Automobily Dopravci Železnice

Obrazem: Dráhy přepravily na Slovensko 50 autoveteránů, včetně Bugatti či Bentley

Autovlak ČD odvezl na Slovvensko autoveterány. Autor: České dráhy
Autovlak ČD odvezl na Slovvensko autoveterány. Autor: České dráhy

Ojedinělý náklad vezl v noci na dnešek autovlak EuroNight Bohemia Českých drah z Prahy do Popradu. Na pěti vagonech se přepravovalo 50 automobilových veteránů s rokem výroby 1932 až 1986. Dráhy zajistily přepravu pro organizátora Retro Prague Historic Rally.

Mezi vozy byly například Škoda Popular, Praga Alfa a další vozy značek Bugatti, Jaguar, Bentley, Tatra, Ford, Mercedes, Porsche, Wartburg, Citroen, Peugeot nebo Alfa Romeo.

Autovlak Českých drah jezdí denně mezi Prahou, Popradem, Košicemi a Humenným. Přepravovat v něm lze různé typy osobních aut a motorky, veterány a vozy se speciálním vybavením ale běžně nepřepravuje. O úplně ojedinělou akci ale také nejde. Například v létě 2014 odvezl autovlak EuroNight Slovakia z Prahy do Tater několik starých jaguarů mířících na společnou akci českých a slovenských příznivců této britské značky. Dráhy přitom tehdy poprvé vyzkoušely balení vozidel do speciální ochranné fólie.

6
Diskuze

avatar
3 Komentáře
3 Reakce na komentáře
6 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
5 Autoři komentářů
PrngrKinovEskimo JoevagonářJakuza Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Prngr
Host
Prngr

Vlakem bych veterána neposlal
Jel jsem s tím a auto extrémně špinavé, může přiletět i něco tvrdšího …

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Gratuluji ČD, že to dobře dojelo a obdivuji ty majitele, kteří si nechali zaparkovat veteš na horní patro. Mít tam vetešáka nedozírné finanční i historické hodnoty, asi bych celou cestu přes čelní dveře posledního vozu hypnotizoval trolej a modlil se pro zdárný dojezd do cíle 🙂

Kinov
Host
Kinov

Než trolej, je podstatně větší riziko, že někdo na vlak hodí kámen z mostu či jinde.

Jakuza
Host
Jakuza

Už jsem párkrát přemýšlel o této službě. Ale Praha je pro mne špatný směr. Jaký by byl zájem o jeden vůz např z Olomouce?

vagonář
Host
vagonář

Asi žádný, muselo by jít o více aut a na větší vzdálenost, aby to mělo smysl.

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

Zázemí (tedy čelní výškově stavitelnou rampu a příslušné stání) maj v Prase, Popradu a Kočicích. Je otázkou, zda-li by se jim vyplatil další terminál takto na trase, respektive kolik východňárů tam jezdí za prací. Tipnu si, že my dovolenkáři tvoříme jen nárazovou frekvenci. Jinak za mě asi nejlepší služba, s jakou mohly ČD/ZSSK přijít.

Partneři



CSCARGO