Obrazem: Dráhy se loučí se Šumavou, zavřou pokladny, depo pronajaly konkurenci

Velké motory musejí v Novém Údolí objíždět. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVelké motory musejí v Novém Údolí objíždět. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Věta z titulku by mohla znít klidně i „režijkáři se loučí se Šumavou“. Alespoň tak to vidí pokladní na nádraží

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
asdf

Svým způsobem je mi vlastně líto, že ČD na Šumavě končí, přeci jen, takové panoptikum nejrůznějších typů motoráků a vagonů, to se jen tak někde nevidí. Teď tam budou všude jezdit jednotně RegioSprintery. Taková nuda 😉

Michal

Nebojte, ještě existuje lokálka Veselí – J. Hradec a pak dál Vysočina. Drát tam modrogumcům přidává do hry další kombinatorické prvky: žehlu a plecháčka. S nimi se trochu kreativity a práce se šroubovkou nechají sestavit taky neuvěřitelné vlaky…

Elb

Pěkná reportáž.

Munro

Strojvedoucí přešlY? To tam fakt jezdí samá děvčata :)?

petr

prosil bych reportáž od toho 10. prosince. Pěkná nostalgie a lepší než kdyby tu trat uplně zrušili či zakonzervovali. Náklad cargo tam bude jezdit?

mirekk

1.) je to uvedeno v článku
2.) GWTR převzali osobní dopravu, Cargo provozuje nákladní

Jan

Ono bohužel podle mě toto je ve výsledku nevratná cesta. Politici se umí rychle zbavit státních souprav. Které jsou navíc ještě modernizované. Ale zpět už je po 15 letech nebudou chtít koupit. To je vidět v Anglii. Levně prodat, ale draze koupit zpět nové, to už ne.. Škoda funkčního systému. U trati do Volar je škoda, že je fakt hodně pomalá. Ale to je I o tom, že se nemění koleje. Zrovna nedávno jsem je do Regensbugu. Plzeň Domažlice státní hranice 70 ky. Místy oslavně 90. Německo okamžitě 110 – 130. A vlak se ani nehne. V zátáčkách velké odstředivé… Číst vice »

noerf

U trasy České Budějovice – Volary je velký potenciál přes léto, k tomu navazne autobusy Černé Posumavi na Lipno nad Vltavou a pod. Na trati Cicenice – Volary potenciál pro vlak je. Na trati Volary – Strakonice by to zamknul autobus a za nižší náklady.

Michal

A kde jste se dočetl, že se stát zbavuje nějakých modernizovaných vlaků? Na té trati jezdí hromada šrotu a k tomu pár 842, které přechází na spoje Písek-ČB, což se nakonec píše v článku. Váš nápad s „výměnou kolejí“ je taky revoluční. Vezměte si brejle, jděte na mapy.cz a najděte si Železnou Rudu. Jeďte na jih a sledujte, jak moc se trať klikatí. Pak se podívejte, jak se klikatí na české straně. Problém není ve „výměně kolejí“, ale v tom, že v Německu trať s vyšším počtem umělých staveb (a tedy mnohem dráž) postavili, aby byla co nejpřímější. U nás… Číst vice »

K.S.

Michal:
Možná, nebo ta trať neměla takovou prioritu, nebo u nás byly prostě horší terénní problémy? Zatímco u Bavorsku se jede poměrně širokým údolím a kolem vody, tak u nás se musí překonat vrchol a popasovat se s horším terénem, už jenom tunel pod Špičákem musel stát i tehdy majlant a spotřebovat velkou část rozpočtu.