Obrazem: Dráhy finišují s novými bistrovozy, chtějí jich celkem 27
Nový bistrovůz ČD. Autor: České dráhy
České dráhy chtějí ještě v tomto pololetí uvést do provozu nový bistrovůz s oddílem 1. třídy. Uvedl to na twitteru
České dráhy chtějí ještě v tomto pololetí uvést do provozu nový bistrovůz s oddílem 1. třídy. Uvedl to na twitteru
Nepleťte si stále SŽDC a ČD.
Jediné co bych hodnotil kladně je posun v designu. Konečně už to není jen „bílá smrt“. Tím to ale končí. Část bistrovozu, kde je průchozí první třída mi přijde jako totální zh******ost. Nevím, jak se bude cítit neznalý cestující, který od první třídy očekává jistý komfort. Co mi ale přijde naprosto absurdní a čekal bych, že po tolika rekonstrukcích, které již mají dráhy za sebou, čímž vlastně jak zde někteří píšou deklarují to, že zadavatel snad vlakem ani nejezdí je místo před skleněnou příčkou viz odkaz https://1url.cz/aMBHm … u toho je snad úplně všechno špatně. Jednak místo z okna koukáte… Číst vice »
Ono se nabízí jednoduché řešení, mít jedničky dvě. Jednu pro ty, co chtějí mít blízko do bistra, druhou pro ostatní…
A vozit další vzduch navíc …
Jak vozit vzduch ? Zkuste někdy vyrazit na výlet směr Brno v letních měsících vlakem EC nebo rj a myslím, že bude překvapený, že není místo ani v první třídě. Rozhodně se nevozí vzduch.
Takže tohle bude jezdit od prosince do Luhačovic?
To budou mít cestující v jedničce radost, když ucítí vše, co budou v kuchyni vyřit (ohřívat). Ve chvíli, kdy se v klasických restauracích přestalo kouřit nastal přesněten problém, že zatímco dřív byl člověk cítit po kouři, teď je cítit po kuchyni… Tady to v té menší jedničce (dříve bistro části) budou mít z první ruky.
Jo a chápu to správně, že se v roce 2019 rekonstruují vozy, rekonstruované v roce 2012-13? Tedy po 6 letech?
No tak první dojem hezký, moderní ale to je vše??? To abych měla teplý jídlo si budu muset připlatit za jedničku, protože tím pádem se nenajím jinak než z pojízdného fástu? No pochopila bych navaznou část bistro vozu v 1.tř. na vedlejší vůz v 1.tř. pak teda bistro okno a nějaké ty stolky. Toto je jako byste řekli – cha cha, vy co jezdíte dvojkou, sereme na vás, žerte si z fástu z plastu a když nemáte na jedničku, nelezte sem! Nic pozitivní v tom nevidím!!! Vaše výsosti a vy tam nahoře, liskněte si a pořádně se styďte!
pokud jdete jíst,můžete v první třídě sedět bez jízdenky na první – normálně to tak dělám a v pohodě
Super, takže když si budu chtít sednout do jedničky aniž bych si připlácel, sednu si do bistra a budu celou cestu cumlat jedno pivo. Geniální!
Obsluhu bistro vozů budou zajišťovat ČD sami nebo JLV?
To je svým způsobem to stejné, JLV je jen dceřiná firma. Zcela jistě to bude JLV, ostatně, jako již nyní mnohdy v Pendolinu, taktéž JLV zajišťují gastro, bez možnosti obsluhy v jídelní části.
V JLV maji ČD něco přes třetinu, necelou polovinu ovládá jisté s.r.o. Takže se nabízí otázka proč z hlediska zákazníků to nejdůležitější, péči o klienta (cestujícího) má na starosti v podstatě externi firma (stejně jako vlakusky, či úklid vagónů).
Asi hlavně proto, aby mohly být nějak zdůvodněny vyšší ceny: my (ČD) za to nemůžeme, protože ve firmě nemáme rozhodující většinu …
Jaké vyšší ceny? Čeho?
Třeba zboží prodávaného z pojízdných „minibarů“.
Modernizace restauračních vozů na 1. třídu + výdejna jídel není špatná – prostředí pěkné (imitace dřeva), kožené sedačky, WIFI, zásuvky 230 V atd. O tom ani slovo. Co je trochu problém bude asi v rozteči mezi sedadly. Nevím. Čas a zákazníci uvedou na pravou míru. Problém je v tom, že zadavatelé těchto rekonstrukcí si neověří v praxi, zda to, co stvořili je v pořádku. Na papír se toho vejde opravdu moc. I když zpracují plánek ve 2D nebo simulaci ve 3D, tak nikdy to nebude stejné jako reálný pohled cestujícího či zpracovatele. Již několikrát upozorňovaný problém, i jako obecný problém… Číst vice »
Gen. ředitel SŽDC jezdí denně vlakem do práce. Většinou Panterem.
Tak to se omlouvám, ale pan Surý bydlel v Praze, jest-li se nemýlím.
Direktor jezdí na šichtu Panterem.
Zajímalo by mě, co na ten paskvil říká?
Vlastně co? Bohužel je to To nejmodernější na naší železnici.
Generální ředitel SŽDC nemá s těmito vozy nic společného. Když tak generalni ČD. A ten současny generální SŽDC jezdi denně tim Panterem.
Naprostý souhlas.
Zrovna vozy WRmee816 řekl bych že rekonstrukci nepotřebují. Považuji je za momentálně nejlepší jídelní vozy, které ČD mají. (viz např. https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/CZ/CD_WRmee816.php) Zákazníci jídelního vozu by měli mít možnost si zde zakoupené jídlo sníst jako normální lidé, ne se mačkat u stolku nějakého pochybného bistra či si dokonce připlácet za první třídu. To do jídelního vozu nepůjdou.
Problém bude možná v tom, že spousta lidí si do jídelního vozu nejde sníst jídlo, ale civí tam 2 hodiny s jedním kafem. Potom se asi vážně víc vyplatí mít v tom prostoru radši jedničku.
„Zrovna vozy WRmee816“ mám moc rád, jsou prostorné a s parádním výhledem. Vlastně jsem i kvůli nim jezdil rád Ex2 neboť jídlo mělo přívětivou chuť i cenu 🙂
Jelikož ČD tvrdí, že se inspirovaly na Slovensku, tak musím dodat, že ty jejich bistro hrůzy se mně vůbec nelíbí, sedí se v tom dost nepohodlně, výhled podstatně horší, všude záclonky, temno…IV.cenová, takže je to tak dát si pivo u barovky a vypadnout.
Měl jsem možnost vyzkoušet tento „SK vzor“ na lince Blava-Košice.
To se to vymýšlejí pitomosti, když přímé zadání je na cestě…
Až na to, že tahle krávovina vznikla především na „soutěženou” Ex2 (někde se ta nižší cena projevit musí…).
Opravdu geniální myšlenka dát bistro část doprostřed vagonů se sedadly první třídy. Pochopitelné by to bylo, kdyby bistro část byla určena jen pro ten daný vagón, takhle se jedničkaří mohou těšit na courající se spolucestující, možná dokonce dostanou občas i nějaký ten nechtěný zásah jídlem :-).
Prosím, zapněte na tom nábřeží mozek…
Obvyklé řazení bývá s vagonem první třídy na konci (začátku) vlaku, takže by návštěvníci bistra neměli chodit přes oddíl 1.tř.
Jestli tomu uspořádání rozumím správně, tak kuchyně je uprostřed a z obou stran jsou místa první třídy, takže ať to natočí jakkoliv, bude se skrz jedničku courat k pultu.
To se ale řazení musí dodržovat, bohužel s tím mají ČD docela problém. U ARmpee se to řešilo mnhokrát.
„Prosím, zapněte na tom nábřeží mozek…“
Obávám se, že v některých případech není co zapínat – a těch případů zjevně přibývá.
Já nevím proč když to má bejt průchozí všude nasírají ty velkoprasenčáky, kdyby to udělali jako kupata, tak by s průchozí klientelou bistra nikdo problém neměl, protože by si prostě zavřeli dveře kupéčka a případně zatáhli závěs. Chápu, že velkoprasenčáky cpou do dvojky, protože tam narvou více lidí – moderní kupé jsou po šesti, tudíž 60-66 lidí ve voze a u velkoprasenčáku tam pohodlně narvou 80 a víc lidí. Takže je to takový ekvivalent ke starým béčkům. Co ale nepochopím proč rvou tenhle shit systém i do první třídy, která by přeci měla být o pohodlí a komfortu… Stará áčka… Číst vice »
Naprosto nesmyslné uspořádání: ze které (příslušnou vulgaritu si doplňte sami podle svého uvážení) palice takové hovadiny na tom „pobřeží chu*oviny“ asi lezou?
Neskutečně hloupé uspořádání. Nechápu, jak je mohlo napadnout toto stvořit. Místa hned vedle dveří budou asi jen pro hodně sociálně vyspělé jedince – tolik zadků u hlavy jen za jednu jízdu. 🙂
To bude mít substrát v 1 třídě radost až se tam budou courat návštěvníci bistra sem, tam.
Nehezké celkem je, že ta jednička není oddělena. A pak taky není obrázek bistro části.
On je problém, že to vlastně žádnou bistro část nemá. Má to jen výdejnu občerstvení. Vůz je rozložen na tři části – jednička (polovina vozu) – okénko s jídlem – jednička (oddělená skleněnou přepážkou…)
Jahá..
Takže to vlastně není bistro vůz, ale jednička s občerstvením 🙂
Doufal jsem, že to bude podobné jako nynější bistrovozy nebo jídeláky v RJ, kde jsou taky tři části, ale je to jednička, okénko a jídelní stolky. Tahle je to neuvěřitelný paskvil, kde se lidé z dvojky nenají. Jen si případně nechají donést jídlo v plastu. O to ale nestojím, jíst z plastu a být sledován okolními spolulcestujícími. Rád zajdu no normální „hospody“.
Pak se trochu naivně ptám? A kde ti lidi budou papat?
Nějak si nejsem schopen představit, jak byste chtěl jedničku oddělit, pokud má souprava zůstat průchozí
Co třeba ji situovat výhradně jen na konec soupravy?
To by se musela posunout kuchyně, což prý narazilo na finance.
V tom případě ovšem po přepřahu na konečné bude v soupravě jako první a jednička bude zase před bistro částí, tudíž ji budete procházet.
Leda že byste vagón otočil na točně, pár jich je ještě funkčních..
A proč chcete tou „jedničkou“ soupravu objíždět?
A tu jedničku bude procházet kdo? Strojvedoucí z lokomotivy? Raději si to nakreslete, než ze sebe zase uděláte hlupáka.
Dle ČD, to má fungovat tak jako v SC, menší část 1. tř. bude sloužit jako „jídelna“. Nebude možné tam dát místenku. Pokud bude plná větší část, tak se ta menší teprve dostane do prodeje.
vzniknul podivný paskvil a nevypadá to moc hezky, buď klasický rest. se stolky k sezení nebo radši nic
No hlavně ať je pak správně zapojený v soupravě. Jednou jsem jel Praha – Mnichov – Praha v 1. řídě, která byla v jedné polovině bistro vozu a na cestě tam byl vagón (řazen klasicky jako první v soupravě) otočený tak, že celý vlak coural do bistra přes oddíl první třídy.
Podobná situácia je i u Valašských expresov.Napr.126,128,127 keď je reštauračný vozeň radený hneď za lokomotívou a cez jedničku pobehujú cestujúci…
Mám obavy, že jestli jede lokomotiva uhlím napřed nebo „správně“, nikdo řešit nebude.
Jen tak pro zajímavost. Zajímal by mě Váš názor na tu jedničku u Alexe. Co na to říkáte?
Kdyby tam nebyl podhlavník s nápisem „1.Klasse“, tak bych ani nepoznal, že sedím v první třídě.
A stoleček. 😛 Ale jinak bohužel souhlasím, od Alexe je to bída…
Opravdu byste měli zapracovat na reklamách na stránce. I při stabilním a rychlém připojení k internetu stránka cca 7x poskočí v průběhu načítání (cca 10s). Pokud je váš hlavní příjem z reklamy, nenuťte lidi zapínat AdBlock.
Přesně, mám stejný problém.
díky, řešíme to. jde o mobil? a o jaký prohlížeč? na většině zařízeních a systémech je to již zcela bez problémů.
Chrome, Android – dost obtížné. Včera byly na desktopu stránky „shrinknuté“ kvůli spodní liště reklam (dle šířky) a text byl jen na levé polovině obrazovky.
Já v mobilu (OS Android 8.1) používám Operu a problémy nepozoruji žádné.
Firefox, Windows 10
Mobil Windows, noťas Chrome.
V mém případě je to Mac, Firefox. Text skáče prvních cca 10s nahoru i dolů. U mobilu (Android, Chrome) text pouze poskočí párkrát dolů, což se dá.
U mě Firefox klasicky na NTB. Na mobilu mi to tolik nedělá v kombinaci Chrome/Android
Naprostý souhlas – už jsem to tu psal – takže je mi líto, opět jsem zapnul adblock, ač jsem Zdopravy chtěl dát jako jednu z mála výjimek. To doskakování bylo příšerné.
Typický problém těchto rekonstrukcí je, že sedadla v některých případech vycházejí do (zde velmi širokého) sloupku. Co osvětlení – je i jednička přesvětlená bez regulace?
Samozřejmě, je potřeba namrskat stanovený počet sedadel, bez ohledu na rozmístění oken. Bohužel, trend poslední doby ze strany zadavatelů rekonstrukcí.
Z fotek nelze poznat, jestli jsou vyfoceny obě krajní části vozu. Kdysi bylo zmiňováno, že to bude uspořádané do tří částí: jako 1.třída, kuchyně s výdejem jídla a bar.
Já jsem zase z nějakého článku pochopil, že ono bistro bude mezi dvěma oddíly 1. třídy. Takže skrz jedničku se bude courat do bistra tak jako tak. Z těch obrázku tady to na mě dělá dojem, že to tak opravdu bude :-((.
Ano ja som to zhodou okolností čítal včera v minuloročnom Železničáři, kde sa to popisovalo, že sedačky budú v celej bývalej reštauračnej časti a z bufetu sa tiež ukrojí a kuchyňa sa zmenší :-). Som preto rád za aktuálne foto, vďaka. Aj som sa divil, ako to tam chcú narvať…Hold podarilo sa, narvali to tam 🙂
Myslím že se konečně poučili….vypadá to na nepřímé osvětlení jako v Bhmpz nebo v Bdmpz.