Ojedinělý náklad vezl v noci na dnešek autovlak EuroNight Bohemia Českých drah z Prahy do Popradu. Na pěti vagonech se přepravovalo 50 automobilových veteránů s rokem výroby 1932 až 1986. Dráhy zajistily přepravu pro organizátora Retro Prague Historic Rally.
Mezi vozy byly například Škoda Popular, Praga Alfa a další vozy značek Bugatti, Jaguar, Bentley, Tatra, Ford, Mercedes, Porsche, Wartburg, Citroen, Peugeot nebo Alfa Romeo.
Autovlak Českých drah jezdí denně mezi Prahou, Popradem, Košicemi a Humenným. Přepravovat v něm lze různé typy osobních aut a motorky, veterány a vozy se speciálním vybavením ale běžně nepřepravuje. O úplně ojedinělou akci ale také nejde. Například v létě 2014 odvezl autovlak EuroNight Slovakia z Prahy do Tater několik starých jaguarů mířících na společnou akci českých a slovenských příznivců této britské značky. Dráhy přitom tehdy poprvé vyzkoušely balení vozidel do speciální ochranné fólie.
Vlakem bych veterána neposlal
Jel jsem s tím a auto extrémně špinavé, může přiletět i něco tvrdšího …
Gratuluji ČD, že to dobře dojelo a obdivuji ty majitele, kteří si nechali zaparkovat veteš na horní patro. Mít tam vetešáka nedozírné finanční i historické hodnoty, asi bych celou cestu přes čelní dveře posledního vozu hypnotizoval trolej a modlil se pro zdárný dojezd do cíle 🙂
Než trolej, je podstatně větší riziko, že někdo na vlak hodí kámen z mostu či jinde.
Už jsem párkrát přemýšlel o této službě. Ale Praha je pro mne špatný směr. Jaký by byl zájem o jeden vůz např z Olomouce?
Asi žádný, muselo by jít o více aut a na větší vzdálenost, aby to mělo smysl.
Zázemí (tedy čelní výškově stavitelnou rampu a příslušné stání) maj v Prase, Popradu a Kočicích. Je otázkou, zda-li by se jim vyplatil další terminál takto na trase, respektive kolik východňárů tam jezdí za prací. Tipnu si, že my dovolenkáři tvoříme jen nárazovou frekvenci. Jinak za mě asi nejlepší služba, s jakou mohly ČD/ZSSK přijít.