncem roku 2025 po jednom pásu v režimu 1+1. Do konce roku 2025 se má dokončit usek Nažidla – státní hranice v délce 4 km, tak aby se nemuselo přejíždět u Kaplice na původní I/3 a pak zase najíždět u Nažidel, tak to bude ve výše uvedeném režimu.
Ale to ne, ty termíny Vám nesedí. Do léta 2026 (spíš podzimu) se pojede oba pruhy Kaplice nádraží – MÚK Kaplice. Zbytek na Suchdol za další rok. Tam není aktuálně kompletní jediný most, ani v jednom jízdním pásu. V úseku Nažidla – D. Dvořiště st. hranice se teď jezdí v jednom jízdním pásu (nejdřív levý v místě SO216, pak přejezd do pravého až na MÚK Dolní Dvořiště) a bude to tak ještě cca rok.
Pusťte si https://www.youtube.com/watch?v=EyDNPoRHLnI. Tam je vidět reálný stav před cca měsícem.
Mohu se zeptat, jaké nenápadné posouvání termínů máte na mysli? Výstavba úseku Nažidla – Dolní Dvořiště byla zahájena v lednu 2024 s termínem dokončení léto 2026. Smluvní termín (srpen 2025) převedení provozu na nový jízdní pruh zhotovitel stihl. Aktuálně probíhá přestavba původní I/3 na dálniční pás. Součástí této stavby je i vybudování MUK D. Dvořiště (již se po něm jezdí), který bude do doby, než se Rakousko připojí svou dálnicí, sloužit jako sjezd s napojením na původní I/3. Samotná dálnice končí na násypovém tělese u budoucího hraničního mostu. Toto technické řešení bylo součástí zadání stavby a během výstavby se na… Číst vice »
Např. tento článek, ale je jich z toho období mnoho https://zdopravy.cz/prihranicni-usek-d3-postavi-swietelsky-stavba-ma-zacit-pred-vanoci-182983/ A o tom, že z dálnice se bude sjíždět provizorním sjezdem přímo na hraničním přechodu, a ne sjezdem na Dolní Dvořiště, se píše snad v každém článku o této dálnici.
Přijde mi, že se to posouvá hrozně pomalu. Tady se terpve v posledním měsíci teprve objevily viditelné základy mostů, zatímco na D11 se už na několika mostech pracuje na mostovce a většina pilířů už je blízko finální výšky.
Zřejmě skutečně byl takový harmonogram a jsem si jist, že plánovaný termín dokončení stihnou. Ale nemohu se zbavit pocitu, že ten rozjezd mohl být svižnější.
Harmonogram jsem neviděl, ale zásadní jsou při jeho tvorbě práce na „kritické cestě“, které na sebe navazují a nedají se pořadím příliš zaměnit. To jsou právě ty objekty, na kterých se již pracuje – mosty, tunely. Musí se jít postupně přes přeložky, základy, svislé a vodorovné konstrukce až k vozovce, což termínově vychazí až někam k dokončení stavby. To ostatní, což je sice většina té dálnice, je vlastně taková omáčka okolo, která se může dělat průběžně a proto není úplně nutné na ní nastoupit třeba hned na začátek. Je otázka, jak moc se kalkulovalo třeba s omezením prací v zimě,… Číst vice »
Máte pravdu, kritická cesta je zásadní. Proto mě překvapuje, že jsou ty mosty na řadě až teď, když jindy bývají mosty zásadní a začíná se s nimi dřív.
Nebo tam bylo potřeba hodně přeložek? Nebo jsou mosty úplně mimo kritickou cestu a zásadní je jen tunely pro který se dosud dělaly přeložky sítí (a teď se začne překládat koridor)?
Tak každopádně po dokončení 511 bude doprava kolabovat právě na sjezdu z 511 tedy D0 na D1. Už teď je sjezd kombinovaný z D0 ve směru od Jesenice na Říčany a Modletice na 10 km ráno i odpoledne výživný. Moc se těším.
Souhlasím, taky si myslím, že to je umocní kolony směrem na / z D1
Takže je lepší nic nedělat?!?
Určiě dělat! Zamyslet se každý nad každou jízdou.
Jezdím prakticky pouze hromadnou dopravou, auto jen občas o víkendu a jako pohotovost pro případ potřeby. Nějaký další problém?!?
Problém? Napsal jsem názor, na kterém si trvám, je mi dost líto, jak se člověk chová ke svému okolí.
To, že jezdíte výrazně hromadnou dopravou je supr! Už jsme dva, snad se někdo přidá, nebude tolik potřeba vylévat hektary betonem.
Co se týče nákladní dopravy, tak ta je více přebujelá, než osobní, bere místním producentům práci, vyplatí se tahat zboží ze skladů a často podobnou trasou zpět. Mýtné zvednout až do regulačního efektu a co nejméně zákazů.
A všichni budou naříkat, že je vše neskutečně drahé a že je toho málo, když to bude od místních producentů. Krom toho část dnes běžné produkce (banány, pomeranče,…) nebudou zas téměř dostupné, na maso se budou stát fronty atd.. Proboha proč?!?
Takovéto strašení jsem tady četl mnohokrát. Jestli mne ale opravdu něco vyděsilo, tak vytrhání (milionu?) jabloní.
Jinak banány a pomeranče (https://www.jimejinak.cz/7-duvodu-proc-tropicke-ovoce-patri-do-tropu-ne-na-nas-stul/) ať si u nich každý zaplatí za dovoz.
Švýcaři zvýšili mýtné a kde se to odrazilo na nějakém brutálním zdražení?
Nejde o žádné strašení, ale.o realitu, která by v případě omezení silniční nákladní dopravy nastala. Švýcarsko je jiný případ, tam se těží z tranzitu, takže se staví dlouhé železniční tunely. Přesto jeden z těch dlouhých je dokončen jen jako jednokolejný, což se ukázalo jako pěkný problém při průseru v tom druhém. Třeba už bude ten jednokolejný dobudován na dvoukolejný, ale jednokolejný je z finančních důvodů, což je zajímavé i na bohaté Švýcarsko. Jinak vnitrostátní železniční nákladní doprava ve Švýcarsku jde také do kytek, problémy jsou tam obdobné jako u nás, drží se jen mezistátní doprava, která těží z toho, že… Číst vice »
No spíše budou brambory konečně z Česka a ne z Francie a cibule nebude ze Španělska.
A ještě něco: Nákladní doprava pojede kudy?!? Vím jen jedno určitě a to, že nepojede po železnici.
Když se ubírají koleje a přidává asfalt, moc jiných (použitelných) možností jí nedáváme. Ale zřejmě to tak chceme, máme rádi rozmlácené cesty, více zplodin a války o zdroje. 🙂 Kdyby ty náklady jezdily po silnicích alespoň kratší trasy, v menších objemech…
Železniční doprava může silniční dopravu nahradit jen z části a pro tuto náhradu je nejprve nutné mít dostatek kapacity. Poptejte se na Centrální komisi Ministerstva dopravy, proč tak vehementně braní čtvrté koleji z Úval do Poříčan, třetí a čtvrté koleji mezi Poříčany a (téměř) Kolínem, čtvrté koleji z Lysé do Libic atd..
Pst, fanatičtí prodálniční aktivisté vás označí za kacíře a třídního nepřítele.
Někteří budou požadovat, aby zákazník a dodavatel nejprve přišli s žádostí o povolení. A když přijdou, tak je upřipomínkují a upožadavkují až to samotnému regulátorovi přeroste přes hlavu a prohlásí „§9 – Nedělejte problémy a nějak se domluvte!“
Z toho sjezdu zmizí skoro všechny OA jedoucí do Říčan a dále všechny NA s cílem v Radešovicích apod.
Taky by se mi libilo, kdyby Benešovská nesuplovala chybějící D3 a kamiony by mohly nějak z D10/D11 jet na Rozvadov i severem Prahy, ale to celé do 2040 asi nebude.
Jelikož se dokončení D0 511 kryje s bezmála dokončením D35, očekává se přesun části zátěže republikového tranzitu západ-východ na D35 a tedy na výjezd D0/D11.
Hm, „bezmála“ dokončení D35 za dva roky od teď??
Tak ono už dneska je to skoro nastejno a za dva roky bude chybět poslední celek, takže pak už dává smysl jezdit po D35 i když nebude kompletní.
Už teď to dává smysl jet severní trasou. Po dokončení kousku u Vysokého Mýta opravdu to je alternativa.
jako já si vlastně ani nedokážu představit, jak bude jihovýchod prahy po zprovoznění 511 a přeložky I/12 vypadat, asi nejsem sám, co se na to fakt těší. třeba by na spořilovskou mohli vrátit 70, když už tam nebudou hlučet kamiony.
Podle me se mezi Strašnicemi a Zahraďákem začnou prohánět srnky, zajíčci a divočaci 🤣
Hnutí Pražské matky toto nepřipustí 😀
100 lidi na 12,5 km a 19 mostu mi Teda nepřijde nějak úžasně moc.
chtěl jsem napsat něco podobného (a není to myšleno jako nějaká pruda) jen mi to přijde docela málo lidí na takový rozsah prací, ale nejsem stavař, tak že jen pocit 🙁 Hlavně aby už to bylo
ale taky 100 strojů, celekem mě to taky zaujalo. a že se okolo toho dělají tanečky už 40 let, jedna generace co do toho kecala už je patrně v pánu a pak to za 3 roky vysmrkne 100 lidí jako by se nechumelilo.
Na vesnici, kde mame chalupu delaji novou COV … je to jedna parta lidi, maly a vetsi bagr, 2-3 nakladaky … a docela jedou. Driv bez mechanizace by tam byl kde kdo … u dopravnich staveb uplna pohoda, na jedno hrabnuti i kubik zeminy, atd.
Zapomněl jste na 100 strojů
včetně na snímcích zachyceného stavebního kolečka, zrovna ovšem bez svého odborného operátora
To ano. Ale když odectete lidi co pracují mimo ty mosty tak na jeden most vyjdou tak 2 lidi. To i se strojem moc rychle nepojede.
tak v současném stavu zakládání tam jeden týpek v takový přerostlý vrtačce dělá díry do země a druhej tam jeřábem švihne armaturu, pak přeleze do betonpumpy a nahrne tam z mixu beton. žádná věda, ale práce za den udělají za těch 100 lidí s krumpáčema a lopatama a ani se nezapotí.
Vpodstatě nějaký signifikantní počet lidí (co dělají převážně ruční práci) je tam hlavně na pokládání/ohýbání/vázání armatury, a na bednění…
Dle fotek se dělají piloty, ty nikdo ani nebední a ani do nich neohýbá armaturu, neb armakoše se tam vozí už hotové. takže těchhle lidí tam moc potřeba není…
Jako že by každou opěru vrtalo tolik vrtaček, kolik má pilot, a u každý by tancovalo místo dvoučlenné obsluhy 20 lidí (nejlépe v modrých košilích), aby to vypadalo dostatečně dynamicky a jásavě? A hrály by k tomu budovatelské častušky…
Kdyby tam 100 pracovníků na 100 strojích makalo na 100% tak před letními prázdninami už můžeme jezdit…
To těžko, to je prakticky nestihnutelné… respektive muselo by se takovým tempem okamžitě od začátku, aby se zkrátilo ze 3 let na 1,5r a bylo by to citelně dražší…
Berte to tak: 10-15let studií, 10-15let plánování, povolovaní a odvolávání, a 3 roky stavění – a vy byste soustředil úsilí na tu poslední fázi??
Eště byste měl přesvědčit třeba takovej beton, aby přijal závazek, že finální pevnosti dosáhne už druhej den.
„Zatímco západní část Městského okruhu lemují od Zahradního města po Štěrboholy nehybné kolony kamionů, na místě, kam se na přelomu let 2027-2028 tranzitní doprava přesune, panuje čilý stavební ruch.“
Západní část Městského okruhu je Strahovský tunel a Mrázovka…
S tím vysvobozením bych byl opatrný. V 2027 bude stále ještě chybět sever D0, pořád to bude jen třičtvrtěokruh, nikoliv okruh. Ale i na tom severu se maká aspoň papírově a posunuje se to.
Rozhodně, ta hlavní část D0 je ta část severní, která nestojí. Hlavní je proto, že je navržena na 3+3 pruhy, narozdil od 2+2 na jihu a to proto, že je kratší
No s vysvobozením bych byl opatrný obecně. Dostavba okruhu žádnou spásu centru města, kde je jen 5 % tranzitní dopravy, nepřinese. Ani méně aut, naopak, uvolněná kapacita se brzy naplní. Pokud město nereaguje a nedá ten prostor včas efektivnějším dopravním prostředkům.
No ale ted, kdyz je pravidelne jizni spojka ucpana kamionmi tak to vytlaci auta na silnice ve meste. Navigace pravidelne posila pres centrum i kdyz logicka cesta je pres spojku.
To už ale bude „vnitřní“ boj Prahy…
To ano, ale „kromě“ D8 už se pak dostanete po okruhu všude (D10-D11-D1-(D3)-D4-D5-D6…) takže převážná většina bude spokojena…
„Zatímco západní část Městského okruhu lemují od Zahradního města po Štěrboholy“
Jakou máte definici západu vzhledem k Praze?
Jdu na východ … a už jdu na západ 🙂
Kulatá je Země, kulatá (Pepa Nos)
Pohledem z Brna, třeba 🙂