Automobily Dopravci Železnice

Obrazem: Dráhy přepravily na Slovensko 50 autoveteránů, včetně Bugatti či Bentley

Autovlak ČD odvezl na Slovvensko autoveterány. Autor: České dráhy
Autovlak ČD odvezl na Slovvensko autoveterány. Autor: České dráhy

Ojedinělý náklad vezl v noci na dnešek autovlak EuroNight Bohemia Českých drah z Prahy do Popradu. Na pěti vagonech se přepravovalo 50 automobilových veteránů s rokem výroby 1932 až 1986. Dráhy zajistily přepravu pro organizátora Retro Prague Historic Rally.

Mezi vozy byly například Škoda Popular, Praga Alfa a další vozy značek Bugatti, Jaguar, Bentley, Tatra, Ford, Mercedes, Porsche, Wartburg, Citroen, Peugeot nebo Alfa Romeo.

Autovlak Českých drah jezdí denně mezi Prahou, Popradem, Košicemi a Humenným. Přepravovat v něm lze různé typy osobních aut a motorky, veterány a vozy se speciálním vybavením ale běžně nepřepravuje. O úplně ojedinělou akci ale také nejde. Například v létě 2014 odvezl autovlak EuroNight Slovakia z Prahy do Tater několik starých jaguarů mířících na společnou akci českých a slovenských příznivců této britské značky. Dráhy přitom tehdy poprvé vyzkoušely balení vozidel do speciální ochranné fólie.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Prngr
Host
Prngr

Vlakem bych veterána neposlal
Jel jsem s tím a auto extrémně špinavé, může přiletět i něco tvrdšího …

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Gratuluji ČD, že to dobře dojelo a obdivuji ty majitele, kteří si nechali zaparkovat veteš na horní patro. Mít tam vetešáka nedozírné finanční i historické hodnoty, asi bych celou cestu přes čelní dveře posledního vozu hypnotizoval trolej a modlil se pro zdárný dojezd do cíle 🙂

Kinov
Host
Kinov

Než trolej, je podstatně větší riziko, že někdo na vlak hodí kámen z mostu či jinde.

Jakuza
Host
Jakuza

Už jsem párkrát přemýšlel o této službě. Ale Praha je pro mne špatný směr. Jaký by byl zájem o jeden vůz např z Olomouce?

vagonář
Host
vagonář

Asi žádný, muselo by jít o více aut a na větší vzdálenost, aby to mělo smysl.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Zázemí (tedy čelní výškově stavitelnou rampu a příslušné stání) maj v Prase, Popradu a Kočicích. Je otázkou, zda-li by se jim vyplatil další terminál takto na trase, respektive kolik východňárů tam jezdí za prací. Tipnu si, že my dovolenkáři tvoříme jen nárazovou frekvenci. Jinak za mě asi nejlepší služba, s jakou mohly ČD/ZSSK přijít.

Křišťálová lupa

Zdopravy křišťálová lupa

Partneři



CSCARGO
RSD
czechtoll